Oud 14-04-2003, 23:51
TAFKAB
Avatar van TAFKAB
TAFKAB is offline

schijnt een erg goede film te zijn!
ik heb vandaag , blijkbaar, de making of gemist!
weet iemand toevallig wanneer er een herhaling is?

kleine preview BTS: mms://media.omroep.nl/bnn/makingofvangodlos.wmv
trailer: mms://media.omroep.nl/bnn/vangodlos.wmv

Laatst gewijzigd op 14-04-2003 om 23:53.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 15-04-2003, 01:28
Escapism
Avatar van Escapism
Escapism is offline
kwil em wel zien
__________________
He thought the diaries of Anne Frank were "an Adrian Mole sort of thing"
Met citaat reageren
Oud 15-04-2003, 07:35
Freshh~
Avatar van Freshh~
Freshh~ is offline
*gisteren stukjes gezien op BNN, lijkt me wel een film .. *
Met citaat reageren
Oud 15-04-2003, 09:19
Gutterflower
Avatar van Gutterflower
Gutterflower is offline
Ik heb gisteren The Making Of wel gezien, ga hem wel kijken als ie uitkomt.
Met citaat reageren
Oud 15-04-2003, 09:42
TAFKAB
Avatar van TAFKAB
TAFKAB is offline
-moet-herhaling-zien-
Met citaat reageren
Oud 15-04-2003, 20:03
Verwijderd
ja die lijkt me wel gaaf
Met citaat reageren
Oud 15-04-2003, 20:09
Ketjing
Avatar van Ketjing
Ketjing is offline
Lijkt me ook wel een leuke film, alleen dat limburgse accent dat door die acteurs wordt gebruikt werkt wel een beetje op de lachspieren.
__________________
[QUOTE=Miek;29666509]Ik dacht dat Ketjing een buitenlander was :p[/QUOTE][QUOTE=Lilith;30445293]Ketjing is.. knap. :eek:[/QUOTE]
Met citaat reageren
Oud 15-04-2003, 20:17
Verwijderd
Alleen nog maar positieve dingen erover gehoord/lezen, dat wel. Verder weet ik niet of ik em in de bios ga zien, hij is wat aan de korte kant..
Met citaat reageren
Oud 15-04-2003, 20:56
TAFKAB
Avatar van TAFKAB
TAFKAB is offline
Citaat:
Milk schreef op 15-04-2003 @ 20:17:
Alleen nog maar positieve dingen erover gehoord/lezen, dat wel. Verder weet ik niet of ik em in de bios ga zien, hij is wat aan de korte kant..
80 minuten..te kort voor een bios film..ja
Met citaat reageren
Oud 15-04-2003, 21:13
Diesel
Avatar van Diesel
Diesel is offline
Voor meer info:

http://forum.scholieren.com/showthre...ht=van+god+los
__________________
Original sin comes just once in a lifetime.
Met citaat reageren
Oud 15-04-2003, 21:57
battlestar
Avatar van battlestar
battlestar is offline
Citaat:
Escapism schreef op 15-04-2003 @ 01:28:
kwil em wel zien
Met citaat reageren
Oud 15-04-2003, 23:30
Quistnix
Avatar van Quistnix
Quistnix is offline
Citaat:
eXo schreef op 15-04-2003 @ 20:03:
ja die lijkt me wel gaaf
__________________
"I am Jack's eye-rolling smiley"
Met citaat reageren
Oud 16-04-2003, 20:06
BCR
Avatar van BCR
BCR is offline
He, daar stond iets over in mn GLO-boek

Wel nice spelers, vink
__________________
I'll find you.
Met citaat reageren
Oud 16-04-2003, 20:15
JoRTh
Avatar van JoRTh
JoRTh is offline
Nou, dan hier de reactie die ik eerst in het nu gesloten topic had geplaatst:

Van God Los is geen actiefilm.
Echt niet...
Het lijkt mij ook vrij onmogelijk om die film zo te verkopen daar zit er gewoon te weinig 'echte' actie in.

De film is ontzettend rauw en naar. Veel realistisch geweld, iets wat je normaal niet ziet in een Nederlandse film.
Verder wordt er angstaanjagend geacteerd door een desduivelse Tygo Gernandt en blijkt Angela Schijf toch echt wel meer dan een doorgeslagen soapsterretje.

Gewoon kijken. En niet leuk vinden, maar wel goed.
__________________
"I dream to make a living"
Met citaat reageren
Oud 16-04-2003, 20:21
TAFKAB
Avatar van TAFKAB
TAFKAB is offline
making of online@ http://cgi.omroep.nl/cgi-bin/streams...b.20030414.asf
Met citaat reageren
Oud 16-04-2003, 20:22
Mindfields
Mindfields is offline
Citaat:
Ketjing schreef op 15-04-2003 @ 20:09:
Lijkt me ook wel een leuke film, alleen dat limburgse accent dat door die acteurs wordt gebruikt werkt wel een beetje op de lachspieren.
Brabants
__________________
No Bad Religion song can make your life complete
Met citaat reageren
Oud 16-04-2003, 22:43
battlestar
Avatar van battlestar
battlestar is offline
Citaat:
Parallel schreef op 16-04-2003 @ 20:22:
Brabants
limburgs
Met citaat reageren
Oud 16-04-2003, 22:47
de ijsprinses
Avatar van de ijsprinses
de ijsprinses is offline
ik ben benieuwd of ze door dat Limburgs nog 'gevaarlijk' overkomen, ik vind Limburgs toch wel iets heel lievigs hebben . Ik wil em graag zien!
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 16-04-2003, 23:16
Rollo Tomasi
Avatar van Rollo Tomasi
Rollo Tomasi is offline
Wat is de bedoeling nou? De film is geïnspireerd door de "bende van Venlo", maar speelt de film ook in Venlo? De opnames zijn praktisch allemaal buiten Limburg gemaakt geloof ik.

Maar ik heb er goede dingen over gehoord, misschien ga ik 'm wel kijken.
__________________
Mein Name ist Joachim von Hassel/Ich bin Pilot der Bundeswehr/und sende Ihnen aus meinem Flugzeug/den Funkspruch den niemand hört
Met citaat reageren
Oud 17-04-2003, 08:48
TAFKAB
Avatar van TAFKAB
TAFKAB is offline
Citaat:
Rollo Tomasi schreef op 16-04-2003 @ 23:16:
Wat is de bedoeling nou? De film is geïnspireerd door de "bende van Venlo", maar speelt de film ook in Venlo? De opnames zijn praktisch allemaal buiten Limburg gemaakt geloof ik.

Maar ik heb er goede dingen over gehoord, misschien ga ik 'm wel kijken.
ja ehh dus?..alleen omdat het geinspireerd is door iets hoeft het niet metteen t zelfde te zijn..er is op heel veel plekken geschoten...zaandam..rotterdam..haarlem..etc
Met citaat reageren
Oud 17-04-2003, 20:46
JoRTh
Avatar van JoRTh
JoRTh is offline
Ze doen wel alsof het zich in Limburg afspeelt.
De accenten zijn in ieder geval zuiderlijk en op een grafkist staat op een gegeven moment 'gemeente Roermond'.
Maar een duidelijke verwijzing naar een stad wordt niet gemaakt in de tekst.

In Venlo mochten ze niet filmen...
__________________
"I dream to make a living"
Met citaat reageren
Oud 17-04-2003, 20:51
Sweet Revenge
Sweet Revenge is offline
ik ga em ook zeker bekijken al is het alleen maar omdat tygo gernandt (!!) erin meespeelt
Met citaat reageren
Oud 17-04-2003, 21:56
Krez
Avatar van Krez
Krez is offline
lijkt me echt een shit film...
__________________
*BURP* wat zei je?
Met citaat reageren
Oud 18-04-2003, 20:53
Sven
Avatar van Sven
Sven is offline
Heb die making of gezien.. ben nu echt benieuwd naar de film, het ziet er erg veelbelovend uit
Met citaat reageren
Oud 19-04-2003, 14:25
Pla
Pla is offline
Hij lijkt me en ik wil hem wel zien.. Maarja dat zei ik ook bij: ik ook van jou, en die heb ik ondertussen ook nog niet gezien
__________________
duss..
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 19-04-2003, 14:40
Verwijderd
Lijkt me een goede film eigenlijk Goed acteerwerk, verhaal...Alleen is 80 minuten wel erg kort ja.
Met citaat reageren
Oud 19-04-2003, 15:16
Yolcu
Yolcu is offline
Hij lijkt me goed en ik wil m echt wel zien, al vind ik het meer een film om te huren of te kopen, ik vind het niet echt een bios-film ofzo :/
__________________
Dream as if you'll live forever, live as if you'll die today
Met citaat reageren
Oud 19-04-2003, 16:13
lovetear
Avatar van lovetear
lovetear is offline
Ik vond hem echt ontiegelijk goed. Ik had best wel hoge verwachtingen, maar hij viel niet tegen. Ik raad hem iedereen aan. Acteerwerk was ook beter dan verwacht trouwens.
__________________
Dat heb je soms...
Met citaat reageren
Oud 19-04-2003, 18:34
Martijn
Avatar van Martijn
Martijn is offline
Ik ben zeker geen fan van nederlasndse films maar van deze verwacht ik toch wel wat...
Met citaat reageren
Oud 25-04-2003, 14:33
Lauret
Lauret is offline
ey mensen ik kom uit venlo en ik vind het ook dom dat ze de film niet hier gefilmt hebben,maar ik begrijp wel dat ze het voor de nabestaanden doen,dan worden ze er vanzelf mee geconfronteerd,nu kunnen ze tenminste zelf kiezen of ze naar de bios gaan kijken!
ik ben super benieuwd naar de film,'k ga zaterdag may-B
nou ff een stelling ,als jou familie was vermoord door de bende van venlo,zou je dan blij zijn als ze geld gingen verdienen aan zo iets en het ook nog es gaan filmen in je woonplaats(zeg maar gerust bij jou voor de deur ,zo groot is venlo niet)???
please reageer!

xxx Lauret
Met citaat reageren
Oud 26-04-2003, 13:48
Nomen-nescio
Nomen-nescio is offline
Ik vond 'm echt wel goed..
__________________
"Een doel is slechts belangrijk als idee. Het gaat om het werk dat tot het doel leidt. Dat vervult het leven met zin."
Met citaat reageren
Oud 26-04-2003, 13:58
Sitia
Avatar van Sitia
Sitia is offline
Citaat:
Lauret schreef op 25-04-2003 @ 14:33:
ey mensen ik kom uit venlo en ik vind het ook dom dat ze de film niet hier gefilmt hebben,maar ik begrijp wel dat ze het voor de nabestaanden doen,dan worden ze er vanzelf mee geconfronteerd,nu kunnen ze tenminste zelf kiezen of ze naar de bios gaan kijken!
ik ben super benieuwd naar de film,'k ga zaterdag may-B
nou ff een stelling ,als jou familie was vermoord door de bende van venlo,zou je dan blij zijn als ze geld gingen verdienen aan zo iets en het ook nog es gaan filmen in je woonplaats(zeg maar gerust bij jou voor de deur ,zo groot is venlo niet)???
please reageer!

xxx Lauret
Ik kom zelf ook uit Venlo, en ik vind inderdaad dat het hier beter niet gefilmd kon worden.
Verder zaten donderdag wel wat familieleden van bendeleden in de bios, knap dat ze dat kunnen.
Ik vind het een goeie film, vooral als je ook meer van de bende afweet, het boek hebt gelezen ofzow..
Met citaat reageren
Oud 26-04-2003, 14:28
Escapism
Avatar van Escapism
Escapism is offline
Citaat:
Lauret schreef op 25-04-2003 @ 14:33:
ey mensen ik kom uit venlo en ik vind het ook dom dat ze de film niet hier gefilmt hebben,maar ik begrijp wel dat ze het voor de nabestaanden doen,dan worden ze er vanzelf mee geconfronteerd,nu kunnen ze tenminste zelf kiezen of ze naar de bios gaan kijken!
ik ben super benieuwd naar de film,'k ga zaterdag may-B
nou ff een stelling ,als jou familie was vermoord door de bende van venlo,zou je dan blij zijn als ze geld gingen verdienen aan zo iets en het ook nog es gaan filmen in je woonplaats(zeg maar gerust bij jou voor de deur ,zo groot is venlo niet)???
please reageer!

xxx Lauret
wrom leg je de nadruk op geld verdienen (wat ook wel mee zal vallen trouwens bij deze film) en niet op op artistieke manier een verhaal vertellen?
__________________
He thought the diaries of Anne Frank were "an Adrian Mole sort of thing"
Met citaat reageren
Oud 26-04-2003, 16:01
JoRTh
Avatar van JoRTh
JoRTh is offline
Ey, het verhaal van de film is geinspireerd door de bende van Venlo.
Het gaat helemaal niet over de bende van Venlo.
Want die bestond als ik mij niet vergis uit iets meer dan drie mensen.......
Behalve het Limburgse accent is het bovendien helemaal niet duidelijk in welk dorp het zich afspeelt.
(Behalve dat er op een grafkist 'Gemeente Roermond' staat)

En de film MOCHT niet in Venlo worden gedraaid... want dat hadden ze wel gewild.

Bovendien komt de regisseur zelf uit de buurt van Venlo en is het dus niet zomaar bruut geld verdienen aan iets wat toevallig in Nederland is gebeurt. Hij had er wel degelijk een band mee.
__________________
"I dream to make a living"
Met citaat reageren
Oud 26-04-2003, 16:41
Thomas
Thomas is offline
Zeer leuk.
Met citaat reageren
Oud 26-04-2003, 16:44
Verwijderd
Ik wil er naartoe, maar ik ben te jong *grom*.
Misschien toch maar eens een id vervalsen.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 26-04-2003, 18:22
Verwijderd
Ik heb em dus toch gezien en ik vond em erg goed, het greep me echt bij me strot.. ik ging erna toch niet even naar huis zeg maar, je blijft er toch wel even over nadenken.. dat accent is trouwens goed te doen, het komt overtuigend over en ik heb niet eens gemerkt dat ie zo kort duurde eigenlijk.. liever een wat korte en krachtige film dan een paar langdradige verpestende stukken ertussen

Met citaat reageren
Oud 26-04-2003, 19:15
Lärm
Avatar van Lärm
Lärm is offline
Boeiende film, psychologisch niet echt heel sterk verhaal (vond ik dan). Jammer dat ze niet mee rop het verleden van de peronen in gaan zodat je met veel vragen blijft zitten.

SPOILERS

Waarom reageert Anna zo raar op de zwangerschap, wil ze nog geen kind of alleen geen kind van Maikel? Waarom gaat ze zo snel bij Maikel wonen terwijl ze zich daar niet prettig voelt?
Waarom reageert haar vader zo overstuur, en komen haar ouders er allebij niet op terug dat ze haar het huis uit hebben gekickt. (Je laat je dochter toch niet bij zo'n 'crimineel' wonen?)
Hoe zit het met het leven van maikel, er word terloops gezegt dat hij zijn vader ook bijna niet gekend heeft maar verder ook niks.
Waarom doen ze de stiefvader van Stan voor als zo'n afwezige/labiele man?
Zo kan ik nog wel even doorgaan.

De rol van maikel is wel goed gedaan, zo koel en toch merk je dat hij eigelijk gewoon een lieve jongen is.

Goede Nederlandse film.
__________________
Emotionally potent, Powerfully thoughtful.

Laatst gewijzigd op 28-04-2003 om 18:43.
Met citaat reageren
Oud 26-04-2003, 22:44
Verwijderd
Citaat:
Lärm schreef op 26-04-2003 @ 19:15:
Boeiende film, psychologisch niet echt heel sterk verhaal (vond ik dan). Jammer dat ze niet mee rop het verleden van de peronen in gaan zodat je met veel vragen blijft zitten.

Waarom reageert Anna zo raar op de zwangerschap, wil ze nog geen kind of alleen geen kind van Maikel? Waarom gaat ze zo snel bij Maikel wonen terwijl ze zich daar niet prettig voelt?
Waarom reageert haar vader zo overstuur, en komen haar ouders er allebij niet op terug dat ze haar het huis uit hebben gekickt. (Je laat je dochter toch niet bij zo'n 'crimineel' wonen?)
Hoe zit het met het leven van maikel, er word terloops gezegt dat hij zijn vader ook bijna niet gekend heeft maar verder ook niks.
Waarom doen ze de stiefvader van Stan voor als zo'n afwezige/labiele man?
Zo kan ik nog wel even doorgaan.

De rol van maikel is wel goed gedaan, zo koel en toch merk je dat hij eigelijk gewoon een lieve jongen is.

Goede Nederlandse film.
Zet even SPOLIER neer voor de mensen die em nog niet gezien hebben, dit kan het toch aardig bederven denk ik.
Met citaat reageren
Oud 26-04-2003, 22:58
battlestar
Avatar van battlestar
battlestar is offline
Citaat:
Milk schreef op 26-04-2003 @ 22:44:
Zet even SPOLIER neer voor de mensen die em nog niet gezien hebben, dit kan het toch aardig bederven denk ik.
Idd
Met citaat reageren
Oud 27-04-2003, 11:19
legatus
Avatar van legatus
legatus is offline
SPOILERS!!!

Citaat:
Waarom reageert Anna zo raar op de zwangerschap, wil ze nog geen kind of alleen geen kind van Maikel?
Het wordt duidelijk in de film dat Anna geen kind wil van Maikel zodra ze erachter komt dat hij een moordenaar is.

Citaat:
Waarom gaat ze zo snel bij Maikel wonen terwijl ze zich daar niet prettig voelt?
Volgens mij uit schaamte.

Citaat:
Waarom reageert haar vader zo overstuur, en komen haar ouders er allebij niet op terug dat ze haar het huis uit hebben gekickt. (Je laat je dochter toch niet bij zo'n 'crimineel' wonen?)
Ook wordt er duidelijk verteld in de film dat de ouders niks van Maikel moeten, maar Anna wel. Als haar vader erachter komt dat ze niet naar hem luistert en liegt, is dit z'n reactie. Drastisch, maar ergens toch logisch.

Citaat:
Hoe zit het met het leven van maikel, er word terloops gezegt dat hij zijn vader ook bijna niet gekend heeft maar verder ook niks.
Waarschijnlijk omdat Maikel al uit criminele kringen komt. Er wordt ook niet op in gegaan hoe Maikel hierin beland is. Ook niet bijster interesssant, dat van Stan is interessanter en staat dichterbij.

Citaat:
Waarom doen ze de stiefvader van Stan voor als zo'n afwezige/labiele man?
Hij is op zoek naar een vader-figuur. Er is een overduidelijk, symbolische scene in de film waar Maikel die rol overneemt van Stan's echte vader.

Er wordt in de film dus gewezen op de rol van de ouders.

Citaat:
Zo kan ik nog wel even doorgaan.
Had je toch iets beter moeten opletten.

Citaat:
De rol van maikel is wel goed gedaan, zo koel en toch merk je dat hij eigelijk gewoon een lieve jongen is.
Het laat gewoon zien dat het geen zwart-wit plaatje is. Elke moordenaar zal wel iets positiefs in zich hebben, zijn ze allemaal dan maar 'lieve jongens' in jouw ogen?
__________________
"The schizophrenic is drowning in the same waters in which the mystic swims with delight" -- Joseph Campbell (Mintz, 1983)
Met citaat reageren
Oud 27-04-2003, 13:23
Lärm
Avatar van Lärm
Lärm is offline
Citaat:
legatus schreef op 27-04-2003 @ 11:19:
SPOILERS!!!



Het wordt duidelijk in de film dat Anna geen kind wil van Maikel zodra ze erachter komt dat hij een moordenaar is.

*Dus word ze maar zelf moordenaar door haar eigen kind weg te halen? Als ze geen kind wil van een moordenaar waarom blijft ze dan bij hem?


Volgens mij uit schaamte.

*Wie weet, op de meeste vragen kan je ook wel een antwoord 'verzinnen' maar hoe bedoelen ze het in de film.
Hoezo zou je uit schaamte bij een criminele moordenaar gaan wonen?


Ook wordt er duidelijk verteld in de film dat de ouders niks van Maikel moeten, maar Anna wel. Als haar vader erachter komt dat ze niet naar hem luistert en liegt, is dit z'n reactie. Drastisch, maar ergens toch logisch.

*Logisch? Als jij weet dat je kind bij een crimineel woont en nog zwanger is ook laat je haar daar toch niet wonen. Iemand uit huis sturen is een eerste reactie maar het zou logischer zijn als die ouders daar op terugkomen.



Waarschijnlijk omdat Maikel al uit criminele kringen komt. Er wordt ook niet op in gegaan hoe Maikel hierin beland is. Ook niet bijster interesssant, dat van Stan is interessanter en staat dichterbij.

*Waarom word Stan verleden meer behandeld, terwijl Maikel op posters etc. Word voorgedaan als de hoofdpersoon. En hoe is Maikel verzeild geraakt in criminele kringen, dat is ook niet de normaalste zaak van de wereld.


Hij is op zoek naar een vader-figuur. Er is een overduidelijk, symbolische scene in de film waar Maikel die rol overneemt van Stan's echte vader.

Er wordt in de film dus gewezen op de rol van de ouders.

Ik heb het niet over zijn biologische vader, maar over de tandarts die door het ouderlijk huis rondloopt, waarom word die als zo'n labiele man afgedaan?


Had je toch iets beter moeten opletten.

* denk je?

Het laat gewoon zien dat het geen zwart-wit plaatje is. Elke moordenaar zal wel iets positiefs in zich hebben, zijn ze allemaal dan maar 'lieve jongens' in jouw ogen?

*ja
__________________
Emotionally potent, Powerfully thoughtful.
Met citaat reageren
Oud 27-04-2003, 13:58
legatus
Avatar van legatus
legatus is offline
Citaat:
*Dus word ze maar zelf moordenaar door haar eigen kind weg te halen? Als ze geen kind wil van een moordenaar waarom blijft ze dan bij hem?
Het is al iets te laat en ze is bang voor hem geworden, en voor wat hij misschien met haar gaat doen.

Je kunt het vergelijken met een verkrachting, misschien is het zelfs een soort gelijk gevoel. Ze heeft een kind dat ze niet wil, dus 'vermoord' ze hem. Gevaarlijke uitspraak van je om haar als moordenaar te bestempelen. Maikel vond je toch ook een 'lieve jongen'?

Citaat:
*Wie weet, op de meeste vragen kan je ook wel een antwoord 'verzinnen' maar hoe bedoelen ze het in de film.
Hoezo zou je uit schaamte bij een criminele moordenaar gaan wonen?
Ze schaamt zich voor haarzelf en kan niet bij haar ouders blijven. Ze kan haar vader het tenslotte niet vertellen.

Citaat:
*Logisch? Als jij weet dat je kind bij een crimineel woont en nog zwanger is ook laat je haar daar toch niet wonen. Iemand uit huis sturen is een eerste reactie maar het zou logischer zijn als die ouders daar op terugkomen.
Er zijn ouders die daadwerkelijk zo reageren. Zich zo bedonderd voelen dat ze niks met hun kind te maken willen hebben. Misschien komt ze aan het einde wel weer bij haar ouders terecht, of niet. Gelukkig is het niet zo'n maatschappelijkfilmpje.

Citaat:
*Waarom word Stan verleden meer behandeld, terwijl Maikel op posters etc. Word voorgedaan als de hoofdpersoon. En hoe is Maikel verzeild geraakt in criminele kringen, dat is ook niet de normaalste zaak van de wereld.
Maikel is toch de spil van het verhaal. Daarnaast kunnen posters mij een zorg zijn. Maikel zit van jongs af aan al in die criminele wereld, dat straalt z'n personage uit. Er hangt daarmee ook een mysterie omtrent zijn personage omdat je niet alle details weet, dat maakt het personage overtuigender. Waarom moet je alles zo gedetailleerd zien? Dat neemt vaak de kracht weg.

En zoals ik zei, in Stan is meer herkenning. Kuijpers vond het ook interessanter omdat hij zich meer vereenzelfigde met dat personage dat zich laat meeslepen.

Citaat:
waarom word die als zo'n labiele man afgedaan?
Nalatigheid. Er wordt toch een vinger gewezen hiermee dat het ligt aan de ouders. Die man kijkt niet om naar z'n stiefzoon terwijl Stan een vader-figuur nodig heeft. Dat is toch duidelijk. Als die man meer tijd aan z'n zoon besteed had en z'n moeder wat minder aan zichzelf dacht dan was het misschien wel niet gebeurd.

Citaat:
* denk je?
Ja.

Citaat:
*ja
Wat weegt zwaarder?
__________________
"The schizophrenic is drowning in the same waters in which the mystic swims with delight" -- Joseph Campbell (Mintz, 1983)

Laatst gewijzigd op 27-04-2003 om 14:01.
Met citaat reageren
Oud 27-04-2003, 16:35
Lärm
Avatar van Lärm
Lärm is offline
Citaat:
legatus schreef op 27-04-2003 @ 13:58:
Het is al iets te laat en ze is bang voor hem geworden, en voor wat hij misschien met haar gaat doen.

Je kunt het vergelijken met een verkrachting, misschien is het zelfs een soort gelijk gevoel. Ze heeft een kind dat ze niet wil, dus 'vermoord' ze hem. Gevaarlijke uitspraak van je om haar als moordenaar te bestempelen. Maikel vond je toch ook een 'lieve jongen'?

* zwanger zijn en het kind niet willen, zie de link richting verkrachting niet echt. Hij heeft haar niet gedwongen zwanger te worden.
Ik vind haar opzich geen slecht persoon, Waarschijnlijk een wanhoopsdaad, maakt haar echter niet meer of minder moordenaar als Maikel. Die inderdaad van binnen ook lief/kwetsbaar is, net als zij


Ze schaamt zich voor haarzelf en kan niet bij haar ouders blijven. Ze kan haar vader het tenslotte niet vertellen.

*Waarom zou ze het niet aan haar vader kunnen vertellen? Waarom gaat ze ervanuit dat hij zo gaat reageren, terwijl haar moeder toch wel bezorgt is.



Er zijn ouders die daadwerkelijk zo reageren. Zich zo bedonderd voelen dat ze niks met hun kind te maken willen hebben. Misschien komt ze aan het einde wel weer bij haar ouders terecht, of niet. Gelukkig is het niet zo'n maatschappelijkfilmpje.

*ok


Maikel is toch de spil van het verhaal. Daarnaast kunnen posters mij een zorg zijn. Maikel zit van jongs af aan al in die criminele wereld, dat straalt z'n personage uit. Er hangt daarmee ook een mysterie omtrent zijn personage omdat je niet alle details weet, dat maakt het personage overtuigender. Waarom moet je alles zo gedetailleerd zien? Dat neemt vaak de kracht weg.

En zoals ik zei, in Stan is meer herkenning. Kuijpers vond het ook interessanter omdat hij zich meer vereenzelfigde met dat personage dat zich laat meeslepen.

*Denk dat een meer gedetailleerde achtergrond van Maikel juist meer aan het verhaal had kunnen toevoegen al is dat mijn mening. Zeker als het gaat om het punt van de (missende)invloed van ouders.


Nalatigheid. Er wordt toch een vinger gewezen hiermee dat het ligt aan de ouders. Die man kijkt niet om naar z'n stiefzoon terwijl Stan een vader-figuur nodig heeft. Dat is toch duidelijk. Als die man meer tijd aan z'n zoon besteed had en z'n moeder wat minder aan zichzelf dacht dan was het misschien wel niet gebeurd.

*erg subtiele vinger, desondanks denk ik wel dat je punt klopt.



Ja.

* ligt volgens mij meer aan hoe lang je erover nadenkt.



Wat weegt zwaarder?

*Iedereen heeft zijn goede kanten, ook moordenaars. Ik laat dus de positieve kanten van mensen de negatieve overheersen.

Bedankt voor de 'antwoorden' zowieso vind ik het zelf leuk dat ik op deze manier wat meer over de film ben ga nadenken.

__________________
Emotionally potent, Powerfully thoughtful.
Met citaat reageren
Oud 27-04-2003, 19:11
JoRTh
Avatar van JoRTh
JoRTh is offline
Er zijn ook heel veel dingen die in de film zitten uit de realiteit overgenomen. Dingen die de makers dus ook verder niet kunnen verklaren.

Zat er nu wel of geen geld in de wekpotten?
Is Maikel misschien alleen in het hoofd van Stan een aardig persoon?
__________________
"I dream to make a living"
Met citaat reageren
Oud 27-04-2003, 20:02
WishfulDreaming
Avatar van WishfulDreaming
WishfulDreaming is offline
Angela Schijf, Tygo Gernandt..

Ik ga hem donderdag bekijken
Met citaat reageren
Oud 28-04-2003, 13:30
Lauret
Lauret is offline
JoRTh
20M - Lid



gepost op 26-04-2003 @ 16:01

--------------------------------------------------------------------------------
Ey, het verhaal van de film is geinspireerd door de bende van Venlo.
Het gaat helemaal niet over de bende van Venlo.
Want die bestond als ik mij niet vergis uit iets meer dan drie mensen.......
Behalve het Limburgse accent is het bovendien helemaal niet duidelijk in welk dorp het zich afspeelt.
(Behalve dat er op een grafkist 'Gemeente Roermond' staat)

En de film MOCHT niet in Venlo worden gedraaid... want dat hadden ze wel gewild.

Bovendien komt de regisseur zelf uit de buurt van Venlo en is het dus niet zomaar bruut geld verdienen aan iets wat toevallig in Nederland is gebeurt. Hij had er wel degelijk een band mee.
\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\ \\\\\\\\\\\

in de film is het wel degelijk erg te merken dat het gewoon het verhaal van de bende nagespeeld is jij komt zo te merken niet hier vandaan, je weet er blijkbaar niets van,vele feiten vanuit de film kloppen,ik vind de je oordeeld over iets waar je totaal niets vanaf weer,sorry dat ik het zeg,maar als je hier gewoond had en had gevoeld wat wij voelen had je dit zeker niet gezecht,ik zou de volgende keer wat minder dom reageren als ik jou was!
en idd de regiseur ken ik wel,hij komt uit mijn woonplaats..toevallig..of may-b ook niet
en denk us na,zou jij het fijn vimnden als de film bij jou in de buurt gefilmt zou worden,terwijl jou ouders zijn vermoord door de bende?
dan ben je toch echt gevoel loos!!!
Met citaat reageren
Oud 28-04-2003, 14:57
MissCzechMeOut
Avatar van MissCzechMeOut
MissCzechMeOut is offline
Ik heb Nederlandse films verbannen, Nederlandse acteurs kunnen imo niet acteren.
__________________
Všude dobře doma nejlíp
Met citaat reageren
Oud 28-04-2003, 15:00
Uice
Avatar van Uice
Uice is offline
Citaat:
Tweety2k schreef op 28-04-2003 @ 14:57:
Ik heb Nederlandse films verbannen, Nederlandse acteurs kunnen imo niet acteren.
Wel eens gehoord van bijvoorbeeld Kees Prins?
__________________
That's what happens when you look, lady. Now you're a salt pillar, and all the deer are gonna lick ya.
Met citaat reageren
Oud 28-04-2003, 15:05
Verwijderd
ik ga om 16.15...
vrijkaartjes gewonnen
k ben benieuwd..
t schijnt wel dat ze beetje onduidelijk praten.. mja
komt goed

liefs liesje
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Verhalen & Gedichten [Gedicht] Los van God en ziel.
Orpheus
4 04-12-2006 12:33
Levensbeschouwing & Filosofie Wetenschappers bevestigen de Tekenen van God.
Iqra
94 30-07-2003 22:36
De Kantine prijsvraag van god los
midianithia
8 13-05-2003 15:41
Films, TV & Radio Van God Los
SuperS
2 18-04-2003 20:35
Films, TV & Radio [drama/aktie] VAN GOD LOS!
legatus
7 16-04-2003 17:48
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Paus: God is de mensheid zat
Unexplained
97 07-01-2003 23:04


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:35.