Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 26-04-2003, 16:53
Misses QT
Misses QT is offline
Waar ligt volgens jullie precies de grens tussen liefde en vriendschap? Ik ben namelijk zo'n persoon die gelooft dat een vriendschap vooraf gaat aan een relatie. Helaas zit ik dan met het probleem hoe ik erachter kom wat diegene die eerst gewoon een vriend was, op liefdesgebied voor me voelt. Dus, waar ligt de grens, wat kan wel en wat kan niet?
__________________
*How can I say when my words have run dry, how can I smile with a tear in my eye..*
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 26-04-2003, 16:56
Tio
Avatar van Tio
Tio is offline
Geen flauw idee. Het lijkt me dat zo'n "grens" niet echt precies te bepalen is. Ik denk dat je voornamelijk op je gevoel moet afgaan, zeg maar.

Maar, kan ik uit je verhaaltje opmaken dat je nu wat voelt voor een vriend, en je niet weet of het wederzijds is? Of is het geheel hypothetisch?
__________________
Elke dag kaas is ook niet alles
Met citaat reageren
Oud 26-04-2003, 17:04
Misses QT
Misses QT is offline
Eh, nou ja, de topic is wel redelijk vanuit een gevoel gestart, zeg maar
Ik heb een goeie vriend, en soms denk ik dat hij meer voelt. Als we samen zijn dan houden we elkaars hand vast enzo.. Afgelopen x heeft ie me een kus gegeven (niet op m'n mond weliswaar, maar het was een kus denk ik dan).
Vraag me daarom af hoe ver ie kan gaan.
__________________
*How can I say when my words have run dry, how can I smile with a tear in my eye..*
Met citaat reageren
Oud 26-04-2003, 17:07
elledc
elledc is offline
Liefde die groeit uit vriendschap daar geloof ik niet in.
Als ik niet meteen een 'klik' voel voor een jongen, dan kan er niet veel meer groeien. Je voelt toch meteen bij iemand of er liefde hangt of niet. Dat is volgens mij niet de langste maar wel de sterkste liefde.
Met citaat reageren
Oud 26-04-2003, 17:09
Misses QT
Misses QT is offline
Citaat:
utopia5 schreef op 26-04-2003 @ 18:07:
Liefde die groeit uit vriendschap daar geloof ik niet in.
Als ik niet meteen een 'klik' voel voor een jongen, dan kan er niet veel meer groeien. Je voelt toch meteen bij iemand of er liefde hangt of niet. Dat is volgens mij niet de langste maar wel de sterkste liefde.
Geloof ik wel in, maar da's verder ook off topic
__________________
*How can I say when my words have run dry, how can I smile with a tear in my eye..*
Met citaat reageren
Oud 26-04-2003, 17:12
SounD
Avatar van SounD
SounD is offline
Meestal voel ik het heel duidelijk.

Als er liefde is, maar ik wil iemand niet zoenen en heb geen enkele behoefte aan een relatie met die persoon terwijl hij/zij nog zo leuk is, dan is het vriendschap.

Wil ik dat soort dingen wel.. en wordt het meer een branderig plezierig gevoel dan is het liefde/verleifdheid.

Een enkele keer dan is iemand gewoon heel aantrekkelijk (er is chemistry) maar kan er geen relatie uit voortkomen of weet ik het niet.. dat is heel verwarrend.

Hoe klef je bent met je vrienden bepaal je zelf.. Zoen op de wang betekend heeft voor mij altijd wel betekenis want een onbekende zoen ik niet, maar we weten wanneer iets een sexuele lading heeft of niet. Tongzoenen doe ik alleen met lovers op bepaalde manier aan ze zitten is ook alleen voor geliefden bestemd. Kan dus best duidelijk zijn.
__________________
SounD of Silence

Laatst gewijzigd op 26-04-2003 om 17:15.
Met citaat reageren
Oud 26-04-2003, 17:34
Verwijderd
Ik ben meestal ook bevriend met iemand voor ik een relatie krijg. Dan kan ik nog best al een 'klik' gevoeld hebben, maar je gaat toch geen hele relatie baseren op een klikje? (bovendien was ik nét 12 toen ik m'n huidige vriend voor 't eerst ontmoette, en hij was 11, en nou, dan let je daar nog niet echt op).
Voor mij is de grens heel duidelijk. Als ik steeds aan iemand denk, iemand héél gauw mis, ik ontzettend veel voor iemand over heb, ik erg subjectief tegenover diegene ben (en ik relativeer genoeg om het zelf te merken als ik subjectief ben), ik sterke sexuele gevoelens voor iemand heb, ik heel erg veel om iemand geef, en al die iemanden zijn ook nog eens één persoon, dan is het toch wel meer dan vriendschap Maar voor iemand anders kan ik dat niet op basis van gegevens bepalen - hoogstens 'voel' ik dat de iemand verliefd op me is. Als je dat niet zo kunt 'voelen', is de enige oplossing om het aan diegene te vragen (of diegene zoenen terwijl je volkomen nuchter bent - want dat is ook iets dat je in een vriendschap niet zomaar doet en dan merk je vanzelf wat de reactie is... maar dat moet je dus alleen doen als je zelf verliefd bent)
Met citaat reageren
Oud 26-04-2003, 17:39
Misses QT
Misses QT is offline
Klopt allemaal bij mij
Maar hoe kan ik het aan hem merken. Bij mezelf ben ik er al achter, ik vind em meer dan alleen maar leuk. Maar hoe kan ik merken of hij hetzelfde voelt..
__________________
*How can I say when my words have run dry, how can I smile with a tear in my eye..*
Met citaat reageren
Oud 26-04-2003, 17:44
Verwijderd
Ik wist vrij zeker dat mijn vriend verliefd op me was, toen we twee films keken en langzaamaan steeds meer in elkaars armen kropen en daarbij zelfs elkaars hand vasthielden, en ik mijn hoofd op zijn schouder had en hij zijn hoofd op de mijne, en ik aan wat hij zei kon merken dat hij de films nog nauwelijks meekreeg, en hij me steeds niet wilde loslaten... dat soort dingen
Hand vasthouden en een kus geven kan vriendschappelijk bedoeld zijn - het ligt er een beetje aan. Een goede vriend van me geeft me altijd een kus op mijn voorhoofd ten afscheid of als welterustenkus, maar dat doet-ie bij alle meisjes met wie hij bevriend is, dus als hij dat doet betekent het niets... maar als die vriend van jou 'normaal' eigenlijk niet aanrakerig is, dan heeft het veel kans wél wat te betekenen...
Met citaat reageren
Oud 26-04-2003, 17:47
DaWeZ
DaWeZ is offline
Ik denk dat je dat gewoon op een heel subtiele manier moet vragen...
zo van : 'denk jij dat er mss iets tussen ons zou kunnen komen...?' ofzow...
mss kom je er dan achter.
(als ik met n meisje hand in hand loop, moet ik er wil op verliefd zijn...een kus op de wang vinnik dan weer niets betekenen..)
Met citaat reageren
Oud 26-04-2003, 17:55
D_nice
D_nice is offline
ik denk dat je elkaar eerst goed moet kennen voordat je een relatie met iemand begint.
In liefde op het eerste gezicht geloof ik absoluut niet, je gaat dan af op iemand zyn uiterlijk.
Ik geloof dus ook in vriendschap voor een relatie en ik denk dat als je elkaar al heel goed en lang kent de relatie ook beter ervan wordt.
Zelf heb ik ook een beste vriend waarvan ik zeker weet dat we iets met elkaar krijgen omdat we nu zo goed met elkaar omgaan.
En als je op een goede vriend verliefd bent moet je hem dat zeggen, Je vrienden hebben vast het liefste dat je eerlijk tegen ze bent.
Ik spreek uit ervaring....
Met citaat reageren
Oud 26-04-2003, 18:15
steentje
Avatar van steentje
steentje is offline
de grens tussen vriendschap en liefde is niet aan te wijzen. Ik heb zo ook 4 jaar een beste gehad en nu hebben we een relatie! Ik had het nooit verwacht...maar ik ging plotseling met andere ogen naar hem kijken...van "wat ist tich eik een mooi menneke..." "hoe zou het zijn in zn armen te liggen" enzo...het probleem was dat ik toen al 1,5 jaar een relatie had met een jongen, die ik ook gedeeltelijk heb beindigd om mijn gevoelens voor mn beste vriend.
__________________
sometimes I get so weird I even freak myself out
Met citaat reageren
Oud 26-04-2003, 19:17
Eurydice
Avatar van Eurydice
Eurydice is offline
Citaat:
Misses QT schreef op 26-04-2003 @ 18:39:
Klopt allemaal bij mij
Maar hoe kan ik het aan hem merken. Bij mezelf ben ik er al achter, ik vind em meer dan alleen maar leuk. Maar hoe kan ik merken of hij hetzelfde voelt..
herken het wel ja.. zo'n vriendschap had ik eerst ook en ik vond hem al een tijdje leuker dan *just friendship* en al die tijd hing er al zo'n vage spanning tussen ons. Maar ik wist dus niet of ik de enige was die dat voelde, tot we op een avond opeens heel klef (en dronken ) bezig waren en hij me ook opeens op m'n wang zoende.. paar weken later hebben we gezoend maar dat was wel op m'n eigen initiatief.. dus het zou kunnen.. succes ermee!
__________________
'Che farò senza Euridice?" (Wat moet ik zonder Eurydice?).
Met citaat reageren
Oud 26-04-2003, 21:11
Lilything
Avatar van Lilything
Lilything is offline
Citaat:
sarahbressers schreef op 26-04-2003 @ 18:44:
Ik wist vrij zeker dat mijn vriend verliefd op me was, toen we twee films keken en langzaamaan steeds meer in elkaars armen kropen en daarbij zelfs elkaars hand vasthielden, en ik mijn hoofd op zijn schouder had en hij zijn hoofd op de mijne, en ik aan wat hij zei kon merken dat hij de films nog nauwelijks meekreeg, en hij me steeds niet wilde loslaten... dat soort dingen
Hand vasthouden en een kus geven kan vriendschappelijk bedoeld zijn - het ligt er een beetje aan. Een goede vriend van me geeft me altijd een kus op mijn voorhoofd ten afscheid of als welterustenkus, maar dat doet-ie bij alle meisjes met wie hij bevriend is, dus als hij dat doet betekent het niets... maar als die vriend van jou 'normaal' eigenlijk niet aanrakerig is, dan heeft het veel kans wél wat te betekenen...
betekend dat veel als jij je hoofd op zijn schouder legt
en hij legt zn hoofd terug....?
__________________
..so what was good..what just slipped out..what went wrong?..oh the way he feels about me has changed....thanks for playing try again! (game over)
Met citaat reageren
Oud 27-04-2003, 09:00
DaWeZ
DaWeZ is offline
ja, volgens mij als hij zn hoofd als reactie op de jouwe legt, is er wel een grote kans dattie wat voelt...
alleszins, ik zou tog wat voelen, mja wie ben ik...
Met citaat reageren
Oud 27-04-2003, 09:48
Misses QT
Misses QT is offline
Inderdaad, waarom zou je, als je gewoon met elkaar bevriend bent, geneigd zijn om die ander aan te raken. Okay, een x een knuffel ofzo, dat kan! Maar om nou de hele avond handjes vast te houden, aan elkaars haar te zitten enz..?
__________________
*How can I say when my words have run dry, how can I smile with a tear in my eye..*
Met citaat reageren
Oud 27-04-2003, 11:27
Thomas
Thomas is offline
Joh, die grens is natuurlijk niet geheel afgebakend. Je voelt zelf wel aan waar die grens zich bevindt.
Met citaat reageren
Oud 27-04-2003, 14:44
Lilything
Avatar van Lilything
Lilything is offline
Citaat:
Misses QT schreef op 26-04-2003 @ 17:53:
Waar ligt volgens jullie precies de grens tussen liefde en vriendschap? Ik ben namelijk zo'n persoon die gelooft dat een vriendschap vooraf gaat aan een relatie. Helaas zit ik dan met het probleem hoe ik erachter kom wat diegene die eerst gewoon een vriend was, op liefdesgebied voor me voelt. Dus, waar ligt de grens, wat kan wel en wat kan niet?
ok,
dan zal ik nu even een reactie geven op het eigenlijk topic
ipv een persoonlijke vraag in dit topic te stellen..

ik geloof er tegenwoordig ook wel in dat een vriendschap vooraf gaat aan, zelfs al ken je hem uit de disco. Maar inderdaad zit je dan met het probleem van: vindt hij me wel leuk?

wat kan wel en wat kan niet....?

interessante vraag...maar ik zou meer vragen van: wanneer vind hij me leuk? En daar is dus heel moeilijk een antw op te vinden. De ene is kleffer met zn vrienden dan de ander. Maar soms voel je duidelijke spanning of iets dergelijks...Als je het moeilijk vind om over te praten zou je eens met hem wat knuffeliger worden in disco's enzow en kijken hoe hij daarop reageert, en kijken hoe dichtbij hij je laat qua aanraken enzow...en op n gegeven moment ga je wel tegen elkaar zeggen van: kga je missen, of ik mis je....enne dan ga je n xtje naar een film en dan komt t wel goed denk ik zo

liefs & suc6!
__________________
..so what was good..what just slipped out..what went wrong?..oh the way he feels about me has changed....thanks for playing try again! (game over)
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 27-04-2003, 14:53
Verwijderd
Bij mij is die grens soms heel klein, ik kan me af en toe bijna verliefd voelen op een vriend(in) omdat ze gewoon zo leuk zijn. Maar het is vrij duidelijk - ik voel me niet lichamelijk aangetrokken tot mijn vriendinnen en wel tussen mensen op wie ik verliefd ben.
Met citaat reageren
Oud 27-04-2003, 15:05
Misses QT
Misses QT is offline
Citaat:
ikje17 schreef op 27-04-2003 @ 15:44:
ok,
dan zal ik nu even een reactie geven op het eigenlijk topic
ipv een persoonlijke vraag in dit topic te stellen..

ik geloof er tegenwoordig ook wel in dat een vriendschap vooraf gaat aan, zelfs al ken je hem uit de disco. Maar inderdaad zit je dan met het probleem van: vindt hij me wel leuk?

wat kan wel en wat kan niet....?

interessante vraag...maar ik zou meer vragen van: wanneer vind hij me leuk? En daar is dus heel moeilijk een antw op te vinden. De ene is kleffer met zn vrienden dan de ander. Maar soms voel je duidelijke spanning of iets dergelijks...Als je het moeilijk vind om over te praten zou je eens met hem wat knuffeliger worden in disco's enzow en kijken hoe hij daarop reageert, en kijken hoe dichtbij hij je laat qua aanraken enzow...en op n gegeven moment ga je wel tegen elkaar zeggen van: kga je missen, of ik mis je....enne dan ga je n xtje naar een film en dan komt t wel goed denk ik zo

liefs & suc6!
Da's dus ook weer zo iets..
Disco ga ik nooit heen, en hij ook niet. Het komt ook maar een enkele x voor dat wij echt met z'n 2en zijn. We zeggen ook wel is tegen elkaar van, ik ga je missen als je er vanavond niet bent, ofzo.
En wat dat aanraken betreft.. wat is dichtbij?
__________________
*How can I say when my words have run dry, how can I smile with a tear in my eye..*
Met citaat reageren
Oud 27-04-2003, 15:19
Lilything
Avatar van Lilything
Lilything is offline
Citaat:
Misses QT schreef op 27-04-2003 @ 16:05:
Da's dus ook weer zo iets..
Disco ga ik nooit heen, en hij ook niet. Het komt ook maar een enkele x voor dat wij echt met z'n 2en zijn. We zeggen ook wel is tegen elkaar van, ik ga je missen als je er vanavond niet bent, ofzo.
En wat dat aanraken betreft.. wat is dichtbij?
euhhh
dat ligt ook gedeeltelijk aan de persoon
hoe makkelijk hij in de omgang is

maja zit die heel vaak aan je handen
of je benen of hij vindt t onwijs leuk om je te kietelen
of te ontdekken waar je er niet tegen kunt gekieteld te worden
euh of jah jullie liggen heel vaak tegen elkaar
zoeken elkaar constant op om ff iets te zeggen tussendoor, zeg maar 2 min ofzow

dat soort dingen
__________________
..so what was good..what just slipped out..what went wrong?..oh the way he feels about me has changed....thanks for playing try again! (game over)
Met citaat reageren
Oud 27-04-2003, 15:47
Loezzel
Avatar van Loezzel
Loezzel is offline
Als hij zo'n goeie vriend is zou ik gewoon subtiel een gesprek erover beginnen. Natuurlijk moet je dan niet meteen laten doorschemeren dat je hem meer dan leuk vindt. Stel dat hij niet dezelfde gevoelens voor jou heeft, is de kans groot dat hij ook een eind maakt aan de vriendschap. Maar laten we daar niet van uitgaan. Je moet dus gewoon een gesprekje erover beginnen... Dan kom je er vanzelf achter of de kans er is dat hij jou ook leuk vindt of niet...
__________________
I'll be your fantasy friend forever
Met citaat reageren
Oud 27-04-2003, 17:04
lieve
lieve is offline
Voor mij ligt die grens met elke persoon steeds anders!
Het is echt heel raar!
__________________
Ik hou van ... alleen van ..., ik kan nie leven in een wereld MET jou!!
Met citaat reageren
Oud 27-04-2003, 17:30
Misses QT
Misses QT is offline
Citaat:
Loezzel schreef op 27-04-2003 @ 16:47:
Als hij zo'n goeie vriend is zou ik gewoon subtiel een gesprek erover beginnen. Natuurlijk moet je dan niet meteen laten doorschemeren dat je hem meer dan leuk vindt. Stel dat hij niet dezelfde gevoelens voor jou heeft, is de kans groot dat hij ook een eind maakt aan de vriendschap. Maar laten we daar niet van uitgaan. Je moet dus gewoon een gesprekje erover beginnen... Dan kom je er vanzelf achter of de kans er is dat hij jou ook leuk vindt of niet...
Hm, dat vind ik op zich wel een hele goeie kus. Zo van, "Wat betekend het eigenlijk voor jou als wij handjes vasthouden.." Hoe breng ik zo'n gesprek op gang?? Nog meer tips? But you've been a great help already, thanks
__________________
*How can I say when my words have run dry, how can I smile with a tear in my eye..*
Met citaat reageren
Oud 27-04-2003, 17:31
Misses QT
Misses QT is offline
Citaat:
Misses QT schreef op 27-04-2003 @ 18:30:
Hm, dat vind ik op zich wel een hele goeie kus. Zo van, "Wat betekend het eigenlijk voor jou als wij handjes vasthouden.." Hoe breng ik zo'n gesprek op gang?? Nog meer tips? But you've been a great help already, thanks
Kus moet zijn tip..
Loop een beetje op de zaken vooruit
__________________
*How can I say when my words have run dry, how can I smile with a tear in my eye..*
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 27-04-2003, 17:39
Lilything
Avatar van Lilything
Lilything is offline
op zich zit ik met hetzelfde op dit moment
best interessant topic
__________________
..so what was good..what just slipped out..what went wrong?..oh the way he feels about me has changed....thanks for playing try again! (game over)
Met citaat reageren
Oud 27-04-2003, 17:43
Misses QT
Misses QT is offline
Citaat:
ikje17 schreef op 27-04-2003 @ 18:39:
op zich zit ik met hetzelfde op dit moment
best interessant topic

Houdt ie ook je handje vast???
__________________
*How can I say when my words have run dry, how can I smile with a tear in my eye..*
Met citaat reageren
Oud 27-04-2003, 18:00
Lilything
Avatar van Lilything
Lilything is offline
Citaat:
Misses QT schreef op 27-04-2003 @ 18:43:

Houdt ie ook je handje vast???
nog niezow opvallend ofzow
lopen wel vaak hand in hand
maar als we zitten kietelen we meer
of houden we handen vast omdat we elkaar nagels aan t bekijken zijn

bij jou wel dan?
__________________
..so what was good..what just slipped out..what went wrong?..oh the way he feels about me has changed....thanks for playing try again! (game over)
Met citaat reageren
Oud 28-04-2003, 09:21
Misses QT
Misses QT is offline
Citaat:
ikje17 schreef op 27-04-2003 @ 19:00:
nog niezow opvallend ofzow
lopen wel vaak hand in hand
maar als we zitten kietelen we meer
of houden we handen vast omdat we elkaar nagels aan t bekijken zijn

bij jou wel dan?
Handen vasthouden, handen door elkaars haar halen, kietelen, zit continue aan m'n buik en benen, liggen ook heel vaak te knuffelen. Hebben 'n x hand in hand gefietst (maar dat was meer na een soort grapje). En hij zegt nog wel is hele lieve dingen
__________________
*How can I say when my words have run dry, how can I smile with a tear in my eye..*
Met citaat reageren
Oud 28-04-2003, 09:40
Upke
Upke is offline
Citaat:
Misses QT schreef op 28-04-2003 @ 10:21:
Handen vasthouden, handen door elkaars haar halen, kietelen, zit continue aan m'n buik en benen, liggen ook heel vaak te knuffelen. Hebben 'n x hand in hand gefietst (maar dat was meer na een soort grapje). En hij zegt nog wel is hele lieve dingen
Ja dat ik heb dan ook maar dan met een meisje. Zij heeft een vriend maar doet die dingen die jij boven beschrijft ook bij mij. En ik hoor van andere mensen dat ze die dingen alleen bij mij doet en niet bij andere jongens. Ze is wel een leuke vriendin, maar zou ze meer willen?
Met citaat reageren
Oud 28-04-2003, 09:51
Misses QT
Misses QT is offline
Citaat:
Rawsteel schreef op 28-04-2003 @ 10:40:
Ja dat ik heb dan ook maar dan met een meisje. Zij heeft een vriend maar doet die dingen die jij boven beschrijft ook bij mij. En ik hoor van andere mensen dat ze die dingen alleen bij mij doet en niet bij andere jongens. Ze is wel een leuke vriendin, maar zou ze meer willen?
Omdat het bij jou is, zou ik zeggen dat ze meer wil! Maar goed, die vriend van mij doet hetzelfde bij mij en ik ben er ook niet van overtuigt dat hij meer wil..
Maar die vraag die jij stelt daar gaat deze hele topic over..
__________________
*How can I say when my words have run dry, how can I smile with a tear in my eye..*
Met citaat reageren
Oud 28-04-2003, 14:55
Lilything
Avatar van Lilything
Lilything is offline
Citaat:
Misses QT schreef op 28-04-2003 @ 10:21:
Handen vasthouden, handen door elkaars haar halen, kietelen, zit continue aan m'n buik en benen, liggen ook heel vaak te knuffelen. Hebben 'n x hand in hand gefietst (maar dat was meer na een soort grapje). En hij zegt nog wel is hele lieve dingen
hihi
maja kheb al n soort van euh 'date' met m gepland staan
dus denk dat t wel goed gaat komen bij mij
bij mij heeftie ook gezegd dat die me miste enzow

maar kdenk dat hij ook weleens meer zou willen!
__________________
..so what was good..what just slipped out..what went wrong?..oh the way he feels about me has changed....thanks for playing try again! (game over)
Met citaat reageren
Oud 28-04-2003, 14:57
Lilything
Avatar van Lilything
Lilything is offline
Citaat:
Rawsteel schreef op 28-04-2003 @ 10:40:
Ja dat ik heb dan ook maar dan met een meisje. Zij heeft een vriend maar doet die dingen die jij boven beschrijft ook bij mij. En ik hoor van andere mensen dat ze die dingen alleen bij mij doet en niet bij andere jongens. Ze is wel een leuke vriendin, maar zou ze meer willen?
probeer er8ter te komen hoe serieus die relatie is
en hoelang deze al duurt,
misschien loopt het wel op zn einde
en ziet ze jou idd wel zitten!

wie weet
__________________
..so what was good..what just slipped out..what went wrong?..oh the way he feels about me has changed....thanks for playing try again! (game over)
Met citaat reageren
Oud 28-04-2003, 16:54
Misses QT
Misses QT is offline
Citaat:
ikje17 schreef op 28-04-2003 @ 15:55:
hihi
maja kheb al n soort van euh 'date' met m gepland staan
dus denk dat t wel goed gaat komen bij mij
bij mij heeftie ook gezegd dat die me miste enzow

maar kdenk dat hij ook weleens meer zou willen!
Yippiee
Ben blij voor je!
Nou ik nog
__________________
*How can I say when my words have run dry, how can I smile with a tear in my eye..*
Met citaat reageren
Oud 28-04-2003, 18:00
Lilything
Avatar van Lilything
Lilything is offline
Citaat:
Misses QT schreef op 28-04-2003 @ 17:54:
Yippiee
Ben blij voor je!
Nou ik nog
euh zorg er gewoon voor dat je elkaar 'door omstandigheden'
ineens een week niet ziet, je moet veel werken, weet ik veel zoiets....

of je hebt vrij van school, zoals nu (*PING*)
en dan zeg je van:
we zouden ook iets leuks kunnen doen
zoiets..?
__________________
..so what was good..what just slipped out..what went wrong?..oh the way he feels about me has changed....thanks for playing try again! (game over)
Met citaat reageren
Oud 28-04-2003, 18:09
Loezzel
Avatar van Loezzel
Loezzel is offline
Citaat:
Misses QT schreef:

Zo van, "Wat betekend het eigenlijk voor jou als wij handjes vasthouden. ."
Je geeft het antwoord zelf al: gewoon een keer daarover praten als je weer eens in hand in hand zit ofzo...!!!
__________________
I'll be your fantasy friend forever
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 28-04-2003, 20:21
Tourniquet-
Avatar van Tourniquet-
Tourniquet- is offline
Citaat:
ikje17 schreef op 28-04-2003 @ 19:00:

of je hebt vrij van school, zoals nu (*PING*)
en dan zeg je van:
we zouden ook iets leuks kunnen doen
zoiets..?
beetje offtopic, maar wat voor leuks zou je kunnen doen dan als vrienden/lover ?
Met citaat reageren
Oud 28-04-2003, 20:37
Lilything
Avatar van Lilything
Lilything is offline
Citaat:
*SISTAH* schreef op 28-04-2003 @ 21:21:
beetje offtopic, maar wat voor leuks zou je kunnen doen dan als vrienden/lover ?
film
of alstie ervan houdt: winkelen
__________________
..so what was good..what just slipped out..what went wrong?..oh the way he feels about me has changed....thanks for playing try again! (game over)
Met citaat reageren
Oud 29-04-2003, 13:55
Misses QT
Misses QT is offline
Citaat:
*SISTAH* schreef op 28-04-2003 @ 21:21:
beetje offtopic, maar wat voor leuks zou je kunnen doen dan als vrienden/lover ?
Volgens mij is thuis op de bank (of nog beter: bed, dat ligt/zit wat beter Spreek uit ervaring) een film kijken het meest neutrale om te doen.. Ik bedoel, het is hartstikke onschuldig, maar het kan ook heel gezellig worden!
__________________
*How can I say when my words have run dry, how can I smile with a tear in my eye..*
Met citaat reageren
Oud 29-04-2003, 14:25
ABrules
Avatar van ABrules
ABrules is offline
dat is bij iedere vriendschap verschillend, helaas... het zou anders een hoop gedoe schelen, maar ja, anderzijds zou het ook maar saai zijn
__________________
No love for myself... and no love for another... The heart, the soul, the life, the passion ...I don't need that shit...
Met citaat reageren
Oud 13-05-2003, 00:14
Blitzkrieg Bop
Avatar van Blitzkrieg Bop
Blitzkrieg Bop is offline
sorry voor het uppen, maar ik wil toch nog heel even iets hierover zeggen:
Ik heb ook een goede vriendin waarmee ik best close ben. Met uitgaan een beetje met elkaar spelen, handjes vasthouden, tegen elkaar aan staan/zitten/liggen, in hetzelfde bed slapen. Maar verder geen relatie, er komt geen gezoen of gesex bij kijken. Helaas begin ik nu verliefd op dr te worden (of ben tenminste hard op weg naar...) en zij absoluut niet op mij. Ze is alleen opzoek naar wat warmte en geborgenheid maar wil verder niets ondernemen omdat ze dan voor de vriendschap vreest..

en ja, dat is best frustrerend...
__________________
vive la feast!!
Met citaat reageren
Oud 13-05-2003, 05:47
miro
Avatar van miro
miro is offline
Bij mij is die grens heel duidelijk, ik heb namelijk nkog nooit een relatie gehad met een vriend, en dat wil ik graag zo houden. (ook nooit verliefd op geweest trouwens.
Met citaat reageren
Oud 15-05-2003, 19:01
Lilything
Avatar van Lilything
Lilything is offline
Citaat:
duyvel schreef op 13-05-2003 @ 01:14:
sorry voor het uppen, maar ik wil toch nog heel even iets hierover zeggen:
Ik heb ook een goede vriendin waarmee ik best close ben. Met uitgaan een beetje met elkaar spelen, handjes vasthouden, tegen elkaar aan staan/zitten/liggen, in hetzelfde bed slapen. Maar verder geen relatie, er komt geen gezoen of gesex bij kijken. Helaas begin ik nu verliefd op dr te worden (of ben tenminste hard op weg naar...) en zij absoluut niet op mij. Ze is alleen opzoek naar wat warmte en geborgenheid maar wil verder niets ondernemen omdat ze dan voor de vriendschap vreest..

en ja, dat is best frustrerend...
*herkent*

mn date is nie doorgegaan btw...

maja

t was ook wel vaag gepland
maja

we zien wel weer....
die spanning tussen ons is er nog wel
__________________
..so what was good..what just slipped out..what went wrong?..oh the way he feels about me has changed....thanks for playing try again! (game over)
Met citaat reageren
Oud 18-05-2003, 13:29
Blitzkrieg Bop
Avatar van Blitzkrieg Bop
Blitzkrieg Bop is offline
Tussen ons ook... wie weet...

dit is trouwens het meest besproken probleem hier
__________________
vive la feast!!
Met citaat reageren
Oud 18-05-2003, 16:22
load_harmony
load_harmony is offline
heeej ik lees het ff en herken het wel. Wat mijn conclusie is, is dat je geduld moet hebben. Die dingen groeien... als jullie elkaar echt leuk vinden dan komt het er van zelf een keer van, dat jullie plotseling staan te zoenen of zo. Het is altijd fijn om duidelijkheid te hebben en je kan hem daar gewoon om vragen, als vrienden. Stuur hem es een kaartje of mailtje of zo, waar je gewoon simpel in vraagt wat hij verwcaht van jullie vriendschap.

Vaak beginnen relaties redelijk vanzelf. No worrys, als er love-feelings zijn groeit het wel (tenzij je niks van jezelf laat zien natuurlijk).

Weet je wel zeker dat je verliefd bent trouwens op hem?

Verder moet je gewoon heeeel erg veel afwachten.... wat ebeurt, hoe reageert hij, en neem eens een bloemetje (roos) of een kaartje voor hem mee, zo laat je zien dat je hem heeeel bijzonder vind, en dan laten we het aan hem over om daar op in te gaan of niet. Jullie zijn vrienden anyway!
__________________
just call it music
Met citaat reageren
Oud 18-05-2003, 18:16
Blitzkrieg Bop
Avatar van Blitzkrieg Bop
Blitzkrieg Bop is offline
Citaat:
load_harmony schreef op 18-05-2003 @ 17:22:
heeej ik lees het ff en herken het wel. Wat mijn conclusie is, is dat je geduld moet hebben. Die dingen groeien... als jullie elkaar echt leuk vinden dan komt het er van zelf een keer van, dat jullie plotseling staan te zoenen of zo. Het is altijd fijn om duidelijkheid te hebben en je kan hem daar gewoon om vragen, als vrienden. Stuur hem es een kaartje of mailtje of zo, waar je gewoon simpel in vraagt wat hij verwcaht van jullie vriendschap.

Vaak beginnen relaties redelijk vanzelf. No worrys, als er love-feelings zijn groeit het wel (tenzij je niks van jezelf laat zien natuurlijk).

Weet je wel zeker dat je verliefd bent trouwens op hem?

Verder moet je gewoon heeeel erg veel afwachten.... wat ebeurt, hoe reageert hij, en neem eens een bloemetje (roos) of een kaartje voor hem mee, zo laat je zien dat je hem heeeel bijzonder vind, en dan laten we het aan hem over om daar op in te gaan of niet. Jullie zijn vrienden anyway!
Dat vind ik in mijn geval dus juist moeilijk, inderdaad omdat de vriendschap daarna niet meer het zelfde zal zijn waarschijnlijk. En dat meisje is met iedereen nogal aanrakerig en knuffelig dus k denk dat het allemaal niets te betekenen heeft. Ik moet gewoon proberen dr uit me hoofd te zetten.
__________________
vive la feast!!
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Liefde & Relatie Grens tussen liefde & vriendschap?
Janossss
6 10-09-2014 21:11
Liefde & Relatie Hoe onvoorwaardelijk ben je in je liefde / vriendschap?
JustTalk
33 14-05-2014 19:13
Liefde & Relatie Grens liefde - vriendschap
Blitzkrieg Bop
13 12-05-2003 14:34
Liefde & Relatie verwarde gevoelens!
BELLEKE
11 02-05-2003 14:59
Liefde & Relatie vriendschap, liefde, verliefdheid???!!!
framboosje
10 03-03-2003 06:29
Psychologie Haat-liefde vriendschap
The*Ataris
4 29-01-2002 14:15


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:58.