Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Seksualiteit
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 15-04-2018, 11:55
Girl.mnds
Girl.mnds is offline
Hoi allemaal,
Ik stress hem een beetje heel erg want ik heb gister voor de eerste keer seks gehad met mijn vriend maar het was onveilig.. Ik slik ook niet de pil. Ik weet dat het echt heel dom is maar het ging allemaal zo snel. Ik voel me zo kut want ik ben pas 15 en ik wil echt echt niet zwanger worden.. Ik ben ook heel erg misselijk nu en ik heb een opgeblazen gevoel in mijn buik.
Vandaag zijn de winkels dicht dus ik kan geen morning after pil halen en ik heb dus ook geen geld. Ik ben net anderhalve week geleden ongesteld geweest.
Weet iemand misschien wat ik moet doen en of ik uberhaubt wel zwanger kan worden..?
Groetjes, stressvol meisje.

Laatst gewijzigd op 15-04-2018 om 12:02.
Met citaat reageren
Oud 15-04-2018, 12:04
Dekaloog
Avatar van Dekaloog
Dekaloog is offline
Ja, je kan zwanger zijn.

Leen geld van je partner, een vriendin, of je ouders. En koop morgen zo vroeg mogelijk de morning after pil. Het werkt binnen 72 uur, dus je bent nog op tijd.

Hoe is je vriend hieronder? En waarom ging de seks zo snel dat dit gebeurd is?
Met citaat reageren
Oud 15-04-2018, 12:04
Verwijderd
als hij niet in je is klaargekomen is de kans een stuk kleiner om zwanger te raken, maar als ik het goed heb, heb je 72 uur de tijd voor een morning after pil,

en als je geen geld er voor heb, zal je toch eerlijk tegen je ouders moeten zijn, en aan hun geld vragen...
Met citaat reageren
Oud 15-04-2018, 12:11
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
De juiste adviezen zijn al gegeven: zorg dat je even geld van iemand leent en haal een morning after pil. Misschien wil je vriendje hier zelfs wel aan meebetalen - jullie hebben immers er samen voor gekozen dat risico te lopen.

Waarschijnlijk komt dat opgeblazen gevoel in je buik van de stress die je ervaart. Die ene keer seks is dat absoluut niet waard, kan het niet veilig, dan kan je wat mij betreft beter geen seks hebben. De kans is klein, maar ook van de eerste keer kan je gewoon zwanger raken. En ik gok dat je dat niet wil op je 15e.

Wil je vaker seks hebben, zorg dan dat je ten minsten één voorbehoedsmiddel gebruikt. Heb je regelmatig seks met een condoom (zonder dat jij aan de pil bent of een ander voorbehoedsmiddel gebruikt), dan is het ook geen gek idee op een Morning After Pil thuis te hebben liggen, voor het geval het condoom scheurt bijvoorbeeld. Een MAP is een stuk voordeliger dan een kind
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Met citaat reageren
Oud 15-04-2018, 12:22
Verwijderd
Zit je niet vlakbij een station waar een Etos open is?
Met citaat reageren
Oud 15-04-2018, 12:23
Verwijderd
Citaat:
als hij niet in je is klaargekomen is de kans een stuk kleiner om zwanger te raken
Niet waar!
Met citaat reageren
Oud 15-04-2018, 13:14
Girl.mnds
Girl.mnds is offline
Citaat:
Ja, je kan zwanger zijn.

Leen geld van je partner, een vriendin, of je ouders. En koop morgen zo vroeg mogelijk de morning after pil. Het werkt binnen 72 uur, dus je bent nog op tijd.

Hoe is je vriend hieronder? En waarom ging de seks zo snel dat dit gebeurd is?
Nouja mijn vriend zegt dat er weinig kans is. En ik weet niet echt wrm het zo snel ging maar we praatte er niet eens over, het gebeurde gewoon en ik heb er verder eigenlijk niet over nagedacht
Met citaat reageren
Oud 15-04-2018, 14:19
Dekaloog
Avatar van Dekaloog
Dekaloog is offline
Citaat:
Nouja mijn vriend zegt dat er weinig kans is. En ik weet niet echt wrm het zo snel ging maar we praatte er niet eens over, het gebeurde gewoon en ik heb er verder eigenlijk niet over nagedacht
Je vriend kan niet zwanger worden, dus voor hem is het makkelijk praten...

Hoe ging het precies? Was het gezamenlijke 'go with the flow'-seks, of was het meer dat hij dingen deed met jou?

Ik zou in ieder geval (nadat je de MAP hebt genomen) even rustig nadenken over hoe je 't voortaan wilt doen. Condooms + een lager tempo met veel 'gelegenheid om je te bedenken' lijkt me een goed begin. Bespreek dat met hem. Hij moet er ook op letten, uit zichzelf, zonder dat jij telkens achter hem aan moet lopen. En dat hij zo luchtig doet over de kans op zwangerschap vind ik eigenlijk wel een rode vlag.

Sterkte!
Met citaat reageren
Oud 15-04-2018, 14:35
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Citaat:
Nouja mijn vriend zegt dat er weinig kans is. En ik weet niet echt wrm het zo snel ging maar we praatte er niet eens over, het gebeurde gewoon en ik heb er verder eigenlijk niet over nagedacht
Tsja, je vriend heeft straks geen baby in zijn buik groeien. Als jij zwanger blijkt te zijn kan hij het gerust uitmaken en is het niet meer zijn probleem. Hij heeft makkelijk praten. Ik vind dat je daar als partners de verantwoordelijkheid en risico's in moet delen. Hij mag jouw zorgen best serieus nemen en zijn verantwoordelijkheid nemen!
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Met citaat reageren
Oud 15-04-2018, 15:08
Pluis
Avatar van Pluis
Pluis is offline
Ook op zondag kun je gewoon een MAP halen bij de apotheek. Er is er altijd eentje open. Ik zou dus niet wachten tot morgen, want hoe sneller je hem neemt, hoe beter hij werkt.
Als jij oud genoeg bent om seks te hebben, ben je ook oud genoeg om dit soort dingen te regelen en zo nodig een volwassene om geld te vragen. Beter nu een gênant tripje naar de apotheek dan over een paar weken naar de abortuskliniek.
En koop deze week nog condooms zodat het je niet nog eens overkomt!
__________________
"Haar linker borst is groter, evenals haar rechter"
Met citaat reageren
Oud 15-04-2018, 15:53
Emmaxx
Emmaxx is offline
Ik zou zo snel mogelijk naar een station want daar is een etos of naar de apotheek en commicatie is key in een relatie dus zorg dat je er over praat met je vriend ik zou tegen hem zeg dat ie condoms moet kopen
Met citaat reageren
Oud 15-04-2018, 21:16
bikinigek
Avatar van bikinigek
bikinigek is offline
Antwoorden zijn gegeven. Beter snel halen dan straks tegen je ouders zeggen ik ben zwanger. Als je nu al geen geld hebt. Denk maar eens wat een kind kost. Dus meteen wat verantwoordelijkheid kweken en naar huisarts gaan na map voor de pil of dergelijke en regel condooms je kunt meer oplopen dan zwsnger zijn
Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Liefde & Relatie Wat moet ik doen?
Jan159
9 16-05-2013 22:05
Psychologie Wat moet ik doen?
Verwijderd
12 08-02-2005 07:56
Liefde & Relatie Help wat moet ik doen?? Me Lerares Smst me terug!! Hopeloos Verlieft
Bi_Anoniem
11 13-12-2004 11:28
Liefde & Relatie ´ruzietjes´ met mijn vriend, wat moet ik doen?
proof of life
30 06-08-2004 15:11
Liefde & Relatie Wat moet ik doen? (heel verhaal sorry toch bedankt als je het lezen wilt)
HipHopSter
9 17-10-2003 12:24
Psychologie Help. ik zit klem. wat moet ik doen?
Snow White
10 20-10-2002 12:44


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:36.