Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
![]() Ik was nog vergeten er wat links bij te zetten. 5 Misvattingen over Mac's en PC's [geschreven door Apple] Mensen (Amerikanen) die ook van PC naar Mac zijn overgestapt [geschreven door Apple] Wel ff QuickTime nodig voor de filmpjes Software updates voor OS 9 & X Erg goeie site, wordt meerdere malen per dag geupdate. Álles wat ik nodig heb aan updates, free- en shareware haal ik daar vandaan. MacFan site Hét blad voor Mac users in Nederland. MacWindows.com Hier staat vanalles over hoe je je Mac en Windows lekker kunt laten samenwerken (netwerken, bestanden uitwisselen, VirtualPC (=windows emulator voor de Mac), Basilisk (=mac emulator voor windows) etc). MacSerialjunkie & MacMan.net forum Allebei een kijkje in de donkere hoekjes van de mac-community... Voor dat forum moet je je ff registreren. is wel aanrader, het is een érg gezellig forum, met als grootste lol: het maakt de FB geen hout uit wat je neerzet... ![]()
|
Wat zijn nu precies de voordelen van de mac dan? De afwezigheid van virussen is een non-argument, er zijn net zo goed mac-virussen maar die zijn zeldzamen vanwege het simpele feit dat je als je voor windows schrijft een veel grotere doelgroep bereikt.
PCs ZIJN sneller. Een 1GHz PowerPC haalt het simpelweg niet bij een 2GHz PC (Intel of AMD). Je kunt VEEL meer hard- en software voor de PC krijgen, ze zijn goedkoper, en er zijn absoluut geen Mac truukjes die een PC niet kan. Apple iBooks en iMacs zien er mooi uit, granted, maar persoonlijk is dat geen verkoopargument. Bovendien zijn dergelijke kasten ook voor de PC te krijgen. |
![]() |
||
Citaat:
Alsof iedereen met een PC geen zak van internet snapt. |
![]() |
|||||||||
Citaat:
Citaat:
Ik neem aan dat je bechmark apps gaat gebruiken. Gebruik dan liefst zo veel mogelijk verschillende tests, van verschillende bedrijven. Citaat:
Mist er hardware voor de Mac? Zijn er onderdelen waarvan 'men' als Macgebruiker al jaren denkt 'kut dat wil ik nou ook'? Volgens mij niet... Citaat:
Citaat:
Stel; ik heb een random videocamera. Mijn Mac heeft een seconde of 40 geleden de installatieprocedure afgerond (het bekende vraag en antwoord spel). Ik pak het kabeltje, stop de ene kant in de Mac, stop de andere in de camera, en hee die mac begint te zoemen en te doen en te roepen! "Camera found!" "import pictures!" "edit, copy, paste!". Dit werkt áltijd. Ook op een Mac die al 3/4 jaar staat te werken, waarvan de HD al zo gefragmenteert (of juist het omgekeerde; dattie heel erg versnipperd ligt) is als de neten, waarvan het OS al 10x opnieuw is geinstalleerd, en waar al 100 games en programma overheen zijn gegaan. Ik zeg níet dat dit niet lukt op een PC. De káns dat het lukt is alleen kleiner. Citaat:
Citaat:
Ik bedoel; áls je nix van internet snapt (en er zijn van die lui), dan kun je beter een PC met Windows kopen. Dan kun je namelijk áltijd hulp vragen aan je buurman, je vrouw, je kind, je opa, je leraar, je werkgever én je neefje... Citaat:
![]() Kijk maar eens op de site van Machouse, die staan bekend als een grote Apple-leverancier. Echt een leverancier die eruit springt is er niet, het is net als met PC winkels. De een heeft goede ervaringen met X en slechte met Y, terwijl het bij een ander precíes omgekeerd is. Kijk voor een in-de-buurt winkel op: http://rlocator.euro.apple.com/NL/ En aageraden software... tsja, wat ga je doen? ![]() Er zijn naar mijn weten niet echt heel erg studiegerichte commerciele pakketen, maar hier staat een mooie 'education' afdeling.
||
Verwijderd
|
Citaat:
-> Je geen geld teveel hebt (Mac = duur) Trouwens is een G4 slomer dan een PIV of AMD XP (of je moet geld teveel hebben en een dubbele nemen). |
![]() |
||
Citaat:
![]() maar ik denk dat de kans minimaal is dat dat ever gebeurd. Als X namelijk ook op PC's gaat draaien, gaat iedereen natuurlijk hetzelfde als jij doen; een PC kopen, met OS X (met daarnaast eventueel windows/linux) erop. En dan is Apple binnen enkele maanden failliet, dan verkopen ze namelijk geen computer meer...
||
Citaat:
![]() ![]() |
Ads door Google |
![]() |
||
Citaat:
![]() Als ze nou allebei failliet zouden gaan... ![]()
|||
![]() |
Citaat:
![]() *Mac is niet duurder dan een Windows-basic-bak. Er is eens berekend wat een gemiddelde Mac-gebruiker kwijt is over zeg 3 aan hardware, service, evt. reparaties en software(-licenties). Dat is mínder wat de gemiddelde Windows-gebruiker eraan kwijt is. *G4 is helaas voor jou echt niet slomer dan een PIV of AMD XP. Lees NielZ' verhaaltje nog maar een x ![]() Dan moet je het natuurlijk niet doen met slecht gecarbonisde (schrijf je dat zo?) programma van platform naar platform. Maar beide met processor optimizde software. En dan is Apple gewoon sneller met hun minder Ghz'jes ![]() Citaat:
||
![]() |
Teletubbies kun je in XP gewoon uitzetten. Dag Teletubbies! Dat is echt regelrechte onzin. Bovendien kun je in plaats van Windows een heleboel andere besturingssystemen installeren en kun je in plaats van Explorer ook een heleboel andere window managers installeren. Bovendien bijzonder subjectief of het een fijner werkt dan het andere. Er is ook meer onder de zon dan KDE en Linux alleen.
Virussen bestaan er inderdaad voor meer platforms dan voor Microsoft Windows/i386 alleen. Zijn er ook voor Linux. Zijn er ook voor FreeBSD. En het zou mij idd niet verbazen als ze er ook voor de Mac zijn. Qua beveiliging heb ik mij laten vertellen dat MacOS (zonder de X) bijzonder secure is. Dat er zelfs webservers ed. zijn die dat draaien, al jaaaren draaien en nog nooit last van crackers oid. hebben gehad. Qua warez is er dacht ik Hotline of is dat hartstikke dood? Ik weet iig dat dat origineel alleen voor Mac was en bijzonder populait was ook. Verder heb ik het vermoeden dat een Mac meer een statussymbool is. Dat zou ook verklaren waarom 't populairder is in Amerika hoewel de verkooppunten in Nederland natuurlijk miniem zijn (of iig dat waren de laatste keer dat ik een Mac gebruiker daarover sprak. 99/00 schat ik zo). Als ik moet kiezen tussen een Saab (of BMW for that matter) en een Ferrari dan weet ik 't wel. Beide mooie auto's. Een Ferrari valt echter veel meer op terwijl de andere wagen hartstikke functioneel is en ook leuke snufjes heeft. Citaat:
Port van MacOSX komt er niet voor i386. Al helemaal niet gratis. Alleen de kernel met de nodige UNIX utils. Wat je er mee wilt of wat er zo bijzonder aan is, joost mag het weten. Ik niet iig. De GUI ziet er gelikt uit IMHO. Maar ja, zie m'n eerste zin van deze alinea ![]() (zelf maar 1 ervaring met MacOS gehad. En dat was in '96 schat ik zo. Simcity 2000 gespeeld ![]() Degene die willen benchmarken lijkt een OS dat zowel i386 als motorola support een goed plan. Linux, OpenBSD, NetBSD bijv.
||||||||
![]() |
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() ![]() Citaat:
Citaat:
Well, sorry 2 say. De marketing ruik je gewoon. Conclusie: geen objectieve bron. Stikt van de subjectiviteit. Oppervlakkig. Misschien kom ik hier over als een anti Mac anarchist. Da's niet het geval. Het gaat mij om de prijs/kwaliteit verhouding.Dat is belangrijk voor een thuisgebruiker. En daar heb ik nog geen objectieve bronnen van kunnen vinden.
||
Citaat:
En een mac is zoals gezegd helemaal niet duurder, misschien wel in de aanschaf.... maar dat moet je dan ook zien als een investering.... upgrademogelijkheden liggen bij een mac vaak veel simpeler (hop, upgradekaartje erin) en door besparing van veel serviceskosten en dergelijke (niet iedereen snapt de hardware van zijn computertje) kom je uiteindelijk toch een stuk lager uit... dat er geen illegale software voor de mac zou zijn? onzin. je moet alleen weten waar je moet zoeken. Als ik jou voor google zet en op illegale software laat zoeken zonder dat je weet welke keywords je moet gebruiken vind je ook geen ruk. ik heb hier ook bulten software liggen voor de Mac. Nog een voordeel is dat straks zo ongeveer alle *nix software te gebruiken is op de Mac, programma's als openoffice en the gimp zijn al geport. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
En als je dan de vergelijking Mac - PC [OsX, WinXP] gaat maken is een Mac véél beter, OS-X doet het, punt. Er zijn geen mitsen of maren. En dat is bij WinXP nog wel discutabel... gemiddeld moet 20% tot 1/3 van de PC-kopers kort na aanschaf terug naar de winkel (ok, dat is wel gezakt, aantal heeft ooit op 50% gelegen). Dus... voor een pure thuisGEBRUIKER überrult Mac de PC toch duidelijk ![]() [PS. Een topic van meer dan een maand geleden dystopia???]
|
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
|
Verwijderd
|
Euh, de concrete power van een Mac is duidelijk MINDER dan die van een PC. Zowel AMD als Intel draaien de G4 er met gemak uit.
http://www.tweakers.net/nieuws/22640 |
![]() |
||
Citaat:
Overigens, moet je kijken wat je met je computer wilt gaan doen, alvorens je de beslissing Mac/PC neemt. Ga je voor grafische berkeningen e.d.? Neem dan een Mac. (Voor de benchmark freaks hier die dat soort tests leuk vinden, je kunt mij niet wijsmaken dat de gehele grafische/reclame/dtp-branche op Macs werken terwijl PC's zgn. sneller zijn.) Ga je voor games en overige destop apps, kun je net zo goed een PC nemen.
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
En daar komt nog bij dat Adobe zijn software developed voor de Mac. DIe programma's werken op de Mac dus het effectiefst. Dat heeft ook wel invloed. Overigens vind ik grafische dingen doen gewoon fijner (handiger) werken op de Mac, omdat je gewoon veel minder handelingen hoeft te doen op de Mac in bv. photoshop dan wanneer je hetzelfde probeert te doen op de PC. (dit ook weer omdat adobe voor Mac ontwikkeld is.) Eigenlijk is het compleet nutteloos om zulke systemen tegen elkaar af te gaan wegen. Ieder heeft zo zijn voorkeuren, en elke fabrikant komt toch telkens weer met iets nieuws die dan de rest weer overtreft.
||
Verwijderd
|
Citaat:
http://www.digitalvideoediting.com/2...aeshowdown.htm |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
We werken met AutoCAD, omdat we 100% compatible met AutoCAD moeten zijn voor onze klanten. Het enigste systeem wat ook maar een beetje in de buurt van AutoCAD komt, is Microstation .. en dat werkt ook niet op de Mac. We zijn wat dat betreft dan ook helemaal gebonden aan het Windows platform ![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() Zoals mijn vorige stagebedrijf waar ik verliefd op MACs ben geworden: www.cardservices.net |
![]() |
|
Verwijderd
|
ik doe grafisch ontwerp opleiding en moet op school ook vaak met de mac werken want die wordt vaak gebruikt in de grafische industrie.
ik vind het echt niks, die muis is onhandig met maar 1 knop en dus geen rechtermuisknop met keuzes..(een plaatje op inet moet je opslaan op je HD door het te slepen de site naar je map ![]() ik heb liever de pc.. |
![]() |
|||
Citaat:
![]() Ik mis m'n tweede/derde/vierde muisknop niet. Het zou in sommige gevallen (bij games bijvoorbeeld) een stuk makkelijker zijn, maar Apple blijft graag bij de één- (of nul- ![]() Citaat:
![]() In OS X worden (als je dat wilt) alle mappen ed in hetzelfde venster geopend, na wat gewenning een flinke vooruitgang tov OS 9... ![]() télkens weer roep ik tegen mezelf dat ik volwassen word en niet meer meedoe aan Mac/Windows discussies. Maar toch... ![]()
||
Citaat:
|||
Citaat:
![]() Citaat:
![]() ![]()
|||
Citaat:
![]() Citaat:
![]() ctrl click, goed... dus je kan niet ctrl + RMB ![]() X-cuse me maar welke sukkel vind een 1/0 knops-muis nou beter dan een 2+ knops> (zelf heb ik MS intellipoint. 4knops + scroll (dus 5) en meer (als ze het op goede plaatsen erbij konden zetten) mag altijd) Hier zeggen we maar niks over.... oudere windowsversies openden ook telkens in een nieuw venster. En die Apple CPU's blijven ver achter bij AMD's en Intel's, was ook al te zien op URL van Dobermann. - dit is zo erg dat apple... nja, check de link ![]() (dobermann's link) http://www.tweakers.net/nieuws/22640 En Mac is al duur, maar kennelijk nog niet duur genoeg - http://www.tweakers.net/nieuws/22742 Apple is ook gewoon duurder... gezien apple vrijwel de enige is die zijn eigen hardware maakt = geen concurrentie... En windowsXP werkt ook goed hoor. Iedereen die ik ken (op Pentium 1 133 Mhz dingen en athlonxp's 1900+) hebben hem uitstekend aan de praat. Het is dan misschien niet zo ontzettend overbodig supersimpel als de mac maar het werkt ook. Dus dat argument dat windows alleen maar crasht is niet correct. Een oom van me btw heeft ook een mac en werkt op zijn werk met MS PC... Hij vind de mac persoonlijk wat lekkerder werken, maar verder crashen ze evenveel en geven beiden evenveel problemen. - over snelheid valt weinig te zeggen omdat hij zijn nieuwe mac (daarvoor had hij er ook 1) 2 maanden geleden gekocht heeft en ze op zijn werk met 2 jaar oude PC's werken. En dan zei iemand dat macs vele makkelijker upgraden dan windows-pc's met argument 'gewoon een chip er in en klaar!' - jaaa, dat is net zo easy als bij windows ja. Tenzij je processor ook wilt upgraden... ik denk dat dit bij beiden even makkelijk is.
||
Citaat:
![]() ![]() soo zeg niets als je niets te zeggen hebt -de postbode-
|||
![]() |
Citaat:
Citaat:
![]()
||
![]() |
Citaat:
Airport kaart toevoegen. Verder is r idd weinig toe te voegen, hij is dan ook compleet. Upgraden: no issue Dan heb ik t over een iMac. De g4 is gewoon in een PC-achtige kast gebouwd, (waarbij je al draaient het mobo incl. componenten uit de kast kan klappen), en deze is wel gewoon naar eigen wens aan te upgraden. Gelieve dus uzelf eerst te informeren alvorens je met een discussie te bemoeien ![]()
|
![]() |
Het is (gelukkig) weer duidelijk geworden dat de apples niet sneller zijn dan intel/amd-based systemen... Zelfs een dual systeem legt het af tegen een single P4!
Als apple wel sneller zou zijn, dan had men pas een absurd probleem. Een kloksnelheid van een factor 2,4 lager en nog sneller, dat betekend dat men bij intel en amd erg heeft liggen slapen wat effectief processor-design betreft. Verder is het duidelijk dat je bij een apple verder van het systeem afstaat. Je kan veel minder instellen en veranderen.. Het is ook niet zo vaak nodig maar dat is een ander verhaal. De reden dat de mac populair is in de grafische industrie is puur een kwestie van compatibiliteit. Het heeft niets met de snelheid of het gebruiksgemak te maken. Maar omdat de meeste bedrijven in die sector (inclusief drukkers) werken met apple systemen plaats je jezelf nogal snel buitenspel als je een non-apple systeem gebruikt. Overstappen kan, maar dat gaat alleen zonder problemen als dit collectief word gedaan door (een gedeelte van) de branche. Dat ze sneller zijn met sommige software is het gevolg van de markt. Omdat ze bij uitstek gebruikt worden in het grafisch wereldje wordt veel software alleen (of met het zwaartepunt op) voor de mac ontwikkeld. Het resultaat moge duidelijk zijn. Met dit verhaal wil ik natuurlijk niet ontkennen dat het Apple-systeem voordelen kent, maar daar waren al genoeg vertegenwoordigers van. |
Advertentie |
|
![]() |
Topictools | Zoek in deze topic |
|
|