Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lifestyle
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 06-07-2005, 16:05
Otis
Avatar van Otis
Otis is offline
Hoi de laatste paar dagen heb ik het woord opleiding extreem vaak gebruikt, vaak negatief...dus vandaar nu een topic!!!

Ja wat voor een opleiding doe je?
vind je het leuk?
past het bij jouw lifestyle?
passen je medestudenten bij jouw lifestyle?
ben jij veranderd door je studie???
ben je een echte student en besteed je veel tijd aan studeren of zuip je alleen maar.

maak er een leuk verhaaltje van!!



oh en topicstarter begint:

ik zit op de HEBO-hogere europese beroepen opleiding en dat is een leuke opleiding met veel talen , europakunde, recht en je leert hoe je een beleid moet voeren etc.
ik had t gekozen omdat ik later bij de ambassade of eu wou werken en dit was de enige opleiding die in de buurt kwam.

MAAR HELAAS ZIJN HET VIEZE EIKELS EN MOET IK NU VAN SCHOOL AF WANT IK KOM 1 PUNTJE TEKORT DOEI CARMEN ZOEK MAAR EEN ANDERE DROOMBAAN EN BIJPASSENDE OPLEIDING.

voorderest ben ik een echte student en ga ik heel veel uit en drink ik heel veel maar ik doe ook weleens iets aan school en ik had gedacht dat ik t makkelijk zou halen maar nee niet dus.

en nu twijfel ik wat ik ga doen.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 06-07-2005, 16:11
Roos
Avatar van Roos
Roos is offline
Ik doe geneeskunde, dat past goed bij me, het is interessant en gezellig.
Er zijn veel leuke mensen, maar ook mensen waarvan ik denk: waarom wil jij arts worden? Het gekke is dat 99% rookt, terwijl je zou zeggen dat medisch studenten wel beter zouden weten...?

Of het bij mijn lifestyle past weet ik niet, ik ben wel veranderd door de studie want als iemand iets lichamelijks heeft, help ik altijd. Ik denk ook altijd dat ik het beter weet bij medische dingen op tv bijvoorbeeld E.R. ofzo.

Ik ben wel een goede student (het schijnt dat ik zelfs bij de bovenste 10% zit?) en wil een extra opleiding erbij doen voor de gein
Veel studeren doe ik niet, gelukkig leer ik nooit hard, maar wel efficient en tot nu toe heeft dat goed gewerkt.

Oh ja verder woon ik op kamers, ik drink veel maar ik eet nog wel fruit/groenten
__________________
Ach meid, hij komt heus wel over je heen..!
Met citaat reageren
Oud 06-07-2005, 16:11
Verwijderd
ik doe spw, en het past wel en niet bij me.
wel, omdat ik lui ben, en niets voor school hoef te doen, omdat het te makkelijk is.
en niet, omdat ik eigenlijk helemaal niet sociaal ben, en ouderen en gehandicapten niet leuk vind.

maar ik gebruik het alleen om hierna naar het hbo te gaan.

mijn medestudenten passen bij mijn lifestyle, want ze zijn leuk om mee uit te gaan, en ze zijn net zo lui.
ik ben niet veranderd door mijn studie. nouja, alleen qua school nóg luier geworden
Met citaat reageren
Oud 06-07-2005, 16:14
nps
Avatar van nps
nps is offline
ik doe grafimedia technologie dus ik zit tussen wereldvreemde puisterige pc jochies die l33tsp33ken in het echt ("als ik CS is mijn fps 80 omg lol pwnage").
ik ben wel studentverantwoord ik ga wel vaak bier drinken bij vrienden. de opleiding zelf vind ik erg leuk het is zoiezo de eerste opleiding waarvan ik het eerste jaar haal.
__________________
__________________
Met citaat reageren
Oud 06-07-2005, 16:17
Hagel
Hagel is offline
ik doe hbo verpleegkunde, vanaf volgend jaar in de richting van kind en jeugd psychiatrie. Ik weet niet of het echt bij mijn lifestyle past, ik vind het wel passen. ik doe vrij weinig aan school maar het is dan ook niet zo heel moeilijk, ik ga pas leren als er druk achter staat. eerste tentamens leer ik sowieso nooit want als ik ze kan halen zonder te leren is het prima natuurlijk, bij de hertentamens doe ik weleens wat maar dat moet wel beteren want dit jaar heb ik alleen met geluk gehaald.
Ik vind de studie wel erg leuk en ga hem iig afmaken want het is mijn derde studie. Hiervoor heb ik engels op de uni gedaan en lerarenopleiding engels op hbo, van die laatste heb ik mijn P gehaald. MIsschien dat ik na deze studie die wel weer oppak, vind het toch erg leuk.
Qua student zijn valt het wel mee, hou niet van studentencafe'tjes etc, ga liever naar een concert ofzo. Ik dronk altijd heel veel totdat ik mijn schedel bijna kapot ben gevallen een tijdje terug dus ik doe het even rustig aan ik woon al wel heel lang op mezelf maar niet meer op een kamer, ik heb nu een klein flatje en ik kook de laatste tijd wel.
__________________
tell me where the pretty girls are, those demigods with their Nine-Inch nails and little fascist panties

Laatst gewijzigd op 06-07-2005 om 16:21.
Met citaat reageren
Oud 06-07-2005, 16:18
muziekvlinder
Avatar van muziekvlinder
muziekvlinder is offline
Nou, ik studeerde afgelopen jaar psychologie aan de universiteit in Utrecht. De stad is leuk, de studie kut. Een paar leuke mensen leren kennen maar ik vind de meerderheid een stelletje mutsen.
Van de, euwh, 8 tentamens heb ik er 3 gehaald Mijn eindresultaat is dat ik niet voldoende studiepunten gehaald heb en negatief bindend studieadvies krijgt. Dit betekend dus dat ik de komende 4 jaar geen psychologie meer mag studeren een welke universiteit dan ook

Dus ik ben naar andere studies gaan kijken, daar was ik al mee begonnen voordat ik wist dat ik het niet zou halen omdat ik de studie toch stom vond. En ik ga nu beginnen met de pabo omdat ik dat eigenlijk al mn hele leven wilde behalve de afgelopen 3 jaar ofzo, en het lijkt me toch wel heel erg leuk.

Verder ben ik een slechte student. Ik begin pas met studeren 2 weken voor mn tentamens ofzo, en dan nog studeer ik te weinig. Ik kijk teveel tv en ga teveel uit en doe teveel domme dingen.

En in het algemeen vind ik studeren niet eens zo leuk maar ik krijg er gratis stufi mee en ik heb geen zin om fulltime te werken dus dan doe ik dit maar.
__________________
a pill-popping jukebox
Met citaat reageren
Oud 06-07-2005, 16:22
Mr.Ed.
Avatar van Mr.Ed.
Mr.Ed. is offline
k ben dit jaar geslaagd voor m'n havo,

en ga dit jaar beginnen met HBO lerarenopleiding Nederlands, k zou eerst een jaar gaan stoppen maar door de slechte economie komen er geen broodjesetende mensen meer bij m;n werk waardoor ik dus te weinig kon werken en kwil niks anders zoeken wan ik verdien zo lekker daar.

ik weet niet of ik leraar wil worden, dus dat zie ik wel. als jhet me niet aanstaat dan misschien doorstromen met me p naar de uni als dat nog kan dan.
__________________
Dat waren nog is tijden in schubbekutteveen.
Met citaat reageren
Oud 06-07-2005, 16:23
Mandarijntje
Avatar van Mandarijntje
Mandarijntje is offline
Ik doe mbo+ Luchtvaartdienstverlening, de opleiding vind ik
leuk, de school niet. Stomme, chaotische, ongeregelde school.
Het past niet bij mijn lifestyle, ik drink bier en ik ben ruig en lomp en als ik straks stewardess ben moet ik netjes en beschaafd zijn.
Mijn medestudenten passen ook niet bij mijn lifestyle, omdat ze rosé drinken, en ontzettende modepoppetjes zijn (de meesten dan, zitten een of twee rilekste tussen), en die vinden mij alleen maar raar als ik verhalen van uitgaan en dansen/moshen vertel, of als ik vertel over mijn longboard, snappen ze me ook niet
Ik ben niet veranderd door mijn studie, en zal ook niet veranderen. Ik kan me wel goed aanpassen, dus als ik later werk vind, komt dat wel helemaal goed.
Ik besteed amper tijd aan studeren, gewoon omdat het heel makkelijk is. Ik doe veel drinken ook.

Laatst gewijzigd op 06-07-2005 om 16:29.
Met citaat reageren
Oud 06-07-2005, 16:24
Verwijderd
Nou, ik ben gestrand bij VWO5 dit jaar. Ze hebben me 'n beetje de school uitgewerkt omdat ze vonden dat ik een motivatieprobleem had. En ik had best al m'n shizzle op een voldoende kunnen brengen, maar als je wordt verteld dat je zélfs met een overgangsrapport van school getrapt wordt, want "je verslaapt je te vaak en als je er bent dan doe je ook niks anders dan 'n beetje zitten tekenen." Omdat het godsgruwelijk saai is en de stof over 't algemeen makkelijk en oninteressant is, ja.

Dus goed, nu ga ik proberen om m'n overgangsbewijs van V4 naar V5 als vmbo-t diploma te laten gelden ofzo, want dan kan ik bij de kunstacademie in Amsterdam terecht. Met een toelatingsexamen, maar dat maakt niet uit want dat examen is bedoeld voor debielen zonder diploma, en ik heb dan wel geen diploma maar wel enig intellect, dus dat zal vast lukken.

Als het niet lukt ga ik drie jaar werken en op m'n 21ste alsnog toelatingsexamen op de kunstacademie doen, want vanaf je 21ste mag je vanalles zonder diploma, hoera.

En als ik klaar ben met de kunstacademie word ik briljant kunstenaar.
Met citaat reageren
Oud 06-07-2005, 16:31
ZerO
Avatar van ZerO
ZerO is offline
Ik doe media&entertainment management en het bevalt me meer dan ik dacht.
Ik erger me wel dood aan Inholland want de roosters zijn altijd gaar en niks is goed geregeld maar ja jammer dan :/
Het past wel bij mijn lifestyle, het is media gericht en dat spreek mij aan, ik wil later het liefst film producent worden en met mijn opleiding is dat mogelijk.
Ik ben niet echt verandert door mijn studie, ik kijk soms wel anders naar tv programma's maar verder nee.
En ik ben een echte student met weinig geld, katers, en word wanhopig als er weer tentamens moeten worden geleerd.
Ohja en ik ben van plan om het af te maken.
__________________
Pardon my French
Met citaat reageren
Oud 06-07-2005, 16:33
vixen
Avatar van vixen
vixen is offline
Ik doe communicatiemanagement en dat is best leuk alleen is de meerderheid van de mensen op school ronduit kut. Echt, van die huppelkutjes met gucci tasjes en pradaweetikveelwat. Rot op.
Nouja, ik vind de vakken best leuk, behalve de saaie zoals overheidscommunicatie en recht ofzo. En bedrijfseconomie en statistiek.
Ik heb mn jaar lang niet gehaald, maar dat komt omdat ik nooit leer en denk dat ik 't tochw el kan. Wat soms opeens ook zo is.
Ik ben een beetje een opvallend persoon op school geloof ik, iedreen denkt dat ik gothic ben en punk. En dat ik aan de drugs ben ook.
Ik ben niet echt veranderd door mn studie, alhoewle ik nu wel sneller en meer dingen zelf regel, omdat je anders niks gedaan rkijgt op mijn school.
Gelukkig hoef ik nog maar 2 jaar.
__________________
you spread like peanut butter
Met citaat reageren
Oud 06-07-2005, 16:33
fairyangel
Avatar van fairyangel
fairyangel is offline
Ik heb dit jaar mijn havo diploma gehaald.
Nu ga ik volgend jaar Communicatie doen. Dat past wel bij mijn lifestyle, want ik praat graag. Ook ben ik graag creatief bezig en dat is ook een deel wat in de studie terug komt (reclame's maken enzo). Dus ik heb er wel heel veel zin in om dat te gaan doen. Of het echt bevalt, dat zullen we volgend jaar dan nog wel zien
__________________
*
Met citaat reageren
Oud 06-07-2005, 16:33
humanafterall
Avatar van humanafterall
humanafterall is offline
Ik doe iets met muziek op HBO niveau, geweldige opleiding, erg gezellig. Past goed bij mn lifestyle: beetje chillen beetje bier drinken, continu met muziek bezig zijn. En zo zijn al mn medestudenten ook. Ik ben eigenlijk niks veranderd door mn studie, zo was ik altijd al, maar nu krijg ik er nog een diploma voor!
__________________
you're not dead yet........
Met citaat reageren
Oud 06-07-2005, 16:35
coopergirl
Avatar van coopergirl
coopergirl is offline
Ik ben na m'n havo verpleegkunde in zwolle gaan doen.. De uitdaging is ver te zoeken, de meeste stages vind ik kut, kosten voor readers/ excursies/ boeken/ whatsoever kan ik amper opbrengen waardoor ik het me niet kan permitteren op kamers te gaan. Mijn medestudenten zijn tamelijk suf, drinken in een kroeg thee of cola (omg) Ik daarentegen drink iedere doordeweekse avond een fles rode wijn en in de weekenden drink ik wat enigszins betaalbaar is. G'lukkig ga ik per november mijn studie duaal volgen. Dit houdt in dat ik eens in de +/- 5 weken een week naar school ga. De overige dagen werk ik in een Algemeen Psychiatrisch Ziekenhuis. Na m'n huidige opleiding wil ik toegepaste psychologie gaan studeren, ik zie mijzelf nu nog absoluut niet tot mijn 65ste werken.. (65ste? Onze generatie werkt naar alle waarschijnlijkheid tot hun 75ste)
__________________
Just because you're paranoid doesn't mean they're not out to get you.
Met citaat reageren
Oud 06-07-2005, 16:42
Otis
Avatar van Otis
Otis is offline
Citaat:
ZerO schreef op 06-07-2005 @ 17:31 :
Ik doe media&entertainment management en het bevalt me meer dan ik dacht.
Ik erger me wel dood aan Inholland want de roosters zijn altijd gaar en niks is goed geregeld maar ja jammer dan :/
Het past wel bij mijn lifestyle, het is media gericht en dat spreek mij aan, ik wil later het liefst film producent worden en met mijn opleiding is dat mogelijk.
Ik ben niet echt verandert door mijn studie, ik kijk soms wel anders naar tv programma's maar verder nee.
En ik ben een echte student met weinig geld, katers, en word wanhopig als er weer tentamens moeten worden geleerd.
Ohja en ik ben van plan om het af te maken.
ohh ik zit nu te ORIENTEREN voor andere opleidingen en mem en media en informatiemanagement lijken me wel leuk.
alleen mem is alleen op inholland volgens mij en dat is wel minder
maar is t leuk? en moeilijk? en veel? en wat voor een vakken heb je?
Met citaat reageren
Oud 06-07-2005, 16:42
schimmel
Avatar van schimmel
schimmel is offline
HAHA school
nou ik heb 3 havo gehaald met vrij weinig doen en in 4 havo lukte dat niet door de tweede fase. dus na een hoop gedoe en een half jaar over doen ben ik maar naar het mbo gegaan maar die mensen zijn zo pijnlijk dom maar ik heb het 2 keer niet gehaald dus dat breekt mn ego wel redelijk af. nu was ik van plan te werken en toelating te doen voor het hbo. maar mn vader zegt altijd dat dat hartstikke moeilijk is dus waarschijnlijk ben ik daar gewoon te stom voor en zal ik mezelf over 10 jaar nog steeds ophangen tegelijkertijd als wanneer mn ogen het niet meer doen.
oja en ik zuip te veel best wel maar dat kan me eigenlijk weinig interesseren. met op tijd naar bed gaan, ging het al beter.
Met citaat reageren
Oud 06-07-2005, 16:45
Verwijderd
zit voor de 2e x in 5 havo en hoop dat ik nu wel slaag en dan ga ik ergens TI doen en dat is wel cool enzo en daar zitten vele medenerds enzo en hier is het gaar en ik ga wss iedereen haten waardoor ik dus wel voldoendes ga halen en ik lambal alleen op school en slapen is ook een van mn schoolbezigheden en nee ik heb nog nooit van interpunctie gehoort
Met citaat reageren
Oud 06-07-2005, 16:54
Vice
Avatar van Vice
Vice is offline
Na de mavo ben ik eerst begonnen met grafisch vormgeven. Het was opzich wel een leuke opleiding, maar ik had totaal geen idee wat ik hiernaa wilde gaan. Na 2 jaar ben ik dus van opleiding veranderd en ik doe nu dus multimedia vormgeven. Lijkt veel op mijn vorige opleiding, alleen is het dan meer computergericht en met mijn vorige opleiding heb ik nu toch wel een brede kijk op het vormgeven.

Of het bij mijn lifestyle past heb ik nooit over nagedacht. Mijn medestudenten die ook mmv doen iedergeval niet. De meeste zijn er gewoon vrij standaard uit (met een paar uitzonderingen). Niet dat ik dat erg vind. De meeste klasgenoten zijn erg aardig.

Door mijn opleiding heb ik wel meer zelfvertrouwen gekregen. Op de basisschool en mavo vonden ze me maar een freak, terwijl de meeste klasgenoten en docenten me juist 'gaaf' en 'cool' vinden.

Ik besteed best wel wat tijd in mijn opleiding. Het is weinig leren, maar veel maken. En omdat ik te lui ben om te gaan werken heb ik niet veel geld om uit te gaan. En dus ook geen geld voor een eigen huisje.
__________________
Du bist ein N00b!
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 06-07-2005, 16:54
Broeder
Avatar van Broeder
Broeder is offline
ik heb afgelopen jaar psychologie gedaan aan de gezellige universiteit van Leiden en dat was wel interessant maar toch ga ik maar stoppen want ik was er bijna nooit. ik heb wel alle vakken inclusief statistiek gehaald dus dat zegt wel weer wat over het niveau van de opleiding en de intelligentie van de gemiddelde psychologiestudent die daar nog honderd werkgroepen voor nodig heeft. het hangt wel samen met mijn lifestyle want ik ga nu psychologie in de praktijk doen (HAHA) en dan volgend jaar hopelijk iets als geschiedenis of wijsbegeerte want ik ben een nerd echt veel contact met mijn medestudenten had ik dus ook niet, want ik was er weinig en het waren veel christenen en van die studentenverenigingsmensen en dat vind ik niet extreem gaaf. ik heb nog wel contact met één iemand die rijk en gokverslaafd is en om mijn grapjes lacht en daar zit ik wel eens mee in een café en daar houdt mijn studentenlifestyle zo ongeveer ook wel op. ik drink uiteraard alcohol en ik zit niet bij de zeilclub. nou dat was het weer
__________________
ENIGSINDS WANNEER?
Met citaat reageren
Oud 06-07-2005, 16:57
ZerO
Avatar van ZerO
ZerO is offline
Citaat:
Otis schreef op 06-07-2005 @ 17:42 :
ohh ik zit nu te ORIENTEREN voor andere opleidingen en mem en media en informatiemanagement lijken me wel leuk.
alleen mem is alleen op inholland volgens mij en dat is wel minder
maar is t leuk? en moeilijk? en veel? en wat voor een vakken heb je?
Je hebt MEM op Inholland in R'dam en in Haarlem en ook in Breda bij de NHTV maar daar is het helemaal in het engels. Verder weet ik het niet.
Ohja en MEI is meer geschreven media gericht dus echt met kranten en tijdschriften.
Ik heb vakken als communicatie, marketing, onderzoek, recht, planning, engels, trendwatchen, conceptontwikkeling, projectmanagement gehad. Wat ik jammer vind is dat je veel krijgt maar het is allemaal beetje opppervlakkig
Vanaf het tweede jaar jaar is het zo dat je steeds meer een kant op gaat je kunt uit : film/tv, muziek, evenementen en interactieve media kiezen.
Het is niet heel lastig vind ik. Je hebt ook maar 2 of 3 tentamens per blok en wat presentaties en je hebt per blok een "hoofdproject" of twee en daar omheen vakken.
En ja ik vind het leuk om maar ja dat verschilt per persoon
__________________
Pardon my French

Laatst gewijzigd op 06-07-2005 om 17:05.
Met citaat reageren
Oud 06-07-2005, 17:03
Carn
Avatar van Carn
Carn is offline
Ik ga nu naar het laatste jaar van Mens & Informatica, de meest ongelooflijke waardeloze zaadopleiding ever. Maar omdat ik graag mn HBO papiertje en Ing. voor mn naam wil, maak het af. Meeste studiegenoten zijn antisociale contactgestoorden die zich meer bezighouden met of studeren of elkaar te backstabben. Zuid-Amerikaanse druglords zijn betrouwbaarder. Aangezien ik nog thuis woon is er niet veel veranderd, bier drinken doe ik toch al genoeg. Oh en ik loop een jaar uit wegens zware motivatie problemen.

Als deze hel voorbij is ga ik waarschijnlijk naar Utrecht om (most likely) in te kunnen stromen in het 2de jaar van Music Management aan de HKU.
__________________
During a disaster if we evacuate women and children first, it is just so we can think about a solution in silence
Met citaat reageren
Oud 06-07-2005, 17:04
Snuitermans
Snuitermans is offline
Ik deed 7vwo, en straks doe ik Rechten in Utecht.
__________________
Fingerspitzengefühl.
Met citaat reageren
Oud 06-07-2005, 17:07
Otis
Avatar van Otis
Otis is offline
Citaat:
ZerO schreef op 06-07-2005 @ 17:57 :
Je hebt MEM op Inholland in R'dam en in Haarlem en ook in Breda bij de NHTV maar daar is het helemaal in het engels. Verder weet ik het niet.
Ohja en MEI is meer geschreven media gericht dus echt met kranten en tijdschriften.
Ik heb vakken als communicatie, marketing, onderzoek, recht, planning, engels, projectmanagement gehad. Wat ik jammer vind is dat je veel krijgt maar het is allemaal beetje opppervlakkig
Vanaf het tweede jaar jaar is het zo dat je steeds meer een kant op gaat je kunt uit : film/tv, muziek, evenementen en interactieve media kiezen.
Het is niet heel lastig vind ik. Je hebt ook maar 2 of 3 tentamens per blok en wat presentaties en je hebt per blok een "hoofdproject" of twee en daar omheen vakken.
En ja ik vind het leuk om maar ja dat verschilt per persoon
ik zie net dat ik probably al veel te laat ben met inschrijven voor mem , dus als ik volgende week zeker weet dat ik wegmoet van de hebo ga ik me inschrijven voor media en informatiemanagement
Met citaat reageren
Oud 06-07-2005, 17:16
ZerO
Avatar van ZerO
ZerO is offline
Citaat:
Otis schreef op 06-07-2005 @ 18:07 :
ik zie net dat ik probably al veel te laat ben met inschrijven voor mem , dus als ik volgende week zeker weet dat ik wegmoet van de hebo ga ik me inschrijven voor media en informatiemanagement
succes
ja MEI is waarschijnlijk ook veel beter geregeld hehe, in Amsterdam ?
__________________
Pardon my French
Met citaat reageren
Oud 06-07-2005, 17:17
Verwijderd
4 vwo..

en ik vind dat het niet bij mijn lifestyle past. De school is kut, 95% is breezerkut, en de rest is wel leuk. de regels op de school passen wel bij mij.. Ik kan werkstukken altijd veels te laat in leveren en zelfs dan kan ik t nog uitstellen. Het niveau van de dingen die ik makkelijk vind, is laag.. dus daarmee haal ik mn cijfers omhoog.. die ik naar beneden haal met leer-dingen.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 06-07-2005, 17:42
Otis
Avatar van Otis
Otis is offline
Citaat:
ZerO schreef op 06-07-2005 @ 18:16 :
succes
ja MEI is waarschijnlijk ook veel beter geregeld hehe, in Amsterdam ?
thnx ja dan ga ik naar de hva .
Met citaat reageren
Oud 06-07-2005, 17:52
Verwijderd
ik doe volgend jaar havo5 en moet ongeveer weten wat ik na mijn middelbare school wil gaan doen.

hebo? moderne vreemde taal studeren? ik heb werkelijk geen idee en nergens wordt goede voorlichting gegeven

maar nu is het vakantie dus denk ik liever niet aan het woord opleiding.
Met citaat reageren
Oud 06-07-2005, 18:05
Verwijderd
Ik ga volgend jaar beginnen aan de MBO studie Kunst, Cultuur en Media aan ROC Midden Nederland in Utrecht locatie Vondellaan. Het lijkt mij heel erg leuk en het past denk ik wel bij mijn lifestyle want ik vind mezelf echt ont-zet-tend artyfarty. Scarlett en Olijf doen die studie ook, leuk hè? En op de vragen of ik veranderd ben door mn studie en of ik een echte student ben kan ik natuurlijk nog geen antwoord geven hea
Met citaat reageren
Oud 06-07-2005, 18:21
Verwijderd
Citaat:
Broeder schreef op 06-07-2005 @ 17:54 :
ik heb afgelopen jaar psychologie gedaan aan de gezellige universiteit van Utrecht en dat was wel interessant maar toch ga ik maar stoppen want ik was er bijna nooit. ik heb wel alle vakken inclusief statistiek gehaald dus dat zegt wel weer wat over het niveau van de opleiding en de intelligentie van de gemiddelde psychologiestudent die daar nog honderd werkgroepen voor nodig heeft.
en nu hoop ik komend jaar Forensisch Onderzoek aan de HVA te gaan doen omdat ik daar al een paar jaar naar zocht
Met citaat reageren
Oud 06-07-2005, 18:21
Ramble On
Avatar van Ramble On
Ramble On is offline
Ik ben net geslaagd voor m'n VWO profiel cultuur&maatschappij. Dat was makkelijk, ik was er niet zo vaak maar als ik er was was het soms zelfs leuk omdat ik in de 6e vriendjes werd met iedereen uit de klas want ze vonden me opeens grappig
In september begin ik met Europese Studies (variant Spaans) aan de UvA. Ik wilde eigenlijk Spaans studeren want ik ben goed in talen en vooral in Romaanse talen maar bij een talenstudie krijg je veel literatuur en ik houd niet zo van lezen.
Ik hoop dat ik wat minder lui word want het zal vast niet zo makkelijk worden als het VWO was. Maar ik vrees het erste, vooral als ik ook nog een kamer in Amsterdam krijg.
__________________
There ought to be a law against you comin' around, you should be made to wear earphones
Met citaat reageren
Oud 06-07-2005, 18:27
tuttebel
Avatar van tuttebel
tuttebel is offline
ik ga naar 6vwo zonder enige onvoldoendes.
ik ben een dikke nerd, en moet heel veel leren wat ik eigenlijk niet zo heel erg vind. behalve als het weer te veel wordt. daarnaast zuip ik wel veel. /
__________________
[QUOTE=zeehond23;29007512]tuttebel staat onder mijn bescherming[/QUOTE]
Met citaat reageren
Oud 06-07-2005, 18:36
Verwijderd
ik doe 1e graads docenten opleiding beeldende kunst en vormgeving (adempauze)
aan artez, de kunstacademie in arnhem, waar allemaal crusties en ander hippievolk rondloopt.
het lesgeven is super, lesgeven in dit vak is ook erg leuk.
maar de opleiding zelf, daar heb ik het echt te erg mee gehad.
moe van dat gezwets over kunst, moe van de dingen die in mijn ogen onzin en niet toepasbaar voor mij zijn.

ik wil iets anders, maarja ik ben al 3e jaars, misschien een beetje stom om te stoppen dus (vooral financiel gezien, want ik hou niet van lenen). dus ik ga er een half jaar tussenuit. mijn motivatie weer ergens vandaan toveren.
Met citaat reageren
Oud 06-07-2005, 18:43
muziekvlinder
Avatar van muziekvlinder
muziekvlinder is offline
Citaat:
Broeder schreef op 06-07-2005 @ 17:54 :
ik heb wel alle vakken inclusief statistiek gehaald dus dat zegt wel weer wat over de intelligentie van de gemiddelde psychologiestudent
lul
__________________
a pill-popping jukebox
Met citaat reageren
Oud 06-07-2005, 18:45
chocomelsletje
Avatar van chocomelsletje
chocomelsletje is offline
Ik doe gymnasium, ga nu naar 5 gym en dat is helemaal niet leuk Alleen maar van die stomme kakkertjes & nerds. De kakkertjes zijn wel lekk0r & de nerds wel aardig, maar dr bestaat nauwelijks de combinatie van lekker & aardig Ik doe niets aan huiswerk want ik ben een opstandige puber die school maar stom vindt en dus veel liever in de kroeg zit
__________________
Haar bijna jongensborst, haar haar van goud
Met citaat reageren
Oud 06-07-2005, 19:28
Naru
Avatar van Naru
Naru is offline
Ik doe hotelmanagement, en het past wel bij me vind ik! ik ben wel een beetje anders dan andere studenten, maar daar merk je bijna niets van, omdat ik heel sociaal ben
Met citaat reageren
Oud 06-07-2005, 19:29
Glory
Avatar van Glory
Glory is offline
ik studeer graphic design aan de kunstacademie in utrecht. daar lopen allemaal oversociale mensen rond, die roken en van drum 'n bass feestjes en park hangen houden en dat vind ik wel gezellig al rook ik niet. ik hou er ook wel van om over kunst te zwetsen en ik ben best een goede student maar dat moet ook wel want het is druk en iedereen wil graag de beste zijn (ik ook), hoewel er geen nare concurrentiesfeer hangt, want omdat iedereen oversociaal is willen ze je natuurlijk graag helpen.
__________________
sleep is no friend.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 06-07-2005, 19:52
feline
feline is offline
Ik heb 6 atheneum afgerond in 2004. Daarna heb ik een jaar vrij genomen om te werken en 4 maanden in spanje spaans te leren. Nu ga ik geschiedenis studeren aan de Uva, want ik ben een nerd.
__________________
I'm a good girl, I am...
Met citaat reageren
Oud 06-07-2005, 20:05
Trimm Trabb
Avatar van Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline
Ik doe geen opleiding, want nadat ik was blijven zitten in 5VWO had ik 't eigenlijk wel gehad met school, want alle leraren zijn ongeinteresseerde mongolen, die behalve hun desinteresse en verveling niks op mij hebben overgebracht.
Dus nu werk ik, slechts 20 uurtjes in de week, dus nog steeds niet genoeg om uit huis te kunnen.
Ik zit er nu dus wel aan te denken om terug te gaan naar school.
Mss een MBO-opleiding, of anders wacht ik tot volgend jaar en probeer ik met een toelatings examen het HBO binnen te komen (niet de Uni, want daar moet je teveel werken en ik ben lui).
1 probleempje though: school kost geld en geld heb ik niet. En mijn paps en mams willen mij niet steunen.
Dus waarschijnlijk blijf ik gewoon een onopgeleide pauper uit Rotterdam-Zuid, net als de rest van mijn familie.
__________________
Stephen enjoys cooking his godchildren and leaving out commas.
Met citaat reageren
Oud 06-07-2005, 20:13
Jolene
Avatar van Jolene
Jolene is offline
Ik ben niet zo goed in school en verplichtingen en al dat gezeur.Ik had een atheneum advies maar ging havo doen, toen van school gegaan omdat ik geen reet deed.Mavo doen, 1 jaar overgegaan en toen weer 2 keer blijven zitten ,waardoor ik nu naar het nova of een andere kutschool moet.En ik had al geslaagd kunnen zijn als ik niet zo lui was geweest
Ik ga waarschijnlijk iets met economie doen omdat ik dat leuk vind al kan ik beter iets met engels gaan doen, omdat dat ongeveer het enige vak was waar ik hoge cijfers haalde zonder er wat voor te doen
Met citaat reageren
Oud 06-07-2005, 20:38
da leentjuh
Avatar van da leentjuh
da leentjuh is offline
Ik doe VWO. Volgend jaar ga ik examen doen en dan ga ik geneeskunde doen als ik ingeloot word.
Ik vind de hele middelbare school kut, allemaal klotelui op school, achterlijke boeren voornamelijk. Maarrrr goed ik denk altijd maar zo ik zit niet op school om vrienden te maken. Die heb ik daarbuiten wel.
Ik doe alleen dingen die ik nuttig vind. En aangezien 80% procent van wat ik zou moeten doen voor school nutteloos is doe ik vrij weinig.
__________________
Dat dan weer wel.
Met citaat reageren
Oud 06-07-2005, 20:45
Glory
Avatar van Glory
Glory is offline
Citaat:
Trimm Trabb schreef op 06-07-2005 @ 21:05 :
Ik doe geen opleiding, want nadat ik was blijven zitten in 5VWO had ik 't eigenlijk wel gehad met school, want alle leraren zijn ongeinteresseerde mongolen, die behalve hun desinteresse en verveling niks op mij hebben overgebracht.
Dus nu werk ik, slechts 20 uurtjes in de week, dus nog steeds niet genoeg om uit huis te kunnen.
Ik zit er nu dus wel aan te denken om terug te gaan naar school.
Mss een MBO-opleiding, of anders wacht ik tot volgend jaar en probeer ik met een toelatings examen het HBO binnen te komen (niet de Uni, want daar moet je teveel werken en ik ben lui).
1 probleempje though: school kost geld en geld heb ik niet. En mijn paps en mams willen mij niet steunen.
Dus waarschijnlijk blijf ik gewoon een onopgeleide pauper uit Rotterdam-Zuid, net als de rest van mijn familie.
ik dok ook mijn eigen studie dus mop het kan wel hoor. misschien krijg je wel aanvullende beurs
__________________
sleep is no friend.
Met citaat reageren
Oud 06-07-2005, 20:50
Kaater
Avatar van Kaater
Kaater is offline
Ja wat voor een opleiding doe je?
Multimedia Vormgeving

vind je het leuk?
geweldig

past het bij jouw lifestyle?
Ja absoluut. Ik probeer al jaren vorm te geven dmv sites, muziek, tekenen, etc. Ik ben nog nooit een opleiding tegen gekomen die zo goed bij mij past.

passen je medestudenten bij jouw lifestyle?
Ja, het zijn de leukste klasgenoten die ik ooit heb gehad. Verschillende groepjes waar ik me thuis voel. Het groepje games, het groepje rokers [ ] de nerds, ga maar door

ben jij veranderd door je studie???
Ja, ik ben zelfverzekerder geworden, Vroeger liet ik alles voor mezelf wat ik maakte, maar hier moest ik dingen laten zien [die ook persoonlijk kunnen zijn]
Maar ook qua muziekstijl. Ik heb een nog bredere muzieksmaak dan eerst.

ben je een echte student en besteed je veel tijd aan studeren of zuip je alleen maar.
Er is niet echt sprake van een studentenleven. Ik heb het naast mn studie druk met de band en werken, en natuurlijk flink socializen Maar ik ga liever met zn allen op de bank hangen en kletsen, dan in een drukke kroeg me eigen kapot zuipen.
__________________
That's not funny, my brother died that way!
Met citaat reageren
Oud 06-07-2005, 21:11
Trimm Trabb
Avatar van Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline
Citaat:
Glorybox schreef op 06-07-2005 @ 21:45 :
ik dok ook mijn eigen studie dus mop het kan wel hoor. misschien krijg je wel aanvullende beurs
Hoe betaal je dat dan in godsnaam?
Ik heb een korte tijd geprobeerd om m'n VWO te halen op een Vavo, En daar was ik voor 1 jaar al zo'n 3000,- voor kwijt (incl. boeken, dat wel). En met 500,- in de maand, waarvan je ook nog es eten moet kopen word dat erg lastig.
__________________
Stephen enjoys cooking his godchildren and leaving out commas.
Met citaat reageren
Oud 06-07-2005, 21:20
Hagel
Hagel is offline
Citaat:
Trimm Trabb schreef op 06-07-2005 @ 22:11 :
Hoe betaal je dat dan in godsnaam?
Ik heb een korte tijd geprobeerd om m'n VWO te halen op een Vavo, En daar was ik voor 1 jaar al zo'n 3000,- voor kwijt (incl. boeken, dat wel). En met 500,- in de maand, waarvan je ook nog es eten moet kopen word dat erg lastig.
stufi+aanvullende beurs+( lening als het nodig is)+baantje?
__________________
tell me where the pretty girls are, those demigods with their Nine-Inch nails and little fascist panties
Met citaat reageren
Oud 06-07-2005, 21:20
Glory
Avatar van Glory
Glory is offline
Citaat:
Trimm Trabb schreef op 06-07-2005 @ 22:11 :
Hoe betaal je dat dan in godsnaam?
Ik heb een korte tijd geprobeerd om m'n VWO te halen op een Vavo, En daar was ik voor 1 jaar al zo'n 3000,- voor kwijt (incl. boeken, dat wel). En met 500,- in de maand, waarvan je ook nog es eten moet kopen word dat erg lastig.

pm
__________________
sleep is no friend.
Met citaat reageren
Oud 06-07-2005, 21:21
Suey
Suey is offline
Ik heb nu een jaar Pabo gedaan maar dat zag ik niet meer echt zitten. Ik voerde niet veel uit want ik ben lui en ik heb daar mijn propedeuse ook niet gehaald, en ben blij dat ik ervan af ben. Mjin medestudenten waren ook niet echt gezellig. Dus ga ik volgend jaar naar de Nhtv in Breda waar ik management toerisme ga doen.
Met citaat reageren
Oud 06-07-2005, 21:42
Verwijderd
Citaat:
Glorybox schreef op 06-07-2005 @ 22:20 :
pm
Oh, mag ik ook een PM? :> Mijn ouders willen ook niet.
Met citaat reageren
Oud 06-07-2005, 21:46
Verwijderd
Ik doe nu 4V maar ik ga naar 5V met Natuur en Techniek. En ik vind het heel erg leuk want je krijgt altijd alle aandacht en hebt alle ruimte voor jezelf in de kleedkamer (dat heb je met 3 meisjes ).. Mijn medestudenten passen niet bij mijn lifestyle want ze zijn soms wel ernstig slecht gekleed..

Door mijn opleiding ben ik niet echt veranderd ofzo, ik ben wel vrouwelijker geworden qua kleding want daar wordt altijd wel positief op gerageerd. En ik zuip niet, want ik hou niet zo van bier
Met citaat reageren
Oud 06-07-2005, 21:59
Verwijderd
Ik heb Grafisch Vormgeven (MBO4) gedaan op een grafisch lyceum en uhm. ik heb nu mijn diploma maar ga er waarschijnlijk niet veel mee doen. Ik ga nu nog wel 1 jaar extra Multimedia Vormgeven doen op dezelfde school en daar haal je ook gewoon een volwaardig diploma voor.

Maar ehm, ik wil eigenlijk verder met iets totaal anders, of ja. wel een beetje in de creatieve biz. Fotografie wilde ik eerst, maar nadat ik 2x afgewezen was voor academies liet ik de moed een beetje zakken, en eigenlijk hebben ze wel gelijk want ik doe er helemaal geen zak aan, tis meer voor de lol. Er is wel een interesse maar nog niet een echte passie, zeiden ze. Oke, true.. Maar verder weet ik dus niet wat ik wel wil. Ook is foto een enorme dure opleiding en ook ik moet alles, ja alles, zelf betalen in mn leven dus dat gaat nog moeilijk worden. Nu red ik het nog net.

Ik ben daarnaast ook enorm lui en heb dit diploma ook nog maar net op het laatste moment gehaald. Ik weet wel wat werken is, werk al 7 jaar en ook een jaar fulltime gewerkt, maar heb daar nu geen zin in, ga liever nog ff naar school want dat komt er later meestal toch nooit meer van als je eenmaal werkt en ik vind dit diploma niet genoeg.
Wat dit allemaal met mijn lifestyle te maken heeft weet ik niet. Ben gewoon lui en heb geen idee wat ik moet kiezen. Ik vind engels en (kunst)geschiedenis erg interessant alleen dat zijn zulke enorme leer opleidingen en ik weet niet of ik dat wel goed kan.
Met citaat reageren
Oud 06-07-2005, 22:06
Verwijderd
Citaat:
Evatjuhhhh schreef op 06-07-2005 @ 22:46 :

Door mijn opleiding ben ik niet echt veranderd ofzo, ik ben wel vrouwelijker geworden qua kleding want daar wordt altijd wel positief op gerageerd. En ik zuip niet, want ik hou niet zo van bier
Er bestaat meer dan alleen bier.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:19.