Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 05-10-2004, 11:46
Quasi
Avatar van Quasi
Quasi is offline
ik heb een nieuwe harde schijf van 180 Gb in mijn pentium 3 ingebouwd maar hij ziet deze niet. Hij ziet maar 8455 MB. Wat kan ik doen waardoor hij dit ziet? Iemand zei bios updaten maar ik weet ook neit hoe ik dat doe.... kan iemand mij helpen?
__________________
Sex is good, sex is fine, doggy style or 69, just for fun or getting paid, everyone likes being laid
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 05-10-2004, 11:54
TIGEK
TIGEK is offline
OS

XP updaten naar SP 1 en/of Sp2

Bios update
__________________
Laptops zijn net vrouwen. Je moet er voor zichtig mee omgaan als je iets fout doet is het heel gevaarlijk.
Met citaat reageren
Oud 05-10-2004, 14:54
x-ViXeN-x
Avatar van x-ViXeN-x
x-ViXeN-x is offline
Jumper veranderen? Ik weet het niet zeker maar ik had hetzelfde probleem en m'n broer heeft iets met de jumpers gedaan en toen werkte het wel. Succes ermee!
__________________
"I would like to help the world, but killing is still not allowed."
Met citaat reageren
Oud 05-10-2004, 14:57
Engadin
Avatar van Engadin
Engadin is offline
Citaat:
WPWW schreef op 05-10-2004 @ 15:54 :
Jumper veranderen? Ik weet het niet zeker maar ik had hetzelfde probleem en m'n broer heeft iets met de jumpers gedaan en toen werkte het wel. Succes ermee!
dat maakt alleen uit of je computer de schijf wel kan vinden. De grote zal een softwarematig probleem zijn (of je bent heeel erg opgelicht (als je dat zo schrijft?))
__________________
Jongeren - Natuur: http://www.njn.nl
     Kom mee op zomerkamp: http://www.zomerkampen.njn.nl
Met citaat reageren
Oud 05-10-2004, 15:04
plishing
plishing is offline
Ik denk dat een BIOS update zeker nodig is. Kijk daarvoor op de site van je BIOS fabrikant.

En om ervoor te zorgen dat winXP schijven groter dan 137 GByte kan zien doe je het volgende:

-SP1/SP2 installeren
en mocht dat niet gaan of duurt het te lang:

- Start register editor (start - uitvoeren - regedit)
- Ga naar HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Services\atapi\Parameters
- Dan selecteer "Nieuwe DWORD waarde" uit het edit menu.
- Geef "EnableBigLba" in en druk op enter
- Dan zie je de nieuwe waarde genaamd "EnableBigLba". Dubbelklik daarop en zet op de plaats van de "0" een "1".
- Sluit de register-editor
- Herstart computer

klaar.
Met citaat reageren
Oud 05-10-2004, 15:07
Wammus
Avatar van Wammus
Wammus is offline
Heb je m al geformateerd en gepartitioneerd? Dat werkte bij mij wel. Dat jumpertje heeft er overigens weinig mee te maken. Dat is alleen om aan te geven of het een master of een slave is. Hij moet overigens in de meeste gevallen op primary slave staan. Als ik me niet vergis de middelste maar dat weet ik niet zeker.
__________________
Am I just paranoid?
Am I just stoned?
Met citaat reageren
Oud 05-10-2004, 21:45
Quasi
Avatar van Quasi
Quasi is offline
wammus wat hij bedoelde met jumper is het jumpertje op het moederbord waarmee je de bios kan resetten. Dit had er dus wel degelijk mee te maken. Ten tweede moet hij op primary master staan en niet op slave en ten derde is die indeling bij alle schijven verschillend

Ik zal wel proberen naar de site van de bios fabrikant te gaan.

Het nadeel is dat ik geen OS kan installeren omdat hij dan zegt dat ie geen geldige opstartpartitie heeft.... in kan de schijf ook neit indelen met fdisk want ook daar ziet hij maar 8455 MB
__________________
Sex is good, sex is fine, doggy style or 69, just for fun or getting paid, everyone likes being laid
Met citaat reageren
Oud 06-10-2004, 10:34
Verwijderd
Het lijkt me wel heel sterk dat een Pentium-II geen schijven groter dan 8.4 GB aankan. Je moet op een andere PC even op internet naar de site van de fabrikant gaan en daar het nieuwste BIOS downloaden, op een diskette zetten samen met een flashprogramma en dan je BIOS updaten. Dan sluit je dat tenminste uit.

Welke schijfgrootte kan Windows 98 (SE) eigenlijk maximaal aan? XP ondersteunt 128 GB en met SP1 daarboven, maar bij XP kun je heel handig vanaf CD booten en dan zelf met het installatieprogramma een partitie maken van zeg 20 GB, dan later SP1 installeren en de resterende gigabytes 'unlocken'.

Overigens moet FDISK onder DOS die op een Win98 bootdisk staat in ieder geval minstens 40 GB aankunnen, want ik heb onlangs nog een oud 40 GB-schijfje voor een 98-bak daarmee gepartitioneerd.
Met citaat reageren
Oud 06-10-2004, 13:33
phoxetis
Avatar van phoxetis
phoxetis is offline
een 120Gig kan windows'98 ook aan. Alleen moet je even opletten bij FDISK, die klapt namelijk door de 64k-integer aan, en geeft alles in negatieve getallen aan. Hij werkt echter wel!

een 120 Gig wordt bv. aangegeven als -48 gig ofzo, als je vervolgens 66% aangeeft voor een partitie, krijg je netjes een partitie van 80 Gig.

schijnt een fix voor die negatieve getallen te zijn, maar die brengt vast wel weer een andere bug omhoog

op die manier heb ik in ieder geval succes gehad.
__________________
I never be late... I drive a V8 ...
Met citaat reageren
Oud 06-10-2004, 17:28
DeuS
Avatar van DeuS
DeuS is offline
vaak hebben producenten van harde schijven voor dit soort problemen wel tooltjes. Kijk eens op de website van je producent.
__________________
And then there was the human cannonball, who got hired and fired the same day
Met citaat reageren
Oud 06-10-2004, 17:50
Enlightenment
Avatar van Enlightenment
Enlightenment is offline
Als je boot van een SP2 voorgeinstalleerde Windows XP cd, welke grootte geeft de setup dan aan?
__________________
Per undas adversas (tegen de stroom in)
Met citaat reageren
Oud 11-10-2004, 18:06
Quasi
Avatar van Quasi
Quasi is offline
ik heb de nieuwste bios update er al op gezet maar ook dat heeft geen effect gehad. Hij geeft nog steeds 8.4 gB aan. Ik heb nou win 98 geinstalleerd maar moet ik nou dan Xp installeren en sp2 erop zetten? Ik denk overigens niet dat dat wel zal lukken omdat windows en fdisk nu ook al de normale grootte zouden moeten zien, maar ik kan het proberen. Je hoort nog van me
__________________
Sex is good, sex is fine, doggy style or 69, just for fun or getting paid, everyone likes being laid
Met citaat reageren
Oud 11-10-2004, 22:50
Enlightenment
Avatar van Enlightenment
Enlightenment is offline
Het zou handig zijn als je vorige vraag kunt beantwoorden, door te booten met WinXP cd met SP2 voorgeinstalleerd zou hij in de setup al de juiste grootte moeten zien.
__________________
Per undas adversas (tegen de stroom in)
Met citaat reageren
Oud 12-10-2004, 19:00
peter-jan
Avatar van peter-jan
peter-jan is offline
Gewoon ff bios update en os update en dan zou het normaal alles ok moeten zijn, toch?
Nare man, windows 98 kan maximum 80 gb aan , dat dacht ik toch
En als je dan toch update naar sp 1 of 2 pak dan van de eerste keer 2.
__________________
thank you come again
Met citaat reageren
Oud 13-10-2004, 16:17
Orion16
Avatar van Orion16
Orion16 is offline
Windows XP kan 80 GB aan zonder servicepacks, met SP1 130 GB en met SP2 nog meer. De beperking weet ik niet. In ieder geval is het ook een goede optie op je cd te slipstreamen, zie:

http://www.tacktech.com/display.cfm?ttid=295
Met citaat reageren
Oud 13-10-2004, 16:45
Verwijderd
Volgens mij kan XP ook zonder SP1 wel schijven van 80+ GB aan. Toen ik onlangs een bak installeerde kreeg ik ook gewoon alleen 128 GB te zien van de 200 GB-schijf die erin zat, maar dat was zonder SP1. Puur eerste release van XP.
Met citaat reageren
Oud 13-10-2004, 16:54
Jolt
Avatar van Jolt
Jolt is offline
Als ik een fresh instal van win xp doe, ziet ie mijn schijf ook gewoon.

120 gig heb ik.
__________________
and as we embark on a journey in our dreams well find our true ending
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:06.