Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 04-04-2002, 17:01
Verwijderd
Kennen jullie dit?

M'n vriendje praat lichtelijk negatief over z'n ex zeg maar......
Niet dat hij steeds op haar loopt te schelden ofzow, dat niet, maar zo van: "het was geen goede relatie, want we hadden steeds ruzie, ik kon niet met haar praten, onze relatie is véél beter, ik ben veel verliefder op jou, ik voel me veel vertrouwder bij jou".....

En dat terwijl hij het 1 jaar en 2 maanden (!!!!!!) met haar heeft gehad... (z'n eerste keer en alles met haar gehad...)
(met mij heeft ie het "pas" 4 maanden)

Nou vind ik het op zich natuurlijk fijn om te horen dat onze relatie beter is enzow, was het niet dat wij ook nogal vaak ruzie hebben. Dus dan denk ik: tsja leuk dat je dit nu zegt, maar dat zei je toen waarschijnlijk tegen je ex ook (dat is btw z'n eerste "echte" vriendin geweest), zo voelde je je bij je ex ook.
En nu zegt ie dit tegen mij, maar wie weet: strax is het uit en praat hij ook zo over mij tegen z'n volgende vriendin van: "we hadden alleen maar ruzie, het was een slechte relatie, ik ben veel verliefder op jou"......

Kennen jullie dat gevoel, zo van: op zich opgelucht zijn dat hij niet meer van z'n ex houdt en al het mooie vergeten lijkt te zijn, maar ondertussen bang dat hij al het mooie tussen ons ook gaat vergeten en alleen de negatieve dingen onthoudt
En hoe denken jullie over mijn verhaal?

xxx

Alicia
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 04-04-2002, 18:02
Verwijderd
Citaat:
Alicia Silverstone schreef:
*verhaal*
Nou ik ken dit inderdaad wel een beetje.

Hij heeft trouwens nog nooit tegen mij gezegd dat ie meer van mij houdt dan van zijn ex, of dat ie onze relatie beter vindt dan die van zijn ex. Aan de ene kant vind ik dit kut, want ik zou het wel graag eens willen horen natuurlijk... Maar aan de andere kant, hij liegt er tenminste niet over... Ik bedoel, als ie zoiets zegt, moet ie het ook echt menen, dus ik ga er niet om vragen ofzo dat ie zoiets zegt...
Tuurlijk doet het soms wel eens pijn om met de gedachte rond te lopen dat ie misschien meer van zijn ex hield dan van mij, of dat ie de relatie van zijn ex beter vond dan die wat wij nu hebben...
Maargoed, met zijn ex heeft ie 18 maanden gehad en dat van ons is pas 2,5 maand bezig, dus wie weet ligt het daar aan..

Verder heeft ie wel eens gezegd dat ie al het geluk dat ie nu voelde nog nooit heeft gevoeld en dat ie me nooit meer kwijt wil en dat ik zijn alles ben, dat ik alles ben waar ie naar heeft gezocht in een meisje... Maar het is inderdaad zoals je het zelf al zegt: Je gaat toch bij jezelf denken van "hij heeft dit ook al tegen zijn ex gezegd, en hij voelde dit echt wel bij zijn ex, en hij heeft ook tegen zijn ex gezegd dat ie nooit bij der weg zou willen enzo"

Maar je moet het ook van de andere kant bekijken... Dat ie dit ook allemaal tegen zijn ex heeft gezegd, wil niet zeggen dat ie er niets van meent. Want ik weet gewoon dat ie het meent wanneer hij zegt dat ie zielsveel van me houdt, en dat ie me niet meer kwijt wil... Of ie zich nog nooit zo gelukkig heeft gevoeld durf ik te betwijfelen... Ik denk meer dat het het geval is dat ie zich niet meer het gevoel met zijn ex kan herinneren ofzo... en dat ie wel degelijk zo gelukkig is geweest...

Ik heb echter niet zoals jij het idee dat ie al het goede tussen ons zal vergeten, want hij is eigenlijk ook nooit negatief over zijn ex (alleen in het begin maar toen wassie eigenlijk kwaad op der omdat ie niet over der heen kon/wilde komen..)..
Natuurlijk wel eens iets negatiefs, maar das logisch want een relatie is niet alleen positief. Maar hij kraakt der niet af ofzo en ik ben echt niet bang dat ie dat bij mij wel gaat doen, of dat ie tegen anderen gaat liegen over wat wij hadden (mocht het ooit uitgaan bedoel ik dan he )

Ik ken hem goed genoeg en ik denk dat ie tegen zijn "toekomstige" vriendin wel heel eerlijk gaat zijn over wat er tussen ons twee is op dit moment...

Mar ik begrijp jou heel goed! Het fenomeen "ex" kan heel erg dwarsliggen en je heel veel twijfels geven! En dat is behoorlijk kut... Want waarschijnlijk heb je inderdaad gelijk en heeft ie alles al tegen zijn ex gezegd, net zoals ie het tegen jou zegt...
Maar meissie, zijn ex is verleden tijd en JIJ bent er NU... en je kunt er denk ik van uit gaan dat hij het wel meent! Waarschijnlijk is de "waarde" die hij aan woorden als

-ik hou van je
-je bent mijn alles
-ik wil je nooit meer kwijt
-ik hou meer van je dan van mijn ex
-enzovoort

hecht verandert is... En misschien betekent het voor hem inderdaad meer!

"Men is tevreden met wat ment heeft, tot men iets beters tegenkomt"... en in dit geval ben jij waarschijnlijk "het betere"

Dus niet druk maken!!!
Met citaat reageren
Oud 04-04-2002, 18:23
Verwijderd
Citaat:
~Dark Voice~ schreef:

Of ie zich nog nooit zo gelukkig heeft gevoeld durf ik te betwijfelen... Ik denk meer dat het het geval is dat ie zich niet meer het gevoel met zijn ex kan herinneren ofzo... en dat ie wel degelijk zo gelukkig is geweest...
ja precies!

Kijk ik kan me ook niet meer levendig herinneren hoe stapelverliefd ik op m'n ex (naja, op die wel, maar okee, maar op andere exen dan..) was. dan is het idd nogal makkelijk om nu te zeggen "ik ben nu verliefder", maar ik wéét van mezelf dan dat ik toen ook smoorverliefd was, net als nu, ookal ben ik dat gevoel "vergeten". En ik vind het zo raar dat hij dan niet denkt van "okee, toen was ik idd net zo gelukkig"
En ik weet dat hij dat gevoel gewoon is vergeten, en dat vinnik stom

Citaat:

Ik heb echter niet zoals jij het idee dat ie al het goede tussen ons zal vergeten, want hij is eigenlijk ook nooit negatief over zijn ex (alleen in het begin maar toen wassie eigenlijk kwaad op der omdat ie niet over der heen kon/wilde komen..)..
Natuurlijk wel eens iets negatiefs, maar das logisch want een relatie is niet alleen positief. Maar hij kraakt der niet af ofzo en ik ben echt niet bang dat ie dat bij mij wel gaat doen, of dat ie tegen anderen gaat liegen over wat wij hadden (mocht het ooit uitgaan bedoel ik dan he )
ja, ik ben bang dat hij over mij net zo als over z'n ex zal praten, van "het was toch maar een slechte relatie".
Als hij zo over z'n ex praat kan ik bijna kwaad worden gewoon, dan denk ik heeft hij het verdrongen ofzow??
Dan denk ik: "kom op, face it, jullie hebben het langer dan een jaar gehad, jullie hadden ringen etc, wat lul je nou over een slechte relatie, kom op zeg!!"

Citaat:

Ik ken hem goed genoeg en ik denk dat ie tegen zijn "toekomstige" vriendin wel heel eerlijk gaat zijn over wat er tussen ons twee is op dit moment...

maar over de mijne.....
als hij dat nu over z'n ex ook niet doet......
Naja, hij is wel eerlijk over dat ie veel van haar hield enzow maarjah das logisch...

Citaat:

Mar ik begrijp jou heel goed! Het fenomeen "ex" kan heel erg dwarsliggen en je heel veel twijfels geven! En dat is behoorlijk kut... Want waarschijnlijk heb je inderdaad gelijk en heeft ie alles al tegen zijn ex gezegd, net zoals ie het tegen jou zegt...
Maar meissie, zijn ex is verleden tijd en JIJ bent er NU... en je kunt er denk ik van uit gaan dat hij het wel meent!
ja inderdaad.....het fenomeen ex is heeeeel kut!!
Vooral omdat hij al z'n eerste sexuele ervaringen met haar heeft gehad, en niet met mij. En omdat alles wat ik met hem doe, voor mij wél de eerste keer is!

Citaat:

"Men is tevreden met wat ment heeft, tot men iets beters tegenkomt"... en in dit geval ben jij waarschijnlijk "het betere"

Dus niet druk maken!!!
ja dat is wat hij zegt, dat ik "beter" ben
Nou jah ik vind het maar vaaaaaaaag
In het begin praatte hij ook best veel over haar, nu niet meer, net alsof hij haar dmv mij "vergeten" is ofzow, hij zegt nu zelfs dat ie spijt heeft dat ie HET met haar heeft gedaan (en andere dingen) omdat hij het met mij veel specialer vindt....

Naja, ik weet dat ik me niet druk moet maken, maar ik ben gewoon niet zo dat ik vrolijk blij ga huppelen () als ik van die aardig bedoelde dingen hoor, ik denk altijd: dit is niet de realiteit, het kan ook anders zijn

Maarrrrrrrrrrrr:
héél erg bedankt hey! Je bent echtwel lief

xxx

Alicia
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Liefde & Relatie Ik weet echt niet meer wat te doen :(
Verwijderd
7 09-05-2009 11:39
Liefde & Relatie redenen van uitmaken
Shah of Blah
71 13-04-2006 16:00
Liefde & Relatie Vrienden van vriend
Boef
13 11-09-2003 21:30
Verhalen & Gedichten Nina & Sara
Giles
18 24-07-2003 22:37
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap De brief(!?!) van Edwin & Margarita aan (ex-)Premier Wim KOK!
Psychopath
12 16-03-2003 18:37
Liefde & Relatie ik haat exen! wie ook?
BrunetJuh
28 11-06-2002 19:47


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:14.