Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / Onzin
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 10-11-2016, 14:01
Abby.
Abby. is offline
Citaat:
Natuurlijk, maar ook in Amsterdam is er een verschil of je aan de Dam op een terras zit of bv ergens in de Pijp .

Mijn strekking is meer dat je beter een paar blocks verder kan zijn. Abs en Ik hebben toen bv gegeten bij de -even googlen- Skylight Diner, dat zit aan W 34st halverwege Broadway en voor de start van de Highline. Viel reuze mee qua toeristen.
En aan de andere kant van de High Line had je Brass Monkey (leuke bar) en Artichoke Pizza, voor als je een pizzapunt wil waar je een paar dagen op kunt teren

Laatst gewijzigd op 10-11-2016 om 21:52.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 10-11-2016, 14:02
Tigerly
Avatar van Tigerly
Tigerly is offline
Tips voor 1 nacht Athene gevraagd!!!!


We gaan dus naar Sofia, maar op de terugweg via Athene, dus waaaaaaaar moet ik zijn voor het nachtleven (het liefst met lekkere biertjes) in Athene??

__________________
nthn3d: Wat is rollenspel? Dat je gewoon ligt te rollen of stoeien ofwat?
Met citaat reageren
Oud 10-11-2016, 17:03
Yne
Avatar van Yne
Yne is offline
Jezus, ik word even goed met mijn neus op de feiten gedrukt, ik ga dus echt nooit naar het buitenland en probeer de vraag 'Hoe moet ik de randstad overleven?!' gaandeweg te beantwoorden, ook heel spannend
__________________
'Weet je wat dom is? Je haar moeten verven om rijst te snuiven.'
Met citaat reageren
Oud 10-11-2016, 17:14
Haubenmeise
Haubenmeise is offline
Wat voor verschillen ben je dan zoal tegengekomen?
__________________
Lophophanes cristatus
Met citaat reageren
Oud 10-11-2016, 17:21
Verwijderd
Citaat:
Wat voor verschillen ben je dan zoal tegengekomen?
Snelheid, drukte, gevoel van verloren zijn, geen overzicht.
Met citaat reageren
Oud 10-11-2016, 17:22
Verwijderd
En in het centrum van Amsterdam is dat nog complexer omdat slechts een paar mensen daadwerkelijk iets van de stad weten, de rest is toerist.
Met citaat reageren
Oud 10-11-2016, 17:31
Yne
Avatar van Yne
Yne is offline
Yes, dat. Vooral de grootte overvalt me, ik zit niet binnen de grachtengordel dus de échte drukte krijg ik niet mee het is te vergelijken met Groningen rond 6 uur. Was wel van plan om eens het centrum echt te verkennen als inwoner, maar ik denk dat ik dat maar met de tram ga doen. Ik voel me zowel stoer van 'kijk mij eens een soort Amsterdammer zijn' als plompverloren provinciaal
__________________
'Weet je wat dom is? Je haar moeten verven om rijst te snuiven.'
Met citaat reageren
Oud 10-11-2016, 17:46
Verwijderd
Citaat:
Yes, dat. Vooral de grootte overvalt me, ik zit niet binnen de grachtengordel dus de échte drukte krijg ik niet mee het is te vergelijken met Groningen rond 6 uur. Was wel van plan om eens het centrum echt te verkennen als inwoner, maar ik denk dat ik dat maar met de tram ga doen. Ik voel me zowel stoer van 'kijk mij eens een soort Amsterdammer zijn' als plompverloren provinciaal
Ik denk dat het praktischer is om met studiegenoten/vrienden met de fiets naar de Jordaan of de Pijp te gaan. En de Kalverstraat ontwijken tot de tweede week van januari.
Met citaat reageren
Oud 10-11-2016, 18:04
df
Avatar van df
df is offline
Citaat:
Nog tips voor Nijmegen?
Zat, wanneer ga je?
__________________
Het kapitalisme is een geweldige vondst en heeft slechts dat ene nadeel dat je geld moet hebben om eraan deel te kunnen nemen.
Met citaat reageren
Oud 10-11-2016, 18:06
df
Avatar van df
df is offline
Yne heb je een kamer gevonden?
__________________
Het kapitalisme is een geweldige vondst en heeft slechts dat ene nadeel dat je geld moet hebben om eraan deel te kunnen nemen.
Met citaat reageren
Oud 10-11-2016, 19:59
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
Zat, wanneer ga je?
Begin december, maar een nachtje maar toch!
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 10-11-2016, 20:08
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
En mijn tips voor NYC zijn al gegeven. Highline, Chelsea market, Brooklyn Bridge, Williamsburg. Het 9/11 museum is heel indrukwekkend (wel vooraf reserveren) en ik vond het museum op Ellis Island ook heel tof. En als je wel iets van Broadway mee wil krijgen maar geen geld (over) hebt voor een voorstelling of geen tijd, ga dan eten bij Ellen Stardust, dan krijg je optredens tijdens het eten door voormalige en aankomend talent.

Van het vliegveld naar Manhattan kan ik je http://www.nycairporter.com/ aanraden. Super chill als je hotel in de buurt zit van één van die stopplaatsen. Vond ik veel fijner dan met de metro en een stuk goedkoper dan een taxi. Ik vloog op JFK en vond dit echt perfect geregeld.

Wij sliepen in Yotel, echt een tof hotel met heerlijke bedden en gewoon wat je nodig hebt.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 10-11-2016, 20:10
Verwijderd
Iedereen die niet met het OV gaat tussen luchthaven en hotel/hostel is niet goed bij z'n hoofd.
Met citaat reageren
Oud 10-11-2016, 20:11
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Als je wel het vrijheidsbeeld wilt zien maar niet op dat eiland zelf hoeft te staan, ga met de Staten Island ferry, die is gratis en komt er vlak langs.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 10-11-2016, 20:24
Carn
Avatar van Carn
Carn is offline
Citaat:
Iedereen die niet met het OV gaat tussen luchthaven en hotel/hostel is niet goed bij z'n hoofd.
Mjah, verschilt hoor. Vanaf JFK stap je zo in een (snel)metro; maar vanaf bv LaGuardia ben je grotendeels toegewezen aan reguliere buslijnen en ben je niet zomaar op de plaats van bestemming. Het is maar net waar je nog zin in hebt.
__________________
During a disaster if we evacuate women and children first, it is just so we can think about a solution in silence
Met citaat reageren
Oud 10-11-2016, 21:09
Abby.
Abby. is offline
Citaat:
Als je wel het vrijheidsbeeld wilt zien maar niet op dat eiland zelf hoeft te staan, ga met de Staten Island ferry, die is gratis en komt er vlak langs.
Of kijk ernaar vanaf Battery Park of Brooklyn Park
Met citaat reageren
Oud 10-11-2016, 21:40
Verwijderd
Met alle respect, maar dit zijn totaal geen insider tips...
Met citaat reageren
Oud 10-11-2016, 21:43
df
Avatar van df
df is offline
Citaat:
Begin december, maar een nachtje maar toch!
En je wil tips voor een toko om wat te drinken?
__________________
Het kapitalisme is een geweldige vondst en heeft slechts dat ene nadeel dat je geld moet hebben om eraan deel te kunnen nemen.
Met citaat reageren
Oud 10-11-2016, 21:49
Not for Sale
Avatar van Not for Sale
Not for Sale is offline
Citaat:
Van het vliegveld naar Manhattan kan ik je http://www.nycairporter.com/ aanraden. Super chill als je hotel in de buurt zit van één van die stopplaatsen. Vond ik veel fijner dan met de metro en een stuk goedkoper dan een taxi. Ik vloog op JFK en vond dit echt perfect geregeld.

Wij sliepen in Yotel, echt een tof hotel met heerlijke bedden en gewoon wat je nodig hebt.
Ik ga met de bus naar Union Square, of misschien de trein, niet met vliegtuig dus dat scheelt iig al

Hotel tips zijn idd wel nog zeer welkom!

Citaat:
- Zelf niet geweest maar als je in de buurt bent wel leuk voor een fototje: Hook & Ladder 8 (oftewel de kazerne uit de Ghostbusters films)
Dit soort dingen vind ik leuk!
__________________
I thought we were an autonomous collective!
Met citaat reageren
Oud 10-11-2016, 21:50
df
Avatar van df
df is offline
Citaat:
Met alle respect, maar dit zijn totaal geen insider tips...
Een kennis van die in Maastricht studeert had het zonnetreintje aangeraden. Wat saai was dat
/off topic

Tips van abs enzo zijn meer 'ik ben er een keertje geweest en dit deed ik' inderdaad, maar dat is niet erg toch?
/on topic
__________________
Het kapitalisme is een geweldige vondst en heeft slechts dat ene nadeel dat je geld moet hebben om eraan deel te kunnen nemen.
Met citaat reageren
Oud 10-11-2016, 21:51
Abby.
Abby. is offline
Citaat:
Een kennis van die in Maastricht studeert had het zonnetreintje aangeraden. Wat saai was dat
/off topic

Tips van abs enzo zijn meer 'ik ben er een keertje geweest en dit deed ik' inderdaad, maar dat is niet erg toch?
/on topic

Eh, nee. Dat mijn tips niet heel erg spannend of verrassend zijn is één ding, maar ik geef een maar een paar (ik heb heus wel meer gedaan dan theaterbezoek, een bar en een pizzapunt ), die tips die ik echt leuk vond.
Met citaat reageren
Oud 24-01-2017, 23:49
Abby.
Abby. is offline
Up, voor de Sofia-tips, want ik heb net geboekt
Sorry Tigerly, ik doe dit niet expres
Met citaat reageren
Oud 25-01-2017, 00:02
Not for Sale
Avatar van Not for Sale
Not for Sale is offline
Oh ik trouwens een prima okidoki airbnb in Lower Manhattan
__________________
I thought we were an autonomous collective!
Met citaat reageren
Oud 25-01-2017, 00:09
Abby.
Abby. is offline
Citaat:
Oh ik trouwens een prima okidoki airbnb in Lower Manhattan
Liefde voor Airbnb <3
Met citaat reageren
Oud 25-01-2017, 12:26
Tigerly
Avatar van Tigerly
Tigerly is offline
Citaat:
Up, voor de Sofia-tips, want ik heb net geboekt
Sorry Tigerly, ik doe dit niet expres


Ik heb hele goede tips qua bier en lekker voer uiteraard!

Allereerst, onthoud: taxi's kosten geen zak, dus laat je niet tegenhouden door afstanden. Voor 5 euro zit je aan de andere kant van de stad. En dat brengt me meteen op het volgende punt:

Bier:
Deé plek om speciaalbier te drinken is KANAAL. Echt een hele fijne! En doe heel veel liefs aan de eigenaar Liubó (die knappe kale) en zijn vrouw (de DJ).

En een andere toffe plek voor heel veel speciaalbier is Vitamin B.

Bij MADE IN BLUE kan je heerlijk eten.

Je gaat naar Club Jules Verne om te dansen. Maar dat is een beetje underground, dus ik weet niet of je daar zonder iemand te kennen binnenkomt.

Beste ontbijt: Hlebar of One More Bar. Lunchen doe je bij Lavanda.

En bezoek vooral ook de speciaalbierwinkeltjes in de stad. Zijn er twee of drie. Als Mickel zich verveelt, kan je hem de opdracht geven het laatste flesje Rooie Dop te zoeken die nog in die stad te vinden is. En extra kudo's voor een foto met Oproer-bier.

Als lekker Bulgaars bier kan ik je alles van White Stork aanbevelen. De eigenaar is Nederlands, Karel. Mocht je hem ook treffen in KANAAL: veel liefs!

Veel plezier!
__________________
nthn3d: Wat is rollenspel? Dat je gewoon ligt te rollen of stoeien ofwat?
Met citaat reageren
Oud 25-01-2017, 16:54
Abby.
Abby. is offline
Ik ga niet met Mickel Maar thanks!
Met citaat reageren
Oud 25-01-2017, 19:27
Tigerly
Avatar van Tigerly
Tigerly is offline
Citaat:
Ik ga niet met Mickel Maar thanks!
Owwwwww hahahahaha. Nou ja, jij houdt ook van speciaalbiertjes, zullen we maar denken!

Heb je al een plek om te slapen?
__________________
nthn3d: Wat is rollenspel? Dat je gewoon ligt te rollen of stoeien ofwat?
Met citaat reageren
Oud 25-01-2017, 19:32
Abby.
Abby. is offline
We hebben zes supertoffe Airbnb-opties en daarvan zijn er twee favoriet. Dus wat ons betreft wordt het één van die twee.
Met citaat reageren
Oud 25-01-2017, 19:35
Tigerly
Avatar van Tigerly
Tigerly is offline
Citaat:
We hebben zes supertoffe Airbnb-opties en daarvan zijn er twee favoriet. Dus wat ons betreft wordt het één van die twee.
Veel lelijkheid he???

Wij zaten in deze en die was ook lekker kitcherig, maar de eigenaren zijn superaardig, hebben een wijngaard en je krijgt een flesje van hun wijn bij aankomst. En de locatie is echt supergoed!

http://abnb.me/EVmg/c9GyVyYneA
__________________
nthn3d: Wat is rollenspel? Dat je gewoon ligt te rollen of stoeien ofwat?
Met citaat reageren
Oud 25-01-2017, 19:55
Abby.
Abby. is offline
Citaat:
Veel lelijkheid he???

Wij zaten in deze en die was ook lekker kitcherig, maar de eigenaren zijn superaardig, hebben een wijngaard en je krijgt een flesje van hun wijn bij aankomst. En de locatie is echt supergoed!

http://abnb.me/EVmg/c9GyVyYneA
Ik vond het wel meevallen Maar we gaan pas eind april, dus misschien is er nog heel veel vrij.
Met citaat reageren
Oud 25-01-2017, 19:56
Abby.
Abby. is offline
Het gaat nu nog tussen een vrij luxe met bad en Aziatische sfeer en eentje die heel kneuterig en ouderwets en Bulgaars is, maar ook wel een dure versie ervan.
Met citaat reageren
Oud 25-01-2017, 19:57
Abby.
Abby. is offline
Die van jou gaat hem niet worden, we gaan niet aan slaapbanken beginnen (en zijn dus met z'n vieren)
Met citaat reageren
Oud 25-01-2017, 20:05
Tigerly
Avatar van Tigerly
Tigerly is offline
Ah ok! Ik kan je vooral als tip meegeven dat de oude stad het fijnst is om te zitten qua huisssssss. Maar nogmaals: taxi's kosten geen reet. En als jullie tijd hebben: ga de bergen in!
__________________
nthn3d: Wat is rollenspel? Dat je gewoon ligt te rollen of stoeien ofwat?
Met citaat reageren
Oud 25-01-2017, 20:09
Abby.
Abby. is offline
Ja, we zoeken sowieso iets in het centrum! En ik wil dat wel graag ja, maar we zitten er maar 2,5 dag... Dus even zien.
Met citaat reageren
Oud 25-01-2017, 21:42
Abby.
Abby. is offline
Het is de Bulgaarse folklore geworden
https://www.airbnb.nl/rooms/14098724
Met citaat reageren
Oud 25-01-2017, 22:09
Tigerly
Avatar van Tigerly
Tigerly is offline
Oeffff
__________________
nthn3d: Wat is rollenspel? Dat je gewoon ligt te rollen of stoeien ofwat?
Met citaat reageren
Oud 25-01-2017, 22:15
neardo
neardo is offline
Kroonluchter in de badkamer allessssssss
__________________
sensationeel kopje verse koffie
Met citaat reageren
Oud 25-01-2017, 22:19
Abby.
Abby. is offline
Ja, I like Als we het doen, doen we het goed
Met citaat reageren
Oud 25-01-2017, 22:26
Verwijderd
Kronosluchter.
Met citaat reageren
Oud 30-01-2017, 23:08
Miekje*
Avatar van Miekje*
Miekje* is offline
Iemand nog leuke tips voor Dublin? We zijn er de eerste week van maart.
__________________
Wouldn't it be great if there was a war and nobody came?
Met citaat reageren
Oud 30-01-2017, 23:17
Abby.
Abby. is offline
Howth!
@miekje
Met citaat reageren
Oud 08-02-2017, 21:52
Snebbeltje
Avatar van Snebbeltje
Snebbeltje is offline
Iemand nog goede tips voor Lissabon?
__________________
Lariekoek en apekool!
Met citaat reageren
Oud 08-02-2017, 22:02
Verwijderd
Lekker eten!
Met citaat reageren
Oud 08-02-2017, 22:03
Tigerly
Avatar van Tigerly
Tigerly is offline
Ik weet wel waar ik zou slapen.













Too easy??
__________________
nthn3d: Wat is rollenspel? Dat je gewoon ligt te rollen of stoeien ofwat?
Met citaat reageren
Oud 08-02-2017, 22:24
Abby.
Abby. is offline
Citaat:
Iemand nog goede tips voor Lissabon?
Hier al eens genoemd, maar eten bij Officina do Duque
Met citaat reageren
Oud 08-02-2017, 22:25
Abby.
Abby. is offline
Iemand nog tips voor Napels?
Met citaat reageren
Oud 08-02-2017, 22:32
Verwijderd
Daar wil ik wel een keer naartoe.
Met citaat reageren
Oud 08-02-2017, 23:07
Snebbeltje
Avatar van Snebbeltje
Snebbeltje is offline
Citaat:
Hier al eens genoemd, maar eten bij Officina do Duque
Ja die had ik al opgeslagen! Thanks! Ik weet alleen niet of ik zo uitgebreid uit eten ga. Voel me wat ongemakkelijk dan in mijn eentje. Maar wie weet ontmoet ik mensen in het hostel die dat ook willen.
__________________
Lariekoek en apekool!
Met citaat reageren
Oud 08-02-2017, 23:09
Snebbeltje
Avatar van Snebbeltje
Snebbeltje is offline
Citaat:
Ik weet wel waar ik zou slapen.













Too easy??
Ben ik dom als ik deze niet snap?
__________________
Lariekoek en apekool!
Met citaat reageren
Oud 08-02-2017, 23:13
Abby.
Abby. is offline
Citaat:
Daar wil ik wel een keer naartoe.
Wij gaan over 2,5 week
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:01.