Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Huiswerkvragen: Cultuur, Maatschappij & Economie
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 05-02-2011, 19:17
Etienne000123
Etienne000123 is offline
Hallo forumleden,

Ik zit in 2 VWO en we hebben vorige woensdag een opdracht gekregen:
Opdracht 2 Vwo: Steden en Google Maps

In de talentlessen heb je al kennis gemaakt met Google Maps. Met dit programma kun je erg veel voorbeelden vinden van hetgeen wat je leert in het hoofdstuk over Steden. In deze opdracht zul je daarmee aan de slag gaan.

1. Je werkt in groepjes van 3, dus kies medeleerlingen om mee samen te werken

2. Kies 3 verschillende steden:
1. een primate city in een ontwikkelingsland
2. een Noord-Amerikaanse wereldstad
3. een kleine historische stad in Europa (minder dan 250.000 inwoners).
Stuur een mail naar JHaenen@Nifterlake.nl als je je keuze hebt gemaakt.
Elke stad kan maar 1 keer worden gekozen. Wie het eerste een bericht stuurt gaat voor!

3. Maak van elke stad, met behulp van Google Maps, een kaart waarin je het volgende doet met de stad:

A. Beschrijf van elke stad (onder ‘description’) zo volledig mogelijk, inclusief een goede verklaring, de site en situation van deze stad.

B. Zoek bij elke stad de volgende onderdelen*. Geef deze onderdelen duidelijk aan door middel van een vlak.
* bij de derde wereldstad: een zakencentrum, een industriewijk, een woonwijk van de rijken en een sloppenwijk
* bij de westerse wereldstad: een CBD, oude woonwijken, een villawijk, een industriegebied, weidewinkels en een suburb
* bij de kleine historische stad: het oude centrum, waar de stadsmuur liep, de belangrijkste kerk en zo mogelijk het centrale marktplein/stadhuis/kasteel/paleis.

* Dit onderdeel kan een flinke zoektocht zijn. Het kan bij dit deel van de opdracht veel helpen om ook Google Earth en Google Streetview op te starten en zo ook in diepte naar de stad te kijken.

B. Beschrijf voor elk onderdeel uitgebreid hoe je dat onderdeel op de google maps/earth/streetview hebt herkend

C. Voeg aan elk onderdeel een afbeelding toe die kenmerkend is voor dit onderdeel

Ik heb als historische stad Breda.
Opdracht A snap ik niet, met site en situation.
Zou iemand mij dit willen uitleggen met eventuele voorbeelden.
Ik moet hem maandag inleveren.

Bij voorbaat dank,

Etienne
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 05-02-2011, 21:28
En.Jay
En.Jay is offline
"Site en situation" beschrijft de ligging van een stad.

Met de "site" word gevraagd naar het soort grond (zand, rots, enz... ), type terrein (vlak, bergachtig, enz...), enz. Samengevat, de eigenschappen van het land waar de stand bovenop is gebouwd.

Met "situation" word gevraagd naar de omgeving rond om de stad. Dus rivieren, transportverbindingen met andere steden,

Bij alle bovenstaande dingen moet je denken aan de eigenschappen van de omgeving die het interessant maken om precies *daar* een stad te bouwen. Vroeger was het belangrijk dat er genoeg water, voedsel, brandstoffen en bouwmaterialen in de buurt waren.

Tegenwoordig zijn dingen als wegen, communicatie, energie voorziening, enz, enz erg belangrijk. Denk vooral zelf even na over wat er nou precies gevraagd word, want het zal vast te maken hebben met lessen die bij deze opdracht horen (en dat kan ik je dus niet vertellen )!
Met citaat reageren
Oud 06-02-2011, 09:03
Etienne000123
Etienne000123 is offline
Dankjewel, dit heeft erg geholpen
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Huiswerkvragen: Cultuur, Maatschappij & Economie Aardrijkskunde Opdracht O_o
alienchip
3 24-10-2013 01:14
Huiswerkvragen: Cultuur, Maatschappij & Economie Enquête P.O aardrijkskunde
Sunshine31
17 07-02-2010 15:21
Huiswerkvragen: Cultuur, Maatschappij & Economie Praktische opdracht Aardrijkskunde
AZAlkmaarAZ
2 03-12-2009 15:45
Huiswerkvragen: Cultuur, Maatschappij & Economie Aardrijkskunde-opdracht
hafc
2 08-10-2006 17:29
Huiswerkvragen: Cultuur, Maatschappij & Economie praktische opdracht ak
sarita
1 11-10-2004 14:44
Huiswerkvragen: Cultuur, Maatschappij & Economie Enquete voor aardrijkskunde - snel!!
Sansonnet
36 27-04-2004 08:50


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:20.