Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 07-02-2006, 20:28
River
River is offline
Ik ben van plan om c&m te kiezen, maar wat ik nogal vaag vind is alles met de talen.
Volgens mij krijg ik latijn, engels, nederlands, frans en duits. (tenzij ik grieks erbij kies ipv frans of duits)
Maar duits zou ik graag willen laten vallen na de 4e (examen in de 4e), volgens mijn mentor kan dat, maar volgens mij was hij er niet helemaal bij met zn hoofd dus bij deze de vraag of iemand mij uit zou kunnen leggen hoe dat nou precies zit!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 07-02-2006, 20:41
darknessmystery
Avatar van darknessmystery
darknessmystery is offline
Citaat:
River schreef op 07-02-2006 @ 23:58 :
Ik ben van plan om c&m te kiezen, maar wat ik nogal vaag vind is alles met de talen.
Volgens mij krijg ik latijn, engels, nederlands, frans en duits. (tenzij ik grieks erbij kies ipv frans of duits)
Maar duits zou ik graag willen laten vallen na de 4e (examen in de 4e), volgens mijn mentor kan dat, maar volgens mij was hij er niet helemaal bij met zn hoofd dus bij deze de vraag of iemand mij uit zou kunnen leggen hoe dat nou precies zit!
je doet dus gymnasium nu?
dan moet je bij c&m duits en frans nemen en sluit je 1 van de twee af na 1 jaar.. de andere doe je wel examen in
Met citaat reageren
Oud 07-02-2006, 20:41
darknessmystery
Avatar van darknessmystery
darknessmystery is offline
Citaat:
River schreef op 07-02-2006 @ 23:58 :
Ik ben van plan om c&m te kiezen, maar wat ik nogal vaag vind is alles met de talen.
Volgens mij krijg ik latijn, engels, nederlands, frans en duits. (tenzij ik grieks erbij kies ipv frans of duits)
Maar duits zou ik graag willen laten vallen na de 4e (examen in de 4e), volgens mijn mentor kan dat, maar volgens mij was hij er niet helemaal bij met zn hoofd dus bij deze de vraag of iemand mij uit zou kunnen leggen hoe dat nou precies zit!
je doet dus gymnasium nu?
dan moet je bij c&m duits en frans nemen en sluit je 1 van de twee af na 1 jaar.. de andere doe je wel examen in
Met citaat reageren
Oud 07-02-2006, 20:43
River
River is offline
Citaat:
darknessmystery schreef op 07-02-2006 @ 21:41 :
je doet dus gymnasium nu?
dan moet je bij c&m duits en frans nemen en sluit je 1 van de twee af na 1 jaar.. de andere doe je wel examen in
jaa nu gymnasium
chill dat ik echt al 1 taal na een jaar kan afsluiten!
dat maakt t al een stuk beter
heb nogal plotseling besloten dat ik c&m ga doen ipv e&m of misschien n&g.. maar ik sta er wel helemaal achter
Met citaat reageren
Oud 07-02-2006, 21:12
Verwijderd
Is dat zo? Ik moest gewoon examen doen in 5 talen
Met citaat reageren
Oud 07-02-2006, 21:15
River
River is offline
hmm toch nog maar ff navragen dan
Met citaat reageren
Oud 07-02-2006, 21:52
Tink*
Avatar van Tink*
Tink* is offline
Ik doe atheneum en ik heb dan wel geen grieks en latijns, maar ik heb standaard frans en duits in mijn pakket. Dus ik nam eigenlijk aan dat dit ook zo was bij gymnasium. Maar goed, hier kunnen beter mensen van het gymnasium met CM over antwoorden.
Met citaat reageren
Oud 07-02-2006, 22:32
Mariekje*
Mariekje* is offline
Duits of Frans 1 mag je vanaf de HAVO naar mijn weten in het 4de jaar al afsluiten. Kies je voor Duits of Frans 1 & 2 dan doe je als het goed is gewoon eindexamen tesamen met je andere vakken, omdat je 2 niet kan laten vallen. Tenminste dit is mij altijd vertelt.
__________________
<3 Everyday I love you more....
Met citaat reageren
Oud 08-02-2006, 00:18
fanofhughgrant
Avatar van fanofhughgrant
fanofhughgrant is offline
Duits moet je inderdaad zo snel mogelijk laten vallen.
Nee, serieus nu. Bij mij was het zo dat iedereen Duits 1 kreeg in de vierde en de vijfde klas en dat het aan het eind van de vijfde met een schoolexamen werd afgesloten. Maar inmiddels is het alweer een aantal jaar geleden dat ik in de vierde, vijfde of zesde zat, dus het zou nu inmiddels wel weer veranderd kunnen zijn. Echter, mn zusje zit nu in de V4 en die heeft nu Duits en volgens mij wordt dat aan het eind van dit jaar nog niet afgesloten
Met citaat reageren
Oud 08-02-2006, 09:47
Verwijderd
Duits is een heel leuk vak, mits je een goede leraar hebt die alle moeilijke regeltjes uit de taal uitlegt.

Jammer genoeg heb ik een rotleraar.
Met citaat reageren
Oud 08-02-2006, 10:10
Verwijderd
^ Eens, wij hadden een leuke leraar, en een klas met 5 mensen bij Duits2. Frans2 daarentegen was een hel.
Met citaat reageren
Oud 08-02-2006, 10:25
Verwijderd
Bij ons is het juist omgekeerd, uitstekende lerares voor frans2 maar een rotleraar voor duits2.
Met citaat reageren
Oud 08-02-2006, 11:36
fanofhughgrant
Avatar van fanofhughgrant
fanofhughgrant is offline
Je moet natuurlijk geen vak kiezen voor de leuke leraar en mederleerlingen hè
Met citaat reageren
Oud 08-02-2006, 15:13
Verwijderd
Een vriend van mij heeft CM gedaan met Latijn en Grieks, hij heeft duits1 en frans1 gewoon meteen (4e klas) afgesloten en Latijn en Grieks als examenprofieltaal gehouden.

Je moet eventjes de mogelijkheden navragen op school, maar waarschijnlijk is het wel mogelijk.
Met citaat reageren
Oud 08-02-2006, 16:10
Verwijderd
Op sommige scholen doen ze dat ja: duits of frans laten vervallen als je beide klassieke talen kiest. Ik zou het nog maar even navragen, maar het klinkt mij in ieder geval bekend in de oren!
Met citaat reageren
Oud 08-02-2006, 16:11
Morri
Morri is offline
Bij ons kan dat dus niet. Ik heb zowel Latijn als Grieks én C&M, maar ik moet Frans en Duits 2 houden. Dus je moet het gewoon even navragen op school bij je mentor/decaan/docent.
Met citaat reageren
Oud 08-02-2006, 18:09
Milluca
Milluca is offline
Citaat:
Morri schreef op 08-02-2006 @ 17:11 :
Bij ons kan dat dus niet. Ik heb zowel Latijn als Grieks én C&M, maar ik moet Frans en Duits 2 houden. Dus je moet het gewoon even navragen op school bij je mentor/decaan/docent.
Idd, ik heb precies hetzelfde.

Alle talen die je maar kunt hebben (op onze school dan)
Met citaat reageren
Oud 08-02-2006, 19:12
Experiment
Experiment is offline
Het verschilt per school denk ik, bij mij (gymnasium) hoef je bij C&M helemaal geen Frans2 of Duits2. Als je het allebei niet wil kun je Latijn in je profieldeel stoppen.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 08-02-2006, 19:44
I love stars
Avatar van I love stars
I love stars is offline
Bij ons is CM als volgt:
-WiA1
- gs2
- 1 kiezen uit:
handvaardigheid , tekenen , muziek

en 2 kiezen uit:
- filosofie
- Duits2
- Frans 2
- latijn
- grieks

en verplicht bij alle profielen zijn du1 en fa1, die vakken sluit je na ongeveer een jaar af. Ligt eraan hoe de school ze verdeeld, wij hebben nameljik een half jaar in de 4de en een half jaar in de 5de.

Heb je dus geen duits 2 gekozen dan sluit je naar ongeveer een jaar Duits 1 af.
__________________
The living orb is secure against thee, and thou shalt not prevail against it. In the day that thou comest against us , I shall raise war against thee
Met citaat reageren
Oud 08-02-2006, 19:46
Verwijderd
Citaat:
I love stars schreef op 08-02-2006 @ 20:44 :
en verplicht bij alle profielen zijn du1 en fa1, die vakken sluit je na ongeveer een jaar af. Ligt eraan hoe de school ze verdeeld, wij hebben nameljik een half jaar in de 4de en een half jaar in de 5de.
Ja, dat zit in het algemen deel en het is dus voor iedereen verplicht
Met citaat reageren
Oud 08-02-2006, 19:57
Shadyboy-Ray
Avatar van Shadyboy-Ray
Shadyboy-Ray is offline
Maak het jezelf makkelijk en kies NT, niks geen keuzes uit talen etc hoogstens nog wat keuzevakken...

On-Topic: Vraag je decaan ff
__________________
Never underestimate the power of denial...
Met citaat reageren
Oud 08-02-2006, 20:10
River
River is offline
hmm ik heb ergens een of ander boekje gevonden, waarin de volgende vreselijke zin stond:
'' Dit houdt in dat je twee van de drie (Fa2, Du2 en nog een klassieke taal) talen moet kiezen."

ok..
dit is dus echt tres lastig..
ik ben voor frans van een 4, naar een 6 gegaan
voor duits sta ik een 5
voor latijn sta ik een 6
en voor grieks sta ik ook een 6..

dus ik heb echt geen flauw idee welke talen ik moet gaan kiezen..

waarom heb ik dan voor dit profiel gekozen?
> omdat ik hiermee de vervolg opleidingen kan gaan doen, die ik ook wil doen!
Met citaat reageren
Oud 08-02-2006, 20:12
Shadyboy-Ray
Avatar van Shadyboy-Ray
Shadyboy-Ray is offline
Citaat:
River schreef op 08-02-2006 @ 21:10 :

waarom heb ik dan voor dit profiel gekozen?
> omdat ik hiermee de vervolg opleidingen kan gaan doen, die ik ook wil doen!
Hm goede reden, dit had ik ook als motivatie...
__________________
Never underestimate the power of denial...
Met citaat reageren
Oud 08-02-2006, 20:15
River
River is offline
Citaat:
Shadyboy-Ray schreef op 08-02-2006 @ 21:12 :
Hm goede reden, dit had ik ook als motivatie...
er zijn dus toch nog mensen die mij begrijpen
Met citaat reageren
Oud 08-02-2006, 20:21
Shadyboy-Ray
Avatar van Shadyboy-Ray
Shadyboy-Ray is offline
Haha jep, ook al doe ik een totaal ander profiel
Doe NT met Ec1, M&O en LO2, doe NT omdat ik talen kut vind, op engels na, ga waarschijnlijk iets van Bedrijfskunde/Technische Bedrijfskunde/ iets met econmie doen later en doe LO2 omdat ik gek ben van sporten en het me wel een leuk vak leek
__________________
Never underestimate the power of denial...
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 08-02-2006, 20:24
River
River is offline
Citaat:
Shadyboy-Ray schreef op 08-02-2006 @ 21:21 :
Haha jep, ook al doe ik een totaal ander profiel
Doe NT met Ec1, M&O en LO2, doe NT omdat ik talen kut vind, op engels na, ga waarschijnlijk iets van Bedrijfskunde/Technische Bedrijfskunde/ iets met econmie doen later en doe LO2 omdat ik gek ben van sporten en het me wel een leuk vak leek
zoo niet mis! Dan kan je volgens mij best wel veel kanten op (oke, geen talen enzo ) maar voor de rest wel veel!
Als ik beter was geweest in natuurkunde en wiskunde ging ik waarschijnlijk n&g doen.. maarja dat zit er niet in en met c&m kan ik ook gaan doen wat ik wil doen
Met citaat reageren
Oud 08-02-2006, 20:26
Shadyboy-Ray
Avatar van Shadyboy-Ray
Shadyboy-Ray is offline
Ja precies, dat was mijn idee erachter ook een beetje. Na het vwo nog steeds (bijna) alle kanten op kunnen, voor het geval ik andere dingen leuk ga vinden. En natuurlijk een pakket wat een beetje te doen/leuk is.
__________________
Never underestimate the power of denial...
Met citaat reageren
Oud 08-02-2006, 20:28
River
River is offline
haha ik moet nog merken of t te doen is!
(en of ik uberhaupt wel over kan/mag)
Met citaat reageren
Oud 08-02-2006, 20:35
Shadyboy-Ray
Avatar van Shadyboy-Ray
Shadyboy-Ray is offline
Als het niet te doen is, is het dan misschien een tip om latijn te laten vallen? Dat scheelt tenminste een taal... Ikzelf zit nu in de 4e klas(atheneum) en ben na de 2e klas gestopt met het gymnasium. De reden dat ik ermee gestopt ben is dat ik nogal in een dipje zat dat jaar, en het er niet meer bij kon hebben, het trok mijn andere cijfers omlaag. Achteraf gezien ben ik erg blij dat ik er mee gestopt ben, ik haal nu veel betere cijfers en het voelt gewoon goed. Zoveel voegt het gymnasium(volgens mij) niet toe.

Overigens ken ik ook mensen die net op het randje van wel overgaan/niet overgaan door zijn gegaan met het gymnasium en in de 3e klas dermate achteruit gingen dat ze het hele jaar over moesten doen..! Dat was het voor mij niet waard...
__________________
Never underestimate the power of denial...
Met citaat reageren
Oud 08-02-2006, 20:40
River
River is offline
als ik latijn laat vallen, ga ik dus zowieso door met grieks, frans 2 en duits 2...
en overgaan;
tja daar zit ik dus ook een beetje mee..
maar t probleem is wel dat ik dan een andere school kan gaan zoeken, zit nu op een zelfstandig gymnasium
met een beetje geluk kan ik dan doorstromen naar 4vwo, ipv nog een keer 3 gym te doen..
ben in de tweede ook maar net overgegaan, vanwege een dipje (net zoals jij zei)..
rotscholen!
Met citaat reageren
Oud 08-02-2006, 20:43
Shadyboy-Ray
Avatar van Shadyboy-Ray
Shadyboy-Ray is offline
Haha ja scholen zijn idd kut. Het is ook kut dat je op een school zit met alleen gymnasium, dit zou ik nooit willen, ook vanwege wat jij al noemde, dat je niet gewoon naar atheneum kan gaan zonder van school te wisselen...
__________________
Never underestimate the power of denial...
Met citaat reageren
Oud 08-02-2006, 20:47
River
River is offline
tsja, daar dacht ik op t moment dat ik besloot naar t gym te gaan niet goed bij na.. domdomdom..
maarja waarom zou ik dat op dat moment doen?
ik zie t wel
Met citaat reageren
Oud 08-02-2006, 20:49
Shadyboy-Ray
Avatar van Shadyboy-Ray
Shadyboy-Ray is offline
Jep niet te negatief denken, gewoon nog ff een beetje wat doen voor school, dan zal het wel goedkomen....
Everything's gonna be allright...
__________________
Never underestimate the power of denial...
Met citaat reageren
Oud 08-02-2006, 21:07
River
River is offline
Laten we t hopen!
Met citaat reageren
Oud 08-02-2006, 23:17
Prof
Prof is offline
verplicht is een 2e morderne taal (frans of duits )
en een 3e moderne taal OF een klassieke taal OF filosofie

Met citaat reageren
Oud 09-02-2006, 07:26
Shadyboy-Ray
Avatar van Shadyboy-Ray
Shadyboy-Ray is offline
Citaat:
Prof schreef op 09-02-2006 @ 00:17 :
verplicht is een 2e morderne taal (frans of duits )
en een 3e moderne taal OF een klassieke taal OF filosofie

Arme gymnasium mensen...
__________________
Never underestimate the power of denial...
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 09-02-2006, 08:13
Verwijderd
Citaat:
River schreef op 08-02-2006 @ 21:24 :
zoo niet mis! Dan kan je volgens mij best wel veel kanten op (oke, geen talen enzo ) maar voor de rest wel veel!
Als ik beter was geweest in natuurkunde en wiskunde ging ik waarschijnlijk n&g doen.. maarja dat zit er niet in en met c&m kan ik ook gaan doen wat ik wil doen
Inderdaad, mensen roepen wel heel vaak dat je met C&M niks kan doen - maar met een standaardpakket C&M zijn de enige uitgesloten richtingen de economische en de natuur/technische kant. Maar zulke richtingen zou ik toch niet voor m'n plezier gaan doen, dus ik ben heel tevreden met C&M.
Met citaat reageren
Oud 09-02-2006, 08:23
Alwien
Avatar van Alwien
Alwien is offline
Ik deed gymnasium op een "gewone" scholengemeenschap en heb eindexamen C&M gedaan met Frans en Latijn. Duits 2 mocht ik dus inwisselen voor Latijn, ik hoefde niet extra examen te doen in een derde taal. Is dat op "echte" gymnasia dan niet zo?
__________________
Als je luistert naar de wolken, als je luistert naar de wind
Met citaat reageren
Oud 09-02-2006, 08:54
Wie?... Ik?!
Avatar van Wie?... Ik?!
Wie?... Ik?! is offline
Citaat:
Sylph schreef op 09-02-2006 @ 09:13 :
Inderdaad, mensen roepen wel heel vaak dat je met C&M niks kan doen - maar met een standaardpakket C&M zijn de enige uitgesloten richtingen de economische en de natuur/technische kant. Maar zulke richtingen zou ik toch niet voor m'n plezier gaan doen, dus ik ben heel tevreden met C&M.
Worden vakken zoals geneeskunde / tandheelkunde ook als natuur/technisch beschouwd??
Met citaat reageren
Oud 09-02-2006, 10:29
Shadyboy-Ray
Avatar van Shadyboy-Ray
Shadyboy-Ray is offline
Citaat:
Wie?... Ik?! schreef op 09-02-2006 @ 09:54 :
Worden vakken zoals geneeskunde / tandheelkunde ook als natuur/technisch beschouwd??
Jep volgens mij moet je voor bijvoorbeeld geneeskunde sowieso biologie 1/2 en misschien WiskB12 hebben gedaan. Ook moet je om ingeloot te worden een hoog gemiddeld cijfer hebben... Voor tandheelkunde weet ik niet hoe het zit, maar ook daar zal je een natuurprofiel nodig hebben.
__________________
Never underestimate the power of denial...
Met citaat reageren
Oud 09-02-2006, 11:12
Verwijderd
Citaat:
Wie?... Ik?! schreef op 09-02-2006 @ 09:54 :
Worden vakken zoals geneeskunde / tandheelkunde ook als natuur/technisch beschouwd??
Die kun je inderdaad niet doen met een C&M profiel. Je mist immers vakken als biologie, scheikunde, natuurkunde en wiskunde B.
Met citaat reageren
Oud 09-02-2006, 14:45
Morri
Morri is offline
Citaat:
Alwien schreef op 09-02-2006 @ 09:23 :
Ik deed gymnasium op een "gewone" scholengemeenschap en heb eindexamen C&M gedaan met Frans en Latijn. Duits 2 mocht ik dus inwisselen voor Latijn, ik hoefde niet extra examen te doen in een derde taal. Is dat op "echte" gymnasia dan niet zo?
Dat heeft niet met de wel of niet zelfstandigheid van het gymnasium te maken, maar het verschilt gewoon per school.
Met citaat reageren
Oud 09-02-2006, 16:03
River
River is offline
blegh, waarom hebben ze daar niet allemaal dezelfde richtlijnen voor??!..
Met citaat reageren
Oud 09-02-2006, 16:25
Shadyboy-Ray
Avatar van Shadyboy-Ray
Shadyboy-Ray is offline
Sja, zou handig zijn hé , alleen heb je dan ook kans dat het een stuk kutter wordt
__________________
Never underestimate the power of denial...
Met citaat reageren
Oud 10-02-2006, 15:05
River
River is offline
hmm ik heb het er nog ff met mn mentor over gehad
en nu ga ik waarschijnlijk als talen: latijn, grieks en fa2 kiezen..
maarja.. in 2007 worden al die profielen vernieuwd en met een beetje geluk kan ik dan nog meer keuzes maken waardoor ik bijvoorbeeld nog een taal kan laten vallen ofzo..
Met citaat reageren
Oud 10-02-2006, 16:06
Shadyboy-Ray
Avatar van Shadyboy-Ray
Shadyboy-Ray is offline
Zou ik niet op hopen, vernieuwing op school is bijna altijd slecht...
__________________
Never underestimate the power of denial...
Met citaat reageren
Oud 10-02-2006, 16:16
River
River is offline
Citaat:
Shadyboy-Ray schreef op 10-02-2006 @ 17:06 :
Zou ik niet op hopen, vernieuwing op school is bijna altijd slecht...
mwah ik heb er wel vertrouwen in..
erger kan t niet worden!
Met citaat reageren
Oud 10-02-2006, 16:23
Verwijderd
Jammer dat ze het vwo zo aan het verlichten zijn - het zou veel zwaarder moeten worden. Voor de wat meer getalenteerde leerling is vwo echt geen uitdaging meer.
Met citaat reageren
Oud 10-02-2006, 16:25
Shadyboy-Ray
Avatar van Shadyboy-Ray
Shadyboy-Ray is offline
Citaat:
Sylph schreef op 10-02-2006 @ 17:23 :
Jammer dat ze het vwo zo aan het verlichten zijn - het zou veel zwaarder moeten worden. Voor de wat meer getalenteerde leerling is vwo echt geen uitdaging meer.
Klopt, het zou meer "onderwijs op maat" moeten worden... ik ken mensen die er echt moeite mee hebben zoals het nu gaat maar ik ken ook mensen die het met gemak doen.

Ik doe 6 weken op school niks, en als ik toetsweek heb ga ik een paar uurtjes leren, dan ken ik het ...
__________________
Never underestimate the power of denial...
Met citaat reageren
Oud 10-02-2006, 16:26
River
River is offline
mwah ik ken genoeg mensen die ongetwijfeld erg getalenteerd zijn maar er nog steeds hard voor moeten werken
en bij ons zijn er allemaal extra activiteiten voor de leerlingen die het misschien net wat makkelijker hebben!
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:34.