Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Muziek
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 30-06-2003, 14:01
'I'he Prophet
Avatar van 'I'he Prophet
'I'he Prophet is offline
Wat maakt voor jullie dat een nummer een nummer ontroerd? Is dat de muziek? Is dat de tekst? En als het de tekst is, maakt het dan nog uit hoe het gezongen wordt? En is een combinatie van de 2 per definitie sterker?

Voor mijzelf kan het overal inzitten. Het kan puur de inhoud van de tekst zijn, die kan dan vlak gezongen zijn en nog ontroeren. Maar ook muziek alleen kan bij mij een snif opwekken. Toch heeft de tekst bij mij echt de overhand, in de tekst ga ik als ie goed is helemaal op en kan dan ook soms met haast tranen in mn ogen staan mee te zingen op een concert.
__________________
"If history is to change, let it change! If the world is to be destroyed, so be it! If my fate is to die, I must simply laugh!!"
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 30-06-2003, 14:03
Gadje
Avatar van Gadje
Gadje is offline
Een nummer ontroerd meetstal voor mij als je naar de tekst luistert. maar de zang etc versterkt dat gevoel alleen maar.
Met citaat reageren
Oud 30-06-2003, 14:03
Verwijderd
de muziek is belangrijk, maar de tekst is meestal belangrijker voor mijn gevoel. Als je de tekst niet kent, dan maak je een liedje ook anders mee; je weet niet waarover ze zingen
Met citaat reageren
Oud 30-06-2003, 14:05
'I'he Prophet
Avatar van 'I'he Prophet
'I'he Prophet is offline
Citaat:
WanderingStar schreef op 30-06-2003 @ 15:03:
de muziek is belangrijk, maar de tekst is meestal belangrijker voor mijn gevoel. Als je de tekst niet kent, dan maak je een liedje ook anders mee; je weet niet waarover ze zingen
Dat is ook een van de redenen dat ik me afvraag: ik ken een meisje die Ana's Song heel mooi vond en ze moest er van huilen zei ze, terwijl ze de tekst niet eens kende. En ik vond haar nogal heel erg dom, maar kwam erop dat dat misschien erg onterecht was van mij. Hoewel ik nog steeds denk van niet.
__________________
"If history is to change, let it change! If the world is to be destroyed, so be it! If my fate is to die, I must simply laugh!!"
Met citaat reageren
Oud 30-06-2003, 14:08
vixen
Avatar van vixen
vixen is offline
Vaker de tekst. Soms de herinnering die bij het liedje zit.
__________________
you spread like peanut butter
Met citaat reageren
Oud 30-06-2003, 14:08
Verwijderd
misschien was het alleen de muziek.
Toch vind ik het raar als je moet huilen om een liedje waarvan je niet weet waarover het gaat...
Met citaat reageren
Oud 30-06-2003, 14:11
Roxy
Avatar van Roxy
Roxy is offline
van muziek kan ik niet gaan huilen ofzo, het gaat bij mij dan echt om de tekst die op een bepaalde manier aanspreekt en iets doet en dat word natuurlijk ook erg bepaald door de manier waarop het gezongen word.. de muziek erbij kan het wel versterken maar alleen muziek kan bij niet zulke heftige emoties oproepen.
__________________
Everyone wants to be found.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:26.