Oud 28-06-2010, 08:58
Verwijderd
Vanochtend om 10 voor 5 krijg ik een telefoontje op mijn gsm met een onbekend nummer. Ik duw af, veel te vroeg. Belt 2 seconden later opnieuw. Nu is er een vriendin die met een onbekend nummer belt, dus ik neem toch maar op, misschien is er iets aan de hand. Krijg ik een vreemde aan de lijn: 'je weet wie ik ben. Ik heb zin in je'. Ik heb toen afgehaakt.
Hij blijft proberen en schakelt uiteindelijk over op mijn huistelefoon (ik heb in mijn voicemail staan dat als ik niet bereikbaar bent, je het kunt proberen op mijn huisnummer + ik geef het nummer). Ik neem op, vraag opnieuw wie hij is en zeg dat ik de hoorn erlangs kan leggen en dat het hem dan geld kost. Hij zegt dat ik dat dan maar moet doen. Dus ik doe dat, na een tijdje luister ik opnieuw om te horen of hij het heeft opgegeven en hij is steeds aan het zeggen dat hij Pieter uit Turnhout is en dan noemt hij mijn nickname. Dus ik vraag hoe hij aan dit nummer komt. 'Van een vriend gekregen'. 'Welke vriend' 'Zeg ik niet, ik heb zin in sex, wat heb je aan'. Ik leg neer en laat de hoorn ernaast liggen en laat alle gsm-telefoontjes gewoon rinkelen.

Een half uur later geeft hij het blijkbaar op. Dan krijg ik ineens een smsje van een 'vriend' die in bed ligt en niet wil slapen en of ik ideeën heb.

Nu, smsjes kunnen schijnbaar niet zonder nummer verstuurd worden, dus ik neem aan dat die onbekende met de nummer van die vriend heeft lopen bellen. Het vreemde vind ik dat als de telefoon gestolen is (ik heb die vriend een mailtje gestuurd, kan het zijn dat je telefoon gestolen is), dat die persoon weet dat ik in Turnhout naar school ben geweest en mijn nickname weet.
2e optie is dat die vriend een grapje uit heeft willen halen met mij. Maar dan vind ik het vreemd dat het iemand is met een Vlaams accent.
3e optie is dat ze een grap hebben uitgehaald met hem, maar in beide gevallen zal het een dure grap zijn om met een Nederlandse gsm minstens 40 keer een Belgische voicemail te krijgen.
4e optie is dat het smsje losstaat van de telefoontjes, maar aangezien de inhoud zo op elkaar lijkt en die vriend de laatste maand mij heeft genegeerd, vind ik dat vreemd.

Ik ben mijn stappen aan het overwegen, voor als dit nog zou gebeuren. Ik heb op internet gelezen dat Mobistar niet happig is op het blokkeren van nummers. Kan ik dat eisen? Daarnaast, denkt iemand dat de mogelijkheid bestaat dat ze me willen antwoorden of het smsje en de telefoontjes van dezelfde nummer komen?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 28-06-2010, 09:05
Lotte^^
Avatar van Lotte^^
Lotte^^ is offline
Woont die vriend niet in de buurt?
Anders zou ik even persoonlijk verhaal gaan halen eigenlijk.
en anders gewoon negeren, als je niet reageert is voor hun de lol er zo af denk ik.
Met citaat reageren
Oud 28-06-2010, 09:08
Verwijderd
uit laten zoeken en daarna aangifte doen? Ik weet niet precies wanneer er sprake is van stalken in juridische context maar dit lijkt er wel op
Met citaat reageren
Oud 28-06-2010, 09:17
ColinC
Avatar van ColinC
ColinC is offline
Op de website van je provider kan je een "abuse" Formulier vinden voor telefonische overlast.
Laat die ook insturen, dan kan je provider nachecken wie of wat (als ze dat willen, bij mij wouden ze dat dus niet.)
__________________
- www.bubbleside.nl - Music, Movies and More.. -
- www.sundance-radio.nl - Music makes you lose control -
Met citaat reageren
Oud 28-06-2010, 09:18
Verwijderd
Citaat:
Woont die vriend niet in de buurt?
Anders zou ik even persoonlijk verhaal gaan halen eigenlijk.
en anders gewoon negeren, als je niet reageert is voor hun de lol er zo af denk ik.
Wel in de buurt van mijn ouders, maar die ga ik natuurlijk niet erop af sturen. En zelf zit ik in de gips, dus dat wordt hem even niet .
Maar ik ga het nu ook negeren, als ze erachter komen wat het hen kost, is het zo over denk ik ^^

kopmuntkip, ik denk dat er heel wat meer moet gebeuren voor je echt aangifte kan doen van stalken. Al was ik vanmorgen niet ver af van de politie te bellen. Ik heb al 2 dagen slecht geslapen van de pijn en dan flikken ze je zoiets .
Maar het was denk ik ook te vroeg om het bureau te bellen.

Als het vaker gebeurt, denk ik daar wel over.
Met citaat reageren
Oud 28-06-2010, 09:19
Verwijderd
Citaat:
Op de website van je provider kan je een "abuse" Formulier vinden voor telefonische overlast.
Laat die ook insturen, dan kan je provider nachecken wie of wat (als ze dat willen, bij mij wouden ze dat dus niet.)
Zoiets kan ik dus helemaal niet vinden bij Mobistar, tenzij ze het goed weggestoken hebben. Maar ik zal eens inloggen, misschien zie ik dan meer.
Met citaat reageren
Oud 28-06-2010, 10:32
ColinC
Avatar van ColinC
ColinC is offline
1 Minuut zoektijd,
Vreemd dat hun niet gebruik maken van een abuse formulieren.
Anyway kopietje:
" Ik word telefonisch lastiggevallen. Wat kan ik doen?

Indien je bedreigingen ontvangt of je bent slachtoffer van stalking, neem je best contact op met de politie. De politie kan dan een onderzoek starten. Verder stellen wij voor om van oproepnummer te veranderen. Daarvoor kan je terecht in een Mobistar Center, of neem je contact op met de klantendienst."

Mobistar center doorverwijzing: http://www.mobistar.be/nl/particulie...r/mc_page.html
__________________
- www.bubbleside.nl - Music, Movies and More.. -
- www.sundance-radio.nl - Music makes you lose control -
Met citaat reageren
Oud 28-06-2010, 10:44
Verwijderd
Jouw link werkt niet en als ik zoek krijg ik 'This document is not valid'. Dat had ik namelijk al gedaan.

Maar ik ben niet van plan van nummer te veranderen omdat 1 of andere hufter belachelijk doet.
Met citaat reageren
Oud 28-06-2010, 14:58
ColinC
Avatar van ColinC
ColinC is offline
Vreemd, bij mij werkt hij wel.

Ja ik snap het wel, vind het ook erg snugger dat providers gewoon simpelweg aanraden om een ander nummer te nemen. Om er makkelijk vanaf te komen.
__________________
- www.bubbleside.nl - Music, Movies and More.. -
- www.sundance-radio.nl - Music makes you lose control -
Met citaat reageren
Oud 28-06-2010, 15:28
Verwijderd
woon je op jezelf dan?
Maar ik snap ff iets niet, je zegt dat een vriendin van je met een onbekend nummer belt, maar bij mij is het zo dat als ik een nummer in mijn telefoon heb opgeslagen dat ik dan de naam en het nummer zie, kun je mss eens proberen?(ik heb trouwens t-mobile ik weet niet of dat bij andere providers ook zo werkt)
en anders gewoon niet op reageren, of met die vriend van je overhebben.
en als ik jou was toch ff je voicemail veranderen mss.
maareeh heb zelf ook ooit zoiets meegemaakt,
was een meisje uit mijn klas zo lollig een nogal dooie voicemail in te spreken midden in de nacht met het mobieltje van dr vader.
ik had dat genegeerd en een paar weken later teruggebeld, toen bleek dat dus die telefoon van die vader te zijn en kreeg ik die vader aan de lijn.
die vroeg waarom ik belde omdat ik ruzie had me dat meisje, ik dat verhaal uitgelegd stond ze dus ff mooi voor lul.
kun je ook eens proberen want als je zorgt dat hij niet kan zien wie er belt dan zegt hij wel zijn naam als hij opneemt en dan weet je ook wie het is.
ik betwijfel namelijk of die gast wel echt pieter heet dan.
Met citaat reageren
Oud 28-06-2010, 16:52
Verwijderd
Ik woon op mezelf. Met onbekend nummer bedoel ik anoniem, dat er gewoon geen nummer verschijnt. En natuurlijk geloof ik niet dat hij Pieter heet, maar frappant was dus wel dat hij met Turnhout en Mutant kwam.

Ik wacht even af, als het nog voorkomt, ga ik aan de politie vragen wat het beste is, misschien kunnen zij Mobistar dwingen tot bekendmaking nummer of blokkeren. Sowieso, als het een of andere foute grap is, dan zal hij niet meer lachen als hij zijn rekening ziet.
Met citaat reageren
Oud 28-06-2010, 16:58
ColinC
Avatar van ColinC
ColinC is offline
Citaat:
Ik woon op mezelf. Met onbekend nummer bedoel ik anoniem, dat er gewoon geen nummer verschijnt. En natuurlijk geloof ik niet dat hij Pieter heet, maar frappant was dus wel dat hij met Turnhout en Mutant kwam.

Ik wacht even af, als het nog voorkomt, ga ik aan de politie vragen wat het beste is, misschien kunnen zij Mobistar dwingen tot bekendmaking nummer of blokkeren. Sowieso, als het een of andere foute grap is, dan zal hij niet meer lachen als hij zijn rekening ziet.
Zou ik zeker doen Juridisch bevel afdwingen bij de politie, dan geeft Mobistar je de gegevens wel.
__________________
- www.bubbleside.nl - Music, Movies and More.. -
- www.sundance-radio.nl - Music makes you lose control -
Met citaat reageren
Oud 30-06-2010, 15:40
Infidel
Avatar van Infidel
Infidel is offline
Stalken moet een aantal dagen aanhouden voordat het ook daadwerkelijk stalken is, dus daar kun je (helaas) (nog) geen aangifte van doen. Ik zou wel alvast actie ondernemen (contact opnemen met Mobistar) en je bellijst bewaren, voor het geval dat.
__________________
Wie de kat niet uit de boom kijkt, moet 'm er met de ladder uit halen.
Met citaat reageren
Oud 01-07-2010, 06:15
Verwijderd
ik heb verder niet zoveel verstand van telefoons,
maar ik heb ooit gehoord dat er op telefoons ook een code zit net als ip-adressen op computers,
dan kan de politie(of iemand anders die er meer vanaf weet) achterhalen vanuit waar gebeld word en volgens mij ook door wie, en het telefoonnummer van die telefoon
misschien kun je ff googlen,
Suc6!!
Met citaat reageren
Oud 01-07-2010, 07:54
Martiño
Avatar van Martiño
Martiño is offline
Citaat:
kopmuntkip, ik denk dat er heel wat meer moet gebeuren voor je echt aangifte kan doen van stalken. Al was ik vanmorgen niet ver af van de politie te bellen. Ik heb al 2 dagen slecht geslapen van de pijn en dan flikken ze je zoiets .
Maar het was denk ik ook te vroeg om het bureau te bellen.

Als het vaker gebeurt, denk ik daar wel over.
Dit is gewoon stalken hoor, en ik zou hier niet een afwachtende houding bij aannemen.

Daarnaast moet je zoiets altijd direct bij de politie aangeven, en daarnaast goed bijhouden wanneer hij gebeld heeft (zodat dit achteraf kan worden nagegaan). Ook al kan de politie niet direct iets ondernemen, ze kunnen de informatie van je aangifte in een later stadium gebruiken.

En haal je thuisnummer uit je voicemail.
__________________
you're not my demographic
Met citaat reageren
Oud 02-07-2010, 09:02
ganralph
ganralph is offline
Citaat:
Sowieso, als het een of andere foute grap is, dan zal hij niet meer lachen als hij zijn rekening ziet.
Tenzij de telefoon inderdaad gestolen is en hij dus die dag nog op kosten van je vriend heeft gebeld. (Voordat die hem had laten blokkeren of zo.)
Als hij zo makkelijk zegt "laat de hoorn er maar naast liggen", dan heb je natuurlijk kans dat hij niet op eigen kosten belt...
Met citaat reageren
Oud 02-07-2010, 10:17
Verwijderd
Die vriend heeft uiteindelijk een mailtje gedaan dat zijn gsm niet gestolen was, het smsje naar mij verkeerd was gestuurd en dat hij nooit mijn nummer zomaar aan iemand zou geven.

Geen idee of ik hem moet geloven (maar ik zou ook niet weten waarom niet). Maar dan is er dus een Belg geweest die mijn nummer heeft doorgegeven + die ook nog eens mijn nick enzo weet. Ik vind het allemaal maar vreemd. Het is iig niet meer voorgekomen en ik hoop dat het zo blijft.
Met citaat reageren
Oud 04-07-2010, 09:37
Verwijderd
Vanmorgen was het weer raak, om kwart voor 6. Dat is echt iemand die gezopen heeft ofzo en het dan in zijn hoofd haalt om moeilijk te gaan doen, denk ik. Thuis toch maar eens de politie contacteren.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 05-07-2010, 20:18
Verwijderd
Citaat:
Vanmorgen was het weer raak, om kwart voor 6. Dat is echt iemand die gezopen heeft ofzo en het dan in zijn hoofd haalt om moeilijk te gaan doen, denk ik. Thuis toch maar eens de politie contacteren.
zeker doen, en ook ff zeggen wat hij precies over je te vertellen wist, de politie weet dan meestal wel in welke hoek ze t moeten zoeken van wie het is
Met citaat reageren
Oud 06-07-2010, 17:13
ColinC
Avatar van ColinC
ColinC is offline
Oke, handig nu wordt ik dus urenlang gestalkt. Ik kan wel continu opnemen, maar uiteindelijk verbreekt de persoon de verbinding en belt rustig weer met het motto: Het kost me niets, de telefooncentrale belt automatisch.
Ik herkende de stem direct en de achtergrond en weet het nummer, eerst maar eens kijken wat de provider wilt doen.
__________________
- www.bubbleside.nl - Music, Movies and More.. -
- www.sundance-radio.nl - Music makes you lose control -
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
De Kantine Het regent, het regent, de pannetjes worden saai #1654
Chick Rock
500 12-05-2012 17:49
Verhalen & Gedichten Een nacht met Cleo
Verwijderd
1 28-12-2005 11:50
Liefde & Relatie Je gevoel achterna gaan
Devil-me
48 11-12-2004 15:44
Verhalen & Gedichten Een treinbrief ( beetje lang weer )
Verwijderd
14 15-09-2004 14:45
Lifestyle kinderachtig
klikorat
57 05-07-2003 19:58
Verhalen & Gedichten [verhaal] Gevangen Zielen, samenvatting van het verleden... (??)
Lindatje
2 17-10-2002 14:40


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:57.