Oud 20-01-2006, 16:32
flyaway
Avatar van flyaway
flyaway is offline
De dwerg die het woord ‘help’ niet kende

Ze surfte naar de site. Zou ze vinden wat ze zocht? Ondertussen klikte ze op ‘forum’. Ze wist dat ze de dingen anders moest aanpakken, nog voor ze op ‘psychologie’ kon klikken wist ze wat ze kon vinden. Wat deed ze hier nog? Alles leek zo zinloos. Ze draaide zich om en keek naar haar bed. Wat als ze ging slapen en nooit meer wakker hoefde te worden, het zou haar zo fijn lijken.
Via de zoekfunctie kwam ze een stap verder, haar vingers typten het woord ‘help’ in.
“Help ik ben zo alleen”, “Help, Ik word zo eenzaam thuis”, “De dwerg die het woord ‘help’ niet kende”…
Ze wilde op een van de eersten klikken, maar haar muis kreeg weer kuren en het dwergentopic opende. Bovenaan stond [VO], wat zou dat betekenen? Voor Ons? Veel Onzin? Ze begon te lezen.

Ze surfte naar de site. Zou ze vinden wat ze zocht? Ondertussen klikte ze op ‘forum’.

Ze stopte met lezen, dit voelde bekend. Ze las verder.

Ze wist dat ze de dingen anders moest aanpakken…

He, wat kan die schrijver zich inleven en verwoorden wat het gevoel – dus niet het verstand – tegen haar zei.

Wat deed ze hier nog? Alles leek zo zinloos…

Een gevoel dat ze vandaag nog niet gevoeld had bekroop haar. Toch was haar nieuwsgierigheid sterker, ze lette nauwelijks op de rillingen die langs haar rug liepen.

Ze draaide zich om en keek naar haar bed. Wat als ze ging slapen en nooit meer wakker hoefde te worden, het zou haar fijn lijken.

Ze stond op van haar bureaustoel, begreep opeens hoe ze door anderen werd gezien. Haar gedachten voelden niet meer als die van haarzelf, het leek echt over iemand anders te gaan. Ze begreep nu wat ze moest doen, ze moest weer zichzelf worden. Ze sloot haar computer af en gaf een kus op de monitor.
Ze lette er niet op dat de titel niets met het verhaal te maken had, dat was verleden tijd, een periode om af te sluiten. Ze moest verder, doorzetten en overwinnen.

Hm, t wordt altijd anders dan ik van plan was, vreemd. Ik hoop dat ik alle bijv. nw. vermeden heb...

Laatst gewijzigd op 20-01-2006 om 16:45.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 20-01-2006, 16:37
John Keating
Avatar van John Keating
John Keating is offline
Citaat:
Haar gedachten waren belachelijk
Met citaat reageren
Oud 20-01-2006, 16:43
flyaway
Avatar van flyaway
flyaway is offline
K denk dr nog over na *zoekt naar oplossing*

edit; fixed

Laatst gewijzigd op 20-01-2006 om 16:45.
Met citaat reageren
Oud 20-01-2006, 20:07
Eye of Sauron
Avatar van Eye of Sauron
Eye of Sauron is offline
Erg vaag.
Ik hoopte op een fantasy-verhaal, (ja ik weet het, ik heb iets met Dwergen) maar hier snap ik dus niet veel van.
Nee, ik vind geen goed stuk.
sorry.
__________________
In war there is only one favorable moment. The greatest talent is to know it. - Napoleon Bonaparte
Met citaat reageren
Oud 20-01-2006, 20:37
Verwijderd
Ik vind deze beter dan de mijne eigenlijk, vooral omdat je je verhaal al in het verhaal zelf herhaalt, wat ik wel kan waarderen.
Met citaat reageren
Oud 20-01-2006, 20:44
Barones
Avatar van Barones
Barones is offline
Deze vind ik ook erg leuk. Goed gedaan. Alleen vind ik deze op de een of andere manier moeilijker te begrijpen
Met citaat reageren
Oud 20-01-2006, 20:48
Verwijderd
Citaat:
Alles leek zo zinloos
Edit: leuk verhaal. Ik ken het gevoel.

Edit2: wat me opvalt is dat er door het laten vallen van bijvoeglijke naamwoorden een sobere stijl ontstaat die weinig ruimte laat voor ik-schrijf-veel-woorden-die-mooi-klinken-maar-uiteindelijk-niets-betekenen.

Laatst gewijzigd op 20-01-2006 om 21:08.
Met citaat reageren
Oud 20-01-2006, 21:03
Tink*
Avatar van Tink*
Tink* is offline
Leuk gedaan. Ik vind het verhaal ook moeilijker te begrijpen maar het is wel mooi. Vooral naarmate het vordert lijkt het wel of je er meer in komt te zitten en lijkt het ook wel of het verhaal dan soepeler wordt omdat je misschien dan er wat handigheid in krijgt geen bijvoeglijke naamwoorden te gebruiken.
Met citaat reageren
Oud 20-01-2006, 21:06
Verwijderd
Geen bijvoegelijke naamwoorden gebruiken is door die duistere regel die zuster elders aanstipte virtueel onmogelijk, ook hier zitten er een paar in en die zijn niet zo makkelijk te omzeilen

De eerste regels zijn vaak moeizaam ja.
Met citaat reageren
Oud 21-01-2006, 11:26
Porcelain
Avatar van Porcelain
Porcelain is offline
Hee, ik vind dit best leuk, beetje surrealistisch, dat is wel hip. Alleen je gebruikt wel veel enters, ziet er wat onoverzichtelijk uit.

Maar het is al zo lang geleden dat ik een taal had op school en allerlei woordsoorten en zinsdelen moest benoemen, dat ik niet meer weet wat bijvoegelijke naamwoorden zijn dat ik niet kan beoordelen of je je opdracht goed hebt vervuld. Al kan ik het uit het verhaal en reacties wel ongeveer opmaken.
Met citaat reageren
Oud 21-01-2006, 18:30
flyaway
Avatar van flyaway
flyaway is offline
Bedankt voor de reacties

Echt heel lastig dit, maar daarom is het ook een goede oefening natuurlijk. Ik hoop dat er nog meer opdrachten zullen komen
Met citaat reageren
Oud 22-01-2006, 12:43
I C U
Avatar van I C U
I C U is offline
Ik vind het een goed stukje Mooi, het verhaal in het verhaal, zeg maar. Verder ben ik te suf om ook maar een ander nuttig iets uit te kramen Komt vast nog wel goed, vandaag
__________________
Ik ben ook maar een product van mijn opvoeding.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:12.