Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Bekijk resultaten poll: Wie moet er weg?
Hirsi Ali en Verdonk moeten allebei weg 28 27.45%
Hirsi Ali en Verdonk moeten allebei blijven 10 9.80%
Hirsi Ali moet alleen weg 35 34.31%
Verdonk moet alleen weg 29 28.43%
Aantal stemmers: 102. Je mag niet stemmen in deze poll

Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 17-05-2006, 11:29
Quincy
Quincy is offline
Verdonk weg en Hirsi Ali weg.
Verdonk omdat ze verzuimt heeft sinds 2002 op te treden tegen Ayaan Hirsi Ali. Ayaan omdat ze gewoon volgens de wet weg moet net zoals al die andere mensen.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 17-05-2006, 11:31
Verwijderd
Hirsi vertrekt al, ongeacht uitkomst van deze poll.
Met citaat reageren
Oud 17-05-2006, 11:41
Verwijderd
Citaat:
Firdaus schreef op 17-05-2006 @ 12:31 :
Hirsi vertrekt al, ongeacht uitkomst van deze poll.
idd
die is al weg volgens mij
Met citaat reageren
Oud 17-05-2006, 11:53
akumabito
Avatar van akumabito
akumabito is offline
Grote schoonmaak.. allebei weg, en er mogen nog wel meer mensen op de lijst..
__________________
On my Journey, Destinations are Optional, and not Always Desirable.
Met citaat reageren
Oud 17-05-2006, 11:58
Verwijderd
Hirsi Ali moet weg, Verdonk mag blijven, ze volgt nu gewoon de regels, hoewel ze idd eerder had moeten ingrijpen.
Met citaat reageren
Oud 17-05-2006, 12:07
Relief
Avatar van Relief
Relief is offline
Ik mis de optie "Ik hou ervan om te klikken"
__________________
"Mijn psychiater zegt dat ik schizofreen ben. Wij vinden van niet!"
Met citaat reageren
Oud 17-05-2006, 12:10
Verwijderd
Citaat:
Relief schreef op 17-05-2006 @ 13:07 :
Ik mis de optie "Ik hou ervan om te klikken"
Dan kennen ze alleen op Onzin.
Met citaat reageren
Oud 17-05-2006, 12:11
Dinalfos
Avatar van Dinalfos
Dinalfos is offline
Alleen Verdonk moet opkrassen.
__________________
Why doesn't George R.R. Martin use Twitter? Because he killed all 140 characters.
Met citaat reageren
Oud 17-05-2006, 12:13
Relief
Avatar van Relief
Relief is offline
Citaat:
Firdaus schreef op 17-05-2006 @ 13:10 :
Dan kennen ze alleen op Onzin.
Ik kom daar nauwelijks. En ik heb deze optie al eens vaker hier op N&A gezien.
__________________
"Mijn psychiater zegt dat ik schizofreen ben. Wij vinden van niet!"
Met citaat reageren
Oud 17-05-2006, 12:13
Verwijderd
Citaat:
Dinalfos schreef op 17-05-2006 @ 13:11 :
Alleen Verdonk moet opkrassen.
Waarom?
Met citaat reageren
Oud 17-05-2006, 12:16
Relief
Avatar van Relief
Relief is offline
Vanzelfsprekend moet Hirsi opkrassen. Gelijken monniken, gelijke kappen. Dus Verdonk deed haar werk en ik zie geen reden waarom ze nou weg zou moeten gaan. Wat betreft deze kwestie dan. Ik zie Verdonk ook liever weggaan vanwege het asociale beleid dat ze voert.
__________________
"Mijn psychiater zegt dat ik schizofreen ben. Wij vinden van niet!"

Laatst gewijzigd op 17-05-2006 om 13:43.
Met citaat reageren
Oud 17-05-2006, 12:44
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Waar is de optie "TS moet weg"? Hier is namelijk al een topic over, en roepen dat iemand weg moet brengt ons niet veel verder, dat is zoooo Van der Laan, daar kun je niet meer mee aankomen.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 17-05-2006, 13:39
Delama
Avatar van Delama
Delama is offline
monniken
Met citaat reageren
Oud 17-05-2006, 13:40
Levitating Nun
Avatar van Levitating Nun
Levitating Nun is offline
Citaat:
Dinalfos schreef op 17-05-2006 @ 13:11 :
Alleen Verdonk moet opkrassen.
Met citaat reageren
Oud 17-05-2006, 13:43
Relief
Avatar van Relief
Relief is offline
Citaat:
Delama schreef op 17-05-2006 @ 14:39 :
monniken
__________________
"Mijn psychiater zegt dat ik schizofreen ben. Wij vinden van niet!"
Met citaat reageren
Oud 17-05-2006, 14:04
PGWR
Avatar van PGWR
PGWR is offline
Verdonk mag blijven. Zij voert alleen de wet uit. Ayaan heeft gelogen. Klaar.
Met citaat reageren
Oud 17-05-2006, 14:11
Verwijderd
Verdonk moet weg, ik vind het onderhand wel duidelijk dat zij teveel blundert om een geloofwaardige minister te zijn. Hirsi Ali mag blijven, ik denk wel dat er bijzondere omstandigheden te vinden zijn - maar mits er in de toekomst voor iedereen naar bijzondere omstandigheden wordt gezocht.

Laatst gewijzigd op 17-05-2006 om 14:13.
Met citaat reageren
Oud 17-05-2006, 14:18
Pruttelpot
Avatar van Pruttelpot
Pruttelpot is offline
Verdonk is de enige die juist niet geblundert heeft in mijn ogen.

De kamer heeft de grootste flater geslagen door te proberen Verdonk te dwingen de wetten te negeren.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 17-05-2006, 14:19
Verwijderd
Heel Den haag weg !
Met citaat reageren
Oud 17-05-2006, 14:19
Verwijderd
Citaat:
Luitzen schreef op 17-05-2006 @ 15:19 :
Heel Den haag weg !
Dé oplossing natuurlijk.
Met citaat reageren
Oud 17-05-2006, 14:22
Verwijderd
Citaat:
Pruttelpot schreef op 17-05-2006 @ 15:18 :
Verdonk is de enige die juist niet geblundert heeft in mijn ogen.

De kamer heeft de grootste flater geslagen door te proberen Verdonk te dwingen de wetten te negeren.
Dat heeft de Kamer helemaal niet gedaan, ze heeft Verdonk opgedragen binnen de kaders van de wet te zoeken naar extra ruimte.
Met citaat reageren
Oud 17-05-2006, 14:26
Pruttelpot
Avatar van Pruttelpot
Pruttelpot is offline
Citaat:
Sylph schreef op 17-05-2006 @ 15:22 :
Dat heeft de Kamer helemaal niet gedaan, ze heeft Verdonk opgedragen binnen de kaders van de wet te zoeken naar extra ruimte.
Binnen de kaders van de wet is er geen ruimte voor een valse identiteit.
Met citaat reageren
Oud 17-05-2006, 14:28
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Pruttelpot schreef op 17-05-2006 @ 15:26 :
Binnen de kaders van de wet is er geen ruimte voor een valse identiteit.
Maar de verzachtende omstandigheden daar omheen zijn puur en alleen aan de minister te oordelen. De inhoud van de motie in het derde tijdvak was de vaststelling dat die ruimte er is en de wens de beslissing op basis van die ruimte te heroverwegen.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 17-05-2006, 14:31
Pruttelpot
Avatar van Pruttelpot
Pruttelpot is offline
Citaat:
T_ID schreef op 17-05-2006 @ 15:28 :
Maar de verzachtende omstandigheden daar omheen zijn puur en alleen aan de minister te oordelen. De inhoud van de motie in het derde tijdvak was de vaststelling dat die ruimte er is en de wens de beslissing op basis van die ruimte te heroverwegen.
Dat die ruimte er is volgens de kamer ja. Maar de kamer heeft alle wetgevingen genegeert. In al onze wetgevingen staat dat een valse identiteit niet rechtsgeldig is. Hoe dan ook zal Ayaan dr naam moeten veranderen lijkt mij, dat ze in aanmerking komt voor versnelde procedure onder dr echte naam lijkt me logisch.
Met citaat reageren
Oud 17-05-2006, 14:33
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
De motie Van Beek voorzag in zowel een legaliseren van de vorige procedure als in een doordrukken van een vernieuwde procedure.

Omdat er geen waarburg is dat Hirsi Ali niet statenloos zal worden in de tussentijd mag haar het Nederlandersschap op basis van het VN verdrag uit 1961 niet worden ontnomen, dus op zich zijn al die uitkomsten lood om oud ijzer, het uiteindelijke resultaat is hetzelfde.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 17-05-2006, 14:34
Frostbite
Avatar van Frostbite
Frostbite is offline
Ze moeten allebei optiefen. Ayaan vanwege d'r eeuwige gezeik over moslims en Rita vanwege d'r kutbeleid.
Met citaat reageren
Oud 17-05-2006, 14:34
Verwijderd
Citaat:
Sylph schreef op 17-05-2006 @ 15:11 :
Verdonk moet weg, ik vind het onderhand wel duidelijk dat zij teveel blundert om een geloofwaardige minister te zijn. Hirsi Ali mag blijven, ik denk wel dat er bijzondere omstandigheden te vinden zijn - maar mits er in de toekomst voor iedereen naar bijzondere omstandigheden wordt gezocht.
Hoezo, ze is illegaal.
Met citaat reageren
Oud 17-05-2006, 14:34
Pruttelpot
Avatar van Pruttelpot
Pruttelpot is offline
Citaat:
T_ID schreef op 17-05-2006 @ 15:33 :
De motie Van Beek voorzag in zowel een legaliseren van de vorige procedure als in een doordrukken van een vernieuwde procedure.

Omdat er geen waarburg is dat Hirsi Ali niet statenloos zal worden in de tussentijd mag haar het Nederlandersschap op basis van het VN verdrag uit 1961 niet worden ontnomen, dus op zich zijn al die uitkomsten lood om oud ijzer, het uiteindelijke resultaat is hetzelfde.
Juist daarvoor is het vluchtelingen paspoort in het leven geroepen als ik me niet vergis.
Met citaat reageren
Oud 17-05-2006, 14:35
Verwijderd
Citaat:
T_ID schreef op 17-05-2006 @ 15:33 :
De motie Van Beek voorzag in zowel een legaliseren van de vorige procedure als in een doordrukken van een vernieuwde procedure.

Omdat er geen waarburg is dat Hirsi Ali niet statenloos zal worden in de tussentijd mag haar het Nederlandersschap op basis van het VN verdrag uit 1961 niet worden ontnomen, dus op zich zijn al die uitkomsten lood om oud ijzer, het uiteindelijke resultaat is hetzelfde.
Kan ze geen asiel in de VS aanvragen
Met citaat reageren
Oud 17-05-2006, 14:37
Verwijderd
Citaat:
Frostbite schreef op 17-05-2006 @ 15:34 :
Ze moeten allebei optiefen. Ayaan vanwege d'r eeuwige gezeik over moslims en Rita vanwege d'r kutbeleid.
Met citaat reageren
Oud 17-05-2006, 14:38
Relief
Avatar van Relief
Relief is offline
Citaat:
Frostbite schreef op 17-05-2006 @ 15:34 :
Ze moeten allebei optiefen. Ayaan vanwege d'r eeuwige gezeik over moslims en Rita vanwege d'r kutbeleid.
__________________
"Mijn psychiater zegt dat ik schizofreen ben. Wij vinden van niet!"
Met citaat reageren
Oud 17-05-2006, 14:40
Bolero
Bolero is offline
Citaat:
Pruttelpot schreef op 17-05-2006 @ 15:26 :
Binnen de kaders van de wet is er geen ruimte voor een valse identiteit.
Een vals naam is iets heel anders dan een valse identiteit
Met citaat reageren
Oud 17-05-2006, 14:43
Pruttelpot
Avatar van Pruttelpot
Pruttelpot is offline
Citaat:
Bolero schreef op 17-05-2006 @ 15:40 :
Een vals naam is iets heel anders dan een valse identiteit
Een valse naam en geboortedatum lijken mij een valse identiteit.

Vertel, waarom is dat niet zo volgens jou?
Met citaat reageren
Oud 17-05-2006, 14:48
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Pruttelpot schreef op 17-05-2006 @ 15:34 :
Juist daarvoor is het vluchtelingen paspoort in het leven geroepen als ik me niet vergis.
Een vluchtelingenpaspoort is geen nationaliteit.

Als tussenvorm vóór naturalisatie kan dit, maar als maatregel achteraf zou het niet kunnen vanwege dat VN verdrag tegen statenloosheid. (er is immers geen manier om zeker te weten dat de 'regering' van Somalië Verdonks standpunt zou delen)
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 17-05-2006, 14:50
Pruttelpot
Avatar van Pruttelpot
Pruttelpot is offline
Citaat:
T_ID schreef op 17-05-2006 @ 15:48 :
Een vluchtelingenpaspoort is geen nationaliteit.

Als tussenvorm vóór naturalisatie kan dit, maar als maatregel achteraf zou het niet kunnen vanwege dat VN verdrag tegen statenloosheid. (er is immers geen manier om zeker te weten dat de 'regering' van Somalië Verdonks standpunt zou delen)
Maar wat gisteren in het debat ook werd gezegd: Hirsi Ali heeft dr somalische nationaliteit nog. Dus statnloos zou het neit worden.

Maargoed. Ik ga douchen en even nuttig bezigzijn. Krijg gasten vanavond. (nouhja, 1tje)
Met citaat reageren
Oud 17-05-2006, 14:51
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Pruttelpot schreef op 17-05-2006 @ 15:50 :
Maar wat gisteren in het debat ook werd gezegd: Hirsi Ali heeft dr somalische nationaliteit nog. Dus statnloos zou het neit worden.
De Somalische overheid hanteerd als regel dat wie een andere nationaliteit aanneemt de Somalische nationaliteit verliest.

Dus om Hirsi Ali niet statenloos te laten worden zou eerst de regering daar geraadpleegd moeten worden of ze Verdonks standpunt delen dat er uberhaupt nooit sprake is geweest van Nederlanderschap.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 17-05-2006, 14:52
Verwijderd
Citaat:
bootz schreef op 17-05-2006 @ 15:34 :
Hoezo, ze is illegaal.
Natuurlijk niet. Verdonk heeft besloten dat het Nederlanderschap van Hirsi Ali nooit rechtsgeldig is geweest. In dat geval krijgt ze een vluchtelingenpaspoort. De Kamer heeft haar gedwongen dat besluit te heroverwegen en te zoeken naar bijzondere omstandigheden die dat besluit eventueel kunnen herroepen.
Met citaat reageren
Oud 17-05-2006, 14:53
Pruttelpot
Avatar van Pruttelpot
Pruttelpot is offline
Citaat:
T_ID schreef op 17-05-2006 @ 15:51 :
De Somalische overheid hanteerd als regel dat wie een andere nationaliteit aanneemt de Somalische nationaliteit verliest.

Dus om Hirsi Ali niet statenloos te laten worden zou eerst de regering daar geraadpleegd moeten worden of ze Verdonks standpunt delen dat er uberhaupt nooit sprake is geweest van Nederlanderschap.
Maar volgens somalie heeft Hirsi Magan nooit een andere nationaliteit aangenomen. Slechts een verzinsel met de naam hirsi ali.

Maargoed. Douchen.
Met citaat reageren
Oud 17-05-2006, 14:56
Vice
Avatar van Vice
Vice is offline
Hirsi Ali moet sowieso oprotten en Verdonk mag van mij ook wel weg. Het liefst afstand nemen van haar functie, vanwege de blunders die ze gemaakt heeft.
__________________
Du bist ein N00b!
Met citaat reageren
Oud 17-05-2006, 15:04
Verwijderd
Waarom zou Hirsi Ali eigenlijk alsnog haar Nederlandse paspoort moeten terugkrijgen. Ze vertrekt toch naar Amerika. Dan moeten we haar daar nog beschermen ook ...
Met citaat reageren
Oud 17-05-2006, 15:38
Pruttelpot
Avatar van Pruttelpot
Pruttelpot is offline
Ik hoop dat Verdonk dr poot stijf houdt en het voor de rechter laat komen. Ik vraag me vervolgens af of de rechter dit bijzondere omstandigheden noemt. Ik vind van niet. Het is een beetje hetzelfde als de illegale taxi chauffeur, hij werkt, doet goed werk ook nog eens, maar het blijft een illegaal.
Met citaat reageren
Oud 17-05-2006, 15:43
EggeD
Avatar van EggeD
EggeD is offline
Heeft weinig met politiek te maken, deze soapopera.
__________________
Lampaan.
Met citaat reageren
Oud 17-05-2006, 16:01
Pruttelpot
Avatar van Pruttelpot
Pruttelpot is offline
Het is het uitgesproken voorbeeld van vriendjes politiek. Hirsi Ali is een van ons dus gaan we dr vollop verdedigen ookal negeren we daarmee alle bestaande wetgevingen.

Schandalig van de politiek. Hulde voor Verdonk
Met citaat reageren
Oud 17-05-2006, 16:17
EggeD
Avatar van EggeD
EggeD is offline
Eigenlijk had ze Ayaan Hirsi de Vries gezegd moeten hebben lol
__________________
Lampaan.
Met citaat reageren
Oud 17-05-2006, 16:55
Verwijderd
Verdonk dacht niet aan aftreden

Uitgegeven: 17 mei 2006 17:13
Laatst gewijzigd: 17 mei 2006 17:22


DEN HAAG - Minister Rita Verdonk (Vreemdelingenzaken) heeft tijdens het volgens haar "heftige en emotionele" spoeddebat over Tweede Kamerlid Ayaan Hirsi Ali (VVD) niet overwogen om af te treden. "Je moet optreden, niet aftreden" , zei ze woensdag in de wandelgangen van het Kamergebouw.

De VVD-bewindsvrouw noemde de hele kwestie rond het Nederlanderschap van haar partijgenote een "ongelofelijke gebeurtenis met veel emoties". Maar Verdonk staat nog altijd achter haar besluit. "Bij mij is er ook verdriet, maar ik voel me gesteund door de fractie", zei ze.

Ook voelt de minister zich "natuurlijk ook" gesteund door minister Gerrit Zalm (Financiën), die zich dinsdag openlijk boos maakte over haar opstelling.

Rutte

VVD-kandidaat-lijsttrekker Mark Rutte vindt de dag dat VVD-Tweede Kamerlid Ayaan Hirsi Ali afgetreden is, een "zwarte dag voor de VVD". Hij zei dat woensdag voorafgaand aan een debat in de Tweede Kamer.

Rutte wilde woensdag niet oordelen over het optreden van Verdonk. "Alles wat ik daar over zeg zou de kwestie rond Ayaan in de lijsttrekkersverkiezing trekken, en dat wil ik niet." Hij zei blij te zijn met de afloop van het debat.

http://www.nu.nl/news/734574/52/Verd..._aftreden.html

Dikgedrukte
Met citaat reageren
Oud 17-05-2006, 17:00
langejongen
Avatar van langejongen
langejongen is offline
Citaat:
bootz schreef op 17-05-2006 @ 12:58 :
Hirsi Ali moet weg, Verdonk mag blijven, ze volgt nu gewoon de regels, hoewel ze idd eerder had moeten ingrijpen.
__________________
De meeste mensen lopen in en uit je leven, maar alleen vrienden laten voetstappen achter in je hart.
Met citaat reageren
Oud 17-05-2006, 17:01
langejongen
Avatar van langejongen
langejongen is offline
Heeft Maurice de Hond hier eigenlijk al een onderzoek naar gedaan??
__________________
De meeste mensen lopen in en uit je leven, maar alleen vrienden laten voetstappen achter in je hart.
Met citaat reageren
Oud 17-05-2006, 17:08
Pruttelpot
Avatar van Pruttelpot
Pruttelpot is offline
Rutte durft gewoon geen standpunt in te nemen dus.
Met citaat reageren
Oud 17-05-2006, 17:31
Relief
Avatar van Relief
Relief is offline
Verstandig van RUtte dat hij hier zich afzijdig houdt. Waarom zou hij zich moeten bemoeien met deze schjnvertoning?
__________________
"Mijn psychiater zegt dat ik schizofreen ben. Wij vinden van niet!"
Met citaat reageren
Oud 17-05-2006, 21:29
TopDrop
Avatar van TopDrop
TopDrop is offline
Verdonk handhaaft gewoon de regels. Dan kan iedereen wel gaan zitten jammeren van, 'de regels zijn er om ons te dienen niet andersom', maar dat slaat nergens op natuurlijk. Eerst ga je regels maken, om vervolgens alles weer te gaan gedogen als het slecht uitkomt. Waarom zouden voor hirsi ali deze regels niet gelden en voor 'normale' mensen wel? Verdonk is minister en houdt zich aan de regels. Hirsi heeft gelogen en regels overtreden. Ik snap het hele probleem verder niet..
__________________
♥ - I miss all the places we never went. -
heddegijdagezeetgehadmindedawerklukwoarhoedoedegijdahoedoedegijdahoeheddegijdagedoan
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:49.