Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Games
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 10-05-2004, 21:17
freyk
Avatar van freyk
freyk is offline
Ok, iedereen die nog nooit Thief The Dark Project, Thief Gold of Thief 2 The Metal Age heeft gespeeld, of er nog nooit van heeft gehoord, hoeft dit niet eens te lezen.

Thief The Dark Project kwam eind 1998 uit. Het was de eerste echte stealth game die voor de pc uitkwam. Lang voor games als Splinter Cell.
Het spel werd niet echt tot het first person shooter genre gerekend, maar onder de "First Person Sneaker"(sluiper).
Het was iets totaal nieuws voor de gamer. Je moest in de schaduwen blijven, luisteren naar voetstappen, schauwen creeren (door vuur met water te doven), deuren open met lockpicks, opdrachten vervullen, en stelen.
Het spel speelde zich af in de duistere middeleeuwen waarin magie en technologie een belangrijke rol speelden. Je ging door het leven als de meesterdief Garrett die in en rond een duistere stad, waar het spel zich afspeelt, zijn werk moest uitoefenen (stelen dus).
Verschillende wapens en items waren er tot je beschikking zoals een zwaard, knuppel, verschillende pijlen (water, fire, moss, etc), potions (voor healings, invisibility, speed etc), flashbombs (om je vijand te verblinden) en meer.
Je moest je verstoppen in de schaduwen, bewakers bewusteloos slaan, vreemde gebieden verkennen (waaronder donkere kastelen, graftombes, catacomben, oude fabrieken), stil rondsluipen zonder geluid te maken, monsters verslaan die je op je weg tegenkwam (zoals zombies, spoken), opdrachten uitvoeren, manieren vinden om in te breken en natuurlijk schatten en andere waardevolle objecten verzamelen uit verlaten graftombes of ze stelen van de rijke mensen.
Door het intrigerende verhaal, realistische geluid, schaduw en licht effecten en de myterieuze (en ook enge) sfeer werd het een hit over de hele wereld.

Begin 2000 kwam het langverwachte vervolg uit: Thief 2 The Metal Age. Het verhaal bouwde verder op het eerste deel. In deze game is de baron ten oorlog getrokken en wordt de stad geregeerd door een corrupte sheriff. Deze heeft zich ten doel gesteld om de problemen in de stad op te lossen: een uitroeien van prostitutie en criminaliteit en ook de heidenen (Pagans) die zich buiten de stad in de bossen verschuilen. Ook Garrett moet dus op zijn hoeden en zorgen dat hij uit handen blijft van de City Watch. In de eerste missies heeft de hoofpersoon, Garrett, hier nog weinig mee te maken. Later komt hij in contact met Sheriff Truart en de leider van de religieuze orde in de stad, genaamd The Mechanists. Deze zijn van plan de stad met moderne technologie te vernieuwen en het leven in de stad te verbeteren (vandaar de titel Metal Age), waarmee ze hopen meer aanhangers te krijgen. Langzaam maar zeker raakt Garrett dieper en dieper verschrikt in een complot en ontdekt hij dat de leider van de orde, Karras, een veel duisterder doel voor ogen heeft.

De 15 missies in het spel leidde je door gevarieerde levels zoals het landhuizen van de rijke nobles, pakhuizen in het havengebied, openbare gebouwen, de straten en grachten van de stad, banken, het duistere bos van de heidenen, over de daken van de stad, donkere kastelen, een verlaten piraten eiland, mijnen, een cathedraal, kerken etc.
Je had meer verschillende wapens en items tot je beschikking om je vijanden te slim af te zijn. Er waren dit keer minder bovennatuurlijke wezens te vinden en kwam je meer in contact met de gewone burger en stedelijke gebieden. Thief 2 was mogelijke nog beter dan zijn voorganger (hoewel de meningen daarover verschillen) en werd wederom een succes.

Helaas ging Looking Glass Studios niet lang daarna failliet. Ze waren niet alleen de makers van Thief 1 en 2. Ook games als System Shock 1 en 2, Ultima Underworld en Deus Ex werden door hen gemaakt.
Gelukkig is ION Storm Austin in 2001 begonnen met het maken van Thief Deadly Shadows voor zowel PC als X-Box. De game naderd nu zijn voltooing en ziet er onwijs goed uit. Er zijn vele verbeteringen die het spel wederom tot een succes moeten maken. Er is een hele nieuwe engine (Unreal Warfare) die licht en schaduweffecten perfect weergeeft. Verder is ook de structuur van thief veranderd. In Thief 1 en 2 had je aparte missies die je een voor een moest voltooien. In Thief Deadly Shadows heb je een hele stad om te verkennen en vrij in rond te lopen (zoals in GTA Vice City). Ook is het nu mogelijk om Garrett vanuit de Third Person te besturen (ala Tombraider). Verder heb je nieuwe en verbeterde items tot je beschikking (zoals Wall Climbing Gloves, Oil Flasks, en een Dagger), zijn er nieuwe vijanden (zoals de Assassins)en is de AI nu veel inteligenter. Ook het geluid is veel verbeterd tenopzichte van de vorige delen. Je kan nu nagaan uit welke voetstappen komen. Ook veroorzaakt het lopen op marmeren vloeren een echo en lijkt het alsof je in een grot loopt. Verder hoor je als op glas trapt een krakend geluid, waar je jezelf door kan verraden als je iemand besluipt. Als je meer wilt weten kun je naar www.thief3.com gaan.

Nu kom ik bij de reden waarom ik deze mail poste.
Voor de Dark Engine (waar Thief en Thief 2 mee gemaakt zijn) was er een special programma, genaamd Dromed, waarmee iedereen zijn eigen thief fanmissies mee kon maken. Dit zorgde ervoor dat er nu meer dan 350 fanmissies voor thief 1 en 2 gemaakt zijn, waarvan sommige zelfs nog beter waren dan de originele missies uit de games.
De ontwikkelaars van Thief Deadly Shadows zijn vermoedelijk van plan om geen moding tools bij het spel te leveren zodat er geen fanmissies voor Thief 3 gemaakt kunnen worden. Als je weet hoeveel fanmissies er gemaakt zijn en hoe goed sommige waren, dan zul je niet verbaasd zijn dat na jaren de fans nog steeds van deze fanmissies genieten.
Als er geen programma bij Thief DS zit om zelf je eigen missies te maken zullen de mensen die het spel spelen veel eerder op Thief zijn uitgekeken. Kortom, iedereen heeft er dus profijt van dat deze modding tools voor thief ds er komt.

Daarom is er een zogenaamde Thief Petition gemaakt waarin de fans hun naam kunnen zetten. Hiermee hopen we ION Storm zover te krijgen om toch een missies editor bij Thief DS toe te voegen. Er zijn op dit moment al zo'n 2400 signatures verzameld en het aantal neemt nog steeds toe.

Als hier mensen zijn die Thief TDP of Thief 2 TMA gespeeld hebben, en er echt van genoten hebben, hoop ik dat ook zij deze petitie willen tekenen. Ook als je van plan bent Thief Deadly Shadows te gaan spelen heb je er profijt van. Hoe meer stemmen we krijgen, hoe groter de kans dat er een missies editor wordt toegevoegd.
Je kunt de petitie op deze website ondertekenen : Online petitie

Ik wil alle thief fans, voor zover die er zijn, bedanken voor de aandacht
__________________
"Typefouten zijn gratis" | "Daar is vast wel een knopje voor" | "Ik weet, want ik zoek" | Powered by Firefox, Chromium, Mac OS X, OpenSuse, and Google.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 10-05-2004, 22:02
Spoonie
Avatar van Spoonie
Spoonie is offline
en heb enorm van de DEMO van thief deel 1 genoten en steeds die guards pijnigen met je alla robin hood pijl en boog dus mijn handtekening zul je er zeker tussen vinden
__________________
Het leven van een student bestaat uit vaak en vakkunding weekend vieren met soms een college tussendoor.......één twee, klik klik, go go ...ACTIE!!!!
Met citaat reageren
Oud 10-05-2004, 22:07
Verwijderd
ik ben niet bekend met Thief maar ik begrijp je punt dus ik teken
Met citaat reageren
Oud 10-05-2004, 22:19
schietgeweer
Avatar van schietgeweer
schietgeweer is offline
Heh ik dacht eerst dat je ervoor wilde zorgen dat er door de petitie geen editor kwam.

Getekend.
__________________
ik sla foetussen als vissen dood.
Met citaat reageren
Oud 10-05-2004, 22:47
McCaine
Avatar van McCaine
McCaine is offline
Een partitie of een petitie?
__________________
In Memoriam: Matthew Shepard(1976-1998)-Wake up, meet reality! mccaine.blogspot.com|geengodengeenmeesters.blogspot.com
Met citaat reageren
Oud 11-05-2004, 03:13
Preaper
Avatar van Preaper
Preaper is offline
Ik heb zo genoten van Thief 1. Het spel is jammerlijk nooit veel in de media geweest, maar de mensen die het ontdekt hebben spreidde wel gauw woord.

Het jammerlijke aan Thief 1 en 2 vond ik de zombies e.d. Dat verkracht toch het hele spel?
Maar je een sneak spel, gooi je er opeens zombies tussen. Wordt het dus weer een shooter.
__________________
█████████████████████99%
Met citaat reageren
Oud 11-05-2004, 08:34
freyk
Avatar van freyk
freyk is offline
Citaat:
McCaine schreef op 10-05-2004 @ 23:47 :
Een partitie of een petitie?
Offtopic: Petitie dus
Dus McCaine, je bent toch forumbaas?
Zou je dat titel van deze topic kan veranderen, aub?!
__________________
"Typefouten zijn gratis" | "Daar is vast wel een knopje voor" | "Ik weet, want ik zoek" | Powered by Firefox, Chromium, Mac OS X, OpenSuse, and Google.
Met citaat reageren
Oud 11-05-2004, 20:38
McCaine
Avatar van McCaine
McCaine is offline
Citaat:
freyk schreef op 11-05-2004 @ 09:34 :
Offtopic: Petitie dus
Dus McCaine, je bent toch forumbaas?
Zou je dat titel van deze topic kan veranderen, aub?!
Sure thing
__________________
In Memoriam: Matthew Shepard(1976-1998)-Wake up, meet reality! mccaine.blogspot.com|geengodengeenmeesters.blogspot.com
Met citaat reageren
Oud 13-05-2004, 08:40
Stevill
Avatar van Stevill
Stevill is offline
Jammer, desalniettemin kijk ik erg uit naar het vervolg van de serie.
__________________
We went to a fight and a football game broke out.
Met citaat reageren
Oud 13-05-2004, 14:33
Verwijderd
2674 sigs.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:24.