Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 02-11-2004, 16:44
-Melody-
Avatar van -Melody-
-Melody- is offline
Door een vervelende situatie en de gevolgen daarvan ben ik niet langer bevriend met .. A, zo noem ik haar even. Hoe en waarom doet er nu denk ik niet toe. A zit bij mij op school, en zelfs in de klas, met een paar anderen vormden we altijd wel zo'n beetje een gezellig vriendengroepje. Nu is het dus niet meer goed tussen ons, en ze heeft mij nogal bedonderd, maar de rest van de vriendengroep die doet gewoon nog heel aardig tegen haar, maar zijn haar achter haar rug om bij mij aan het ''vervloeken'' door wat ze mij heeft aangedaan. Ik vind dit heel vervelend omdat ze op school eigenlijk helemaal normaal tegen haar doen.

Herkent iemand deze situatie, en misschien tips, hoe ik hier beter mee om kan gaan?

bvd..
__________________
Moooore than words..
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 02-11-2004, 16:50
Thee Muts
Avatar van Thee Muts
Thee Muts is offline
Je er vooral niet te veel in vermengen of je in de meningen van de anderen laten meetrekken. Dat wat er tussen A en jou gebeurd is, staat in feite los van de contacten met A en de anderen en met jou en de anderen. Zorg er voor dat je niet in zo'n driehoeksverhouding komt, dat kan erg vervelend worden op gegeven moment. Geef dus ook duidelijk tegen de anderen aan dat dat wat er tussen A en jou is gebeurd, iets tussen jullie twee is en dat je geen zin hebt dat de anderen zich daar in gaan mengen. Jij hebt contact met die andere vrienden, en die anderen hebben zowel contact met jou als met A, maar laat het dan ook daar bij. Voorkom dus dat de problemen tussen jou en A in stand worden gehouden door die anderen
__________________
Alles gaat fout, maar het is goed zolang ik het beleef. Want ik leef.
Met citaat reageren
Oud 02-11-2004, 16:51
-Melody-
Avatar van -Melody-
-Melody- is offline
Bedankt voor je reactie.
Maar ik vind het meer vervelend dat zij met haar heel normaal omgaan. Terwijl ze aan de andere kant vinden dat wat ze bij mij heeft gedaan, niet kan. Ik weet dat het mijn probleem is, maar misschien weet iemand hoe ik daar beter mee om kan gaan!
__________________
Moooore than words..
Met citaat reageren
Oud 02-11-2004, 16:52
mara18
mara18 is offline
Volgens mij is dat een typisch menselijke reactie. Achter de rug om roddelen en vriendelijk doen in het gezicht. Ik vrees dat je daar niets aan kunt veranderen.

Het beste dat je in dit geval kan doen is, denk ik, gewoon alles zijn gangetje laten gaan.Geen haatgedrag tegenover die vroegere vriendin en geen verontwaardiging tegenover de rest van het vriendengroepje uitstralen. Dat keert zich toch allemaal opnieuw tegen jou. Wees de verstandigste
Met citaat reageren
Oud 02-11-2004, 16:53
Thee Muts
Avatar van Thee Muts
Thee Muts is offline
Citaat:
Bloemenpoes schreef op 02-11-2004 @ 17:51 :
Bedankt voor je reactie.
Maar ik vind het meer vervelend dat zij met haar heel normaal omgaan. Terwijl ze aan de andere kant vinden dat wat ze bij mij heeft gedaan, niet kan. Ik weet dat het mijn probleem is, maar misschien weet iemand hoe ik daar beter mee om kan gaan!
Maar wat vind je daar zo vervelend aan dan? Het geeft toch niet direct problemen voor jou? Oke, het is nogal tegenstrijdig en een beetje kinderachtig wat ze doen, maar dat is inderdaad jouw probleem niet.

En als je het wel als een probleem (blijft) ervaren, zeg dan gewoon tegen de anderen dan je geen zin meer hebt in hun 'gezeur' over A.
__________________
Alles gaat fout, maar het is goed zolang ik het beleef. Want ik leef.
Met citaat reageren
Oud 02-11-2004, 16:54
Chi3ni33j
Chi3ni33j is offline
jah zown situatie ken ik ook...........was nog op mn vorige school................ik denk dat de rest van je vrienden gewoon aardig tegen haar blijven doen, omdat ze geen zin in gedonder hebben met haar..........tjah en dat de rest bij jou over A zit te vervloeken lijkt mij wel logisch zou ik ook doen.............."wat een kutstreek van die snol". Maar goed als je van haar af wilt en de rest van je vrienden ook dan zou ik gewoon met zn allen tegen haar gaan verzetten.............maar dat lijkt mij ook niet nodig eigenlijk..............tis gewoon een "ruzietje" hoort bij het leven tog? iedereen maakt wel eens ruzie.............en het komt allemaal wel weer goed. trust me

kuzz
Met citaat reageren
Oud 02-11-2004, 16:54
-Melody-
Avatar van -Melody-
-Melody- is offline
Citaat:
Thee Muts schreef op 02-11-2004 @ 17:53 :
Maar wat vind je daar zo vervelend aan dan? Het geeft toch niet direct problemen voor jou? Oke, het is nogal tegenstrijdig en een beetje kinderachtig wat ze doen, maar dat is inderdaad jouw probleem niet.
Ik vind het nogal hypocriet, en het voelt voor mij een beetje als verraad, ik weet niet of je dat snapt? Als of, ze niet aan mijn kant staan, en rechtvaardigen wat ze heeft gedan..
__________________
Moooore than words..
Met citaat reageren
Oud 02-11-2004, 16:55
-Melody-
Avatar van -Melody-
-Melody- is offline
Citaat:
Chi3ni33j schreef op 02-11-2004 @ 17:54 :
jah zown situatie ken ik ook...........was nog op mn vorige school................ik denk dat de rest van je vrienden gewoon aardig tegen haar blijven doen, omdat ze geen zin in gedonder hebben met haar..........tjah en dat de rest bij jou over A zit te vervloeken lijkt mij wel logisch zou ik ook doen.............."wat een kutstreek van die snol". Maar goed als je van haar af wilt en de rest van je vrienden ook dan zou ik gewoon met zn allen tegen haar gaan verzetten.............maar dat lijkt mij ook niet nodig eigenlijk..............tis gewoon een "ruzietje" hoort bij het leven tog? iedereen maakt wel eens ruzie.............en het komt allemaal wel weer goed. trust me

kuzz
Is dit serieus ?
__________________
Moooore than words..
Met citaat reageren
Oud 02-11-2004, 16:57
Verwijderd
Citaat:
Bloemenpoes schreef op 02-11-2004 @ 17:55 :
Is dit serieus ?
Uhm.. nee, niet echt.
Met citaat reageren
Oud 02-11-2004, 16:58
Thee Muts
Avatar van Thee Muts
Thee Muts is offline
Citaat:
Bloemenpoes schreef op 02-11-2004 @ 17:54 :
Ik vind het nogal hypocriet, en het voelt voor mij een beetje als verraad, ik weet niet of je dat snapt? Als of, ze niet aan mijn kant staan, en rechtvaardigen wat ze heeft gedan..
Ja, aan een kant snap ik die reactie wel. Ze blijven poeslief tegen haar doen, terwijl ze tegen jou laten blijken dat ze haar helemaal niet zo poeslief vinden. Erg tegenstrijdig en dus komt het ook verwarrend en niet helemaal overtuigend op jou over. Net alsof ze zowel haar als jou te vriend willen houden.

Dus ja, ik snap wel waar je mee zit. Misschien kun je aan de anderen voorleggen wat die houding voor jou betekend?
En probeer het toch los van elkaar te zien, de hele situatie is het niet waard om het contact met de anderen vervelend te maken.
__________________
Alles gaat fout, maar het is goed zolang ik het beleef. Want ik leef.
Met citaat reageren
Oud 02-11-2004, 17:04
-Melody-
Avatar van -Melody-
-Melody- is offline
Citaat:
Thee Muts schreef op 02-11-2004 @ 17:58 :
Ja, aan een kant snap ik die reactie wel. Ze blijven poeslief tegen haar doen, terwijl ze tegen jou laten blijken dat ze haar helemaal niet zo poeslief vinden. Erg tegenstrijdig en dus komt het ook verwarrend en niet helemaal overtuigend op jou over. Net alsof ze zowel haar als jou te vriend willen houden.

Dus ja, ik snap wel waar je mee zit. Misschien kun je aan de anderen voorleggen wat die houding voor jou betekend?
En probeer het toch los van elkaar te zien, de hele situatie is het niet waard om het contact met de anderen vervelend te maken.
Ja, precies !

Ja, dat is wel een goed idee. Heb ik al vaker gevraagd, en ik krijg als antwoord dat ze die ruzie los zien van hun eigen relatie met haar, begrijpelijk.. Ik probeer het aan de kant te zetten..
__________________
Moooore than words..
Met citaat reageren
Oud 02-11-2004, 17:50
Thee Muts
Avatar van Thee Muts
Thee Muts is offline
Citaat:
Bloemenpoes schreef op 02-11-2004 @ 18:04 :
Ja, precies !

Ja, dat is wel een goed idee. Heb ik al vaker gevraagd, en ik krijg als antwoord dat ze die ruzie los zien van hun eigen relatie met haar, begrijpelijk.. Ik probeer het aan de kant te zetten..
Mooi zo . Succes ermee! En hopen dat hun het ook een beetje los laten op den duur.
__________________
Alles gaat fout, maar het is goed zolang ik het beleef. Want ik leef.
Met citaat reageren
Oud 02-11-2004, 18:07
ilse
Avatar van ilse
ilse is offline
Citaat:
Bloemenpoes schreef op 02-11-2004 @ 18:04 :
Ja, precies !

Ja, dat is wel een goed idee. Heb ik al vaker gevraagd, en ik krijg als antwoord dat ze die ruzie los zien van hun eigen relatie met haar, begrijpelijk.. Ik probeer het aan de kant te zetten..
ik snap wel beide kanten. want jij krijgt op school toch ook niet echt bijval. maar zij willen ook geen ruzie. erg flauw, maar probeer er idd niet te veel mee bezig te zijn, ga om met de rest van de groep en zie verder gewoon hoe het verder gaat met die A. succes ermee!
__________________
Neem me mee naar je land, vol muziek en vol dromen. Leid me naar je land, laat me in jouw wolken wonen.. <3
Met citaat reageren
Oud 02-11-2004, 18:34
Bloedpropje
Avatar van Bloedpropje
Bloedpropje is offline
ik ben geen meisje dus ik herken dit niet
Met citaat reageren
Oud 02-11-2004, 18:36
Verwijderd
Ik zou het in ieder geval niet meer over haar hebben met je vrienden
Met citaat reageren
Oud 02-11-2004, 22:30
*amalia*
Avatar van *amalia*
*amalia* is offline
is mij ook overkomen, het leuke was dat ze bij mij haar vervloekten. En als ze bij haar waren vervloekten ze mij. Die mensen heb ik dus ook mooi aan de kant gezet, zulke mensen kun je geen vrienden noemen. Gelukkig ligt het bij jou anders, ik zou me er gewoon niet al te druk om maken.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Studeren Lastige situatie voor studiekeuze
Kelvyn
5 31-12-2014 09:29
Liefde & Relatie Lastige situatie; verward...
meneergaar
19 04-04-2014 18:12
Liefde & Relatie lastige situatie met het krijgen van verkeering met een vriendin.....?
Verwijderd
2 27-11-2012 16:24
Liefde & Relatie ik vond hem leuk, en nu ineens niet meer. HELP! lastige situatie!
OnlytoFly
22 04-11-2011 07:27
Liefde & Relatie Lastige situatie..
feinn91
20 08-04-2010 18:49
Liefde & Relatie Lastige situatie Contact ex terwijl vriend! Jullie mening?!
ShiningStar
7 26-09-2003 18:54


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:43.