Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Eten & Drinken
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 27-10-2005, 11:12
Stefanie
Avatar van Stefanie
Stefanie is offline
Koken jullie elke dag voor jezelf? En voor anderen (bijvoorbeeld als je in een studentenhuis woont)? Kook je vaak gezond, of eet je ook vaak pizza en patat?

Haal je elke dag de boodschappen voor het avondeten of doe je dat maar één keer per week?

Ik kook meestal voor mezelf en één keer in de zoveel tijd ook voor mijn huisgenoten. Ik probeer redelijk gezond te eten, maar dat lukt niet altijd ivm tijdsgebrek. Pizza vind ik erg lekker, maar probeer ik niet al te vaak te weten.

Boodschappen en koken doe ik ongeveer drie keer in de week en de rest van de tijd eet ik bij mijn vriend of op het werk
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 27-10-2005, 12:45
WishfulDreaming
Avatar van WishfulDreaming
WishfulDreaming is offline
ik kook 2/3 dagen per week voor mezelf omdat ik al rond 4 uur moet eten

en vaak is het gezond, af en toe komt er even een pizza langs maar ik probeer altijd wel groenten als basis van de maaltijd te maken.

en omdat ik op dinsdag en woensdag altijd zelf eten moet maken en ik nooit echt voor 1 persoon kan kopen maak ik twee dagen achter elkaar hetzelfde, vind ik niet erg.
Met citaat reageren
Oud 27-10-2005, 13:14
Verwijderd
Ik doe boodschappen op maandag en als ik in het weekend niet naar m'n ouders ga ook op vrijdag. Voor de hele week past niet echt fijn in mijn fietstassen.

Ik kook de laatste tijd steeds voor twee dagen en dat vind ik erg fijn . Dan kan ik de tweede dag gewoon de rest van de eerste dag in de magnetron gooien en dan is het toch een zelfgemaakte maaltijd. Ik kook meestal min of meer gezond soms eet ik pizza of pannenkoeken maar dan eet ik er (fruit)salade bij.

Ik wil wel samen met mijn huisgenote eten, maar ze eet al om 5 uur en bovendien komt het er eigenlijk nooit van. Daarbij hebben we niet echt dezelfde eetgewoonten, ik eet vaak pasta of rijst en zij altijd aardappels met groenten-uit-een-potje. Of pannenkoeken, dan eten we allebei vaak
Maar ik eet dus altijd alleen (behalve als ik met vrienden eet ofzo).
Met citaat reageren
Oud 27-10-2005, 13:20
Mara
Mara is offline
Ik kook regelmatig. Vaak wat m'n moeder al gehaald heeft, dus hollandse kost. Ik kook gewoon 'voor het gezin' dus we eten meestal met z'n allen.

Als ik zélf mag beslissen wat we eten en wat ik dus ga koken wordt het meestal wat 'aparts' wat we normaal niet hebben. Vaak dingen met rijst of ovenschotels of iets met vis.
Met citaat reageren
Oud 27-10-2005, 13:29
Big Brother
Avatar van Big Brother
Big Brother is offline
ik kook bijna elke dag voor mezelf en mijn huisgenoten. het voorbereidende werk doen zijn dan meestal (ik haat aardappels schillen en boontjes doppen), maar het koken doe ik.

we doen ook per dag inkopen, omdat we 's ochtends nooit weten waar we 's avonds zijn en wat we dan willen eten.

halen bij de snackbar gebeurd eigenlijk nooit (voor het avondeten dan), maar wel af en toe een chineesje. een diepvriespizza gaat er ook nog wel eens in, met name na een goede borrel.
__________________
hoi, ik ben een signature
Met citaat reageren
Oud 27-10-2005, 13:49
Miracle
Avatar van Miracle
Miracle is offline
Wij hebben een grote vriezer en veel voorraad thuis, dus meestal doe ik geen boodschappen voor het avondeten.

Als ik weet wat ik moet koken, dan maak ik wel wat gezonds, maar anders wordt het vaak iets van pizza, pannenkoeken (kant en klare) lasagne of chinees.

Ik kook alleen als m'n moeder het niet kan of als m'n ouders weg zijn.
__________________
Met citaat reageren
Oud 27-10-2005, 14:58
Neiu
Avatar van Neiu
Neiu is offline
Ik kook eigenlijk elke dag zelf voor mijzelf en huisgenoten/vrienden. Ik hou nogal van koken en er zijn nogal veel mensen die daar niet van houden, dus dat komt goed uit. Als ik alleen eet maak ik vaak vis met een salade met veel ingredienten (sla, tomaat, komkommer, augurk, ei, olijven etc.) klaar, maar dat komt niet zo vaak voor. Met anderen heel veel verschillende dingen, maar ik merk dat veel mensen geen zin in aardappelen hebben.
Ik maak eigenlijk altijd vers voedsel, dus geen kant-en-klaar dingen, pizza's en ander afhaalvoer. Alleen als ik weinig tijd heb om te koken, wat soms voorkomt als ik het heel druk heb of extreem brak ben. Het enige nadeel daarvan is dat ik het vaak een aantal dagen achter elkaar druk heb, dus dan komt dat voer me ook de neus uit
Ik doe meestal om de dag boodschappen, ook omdat ik van tevoren niet weet met wie en met hoeveel mensen ik ga eten en het werkt prima zo
__________________
Kõigi teede pikkus ajas on võrdne - | - Рукописи не горят
Met citaat reageren
Oud 27-10-2005, 16:38
poetic_tragedy
Avatar van poetic_tragedy
poetic_tragedy is offline
Koken jullie elke dag voor jezelf?
ja

En voor anderen (bijvoorbeeld als je in een studentenhuis woont)?
Heel af en toe eet ik samen met huisgenoten

Kook je vaak gezond, of eet je ook vaak pizza en patat?
ik kook wel vaak gezond, maar zeker eet ik ook wel pizza en friet

Haal je elke dag de boodschappen voor het avondeten of doe je dat maar één keer per week?
ik ga 1x per 2 dagen naar de winkel. ik heb geen auto dus ik kan niet voor de hele week boodchappen doen.
Met citaat reageren
Oud 27-10-2005, 18:59
freakje
Avatar van freakje
freakje is offline
Omdat ik nog thuis woon, kook ik tijdens het schooljaar meestal enkel op zaterdag en soms ook op dinsdag omdat dan zowel mijn mama als ik avondles hebben en zij ook nog naar haar werk moet gaan. Ik zorg wel vaak dat alles klaar staat voor het koken, zodat mijn mama het gewoon nog moet bereiden.

In de vakantie kook ik altijd en dan maak ik ook een lijstje van wat we gaan eten op welke dag van de week, dat is makkelijker als er iets van de winkel moet meegebracht worden. Meestal kies ik speciale dingen, ik kook dan ook erg vaak uit een kookboek of van een recept van het internet. Ik let er erg hard op dat alles zo gezond mogelijk is, veel groentjes, mager vlees / vis e.d.

Wij gaan 1 keer per maand naar de "grote" winkel, daar kopen we alles behalve brood, beleg en producten die snel bederven. We gaan uiteraard met de auto en die zit altijd goed vol :-) We gaan ook elke week 1 of 2 keer naar de kleine supermarkt in het dorp, daar kopen we dan brood en beleg, groenten en fruit, soms ook nog dingen die we nodig hebben om te kopen.

We halen bijna nooit eten af, tenzij er maar 1 persoon moet eten thuis. Dat kan al eens gebeuren omdat mijn ouders gescheiden zijn en daardoor eten ik en mijn broer en zus 2 keer per week bij mijn vader, dan gaat mijn mama al eens frietjes halen.
__________________
--- Aan de andere kant van de regenboog staat een GROTE pot met goud ---
Met citaat reageren
Oud 27-10-2005, 22:07
Stevill
Avatar van Stevill
Stevill is offline
Zo goed als dagelijks voor mezelf ivm schema.
Haal wel een paar keer per week verse groenten enz maar voor de rest neemt mn mams het vaak 1 keer in de week voor me mee.
__________________
We went to a fight and a football game broke out.
Met citaat reageren
Oud 28-10-2005, 11:45
Verwijderd
Ik haal een keer per week veel boodschappen op de markt, dat is dan voornamelijk groente, fruit, noten en dan zitten mijn fietstassen ook wel vol. Ook haal ik dan nog wat brood enzo. Een keer in de zoveel tijd fiets ik naar de Aldi om daar dingen als broodbeleg enzo te halen. En ik ga nog een keer per week ofzo naar de AH of de super voor dingen als creme fraiche, brood, wijn enzo.
Met citaat reageren
Oud 28-10-2005, 22:30
Verwijderd
Ik kook eigenlijk iedere dag (en in het weekend bij mijn moeder help ik 9 vd 10 keer met koken).
Soms kook ik voor mezelf, soms voor andere mensen. Eigenlijk nooit voor huisgenootjes; in die twee jaar tijd hebben we 1 keertje samen gegeten. Op maandag heb ik een vast eetgroepje; we koken dan om de beurt.
De rest van de week wordt er vaak nog met vrienden of mijn zus gegeten, maar ook wel eens alleen. Soms wordt er voor mij gekookt.
Ik kook wel altijd gezond; let hier ook op. Patat haal ik heel af en toe, en pizza eet ik vrijwel nooit (maar onze oven is ook kapot ).
Eigenlijk doe ik iedere dag boodschappen, maar zowel de coop als de aldi zijn nog geen twee minuten lopen. Natuurlijk kom thet ook wel eens voor dat ik een dagje geen boodschappen doe hoor.
Met citaat reageren
Oud 30-10-2005, 19:05
ekki
Avatar van ekki
ekki is offline
Ik woon samen en als we allebei thuis zijn, kook ik eigenlijk altijd wel. Lekker gezond, met meestal een aantal verschillende groenten.
Als ik alleen ben, kook ik meestal niet. Meestal eet ik dan pizza. Of ik doe iets heel makkelijks, bijv. tortellini met een saus uit een potje ofzo. Ik kan namelijk niet voor m'n eentje koken en hou dan altijd teveel over.

Als er iemand op bezoek komt, kook ik ook altijd. Ik hou er niet van dingen te halen als er visite komt. Ik vind koken leuk en hou ervan gasten een lekker maal voor te zetten.

Boodschappen probeer ik altijd voor een aantal dagen te doen. Het liefst voor een hele week, maar soms voor een halve week.
__________________
De enige domme vraag is de niet gestelde vraag. (© Caatje) | Ik ben gelukkig, gelukkig (naar Brigitte K.) | Koeien!!!! (© Brigitte Kaandorp) | ergo
Met citaat reageren
Oud 30-10-2005, 22:39
Stepsje
Avatar van Stepsje
Stepsje is offline
Over het algemeen kook ik op dinsdag, woensdag en donderdag en mn vriend op vrijdag, zaterdag en zondag. Maandag moet ik altijd vroeg naar t zwembad en eet mn vriend op zn werk en ik iets makkelijks of brood. Nu ik vaak s'avonds werk eet mn vriend vaker op zn werk en doe ik iets makkelijks (kant en klaar) of ik eet brood.
Ik probeer wel gezond te koken. Vaak rijst of aardappels met stukje vlees en (roerbak) groenten. Ook knorr wereldgerechten af en toe. (maar die hebben vaak weinig groenten). Pizza en patat tegenwoordig heel weinig meer, alleen bij heel weinig tijd.
__________________
All we have to decide is what to do with te time that is given us!
Met citaat reageren
Oud 31-10-2005, 09:52
Jolt
Avatar van Jolt
Jolt is offline
ik kook altijd voor andere mensen en werk dagelijks met verse producten
__________________
and as we embark on a journey in our dreams well find our true ending
Met citaat reageren
Oud 31-10-2005, 16:58
Konijn
Avatar van Konijn
Konijn is offline
Toen ik nog thuiswoonde kookte ik elke avond voor mijn familie.
Nu woon ik bij mn vriend en ben in het weekend nog thuis, waar ik vaak nog wel 1 of 2 avonden kook.
Doordeweeks kookt mijn vriend altijd. Vaak kookt hij 1x voor één dag, 1x voor twee dagen en we eten 1x per week pizza. Maar het is net hoe het uitkomt.
Ik haal de boodschappen, en dat doe ik in principe elke dag vers.
__________________
Keep on rockin'
Met citaat reageren
Oud 31-10-2005, 17:24
zeep007
Avatar van zeep007
zeep007 is offline
Koken jullie elke dag voor jezelf?
Ja!

En voor anderen (bijvoorbeeld als je in een studentenhuis woont)? Kook je vaak gezond, of eet je ook vaak pizza en patat?

We koken iedere dag! We eten ook meestal gezond. Aardappelen, groente, vlees, pasta, rijst etc. We halen nooit patat op, en met tijdnood of iets dergelijks dan kopen we een diepvriespizza.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Huiswerkvragen: Exacte vakken [NA] Natuurkunde som en vraag!
Paiman
1 26-06-2015 11:11
Huiswerkvragen: Exacte vakken [SK] Kan iemand me helpen met scheikunde vragen?
Ritual
2 05-03-2012 11:59
Eten & Drinken Vraagjes over bakken, koken??? Vraag maar...
yoke
1 27-08-2009 21:37
Psychologie Wat te doen met mijn huidige thuissituatie?
Pruts0r
3 07-05-2007 12:17
Liefde & Relatie Koken
teddybeer1983
23 11-07-2003 14:45
Drugs & Alcohol Koken met sterren ;-)
apekop123
20 06-10-2002 00:08


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:42.