Registreer FAQ Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Muziek
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 18-05-2013, 19:35
Max.Roegiest
Max.Roegiest is offline
Hallo mensen,

ik heb een dilemma.

Ik heb een hekel aan mijn eigen stem, wie niet, als ik mezelf terug hoor.

Ik zing graag, dus ik zou graag mezelf opnemen en bijvoorbeeld op Youtube zetten, want mijn zangcoach en anderen zeggen dat ik mooi kan zingen.

De problemen komen hier tevoorschijn:

1. Ik kan mijn eigen stem niet editen in bijvoorbeeld Audacity of Adobe Audition omdat ik mijn stem niet goed vindt bij een terugspoeling, en ik heb geen idee hoe ik het zou moeten bewerken.
2. Hoe meer ik kloot met die programma's, hoe sneller mijn zelfvertrouwen naar beneden gaat en daarom stop ik meestal. Ik geef het dan gewoon op.

Het iemand suggesties over hoe ik dit probleem kan aanpakken, want ik wil echt van mijn hobby mijn beroep maken en dit zou een goed begin zijn.

Groetjes,

Max
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 18-05-2013, 20:51
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Waarom zou je je eigen stem dan niet puur zoals hij is op youtube zetten?
Of het bewerken aan iemand anders overlaten die het niet lastig vindt om jouw stemgeluid terug te horen?
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Met citaat reageren
Oud 18-05-2013, 21:20
Max.Roegiest
Max.Roegiest is offline
Als ik mijn eigen stem niet goed vind, waarom zou ik het dan expres aan anderen laten horen?

En met bewerken bedoel ik niet auto tune of, gewoon de standaard dingen zoals reverb ofzo
Met citaat reageren
Oud 18-05-2013, 21:30
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Waarom vind je zingen eigenlijk zo geweldig als je het naar vindt je eigen stem te horen? Of is dat naar vinden vooral omdat het opgenomen anders klinkt als dat jij het live hoort?

Citaat:
Als ik mijn eigen stem niet goed vind, waarom zou ik het dan expres aan anderen laten horen?
Zodat anderen (bekenden bij voorkeur, die zijn vaak iets sympathieker) je kunnen vertellen dat je wel goed klinkt. Of dat je misschien inderdaad niet goed klinkt, maar dan weet je dat ook. Als jij van je hobby je beroep wilt maken kan je niet eindeloos je stem verbogen blijven houden, puur omdat je er zelf nog aan moet wennen. Give it a try!
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Met citaat reageren
Oud 18-05-2013, 21:43
Max.Roegiest
Max.Roegiest is offline
Als ik zing, gewoon rechtuit, dan vind ik het zelf prima klinken. Het is echt alleen het opgenomen geluid wat ik vreselijk vind.

Ja, het kan een oplossing zijn om dat te doen, maar zelfs bij mensen die mij goed kennen vind ik het lastig mijn stem te laten horen.
Vreemd genoeg heb ik dat totaal niet bij mijn leraar.
Met citaat reageren
Oud 19-05-2013, 11:45
Verwijderd
Niet zo zeuren.
Met citaat reageren
Oud 19-05-2013, 13:08
Verwijderd
Als ik mezelf opgenomen hoor dan denk ik ook wat voor geval is dat, maar dat is omdat je je stem anders gewend bent. Andere mensen valt het vaak niet op. Zet je er over heen.
Met citaat reageren
Oud 21-05-2013, 16:29
Crocodi1e
Avatar van Crocodi1e
Crocodi1e is offline
Ik heb ook een nummer op youtube staan, waarin ik de vocals doe. Ik haat m'n stem ook wel, maar na een tijdje vond ik het wel lachen eigenlijk Gewoon gewenning denk ik?
__________________
I saw every eye as I walked down the aisle. It looked like a thousand eyes were staring right at me saying, 'Who is this young punk?'
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Liefde & Relatie Ik heb advies nodig
Winston456
5 10-11-2016 18:34
Liefde & Relatie Help! Advies nodig
Anoniem8
3 24-07-2016 16:32
Werk, Geld & Recht Lening nodig 18 jaar
aagje323
7 16-10-2015 20:40
Liefde & Relatie Advies nodig
BadluckBoy
7 30-10-2012 12:45
Studeren Ik heb advies nodig! (profielkeuze & geneeskunde)
Rikst.
9 31-05-2010 22:24
Liefde & Relatie Snel advies nodig
angellike111
23 14-06-2003 23:54


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:26.