Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 14-01-2002, 16:32
Wolkje
Wolkje is offline
Weet dat ik om bepaalde dingen prof. hulp zou moeten zoeken, maar doe dit niet mede doordat ik niet wil dat mijn ouders weten dat ik net zo verknipt ben als zij. Kan je deze hulp ook krijgen zonder dat ze ervan af weten???? (Lijkt mij eigenlijk onwaarschijnlijk, maar vraag 't toch maar ff voor de zekerheid)
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 14-01-2002, 16:43
miep
Avatar van miep
miep is offline
goede vraag, vraag ik me namelijk af. ik denk 't eigenlijk ook niet, je ouders moeten daar toch voor betalen?
__________________
would I lie to you baby, would I lie to you?
Met citaat reageren
Oud 14-01-2002, 16:48
Doc
Avatar van Doc
Doc is offline
Dat kan wel...je moet wel ff informeren, je zou 't kunnen vragen aan je huisarts, of even naar St. Korrelatie bellen...er is namelijk een zwijgplicht, en een boel dingen vallen in 't ziekenfonds, en die zien je ouders dan niet eens.

En een gesprek met de dokter horen ze nieteens achter te komen.
__________________
Ik ontken met kracht dat ik erkenning geef aan mensen die onkennen te erkennen onkennend miskend te zijn...:p
Met citaat reageren
Oud 14-01-2002, 17:13
Iduna
Avatar van Iduna
Iduna is offline
Citaat:
Doc schreef:
Dat kan wel...je moet wel ff informeren, je zou 't kunnen vragen aan je huisarts, of even naar St. Korrelatie bellen...er is namelijk een zwijgplicht, en een boel dingen vallen in 't ziekenfonds, en die zien je ouders dan niet eens.

En een gesprek met de dokter horen ze nieteens achter te komen.
Precies, vriendin van me is ook "geholpen" zonder dat haar ouders t wisten.
Het gebeurde via school, een leraar belde naar een soort RIAGG om te peilen of ze daar terecht zou kunnen. Bij die 'riagg' hebben ze een afspraak met haar gemaakt en hebben ook gevraagd of ze wilde dat zij haar ouders mochten raadplegen. Nou dat wilde ze liever niet, dus alles is tussen riagg en het meisje gebleven (en evt. de huisarts, omdat hij het wel mocht weten dat het meisje in behandeling was daar) *Lang verhaal*
conclusie: er is een zwijgplicht in die sector, en met jouw toestemming mogen ze wel informatie vrij geven.

Take Care
grtxxx J.
Met citaat reageren
Oud 14-01-2002, 17:45
Wolkje
Wolkje is offline
Durf zelf niet goed een afspraak te maken, maar is het raar om dit aan een leraar te vragen -die wel van problemen afweet-?
Met citaat reageren
Oud 14-01-2002, 17:58
BlackMystery
Avatar van BlackMystery
BlackMystery is offline
het kan, spijtig dat ik je leeftijd niet weet
als je nog naar het school gaat kan je via daar een aanvraag doen voor iemand te zien
en dat mag zelfs in de meeste scholen binnen de schooluren gebeuren
ik ga dat momenteel doen
ik weet je wel iets te zeggen hoe het afloopt
Met citaat reageren
Oud 14-01-2002, 18:00
BlackMystery
Avatar van BlackMystery
BlackMystery is offline
Citaat:
Wolkje schreef:
Durf zelf niet goed een afspraak te maken, maar is het raar om dit aan een leraar te vragen -die wel van problemen afweet-?
dat is helemaal niet raar
maar daar zou ik ook eerder met uitkijken
psycholoog heeft zwijgplicht
een leerkracht denk ik niet

Met citaat reageren
Oud 14-01-2002, 18:01
Wolkje
Wolkje is offline
Ga wel al naar de vertrouwenspersoon van school, maar helpt niet. Vertrouw haar niet genoeg en snij weer terwijl ik haar beloofd had het niet meer te doen. Betekent dus dat ik gewoon lieg tegen haar en dat wil ik ook niet meer.
Met citaat reageren
Oud 14-01-2002, 18:15
Witch Lover
Witch Lover is offline
ik denk het niet idd..er moet voor betaald worden..maar ik zal even aan mijn ouders vragen..moment...
ow mijn moeder zegt van wel. moetje naar t riagg zijn en zeggen wat je wil...suc6
__________________
Dus je doet HAVO? Neuken? *VLEES = MOORD!!!!*
Met citaat reageren
Oud 14-01-2002, 18:20
light fighter
light fighter is offline
ik ben ook met een vorm van profesionele hulp bezig op school. echt professioneel is het niet maard het is wel een oplossing misschien de counselor/vertrouwenspersoon opschool het kan heel waardeloos zijn heb ik ervaring mee maar ook heel erg oed heb ik ook ervaring mee. dat is op school en met een beetje mazzel onder schooltijd.

succes

=xxx= pline
Met citaat reageren
Oud 15-01-2002, 07:45
shania
shania is offline
Ja, dat kan zeker via de huisarts. Ze moeten het vertrouwelijk houden als jij dat wilt. Veel sterkte.
Liefs Shania
__________________
Zij die niet vechten, zullen ten onder gaan in de strijd
Met citaat reageren
Oud 15-01-2002, 18:51
missPurpleFlower
missPurpleFlower is offline
Het kan, ik heb dat ook, ik ben in therapie bij het riagg en mijn ouders weten van niets. (ben doorverwezen door schoolarts, schoolarts is namelijk gratis)
Alleen wil mijn therapuit eigenlijk wel dat mijn ouders het weten.
En school wil dat mijn ouders het weten.
En ik weet dat ze er toch wel achter komen. Vroeg of laten moeten ze het weten. Tis namelijk een beetje vreemd dat er allemaal cijfers op mijn komende rapport gaan ontbreken en er veel slechte cijfers op staan...
Wat ik hiermee wil zeggen is dat het mogelijk is, maar verwacht er niet teveel van, zoals ik
Met citaat reageren
Oud 15-01-2002, 18:54
punkyfish
punkyfish is offline
hmmz njah, ik praat zo met een vertrouwespersoon op school, en die wou mij doorsturen naar jeugdzorg, en daar zouden mijn ouders dan niets van afweten... dzjah, kweeniej? zal vast wel kunne...
__________________
...amen...
Met citaat reageren
Oud 17-01-2002, 00:26
Genesis
Avatar van Genesis
Genesis is offline
jazeker kan het.. Ik heb het. Ben ermee in contact gekomen via huisarts. Ik heb van tevoren gesteld dat het ABSOLUUT niet bij mijn ouder bekend mocht worden, tot nu toe reeds een dik jaar verborgen weten te houden, en met succes inmiddels, mag ik wel zeggen.

Genesis
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen [NL] Betoog, hulp nodig bij beargumenteren van standpunten.
Geel
2 08-12-2009 21:43
Psychologie ik weet het niet meer
Barb4
7 30-12-2007 19:34
Psychologie Borderline (BL)
MisterDJ
10 11-05-2005 06:11
Eindexamens 2005 Als je niet slaagt
grensgeval
24 17-04-2005 14:19
Verhalen & Gedichten Verhalenwedstrijd: Altijd nog een tweede kans
Verwijderd
0 03-06-2004 20:48
ARTistiek T begin hebbik hier wel es neergezet
Eend
48 18-05-2002 18:12


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:47.