Oud 12-01-2003, 19:46
dreadlocks
Avatar van dreadlocks
dreadlocks is offline
Ok. Ik zit met een serieus probleem. M'n vriend heeft een ex vriendin. Het was z'n allereerste liefde. Ze heeft hem gedumpt voor een ander en hele lullige dingen tegen hem gezegd.

Ze hebben al een tijdje contact samen. Ik dacht dat ik er oke mee was, maar heb er lang over moeten doen om het te kunnen accepteren dat ze met elkaar mailen, omdat ik iemand ben die exen achter zich laat en ze nooit meer spreekt.

Afgelopen woensdag heeft zij hem gebeld, om 11 uur 's avonds, en ze hebben 45 minuten gepraat. Hij vertelde me dit de volgende dag doodleuk even tussendoor tijdens een telefoongesprek. Hij had t leuk met r gehad aan de telefoon.

Ik word echt gek hiervan. Het liefst zou ik haar uit zijn leven willen hebben, omdat ik haar zoiezo niet mag (ja ik heb r proberen te leren kennen, maar ik vind haar gewoon een hele vervelende uistraling hebben en ik vertrouw haar TOTAAL niet). Ik kan van hem niet vragen of hij haar nooit meer wilt zien want dat is ten eerste kut, want dat vraag je niet van iemand, en hij zou het dan ook nog eens met me uitmaken omdat hij niet iemand wil opgeven voor een ander.

Afgelopen donderdag is het al de 5e keer geweest dat onze relatie bijna beindigd is door dit hele contact gedoe. Ik kan er gewoon heel slecht tegen, misschien omdat ik zo niet ben. ik wil me er echt overheen zetten, omdat hij haar wel mag, en omdat hij toch bij mij is....maar ik weet dus gewoon niet hoe. we hebben morgen 8 maanden en ik hou superveel van hem. hij is MIJN eerste liefde. ook dat heb ik heel lang erg gevonden, dat ik niet zijn eerste liefde ben.

wat stel jij voor dat ik met dit probleem doe? gewoon doen net alsof zij niet bestaat? ik weet niet. HELP ME! PLEASE!
__________________
http://blacklight7.compelled.net
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 12-01-2003, 20:10
Lilything
Avatar van Lilything
Lilything is offline
praat met hem,
is het enige wat ik kan zeggen,
je mag hem best een btje claimen,
maarja misschien zijn ze wel gewoon vrienden,
zeg vooral dat je HEM wel vertrouwd,
maar haar iets minder

zoiets

knuffels....
__________________
..so what was good..what just slipped out..what went wrong?..oh the way he feels about me has changed....thanks for playing try again! (game over)
Met citaat reageren
Oud 12-01-2003, 20:11
Verwijderd
mijn vriend heeft ook zo'n ex waarvan ik het niet bepaald goed kan hebben dat ze zo close zijn... begrijp me niet verkeerd, ik ben geen jaloers kreng: hij mag best vriendinnen hebben en daar veel plezier mee maken en diepe gesprekken mee hebben, exen evenzeer, maar... juist die éne... tja... daar heb ik het moeilijk mee. al van in het begin dat ik haar leerde kennen had ik iets van... hmz ik vind haar zélf héél tof, en ik kan best goed met haar opschieten, heb al hele leuke gesprekken met haar gehad en ook al een aantal avonden samen doorgebracht, dus ik vind haar zelf óók heel leuk, dat maakt het zo raar!
kijk, ik ben gewoon bang, heb ik ondertussen door. ik vertrouw mijn vriend voor de volle honderd procent, en ik weet dat hij me enorm graag ziet, maar toch heb ik zo ergens een klein beetje veel schrik dat hij haar belangrijker vindt dan mij, dat hij haar liever ziet dan mij en dat hij liever bij haar zou zijn dan bij mij... mijn vriend en ik hebben het daar gisteren nog over gehad, en hij zei dat ik wel degelijk belangrijker ben voor hem dan zij, dat ik de enige was (niet in die woorden, maar toch).

ik zou zeggen, praat er gewoon over met hem. vertel hoe je je erbij voelt. niet gewoon zeggen 'ik vind het niet leuk dat je met haar omgaat', maar zeg waaróm je je er niet goed bij voelt. vertel hem dat je bang bent hem te verliezen, dat je bang bent dat hij terug bij zijn ex zou willen, dat zij belangrijker is dan jij...
ik weet dat het heel moeilijk is om erover te beginnen (been there, done that), en al zékerrr dat het moeilijk is om te zeggen "ik heb het gevoel dat je haar belangrijker vindt in je leven dan mij, dat je haar liever ziet"... ik had enorm veel schrik voor het antwoord, dat hij misschien zou antwoorden: "ze is inderdaad erg belangrijk voor mij en ik zie haar nog altijd even graag", maar uiteindelijk... jullie zijn ondertussen dus acht maanden samen, zo lang blijf je niet bij iemand als je die persoon niet graag ziet, dus neem van mij aan dat hij echt wel van je houdt...

succes ermee meisje! het komt wel goed...

elke
xxx
Met citaat reageren
Oud 12-01-2003, 20:24
Verwijderd
Mja.. toen ik nog met mn ex had, had hij ook nog contact met zijn ex..

Hij had echt 4 verschillende keren met haar gehad enzo, en zij deed heel naar tegen en over mij. Ik heb het daar toch ook wel heel erg moeilijk mee gehad, maar uiteindelijk kregen ze ruzie en was ze dus daadwerkelijk uit zijn leven verdwenen.

Dat hij zogenaamd doodleuk tussendoor verteld dat hij met haar aan de telefoon had gehangen vind ik eigenlijk juist iets heel positiefs! Dat laat toch juist zien dat hij eerlijk is tegen je, en niks verbergt in verband met haar? Ik snap dat het moeilijk is te accepteren, maar probeer dit soort dingen positief te zien. Dat hij het zo verteld betekent dus dat hij het dus niet als iets ergs ziet, en dus ook niet als iets fouts.. Dat betekent weer dat hij toch echt voor jou gaat en het contact met haar niet meer dan vriendschap is. Tenminste, zo zou ik het zien!
Met citaat reageren
Oud 12-01-2003, 23:18
Herrie
Herrie is offline
Waarom kunnen meiden/vrouwen nou niet gewoon begrijpen dat je nog gewoon vriendschappelijk contact met je ex kunt hebben?

Ik heb met een paar van m'n ex-en ook nog steeds contact. Ik kan met enkelen van hen heel erg goed praten Het heeft niet voor niets een reden dat het uit is. Ik zal m'n ex-en dan ook echt niet terugnemen ofzo

Het jaloers zijn heeft volgens mij vaak alleen te maken met je eigen onzekerheid....

Waarom zou je opeens het contact met een bepaald persoon verbreken, alleen omdat de relatie niet werkt? Je kan dan op een vriendschappelijke basis nog best verdergaan!
Met citaat reageren
Oud 13-01-2003, 15:45
U-NiQ
Avatar van U-NiQ
U-NiQ is offline
Ik denk dat je gewoon moet accepteren dat jou vriend nog contact heeft mijn zijn ex vriendin.
Ik begrijp wel dat je er moeite mee hebt, maar aan de andere kant: Je vertrouwt hem toch?

Ik en mijn vriend hebben beide nog contact met onze exen, en ik heb er niet echt problemen mee.
Mijn ex vriend heeft veel behoefte om met mij te praten over zijn problemen, en mijn vriend kan gewoon goed met zijn ex vriendin op schieten. Zolang ik er geen vriendinnen mee hoef te worden, vind ik het best.
__________________
Dat is de kracht van onafhankelijkheid!
Met citaat reageren
Oud 13-01-2003, 16:16
tacidvs
tacidvs is offline
Citaat:
dreadlocks schreef:
en ik vertrouw haar TOTAAL niet).
Je vertrouwt je vriendje kennelijk niet.
__________________
back in black and with a vengeance
Met citaat reageren
Oud 13-01-2003, 16:52
~Sjeherazade~
Avatar van ~Sjeherazade~
~Sjeherazade~ is offline
Citaat:
tacidvs schreef:
Je vertrouwt je vriendje kennelijk niet.
Idd...
Ik vind dat je belachelijk doet en dat je daarmee waarschijnlijk enorm je vriend afschrikt...
Als dat iemand is waar hij van gehouden heeft, waarom zou hij haar dan zomaar moeten laten vallen?
Je moet ervan uitgaan dat hij 'trouw' is, anders kan een relatie nooit lukken, denk ik.

Ik kom ook nog goed overeen met (de meeste) ex-vriendjes, soms ga ik er zelfs alleen mee uit of naar de film of etentje ofzo.
M'n vriend hetzelfde: die gaat zelfs soms bij z'n ex overnachten als hij in Brussel is...
Big deal.
Met citaat reageren
Oud 14-01-2003, 20:17
bonkesone
Avatar van bonkesone
bonkesone is offline
Ik heb psies hetzelfde gehad, zijn ex was de allerliefste en geweldigste tot hij erachter kwam dat ze was vreemdgegaan.
Maar ja, nog steeds belt ze hem en zo en verspreid allemaal van die kutverhalen over mij. Ze ontkent t ook nog eens!
Maar mn vriendje heeft toch voor mij gekozen en dat is dan ook het belangrijkste verschil; jij hebt met m en zij niet
Met citaat reageren
Oud 15-01-2003, 11:30
mausi
mausi is offline
Laat ik een heel eerlijk antwoord geven:

het is nu nog niet zo lang uit met mijn vriend, maar we zijn dus wel beste vrienden. Ook wij zijn elkaars eerste liefde. We kunnen niet zonder elkaar en die aantrekkingskracht is er ook nog steeds. Misschien komen we ooit wel weer bij elkaar, je weet het niet, maar dat is nu niet relevant. Als hij een nieuwe vriendin zou krijgen zou ik verscheurd zijn, op dit moment. Misschien zou we het op een gegeven moment kunnen accepteren van elkaar. Zoals ik al zei: we kunnen niet zonder elkaar, echt niet, dus we zullen altijd wel ergens in elkaars leven aanwezig zijn, ook in het geval van nieuwe relaties.

Wat ik dus wil zeggen: als die jongen echt van je houdt en er zijn geen 'stiekeme dingen' die hij uitspookt met zijn ex, of hij doet er vaag over, dan heb jij niets te vrezen, mits jij haar als een vreindin van hem accepteert. Doe je dat niet, dan loop je gevaar, denk ik.
Met citaat reageren
Oud 16-01-2003, 13:29
faith666
faith666 is offline
Ik heb ook nog goed contact met me ex...mijn vriend mag hem neit zo maar ik zal hem toch nooit laten vallen, hij heeft me gesteund in moeilijkere tijden enzo en is een goede vriend van mij geworden......mijn vriend weet ok dat ik niets meer met hem wil......mijn advies is alleen praat eens goed met hem, en als je hem neit vertrouwd, wat is jullie relatie dan waard?
__________________
Such a shame, my defenses have become my own restrictions....
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Liefde & Relatie Omgaan met ex in een depressie
Verwijderd
9 22-03-2016 11:54
Liefde & Relatie Na 5 jaar weer contact met oude vrienden
Prue Halliwell
10 28-09-2008 08:24
Liefde & Relatie Probleem met ex
Henkje
13 07-05-2005 14:23
Liefde & Relatie Vrienden gebleven met ex maar tis zo moeilijk want hij heeft een vriendin :( auw
meisje833
5 07-07-2004 20:16
Liefde & Relatie wil de ex van mn vriend nog iets met hem?
miss x
8 09-02-2004 19:17
Liefde & Relatie Omgaan met ex-vriendin gaat moeilijk, wat te doen?
Commondude
6 27-08-2003 13:41


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:25.