Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 10-03-2004, 18:43
Verwijderd
Ik weet niet of het hier hoort, maar ik probeer het maar. Ik zit echt te stressen hier..

Ik moet een opstel schrijven, in het Japans. (Want ja, dat studeer ik dus.) Het moet gaan over iets wat ik wil hebben of doen, ongeveer een half A4'tje, echt niets dus... Maar ik weet gewoon écht niet wat ik moet schrijven om het niet te eentonig te laten worden.
Ik heb al twee slijmzinnen (het wordt nagekeken door Japanse meisjes); Ik wil naar Japan, want Japan is een interessant en mooi land. Ook wil ik Japans studeren, want de taal is heel erg leuk.

Veel dus...
Hoe zorg ik nu dat het geen verlanglijstje wordt, maar een beetje leuk blijft? Dus niet telkens: ik wil dit, omdat dat... en ik wil dit ook, want... Maar iets leuks

Ik heb dus alleen wat tips nodig hoe ik met een paar oer-simpele zinnen toch iets leuks kan schrijven Gewoon in het Nederlands dus.

Hopelijk kan iemand me helpen...
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 10-03-2004, 18:57
Liesjeuh
Avatar van Liesjeuh
Liesjeuh is offline
wel, mss ben je wel geïnteresseerd in gevechtsporten: judo bijvoorbeeld? want japan is daar toch ook om bekend? ik weet niet hoor, het is maar een idee. zelf heb ik 1,5 jaar judo gedaan en het is eens iets anders...
__________________
*Nee heb je, ja kun je krijgen*
Met citaat reageren
Oud 10-03-2004, 19:14
Verwijderd
Citaat:
Liesjeuh schreef op 10-03-2004 @ 19:57:
wel, mss ben je wel geïnteresseerd in gevechtsporten: judo bijvoorbeeld? want japan is daar toch ook om bekend? ik weet niet hoor, het is maar een idee. zelf heb ik 1,5 jaar judo gedaan en het is eens iets anders...
Ik heb ook op judo gezeten, ik zal erin zetten dat ik naar een judo-wedstrijd wil kijken omdat ik dat leuk vind
Thanks
Met citaat reageren
Oud 10-03-2004, 20:05
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Ik zou ook afwisseling in manier van vertellen aanbrengen.
Een opstel begin je niet met 'ik wil'. Eerder eerst een soort van inleidinkje. Voorbeeld:

Citaat:
Japan, het land van de stokjes, het land van het lekkere eten en het land van de judo. Wie wil dat nou niet?
Misschien zullen er nog zat mensen hun vingers opsteken, maar ik zou in ieder geval heel graag een keer naar Japan gaan.
Het land lijkt me een ontzettend mooi land. De blablabla en de blablabla moeten erg indrukwekkend zijn. Ook over de blabla heb ik veel verhalen gehoord en ben ik erg nieuwsgierig.
Maar ik wil natuurlijk niet alleen het land zien. De cultuur is ook iets waar ik me graag in wil verdiepen. De manier waarop mensen met elkaar omgaan vind ik ontzettend interessant en fascinerend. Ook blablabla............

Het is wel duidelijk dat Japan mij dus erg boeit en ik wil dan ook graag Japans studeren. Dat maakt mijn tocht door Japan nog makkelijker en bovendien wil ik er dit en dat mee gaan doen.
Kortom: Japan, het perfecte land.
Nou ja, ik heb overal maar wat verzonnen (de stokjes, het eten en de judo ) maar je weet er zelf vast genoeg te vertellen. Maar breng het in ieder geval niet allemaal met 'ik wil', 'ik vind' enz. (mag wel een enkele keer natuurlijk)
Een 'kortom' afsluiting is meestal erg makkelijk als afsluiting, omdat je dan niet plots stopt maar een duidelijk einde hebt van je opstel. Ook het begin kan je iets anders formuleren wat ik bijvoorbeeld heb gedaan met een algemeen stukje: 'Japan, het land van...'. Op die manier kun je snel overschakelen op jouw mening.
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 10-03-2004, 20:52
Verwijderd
'ik wil' is in het Japans niet het begin en jammer genoeg is m'n Japans nog niet zo goed dat ik echt een zinnig opstel kan schrijven
Ik heb uiteindelijk 4 dingen genoemd; 1. ik wil naar Japan, 2. ik wil daar naar een judo-wedstrijd, 3. ik wil een encyclopedie over Japan, 4. ik wil geld

En 't is wel goed denk ik

Iig bedankt
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:22.