Oud 25-02-2007, 22:37
Marioguy
Marioguy is offline
Tja tis me ook overkomen. Vind men MBO school niets aan. Ben nu zelf 1ste jaars en het boeit me niet echt op de school en heb weer andere plannen.

Nu heb ik VMBO-T met succes afgerond en zit nu op de MBO ROC ICT. Maar ik wil er niet meer heen nu ik een ander opleiding wil beginnen. En daarmee leek me het perfect om met HAVO 4 door te gaan zodat ik daarna kan opvolgen naar HBO.

Maar nu is mijn vraag of ik nog wel van het MBO naar HAVO kan gaan en daar verder kan studeren. Ik wilde voordat ik men VMBO-T diploma had gehaald proberen ma had het niet gedaan om een of ander reden en daar heb ik nu spijt van en wil ik het nu dus heel graag.

Ik ben niet zo iemand die op het MBO hoort en liever nog op het middelbare school zit.

Dus VMBO-T afgerond, op de ROC zijn ze positief over mij, maak ik nog een kans om alsnog aangenomen te worden en gelijk kan beginnen in HAVO 4 meteen? Het zou zo een opluchting zijn voor me als het zou lukken.

Haydar
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 26-02-2007, 08:47
duivelaartje
Avatar van duivelaartje
duivelaartje is offline
Kun je niet na je MBO opleiding instromen in HBO?
Met citaat reageren
Oud 26-02-2007, 10:00
Trass
Avatar van Trass
Trass is offline
Citaat:
duivelaartje schreef op 26-02-2007 @ 08:47 :
Kun je niet na je MBO opleiding instromen in HBO?
Dan moet je wel de opleiding eerst afgerond hebben, en dat heeft hij nog niet.

Maar je kunt als je je einddiploma mavo hebt naar 4-havo, dus dat moet lukken.
Met citaat reageren
Oud 26-02-2007, 12:48
Konijn
Avatar van Konijn
Konijn is offline
Citaat:
Trass schreef op 26-02-2007 @ 10:00 :
Dan moet je wel de opleiding eerst afgerond hebben, en dat heeft hij nog niet.

Maar je kunt als je je einddiploma mavo hebt naar 4-havo, dus dat moet lukken.
Zeker als je 16 bent kan dat nog.
Bel gewoon even je oude school voor meer info.
__________________
Keep on rockin'
Met citaat reageren
Oud 26-02-2007, 12:57
Marioguy
Marioguy is offline
Citaat:
Konijn schreef op 26-02-2007 @ 12:48 :
Zeker als je 16 bent kan dat nog.
Bel gewoon even je oude school voor meer info.
Ja ben nog wel 16. Maar men oude VMBO school wil me niet steunen ben ik bang, maar bij mijn ROC is men mentor/tutor wel positief over mij dus ga hopen dat hij positief over mij kan praten. Heb nu gelukkig wel hoop gekregen dat het mogelijk is. Badankt
Met citaat reageren
Oud 26-02-2007, 13:08
Yerli
Avatar van Yerli
Yerli is offline
Mijn broertje zit nu op het MBO niveau 4, leerjaar 1, maar omdat het niks voor hem is stroomt hij volgend jaar in in Havo 4.

Het is zeker mogelijk, maar niet altijd even gemakkelijk. Er gingen wel wat gesprekken aan vooraf over zijn werkhouding en dat hij na de Havo wil gaan doen.
__________________
Better than witnessing newborn nebulas in bloom
Met citaat reageren
Oud 26-02-2007, 18:03
Canine 13
Canine 13 is offline
Het kan wel, ik heb het gedaan.
Ik heb ook een VMBO-T diploma. En daarna heb ik 2 jaar MBO gedaan, maar omdat het een nieuwe opleiding was ging het daar niet helemaal goed. En ik leerde ok niets.

En omdat ik nogal jong over kwam kon ik gewoon naar HAVO-4. Gewoon op een middelbare school. Anders had ik nog altijd terecht gekunt op het volwassenonderwijs.

Maar aangezien jouw leeftijd moet het je gewoon lukken om op een middelbare school te komen. Je krijgt idd een intakegesprek over waarom je naar de HAVO wil. Maar dat valt wel mee, en dan word je ook zeker aangenomen.

Wat ik er wel bij zou willen zeggen, is dat sommige dingen (ik deed dierverzorging) heb je het gevoel dat je al wist (bij biologie) maar ook leerde je ook daar weer nieuwe dingen bij. En in het begin is het wel weer wennen.

Maar eerlijk. Voor mij was het de moeilijkste keuze ooit om met het MBO te stoppen en naar he HAVO te gaan. Maar het was ook de beste! Helemaal als ik bedenk dat ik over 11 weken examen mag doen, dat ook ga halen. (sta er erg goed voor) En dan naar het HBO kan.

YES, gewoon doen.
Met citaat reageren
Oud 26-02-2007, 20:22
Marioguy
Marioguy is offline
Bedankt

Ik ga morgen met mijn tutor erover hebben. Maar over dat intakegesprek moet je dan een soort toetsje maken of is het zo van waarom ik op Havo wil komen, dus soort van motivatie?

"Ik wil dan profiel E&M kiezen waarmee ik dan perfect kan doorstromen op een handel & marketing opleiding op het HBO".

Zo zou ik dan mijn motivatie geven

Maar goed. Nu hopen dat de scholen er niet moeilijk over gaan doen
Met citaat reageren
Oud 27-02-2007, 17:34
Canine 13
Canine 13 is offline
Citaat:
Marioguy schreef op 26-02-2007 @ 20:22 :
Bedankt

Ik ga morgen met mijn tutor erover hebben. Maar over dat intakegesprek moet je dan een soort toetsje maken of is het zo van waarom ik op Havo wil komen, dus soort van motivatie?

"Ik wil dan profiel E&M kiezen waarmee ik dan perfect kan doorstromen op een handel & marketing opleiding op het HBO".

Zo zou ik dan mijn motivatie geven

Maar goed. Nu hopen dat de scholen er niet moeilijk over gaan doen
Ik kreeg gewoon een mondeling gesprek. En ik moest mijn VMBO-T diploma laten zien. Bij mij vroegen ze er naar waarom ik met het MBO wou stoppen en waarom ik naar de HAVO wou.

Ik had eerst het profiel N&G op het VMBO-T maar omdat het profiel E&M makkelijker is heeft ze me dat aangeraden. Het is goed te doen.

Ze stelde me gewoon een paar vragen, en daar moet je gewoon eerlijk over zijn. Dan komt het wel goed.
Met citaat reageren
Oud 01-03-2007, 08:40
GiovsGio
Avatar van GiovsGio
GiovsGio is offline
hey! ik heb in 2005 me vmbo-T diploma gehaald en doe nu 2 jaar mbo toerisme! maar ik vindt het echt niks en andere mbo opleidingen die er zijn lijken me ook niks! en me vraag is moet je perse wiskunde in je vmbo-T diploma hebben om de avond havo te doen?
Met citaat reageren
Oud 01-03-2007, 15:33
Pater Noster
Avatar van Pater Noster
Pater Noster is offline
Citaat:
K9 schreef op 26-02-2007 @ 18:03 :
Het kan wel, ik heb het gedaan.
Ik heb ook een VMBO-T diploma. En daarna heb ik 2 jaar MBO gedaan, maar omdat het een nieuwe opleiding was ging het daar niet helemaal goed. En ik leerde ok niets.

En omdat ik nogal jong over kwam kon ik gewoon naar HAVO-4. Gewoon op een middelbare school. Anders had ik nog altijd terecht gekunt op het volwassenonderwijs.

Maar aangezien jouw leeftijd moet het je gewoon lukken om op een middelbare school te komen. Je krijgt idd een intakegesprek over waarom je naar de HAVO wil. Maar dat valt wel mee, en dan word je ook zeker aangenomen.

Wat ik er wel bij zou willen zeggen, is dat sommige dingen (ik deed dierverzorging) heb je het gevoel dat je al wist (bij biologie) maar ook leerde je ook daar weer nieuwe dingen bij. En in het begin is het wel weer wennen.

Maar eerlijk. Voor mij was het de moeilijkste keuze ooit om met het MBO te stoppen en naar he HAVO te gaan. Maar het was ook de beste! Helemaal als ik bedenk dat ik over 11 weken examen mag doen, dat ook ga halen. (sta er erg goed voor) En dan naar het HBO kan.

YES, gewoon doen.
Ja, daar zeg je ook wat. Dierenverzorging. Schijnt echt een domme opleiding te zijn. Gediplomeerd stronsschepper word je dan.
Goede keus om havo te gaan doen, en hierna hbo. Daar heb je zoveel meer aan!
Met citaat reageren
Oud 01-03-2007, 16:23
Canine 13
Canine 13 is offline
GiovsGio

Heb geen idee?

Pater Noster

Ik had idd ook een beetje het idee dat ik bij stage's gewoon werd gebruikt als schoonmaakhulp. Op mijn 1e stage mocht ik met alles mee doen, op de 2e was het 'toevaliig' op de dag dat ik kwam altijd schoonmaakdag. Meestal was het dan ook zo dat als ik klaar was met schoonmaken in iets met de dieren mocht doen. Maar ze verzonnen altijd maar iets nieuws wat nog wel ff schoongemaakt kon worden. En uiteindelijk klagen dat ik te ongemotiveerd was. Zelf dede ze wel dingen met dieren.

Als je vroeg of je wat met de dieren mocht doen was het: Ja is goed. Maar het kwam er nooit van. Hoe vaak ik ook klaagde. Op school of op stage.


Ik hoor overgens ook van andere ex-MBO'ers dat het MBO nogal ongemotiveerd is. Ook veel lesuitval enzo. En dat het HBO veel beter is, ookal is het een hoger nivo.

Ik ben serieus echt blij dat ik zometeen naar het HBO kan, en daarna wil ik biologie studeren aan de universiteit. (Ik wil eigenlijk Bioloog worden, dat is mijn droom)

Laatst gewijzigd op 01-03-2007 om 16:28.
Met citaat reageren
Oud 05-03-2007, 16:51
GiovsGio
Avatar van GiovsGio
GiovsGio is offline
Citaat:
K9 schreef op 01-03-2007 @ 16:23 :
GiovsGio

Heb geen idee?

Pater Noster

Okee jammer!
Met citaat reageren
Oud 05-03-2007, 17:15
Canine 13
Canine 13 is offline
GiovsGio: Ik heb je een PM gestuurd.
Met citaat reageren
Oud 05-03-2007, 18:16
Ici-Paris_#
Avatar van Ici-Paris_#
Ici-Paris_# is offline
ja, dat kan hoor
Met citaat reageren
Oud 05-03-2007, 19:22
GiovsGio
Avatar van GiovsGio
GiovsGio is offline
echt?
Met citaat reageren
Oud 06-03-2007, 12:43
Ivys
Avatar van Ivys
Ivys is offline
Ik weet wel dat ze bij ons op t Roc eigenlijk liever iedereen die vmbo erna doorsturen naar het mbo tenzij je gemiddeld een 7 stond ofzo
__________________
You'll never know what you gonna get
Met citaat reageren
Oud 06-03-2007, 13:12
Melpomene
Melpomene is offline
Je bent zeventien dus je kunt best naar VAVO, doen ze vaak niet moeilijk over, je mag alleen meteen eindexamen HAVO doen als je gemiddeld een 7 hebt. Anders moet je eerst naar HEXBO dat is vier HAVO om te laten zien dat je het niveau aankunt. Als je het MBO niets vindt moet je het vooral doen, succes!
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 06-03-2007, 13:18
Melpomene
Melpomene is offline
Citaat:
GiovsGio schreef op 01-03-2007 @ 08:40 :
hey! ik heb in 2005 me vmbo-T diploma gehaald en doe nu 2 jaar mbo toerisme! maar ik vindt het echt niks en andere mbo opleidingen die er zijn lijken me ook niks! en me vraag is moet je perse wiskunde in je vmbo-T diploma hebben om de avond havo te doen?
Hangt natuurlijk af van het profiel dat je doet. Vanaf 2007 heb je bijvoorbeeld geen wiskunde meer nodig voor het C&M profiel.
Met citaat reageren
Oud 06-03-2007, 17:57
GiovsGio
Avatar van GiovsGio
GiovsGio is offline
Citaat:
Melpomene schreef op 06-03-2007 @ 13:18 :
Hangt natuurlijk af van het profiel dat je doet. Vanaf 2007 heb je bijvoorbeeld geen wiskunde meer nodig voor het C&M profiel.
ik wil C&M doen
Met citaat reageren
Oud 06-03-2007, 18:48
Verwijderd
Ja, dat kan. Heeft een klasgenoot van me gedaan.
Met citaat reageren
Oud 06-03-2007, 20:16
GiovsGio
Avatar van GiovsGio
GiovsGio is offline
Mooi zo!! :-D
maar nu alleen nog 1 probleem hoe zal ik het me ouders vertellen?! want ik doe nu best een dure opleiding! maar het is echt NIKS!!
Met citaat reageren
Oud 06-03-2007, 23:18
Melpomene
Melpomene is offline
Citaat:
GiovsGio schreef op 06-03-2007 @ 17:57 :
ik wil C&M doen
Wil je het in een of twee jaar doen? Als je gemiddeld een 7 staat mag je het in 1jaar doen maar anders moet je eerst naar 4 HAVO op de VAVO is dat HEXBO. Je moet even kijken naar de vakken die je nodig hebt voor dat profiel, als je een vak niet hebt zul je die eerst moeten halen

Je moet wel zeer gemotiveerd zijn en zelfdiscpline hebben omdat de studiedruk door de korte tijd die je hebt erg groot is. Daar letten ze ook op in het intakegesprek. Succes!
Met citaat reageren
Oud 21-03-2007, 09:40
Hell-Inc
Hell-Inc is offline
ik heb het zelf ook gedaan ik was begonnen aan een mbo opleiding sociaal cultureel werker maar na drie weken kwam ik erachter dat het een vreseijke opleiding was. Ik kon gelukkig toch direct instromen op de havo in de vierde klas

Bleek achteraf dat ik netzogoed direct naar de vijfde had kunnen gaan maargoed

Het is mogelijk ja
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Algemene schoolzaken Via mbo naar havo
pieterjongsma
3 13-11-2015 23:19
Algemene schoolzaken Van vmbo-kader naar Havo!
Nesi
40 28-02-2015 12:54
Algemene schoolzaken Stap 4 VMBO/T naar HAVO 4 ------> Toelatingseisen
Winstanley
2 28-01-2011 12:55
Studeren Van Vmbo t naar mbo of havo ?
wooper1992
34 09-12-2009 16:49
Algemene schoolzaken Is het mogelijk om van Mbo 4 alsnog je vmbo tl diploma te halen?
Moiboy
4 27-02-2009 19:52
Algemene schoolzaken Wat is nou beter Mbo of Havo
Labalubalub
39 25-02-2004 11:36


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:01.