Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Films, TV & Radio
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 26-06-2001, 18:40
Hannibal
Hannibal is offline
In Quentin Tarantino's 'Jackie Brown' zien we als begintiteling Pam Grier die op een vliegveld rolband staat en zo vooruit gaat. De camera loopt met haar mee. Op de achtergrond de muziek 'Across 110th Street' van Bobby Womack.
Maar hebben we dit niet 20 jaar eerder gezien in Mike Nichols's 'The Graduate? Deze keer is het Dustin Hoffman die als pas afgestudeerde student op een vliegtuigband staat. Op de achtergron 'The Sound of Silence' van Simon and Garfunkel.
Wie wint?
__________________
We are all one. I do not follow a better path, I just follow another path.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 26-06-2001, 18:48
Verwijderd
Tja, Tarantino is eigenlijk wel de king in het stelen. In Reservoir Dogs zitten enkele scenes die rechtstreeks gejat zijn van een vage hongkongse actiefilm. Dus verbazend is het niet echt.
Maar the Graduate vond ik wel een erg leuke film. Dus ik ga voor de klassieker: the Graduate.
Met citaat reageren
Oud 28-06-2001, 22:20
Zyndel
Zyndel is offline
da's niet moeilijk
Quentin Tarantino is Da Best
__________________
@)-}-}------- Zyndel -------{-{-(@
Met citaat reageren
Oud 29-06-2001, 00:49
Hannibal
Hannibal is offline
Citaat:
Zyndel schreef:
da's niet moeilijk
Quentin Tarantino is Da Best
Heb je The Graduate gezien?
__________________
We are all one. I do not follow a better path, I just follow another path.
Met citaat reageren
Oud 29-06-2001, 07:46
Puss-e Focker
Puss-e Focker is offline
Nou Tarantino is een betere filmmaker dan Nichols maar The Graduate is beter dan Jackie Brown
Met citaat reageren
Oud 29-06-2001, 09:29
JoRTh
Avatar van JoRTh
JoRTh is offline
Wat is een goede filmmaker?
Noem jij Tarantino een goede filmmaker omdat je toevallig zijn vier films hebt gezien?
Ik weet niet, maar ik vind niet direct dat je iemand om vier films, die allemaal een zelfde genre zijn (met een gedeeltelijke uitzondering voor From Dusk Till Dawn).
Mike Nichols daarentegen is een veel veelzijdigere regisseur.
OK, Tarantino is nog niet zo lang bezig.
Maar het valt me zo op dat hier zo snel iemand geweldig wordt gevonden die nog amper wat gemaakt heeft.
Neem Chris Nolan, mensen die Memento hebben gezien die gaan hem ineens geweldig vinden.
Om 1 film? Omdat ze toevallig die eerste film van hem ook hebben gezien?
Kennelijk. Beetje vreemd...

Over de stelling heb ik verder even geen mening omdat ik the Graduate nog moet zien.
__________________
"I dream to make a living"
Met citaat reageren
Oud 29-06-2001, 22:38
legatus
Avatar van legatus
legatus is offline
sterker nog, Christopher Nolan's volgende is een REMAKE van het noorse INSOMNIA, met ROBIN WILLIAMS als bad-guy. Slechte keuze voor derde film.

MEMENTO zal toch wel een duidelijk beeld geven van wat NOLAN kan... tenzij dat zijn hoogtepunt geweest zal zijn.

-------

Mike Nichols en Quentin Tarantino is een verschil van Dag en Nacht. Beide een produkt van een andere generatie.

[Dit bericht is aangepast door legatus (29-06-2001).]
__________________
"The schizophrenic is drowning in the same waters in which the mystic swims with delight" -- Joseph Campbell (Mintz, 1983)
Met citaat reageren
Oud 30-06-2001, 23:56
Rollo Tomasi
Avatar van Rollo Tomasi
Rollo Tomasi is offline
Citaat:
legatus schreef:
sterker nog, Christopher Nolan's volgende is een REMAKE van het noorse INSOMNIA, met ROBIN WILLIAMS als bad-guy. Slechte keuze voor derde film.
Huh? Waarom zou iemand daar een remake van willen maken, laat staan Nolan?
__________________
Mein Name ist Joachim von Hassel/Ich bin Pilot der Bundeswehr/und sende Ihnen aus meinem Flugzeug/den Funkspruch den niemand hört
Met citaat reageren
Oud 01-07-2001, 13:57
JoRTh
Avatar van JoRTh
JoRTh is offline
tja... waarom...
en hoezo is dat vreemd voor die Nolan?
ken je hem?
__________________
"I dream to make a living"
Met citaat reageren
Oud 02-07-2001, 02:33
TeiZ
TeiZ is offline
Citaat:
JoRTh schreef:
Wat is een goede filmmaker?
Noem jij Tarantino een goede filmmaker omdat je toevallig zijn vier films hebt gezien?
Ik weet niet, maar ik vind niet direct dat je iemand om vier films, die allemaal een zelfde genre zijn (met een gedeeltelijke uitzondering voor From Dusk Till Dawn).
Mike Nichols daarentegen is een veel veelzijdigere regisseur.
OK, Tarantino is nog niet zo lang bezig.
Maar het valt me zo op dat hier zo snel iemand geweldig wordt gevonden die nog amper wat gemaakt heeft.
Neem Chris Nolan, mensen die Memento hebben gezien die gaan hem ineens geweldig vinden.
Om 1 film? Omdat ze toevallig die eerste film van hem ook hebben gezien?
Kennelijk. Beetje vreemd...

Over de stelling heb ik verder even geen mening omdat ik the Graduate nog moet zien.
Waarom noem men QT een goede filmaker.....misschien omdat die gast masterlijk met shots, verhaallijnen, acteurs, raadseltjes/verwijzingen(zoals die scene van de rolband,waarmee hij verwijst naar een film waarvan hij houdt) omgaat? Reservoir dogs bijvoorbeeld, klein budget en toch beter dan meeste films die ik ooit heb gezien! Dan maar nog niet te beginnen over Pulp! En btw....hij heeft veel meer filmwerk gedaan dan 4 films maken..
Respect 2 QT
-TeizelA

ps- ik kies voor QT

__________________
You Talk the talk, but can you Walk the walk?
Met citaat reageren
Oud 02-07-2001, 10:34
the Phit
the Phit is offline
Pulp Fiction & From dusk till down 1 roeleren.
Met citaat reageren
Oud 02-07-2001, 11:56
legatus
Avatar van legatus
legatus is offline
Robert Rodriquez regisseerde FROM DUSK TILL DAWN en ROBERT KURTZMAN schreef het verhaal. QT het script, dus zoveel eer gaat er niet naar hem.
__________________
"The schizophrenic is drowning in the same waters in which the mystic swims with delight" -- Joseph Campbell (Mintz, 1983)
Met citaat reageren
Oud 02-07-2001, 15:34
Rollo Tomasi
Avatar van Rollo Tomasi
Rollo Tomasi is offline
Citaat:
JoRTh schreef:
tja... waarom...
en hoezo is dat vreemd voor die Nolan?
ken je hem?
Door het succes van Memento kan hij doen wat hij wil, maar hij kiest voor een remake van Insomnia ("Sent from the city to investigate the murder of a teenage girl in a small Alaska town, a police detective (Pacino) accidentally shoots his own partner while trying to apprehend a suspect. Instead of admitting his guilt, the detective is given an unexpected alibi, but this "solution" only multiplies the emotional complexity and guilt over his partner's death. He's also still got a murder to solve, in addition to the blackmail and framing of an innocent bystander being orchestrated by the man they were chasing. There's also a local detective (Swank) who is conducting her own personal investigation... of his partner's death. Will it all come crashing down on him? "), met Robin Williams als bad guy?

Ik kan me interessantere projecten voorstellen.
__________________
Mein Name ist Joachim von Hassel/Ich bin Pilot der Bundeswehr/und sende Ihnen aus meinem Flugzeug/den Funkspruch den niemand hört
Met citaat reageren
Oud 03-07-2001, 10:39
JoRTh
Avatar van JoRTh
JoRTh is offline
Sorry. Maar dat klinkt echt wel een beetje HEEL ERG VET!
en beter dat het door een independent geremaked gaat worden dan door een grote producent/regisseur/studio...
lijkt mij dan.

Ik moet het origineel maar eens gaan zien.
__________________
"I dream to make a living"
Met citaat reageren
Oud 03-07-2001, 11:23
legatus
Avatar van legatus
legatus is offline
euh... het wordt ook door een studio gemaakt... independent is in je achtertuin met je eigen camera of met een erfenis een film zelf maken.
__________________
"The schizophrenic is drowning in the same waters in which the mystic swims with delight" -- Joseph Campbell (Mintz, 1983)
Met citaat reageren
Oud 03-07-2001, 17:08
JoRTh
Avatar van JoRTh
JoRTh is offline
Ohw...

das trouwens niet waar...

Tarantino is een independent filmmaker...
En die Nolan is ook independent...


Op die manier zijn alleen homevideos independent.
Want je hebt wel zeker een 'independent spirit award' en nog een hele zooi van dat soort termen, en ja die worden door studio's uitgebracht en gefinancieert, maar die mensen kunnen wel doen wat ze zelf willen...
__________________
"I dream to make a living"
Met citaat reageren
Oud 03-07-2001, 18:34
Verwijderd
Independent is als het niet door een studio wordt gefinancieerd. Dus je kunt millioenen krijgen voor een film, zolang het niet van een studio komt is het independent. Maar das mijn mening.
Met citaat reageren
Oud 03-07-2001, 21:53
legatus
Avatar van legatus
legatus is offline
hoezo is Tarantino Independent? hij heeft volgens mij nog geen 1 film independent gemaakt.

Independent als je op geen enkele manier geholpen word door een studio. Zelfs niet met distributie. Want dan nog krijgen de studios de touwtjes in handen.

Dus echte independents zitten op independent festivals en worden door zichzelf gedistributeerd of door een independent distributie bedrijf. Met studios bedoelen we HOLLYWOOD, en met independent festival bedoelen we dus niet SUNDANCE.

__________________
"The schizophrenic is drowning in the same waters in which the mystic swims with delight" -- Joseph Campbell (Mintz, 1983)
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 05-07-2001, 09:18
JoRTh
Avatar van JoRTh
JoRTh is offline
Reservoir Dogs...
heeft ie zelf bij elkaar gespaard...
dacht ik zo...


maar goed.
volgens mij noemen (of noemden) ze studios als Miramax en NewLine (misschien die nu nog wat minder) toch wel independent.
__________________
"I dream to make a living"
Met citaat reageren
Oud 05-07-2001, 10:35
legatus
Avatar van legatus
legatus is offline
Miramax is van DISNEY net zoals DIMENSION. en NEW LINE CINEMA independent?? bwahahahaha... slaap lekker.

en RESERVOIR DOGS heeft hij dus niet bij elkaar gespaard. $4 mil. als videostore-clerk? tuurlijk. Dan had je ook geen producer als LAWRENCE BENDER of HARVEY KEITEL nodig...

[Dit bericht is aangepast door legatus (05-07-2001).]
__________________
"The schizophrenic is drowning in the same waters in which the mystic swims with delight" -- Joseph Campbell (Mintz, 1983)
Met citaat reageren
Oud 05-07-2001, 16:27
Rollo Tomasi
Avatar van Rollo Tomasi
Rollo Tomasi is offline
Citaat:
JoRTh schreef:

maar goed.
volgens mij noemen (of noemden) ze studios als Miramax en NewLine (misschien die nu nog wat minder) toch wel independent.
Ehhh, dat zijn toch wel hele grote studios, hoor

Nou ja, Miramax is "independent" als je bedoelt dat ze niet echte blockbusters financieren, maar er gaan flink wat miljoenen per film om, daar.
__________________
Mein Name ist Joachim von Hassel/Ich bin Pilot der Bundeswehr/und sende Ihnen aus meinem Flugzeug/den Funkspruch den niemand hört
Met citaat reageren
Oud 06-07-2001, 09:37
JoRTh
Avatar van JoRTh
JoRTh is offline
ohw...
hmz...

nou dan houdt het op.
__________________
"I dream to make a living"
Met citaat reageren
Oud 30-11-2001, 12:32
Diesel
Avatar van Diesel
Diesel is offline
QUENTIN TARANTINO

`The Master Of CRIME`
__________________
Original sin comes just once in a lifetime.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Films, TV & Radio Ik wou het in het Russisch doen, maar het forum pakt die tekens niet, dus: welke film
Uice
500 27-05-2007 22:34


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:35.