Oud 26-09-2004, 18:44
anjali
anjali is offline
Hai Jongens!

Ik ben voor een werkstuk bezig met het vertalen van deze lange nederlandse zin in een eenvoudige en duidelijke zijn voor jongeren rond onze leeftijd. Ik vroeg me af of iemand mij hierbij kan of wil helpen. Is erg pittig! En het lukt me maar niet. Dit is de zin:

Informatiemanager is in staat een analyse van bedrijfsprocessen en hun interacties met de omgeving uit te voeren, vanuit een juridisch gebruikersperspectief mee te werken aan informatieanalyses en opstellen van specificaties van processen, alsmede de vertaling ervan naar informatiesystemen,en daarbij te beoordelen of en in welke mate nieuwe ontwikkelingen haalbaar en aanvaardbaar zijn. ICT en andere technische aspecten naar juridisch gebruik daarvan (en omgekeerd) te vertalen.

Dit lijkt wel chinees! Ik begrijp er totaal niets van. Ik zou erg dankbaar zijn als iemand dit wel eenvoudiger en duidelijker kan omschrijven. Ik moet namelijk een werkstuk maken over Informatiemanagers en heb daarvoor deze zin nodig (is het enige wat ik over deze beroep kan vinden). Dus hoop dat iemand me kan helpen.

Alvast Thanx!!!

Als iemand het weet zou die me dan misschien kunnen mailen? Is wat makkelijker want ik kijk dagelijks effe snel mijn hotmail na wanneer ik op de computer kom.
Hoeft niet hoor!

priyazinta@hotmail.com
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 26-09-2004, 19:14
Qamra
Avatar van Qamra
Qamra is offline
Als je de komma's voor punten vervangt kom je toch een behoorlijk eind. Het is gewoon een opsomming van wat een informatiemanager doet.
__________________
|| Eigenlijk heel aardig || Don't be too open-minded, your brains might fall out! || ADT, 01-12-'05! || Generatiecrisis!
Met citaat reageren
Oud 26-09-2004, 20:00
Sir_Cramlek
Avatar van Sir_Cramlek
Sir_Cramlek is offline
Zo moeilijk is het toch niet. Inderdaad hier en daar een punt gebruiken in plaats van een komma en dan bijvoorbeeld een woordje toevoegen om het goed te laten lopen.
__________________
"I'm single! I love being single! I haven't had this much sex since I was a Scout leader." - Lt. Frank Drebin, "Naked Gun 2 1/2"
Met citaat reageren
Oud 26-09-2004, 20:02
anjali
anjali is offline
Ja maar wat betekent het nou allemaal?
Met citaat reageren
Oud 26-09-2004, 20:04
wissie
wissie is offline
Ik zie het probleem niet helemaal

Een informatiemanager doet het volgende:

Analyseert bedrijfsprocessen en hun interacties met de omgeving

Werkt vanuit een juridisch perspectief mee aan:
- Het analyseren van informatie
- Het opstellen van specificaties van processen
- Het vertalen hiervan naar informatiesystemen

Beoordeeld of en zo ja in welke mate nieuwe ontwikkelingen haalbaar en aanvaardbaar zijn

Vertaald ICT en andere technische aspecten naar juridisch gebruik daarvan (en omgekeerd)

Of heb je problemen met het woordgebruik? Dan raad ik je een woordenboek aan
Met citaat reageren
Oud 26-09-2004, 23:15
Verwijderd
Als je een lange zin wilt zien, kijk dan eens naar oude arresten van de Hoge Raad.
Met citaat reageren
Oud 26-09-2004, 23:50
Verwijderd
Je kunt heel eenvoudig een zin maken van duizenden woorden met een zinsconstructie als "Wij willen [...]" gevolgd door een serie werkwoorden.
Met citaat reageren
Oud 27-09-2004, 15:09
anjali
anjali is offline
Oke the problem is dat ik dit allemaal wel begrijp, maar ik weet niet wat het betekent! Dit bedoel ik:
wat betekent analyseert bedrijfsprocessen en hun interacties met de omgeving?

Een informatiemanager doet het volgende:

Analyseert bedrijfsprocessen en hun interacties met de omgeving

Werkt vanuit een juridisch perspectief mee aan:
- Het analyseren van informatie
- Het opstellen van specificaties van processen
- Het vertalen hiervan naar informatiesystemen

Beoordeeld of en zo ja in welke mate nieuwe ontwikkelingen haalbaar en aanvaardbaar zijn

Vertaald ICT en andere technische aspecten naar juridisch gebruik daarvan (en omgekeerd)

Kijk dit allemaal duidelijk, maar ik weet niet wat het allemaal inhoudt. Met andere woorden hoe kan ik dit bijvoorbeeldaan kinderen van 13of 14 jaar uitleggen?
Met citaat reageren
Oud 27-09-2004, 16:56
anjali
anjali is offline
kan niemand me dan helpen?
Met citaat reageren
Oud 27-09-2004, 17:17
Sir_Cramlek
Avatar van Sir_Cramlek
Sir_Cramlek is offline
Citaat:
nare man schreef op 26-09-2004 @ 23:15 :
Als je een lange zin wilt zien, kijk dan eens naar oude arresten van de Hoge Raad.
__________________
"I'm single! I love being single! I haven't had this much sex since I was a Scout leader." - Lt. Frank Drebin, "Naked Gun 2 1/2"
Met citaat reageren
Oud 27-09-2004, 21:36
Verwijderd
Citaat:
anjali schreef op 27-09-2004 @ 15:09 :
wat betekent analyseert bedrijfsprocessen en hun interacties met de omgeving?
Blijkbaar houdt zo'n knakker zich bezig met de "dingen" die het bedrijf doet, en welke invloed dat heeft op de omgeving.
Met citaat reageren
Oud 27-09-2004, 21:41
onderkoffer
onderkoffer is offline
zo lang en ingewikkeld is de zin ook weer niet hoor
Met citaat reageren
Oud 27-09-2004, 23:00
Verwijderd
Citaat:
onderkoffer schreef op 27-09-2004 @ 21:41 :
zo lang en ingewikkeld is de zin ook weer niet hoor
Ik denk dat ze C&M doet.
Met citaat reageren
Oud 28-09-2004, 16:20
Verwijderd
Citaat:
Mephostophilis schreef op 27-09-2004 @ 23:00 :
Ik denk dat ze C&M doet.
Met citaat reageren
Oud 28-09-2004, 19:52
onderkoffer
onderkoffer is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 27-09-2004 @ 23:00 :
Ik denk dat ze C&M doet.
ze heeft in ieder geval geen latijn
Met citaat reageren
Oud 11-06-2022, 11:28
ewfz
ewfz is offline
Als we hard werken, kunnen we een aantal dingen voor elkaar krijgen, zoals meer geld, meer eten, en meer luxe, naast de dingen die we echt nodig hebben, wij willen bijvoorbeeld eten, drinken, overleven, en nog een hoop andere zaken, waaronder gratis brood zoals bij de oude Romeinen, en nu zou je kunnen zeggen dat de Romeinen nu weg zijn, en dat dat misschien een reden zou kunnen zijn, maar dat is geen reden voor het einde van de Romeinen, aangezien dat er juist voor heeft gezorgd dat het rijk al niet veel eerder is vernietigd door de armen, dus Julius Caesar heeft daar veel goed mee gedaan, en wij zouden dat ook moeten krijgen, want wij verdienen ook gratis brood, omdat wij een betere samenleving hebben dan de Romeinen, en ik denk dat ik een beetje aan het afdwalen ben van het oorspronkelijke thema, maar dat is niet erg, omdat we zo meer informatie vertellen.

Dit is veel langer denk ik. 156 woorden of zoiets!
Met citaat reageren
Oud 12-06-2022, 09:08
Haller
Avatar van Haller
Haller is offline
O
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:48.