Hoi T913,
Dit is idd een rotprobleem, mijn vrienden komen ook vaak bij me met de meest heftige problemen(idd loverboys,anorexia etc.)
ik heb ze toen ook eens verteld dat ik zelf ook eigenlijk altijd wel in de shit zat, en heb gezegd dat ze mss n forum moesten zoeken

een vriendin weet dat ik ook forum maar ze weet niet welk forum, ik weet die van haar ook niet.
Dat is zij toen gaan doen en ze is er echt door opgeknapt.
verder, als er ruzies zijn tussen 2 vrienden van je moet je echt proberen je er niet in te mengen, ik weet niet of het voorgekomen is, maar ik had toen 2 goede vriendinnen ruzie hadden heel hard gezegd, ik mag jullie allebei en ik ga geen partij trekken, dat konden ze allebei wel respecteren, maar telkens als een van de twee bij mij kwam om te klagen over de ander deed ik net of ik ineens weg moest enzo, nu moeten ze elkaar nog steeds niet maar de een is verhuisd dus dat scheelt.
verder, als jij eens je hart wil luchten over dit soort dingen, dan mag je dat gerust doen in het grote lucht je hart topic.
en zit je verder ook nog ergens bij voetbal,scouting,boksen etc?
want ik denk dat je daar in dit geval wel heel veel aan hebt, gewoon ff een of twee uurtjes in de week iets anders doen en niet steeds thuis of op school zijn waar al die dingen zich hebben afgespeeld.
het is logisch dat je die mensen wilt helpen, maar als het je te zwaar wordt moet je of een manier vinden zodat je het minder aantrekt, of ze vertellen dat je het niet meer aankan en ff een rustpauze wil.
zijn er anders niet twee mensen met hetzelfde probleem?
als je die met elkaar in contact kunt brengen zullen ze ws minder naar jou komen en met lotgenoten praten kan ook erg fijn zijn.
Hoop dat je er wat aan hebt!!
X