Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Verkeer & Vervoer
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 28-06-2006, 19:02
TheRedArrow
Avatar van TheRedArrow
TheRedArrow is offline
Citaat:
Quantes schreef op 28-06-2006 @ 18:02 :
Machinist wordt direct vervangen door een ander.

En ze hebben bepaalde 'hotspots' ja: Bij Bergen op Zoom, Oss, Eindhoven Beukenlaan.
Bij Rijswijk (voor de tunnel), bij het CBR (toeval? ) zijn ook altijd springers.
__________________
"25 maart 2005: Quiana is op De Kantine vervangen door PV."
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 30-06-2006, 20:00
Bob de Beer
Avatar van Bob de Beer
Bob de Beer is offline
Ik zat in die trein die vandaag tussen Bodegraven en Alphen ontspoord, maar wat een beroerde informatievoorziening was dat zeg. En een machinist die zei dat we het beter zelf konden uitzoeken omdat we de eerstkomende tijd niets van de NS konden verwachten.
__________________
Wilde gij mijne rolneger worden?
Met citaat reageren
Oud 02-07-2006, 08:26
Quantes
Avatar van Quantes
Quantes is offline
Citaat:
Bob de Beer schreef op 30-06-2006 @ 21:00 :
Ik zat in die trein die vandaag tussen Bodegraven en Alphen ontspoord, maar wat een beroerde informatievoorziening was dat zeg. En een machinist die zei dat we het beter zelf konden uitzoeken omdat we de eerstkomende tijd niets van de NS konden verwachten.
Welkom bij de NS...
__________________
Boe.
Met citaat reageren
Oud 03-07-2006, 23:07
Phie.
Avatar van Phie.
Phie. is offline
Citaat:
Bob de Beer schreef op 30-06-2006 @ 21:00 :
Ik zat in die trein die vandaag tussen Bodegraven en Alphen ontspoord, maar wat een beroerde informatievoorziening was dat zeg. En een machinist die zei dat we het beter zelf konden uitzoeken omdat we de eerstkomende tijd niets van de NS konden verwachten.

Ik zit elke dag in die trein en dat stuk spoor is zo baggerslecht. Ze hebben het van het voorjaar opgeknapt maar nog steeds schud je als een malle. En dan die trein zelf . En aangezien het daar enkel spoor is kunnen ze er geen vervangend treintje op af sturen.
Met citaat reageren
Oud 04-07-2006, 11:33
Verwijderd
Citaat:
TheRedArrow schreef op 28-06-2006 @ 20:02 :
Bij Rijswijk (voor de tunnel), bij het CBR (toeval? ) zijn ook altijd springers.
En de laatste tijd tussen Geldrop en Heeze wordt er ook vrij frequent voor de trein gesprongen.
Heb wel 2x meegemaakt dat de trein van Heerenveen -> Eindhoven (goed, 3x overstappen ofzo) iets van anderhalf uur vertraging had door een kapot viaduct. Daardoor werd de IC een stoptrein maar stonden we, doordat het slecht gecommuniceerd was, bij ieder station op het 3e spoor.
Uiteindelijk 3,5 uur gedaan over een reis van 2 uur, terwijl het bloedheet was, ook niet echt prettig.
Met citaat reageren
Oud 05-07-2006, 09:28
Duplo - Dos
Avatar van Duplo - Dos
Duplo - Dos is offline
bij goes-kloetinge is het met springers ook altijd raak evenals bij lage zwaluwe..


Daarnaast zat ik van de winter in een trein richting goes en vlissingen vanuit rotterdam. het was bomvol, (dat is die van 16:03 op de vrijdag uit rotterdam, ik snap btw niet dat er daar geen meer materieel wordt ingezet?) iedereen stond dus in het gangpad en net na Bergen op Zoom werd er een noodstop gemaakt. iedereen flikkerde half om (tja allemaal studenten met tassen dus een zooi tot en met) staan we stil op de rails: 'dames en heren, omdat er eendjes op de rails lopen, zijn we even gestopt, we vervolgens onze reis over enkele ogenblikken.'
na 3 minuten nog niet weg, na 5 ook niet, na 10 begint hij heel schokkerig te rijden en valt weer stil. Roept die vent: 'omdat er zo hard geremd is, zijn nu de luchtleidingen van het remsysteem gesprongen, we proberen deze te repareren'

uiteindelijk had ik een uur vertraging.. JIPPIEJ EN DAT DANKZIJ EENDJES.


ik zit 2 a 3 keer per week in de trein, en om de een of andere reden hebben die altijd vertraging of is er wat aan de hand
__________________
Zeeuwse meziek: sitterdags luuster ik meziek, sondags draai ik meziek en smeandags meld ik meziek. || Aôles op z'n tied, zei Prediker
Met citaat reageren
Oud 05-07-2006, 11:34
Verwijderd
Citaat:
Quantes schreef op 28-06-2006 @ 18:02 :
Machinist wordt direct vervangen door een ander.

En ze hebben bepaalde 'hotspots' ja: Bij Bergen op Zoom, Oss, Eindhoven Beukenlaan.
nou t is hier bij oss al een paar weken rustig maar hier springen idd echt te veel mensen.... ik zit met smart te wachten totdat ze die spoorlijn hier of 10 meter boven de grond of 10 eronder leggen want dit is echt niet meer grappig
Met citaat reageren
Oud 05-07-2006, 19:11
Krynn
Krynn is offline
Citaat:
Duplo - Dos schreef op 05-07-2006 @ 10:28

'dames en heren, omdat er eendjes op de rails lopen, zijn we even gestopt, we vervolgens onze reis over enkele ogenblikken.'
na 3 minuten nog niet weg, na 5 ook niet, na 10 begint hij heel schokkerig te rijden en valt weer stil. Roept die vent: 'omdat er zo hard geremd is, zijn nu de luchtleidingen van het remsysteem gesprongen, we proberen deze te repareren'

uiteindelijk had ik een uur vertraging..
Dat méén je niet...rofl
Met citaat reageren
Oud 05-07-2006, 19:52
Quantes
Avatar van Quantes
Quantes is offline
Citaat:
koekjes schreef op 05-07-2006 @ 12:34 :
nou t is hier bij oss al een paar weken rustig maar hier springen idd echt te veel mensen.... ik zit met smart te wachten totdat ze die spoorlijn hier of 10 meter boven de grond of 10 eronder leggen want dit is echt niet meer grappig
Als t niet komt door aanrijdingen met personen, wel door baldadige jeugd daar.
__________________
Boe.
Met citaat reageren
Oud 06-07-2006, 19:30
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Ook ik heb vanavond weer iets fantastisch meegemaakt

We stonden al een tijdje stil bij Bergen op Zoom:
'Dames en heren, de bielzen hebben vlam gevat, we gaan ze eerst even blussen'

Tijdje later

'Dames en heren, heeft er in de trein misschien iemand nog flessen water bij zich, we hebben nu alleen poederblussers en daarmee lukt het blussen niet'

__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 07-07-2006, 17:23
Quantes
Avatar van Quantes
Quantes is offline
Citaat:
Daantje_0705 schreef op 06-07-2006 @ 20:30 :
Ook ik heb vanavond weer iets fantastisch meegemaakt

We stonden al een tijdje stil bij Bergen op Zoom:
'Dames en heren, de bielzen hebben vlam gevat, we gaan ze eerst even blussen'

Tijdje later

'Dames en heren, heeft er in de trein misschien iemand nog flessen water bij zich, we hebben nu alleen poederblussers en daarmee lukt het blussen niet'

Die trein had mijn vader, als hc zijnde dasn...
__________________
Boe.
Met citaat reageren
Oud 08-07-2006, 10:53
Rachel
Avatar van Rachel
Rachel is offline
Citaat:
Daantje_0705 schreef op 06-07-2006 @ 20:30 :
Ook ik heb vanavond weer iets fantastisch meegemaakt

We stonden al een tijdje stil bij Bergen op Zoom:
'Dames en heren, de bielzen hebben vlam gevat, we gaan ze eerst even blussen'

Tijdje later

'Dames en heren, heeft er in de trein misschien iemand nog flessen water bij zich, we hebben nu alleen poederblussers en daarmee lukt het blussen niet'

haha
Met citaat reageren
Oud 08-07-2006, 11:00
Jolt
Avatar van Jolt
Jolt is offline
Toch heeft de NS humor .

Trouwens die nieuwe LCD borden moeten ruig zijn.
__________________
and as we embark on a journey in our dreams well find our true ending
Met citaat reageren
Oud 08-07-2006, 11:05
Quantes
Avatar van Quantes
Quantes is offline
Citaat:
Jolt schreef op 08-07-2006 @ 12:00 :
Toch heeft de NS humor .

Trouwens die nieuwe LCD borden moeten ruig zijn.
Die rondom Amersfoort hangen die dingen?
__________________
Boe.
Met citaat reageren
Oud 08-07-2006, 11:46
Jolt
Avatar van Jolt
Jolt is offline


Ziet er beter uit dan die analoge.
__________________
and as we embark on a journey in our dreams well find our true ending
Met citaat reageren
Oud 08-07-2006, 12:17
Vogelvrij
Avatar van Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Citaat:
Daantje_0705 schreef op 06-07-2006 @ 20:30 :
Ook ik heb vanavond weer iets fantastisch meegemaakt

We stonden al een tijdje stil bij Bergen op Zoom:
'Dames en heren, de bielzen hebben vlam gevat, we gaan ze eerst even blussen'

Tijdje later

'Dames en heren, heeft er in de trein misschien iemand nog flessen water bij zich, we hebben nu alleen poederblussers en daarmee lukt het blussen niet'

Hihi

Ik heb die dingen bij Amersfoort gezien en vind het helemaal niets. Het is zo grappig als die dingen omdraaien, dat heb je nu helemaal niet
__________________
Het werkelijke leven is een veel oppervlakkiger gedoe dan men zichzelf bekennen wil. (T. Thijssen)
Met citaat reageren
Oud 08-07-2006, 20:52
Quantes
Avatar van Quantes
Quantes is offline
Citaat:
Jolt schreef op 08-07-2006 @ 12:46 :
[afbeelding]

Ziet er beter uit dan die analoge.
Deze zijn veel storingsgevoeliger. En die oude CTA bakken hebben charme. Weet je overigens dat het hetzelfde programma is wat zowel die CTA bak als dit scherm aanstuurt?
__________________
Boe.
Met citaat reageren
Oud 10-07-2006, 17:47
Adore
Avatar van Adore
Adore is offline
Citaat:
Phie. schreef op 04-07-2006 @ 00:07 :
Ik zit elke dag in die trein en dat stuk spoor is zo baggerslecht. Ze hebben het van het voorjaar opgeknapt maar nog steeds schud je als een malle. En dan die trein zelf . En aangezien het daar enkel spoor is kunnen ze er geen vervangend treintje op af sturen.
Plan V. Officieel gaan die er met de nieuwe dienstregeling uit.
Met citaat reageren
Oud 10-07-2006, 20:19
Quantes
Avatar van Quantes
Quantes is offline
Citaat:
Adore schreef op 10-07-2006 @ 18:47 :
Plan V. Officieel gaan die er met de nieuwe dienstregeling uit.
Niet waar.

De oudste serie V (de 400-serie, V1 en V2) zou er eigenlijk uitgaan maar blijft in dienst met een R6+ revisie, waardoor ze nog 2 jaar extra meegaan. Plan T gaat er per 2008 (nieuwe drgl) allemaal uit, de oudste V'tjes jaar later.
__________________
Boe.
Met citaat reageren
Oud 10-07-2006, 22:28
Phie.
Avatar van Phie.
Phie. is offline
Citaat:
Quantes schreef op 10-07-2006 @ 21:19 :
Niet waar.

De oudste serie V (de 400-serie, V1 en V2) zou er eigenlijk uitgaan maar blijft in dienst met een R6+ revisie, waardoor ze nog 2 jaar extra meegaan. Plan T gaat er per 2008 (nieuwe drgl) allemaal uit, de oudste V'tjes jaar later.

Word er nu in 2007 niets vervangen dan?? Ik kan me niet voorstellen dat die trein nog tot eind 2008/begin 2009 moet blijven rijden.
Met citaat reageren
Oud 11-07-2006, 17:18
Quantes
Avatar van Quantes
Quantes is offline
Citaat:
Phie. schreef op 10-07-2006 @ 23:28 :
Word er nu in 2007 niets vervangen dan?? Ik kan me niet voorstellen dat die trein nog tot eind 2008/begin 2009 moet blijven rijden.
Toch waar.
__________________
Boe.
Met citaat reageren
Oud 11-07-2006, 17:28
Suey
Suey is offline
N keer zat ik in de intercity tussen Eindhoven en Den Haag centraal en ze riepen om dat de deuren tijdens het rijden opengingen. Toen moesten we in Tilburg dus wat langer stoppen omdat het gemaakt moest worden. We reden dus verder maar toen gingen de deuren opeens toch weer open. Iedereen moest eruit op Tilburg-West en in een stoptreintje.
Met citaat reageren
Oud 11-07-2006, 17:52
Keyser Saus
Avatar van Keyser Saus
Keyser Saus is offline
Citaat:
Phie. schreef op 10-07-2006 @ 23:28 :
Word er nu in 2007 niets vervangen dan?? Ik kan me niet voorstellen dat die trein nog tot eind 2008/begin 2009 moet blijven rijden.
Niet fokken met mat'64 he
Met citaat reageren
Oud 11-07-2006, 21:43
Adore
Avatar van Adore
Adore is offline
Citaat:
Quantes schreef op 10-07-2006 @ 21:19 :
Niet waar.

De oudste serie V (de 400-serie, V1 en V2) zou er eigenlijk uitgaan maar blijft in dienst met een R6+ revisie, waardoor ze nog 2 jaar extra meegaan. Plan T gaat er per 2008 (nieuwe drgl) allemaal uit, de oudste V'tjes jaar later.
Ik had uit vrij betrouwbare bron (TRA ) vernomen dat ze in 2007 in de boeken niet meer zouden rijden. Maar dat vertrouw ik met de NS al niet: zie je al gebeuren dat ze zoveel treinen ineens gaan afvoeren, terwijl ze al nooit materieeloverschot hadden..

Waar heb jij die informatie vandaan?

Laatst gewijzigd op 11-07-2006 om 21:46.
Met citaat reageren
Oud 11-07-2006, 21:45
Adore
Avatar van Adore
Adore is offline
Citaat:
Phie. schreef op 10-07-2006 @ 23:28 :
Word er nu in 2007 niets vervangen dan?? Ik kan me niet voorstellen dat die trein nog tot eind 2008/begin 2009 moet blijven rijden.
Als die treinen gemiddeld van 30 tot 40 jaar oud zijn en ze rijden nog steeds degelijk.. dan halen ze 2009 écht nog wel. Ze vervingen zelfs de Railhopper die bedoeld was om de Plan V/T te vervangen!

En als je eenmaal in een SGMmIII (nieuwe Sprinter) hebt gezeten, waardeer je deels weer de banken van een Plan V/T..
Met citaat reageren
Oud 11-07-2006, 23:00
Verwijderd
Citaat:
Adore schreef op 11-07-2006 @ 22:43 :
Ik had uit vrij betrouwbare bron (TRA ) vernomen dat ze in 2007 in de boeken niet meer zouden rijden. Maar dat vertrouw ik met de NS al niet: zie je al gebeuren dat ze zoveel treinen ineens gaan afvoeren, terwijl ze al nooit materieeloverschot hadden..

Waar heb jij die informatie vandaan?
In de boeken betekent niks meer of minder dan dat er niet meer afgeschreven wordt op die dingen. Het betekent dus niet dat ze fysiek niet meer rijden (meen ik me toch te herinneren van mijn economielessen).

Als ik me niet vergist heb, werkt Quantes' vader bij de NS als (hoofd?)conducteur.
Met citaat reageren
Oud 12-07-2006, 09:16
Phie.
Avatar van Phie.
Phie. is offline
Citaat:
Keyser Saus schreef op 11-07-2006 @ 18:52 :
Niet fokken met mat'64 he

Het spoor is toen vervangen en het rijd allemaal niet echt veel beter, dat zou pas komen als er nieuwe treinen zijn. En als het warm is is het niet uit te houden in die trein.
Met citaat reageren
Oud 12-07-2006, 18:36
Quantes
Avatar van Quantes
Quantes is offline
Citaat:
Adore schreef op 11-07-2006 @ 22:43 :
Ik had uit vrij betrouwbare bron (TRA ) vernomen dat ze in 2007 in de boeken niet meer zouden rijden. Maar dat vertrouw ik met de NS al niet: zie je al gebeuren dat ze zoveel treinen ineens gaan afvoeren, terwijl ze al nooit materieeloverschot hadden..

Waar heb jij die informatie vandaan?
Dat was in eerste instantie ook het plan, maar gaat niet door.

Ik lees o.a. HOV-RN (www.hov-rn.nl) en zit veel op spoorsites. En mijn vader is ook nog eens conducteur.
__________________
Boe.
Met citaat reageren
Oud 12-07-2006, 18:38
Jolt
Avatar van Jolt
Jolt is offline
Citaat:
Quantes schreef op 08-07-2006 @ 21:52 :
Deze zijn veel storingsgevoeliger. En die oude CTA bakken hebben charme. Weet je overigens dat het hetzelfde programma is wat zowel die CTA bak als dit scherm aanstuurt?
Maar nog, die zijn moderner, net iets strakker.
__________________
and as we embark on a journey in our dreams well find our true ending
Met citaat reageren
Oud 14-07-2006, 19:02
Adore
Avatar van Adore
Adore is offline
Citaat:
Quantes schreef op 12-07-2006 @ 19:36 :
Dat was in eerste instantie ook het plan, maar gaat niet door.

Ik lees o.a. HOV-RN (www.hov-rn.nl) en zit veel op spoorsites. En mijn vader is ook nog eens conducteur.
Ok.. weet ik dat ook weer.

Thanks.
Met citaat reageren
Oud 16-07-2006, 12:05
Quantes
Avatar van Quantes
Quantes is offline
Citaat:
Adore schreef op 14-07-2006 @ 20:02 :
Ok.. weet ik dat ook weer.

Thanks.
Handig hoor, die ingangen...
__________________
Boe.
Met citaat reageren
Oud 28-07-2006, 01:38
KIET
Avatar van KIET
KIET is offline
Ik heb wel eens problemen gehad tussen Nijmegen en Oss; was er een grappenmaker geweest die meende zijn auto wel op het spoor te kunnen parkeren. Daardoor ging de trein in eerste instantie niet verder dan Nijmegen, maar toen hij een uurtje later wel verder ging kwam er opeens - zo tussen Nijmegen en Oss - heel wat lawaai onder de trein vandaan... Mocht ter plekke ook even de trein nog gecontroleerd worden.
Twee dagen later op de terugweg was er toevallig tussen Oss en Nijmegen geen treinkverkeer mogelijk in verband met werkzaamheden aan het spoor.

Ik heb wel gehoord van een trein die in de zomer tussen de weilanden ook een stop moest maken (ik geloof dat dat was omdat de trein voor hen problemen hadden en ze het station niet in konden). Omdat het mooi weer was en lang duurde mochten de passagiers even een frisse neus halen. Toen de reis zich hervatte moest de trein verderop op het station toch nog even wachten... een conducteur was bij de eerdere stop vergeten weer in te stappen.
__________________
KIET: "We are not here to create disorder, we are here to protect disorder!"
Wanted: 30 Chinamen and a zeppelin for elaborate practical joke.
Met citaat reageren
Oud 30-07-2006, 16:12
Daboman
Avatar van Daboman
Daboman is offline
Ik reis voor m'n studie dagelijks tussen Den Haag Hollands spoor en Leiden centraal.

Ik heb wel eens meegemaakt dat ik naar huis ging en dat de trein zomaar ineens een kwartier stil stond. We kregen niet eens informatie. Ook heb ik regelmatig meegemaakt dat Den Haag Centraal vol stond en we een tijdje moesten wachten, tot ongeveer een kwartier toe.

Ik heb ook wel eens meegemaakt dat ik opeens op een tussenliggend station uit moest stappen in Den Haag. De trein reed niet verder wegens een verdacht pakketje op Leiden centraal. Dus moest ik eerst op de bus naar Den Haag centraal en vervolgens ook vanuit Den Haag centraal met de bus helemaal naar Leiden. 2 uur over gedaan, met de trein duurt het 10 minuten. Zucht

En ik heb wel eens gehad dat de nachttrein uit viel vanwege problemen met de stroomvoorziening tussen Delft en Den Haag. Ik had toen m'n fiets in Delft staan. Taxiritje naar Delft: 40 euro. Gelukkig kon ik de kosten met een aantal mensen delen die ook naar Delft wilden.

EDIT: oh en dit was ook wel een hele leuke. Ik heb een keer gehad dat de machinist het station per ongeluk voorbij was gereden, zonder te stoppen. We moesten per se terug
__________________
Diamanten zijn moeilijk te vinden.

Laatst gewijzigd op 30-07-2006 om 16:14.
Met citaat reageren
Oud 30-07-2006, 22:11
Verwijderd
Vanavond stond ik op utrecht cs, waar de IC naar M'tricht nog stond te wachten met 10 minuten vertraging.
Ondanks de technische lui werd er gewoon gezegd dat je aan boord kon gaan.
En inderdaad.... 5 minuten later:
"Dames en heren, door een technisch mankement vertrekt deze trein niet. U wordt verzocht uit te stappen."
Beeeetje jammer dat ze niet gewoon vantevoren al zeiden dat je niet meer mocht instappen, de IC van xx:34 zat stampvol
Met citaat reageren
Oud 30-07-2006, 23:52
TheRedArrow
Avatar van TheRedArrow
TheRedArrow is offline
Gisteren weer ééntje bij Susteren, 't was een 'aanrijding'.

De ambulance stond er nog toen ik in de eerste rijdende trein weer stilletjes voorbij reed.
__________________
"25 maart 2005: Quiana is op De Kantine vervangen door PV."
Met citaat reageren
Oud 02-08-2006, 19:58
Sherco
Avatar van Sherco
Sherco is offline
Ik heb vorig jaar, toen ik strontziek van carnaval weer naar het noorden reisde, in totaal 3 uur staan wachten op station Geldermalsen omdat een of andere grapjas onze trein in brand had gestoken!
Voordat de brandweer bedacht dat je de bovenleiding beter uit kunt zetten voor je gaat blussen waren de bussen van de NS er zelfs al. Op weg naar Utrecht CS zaten wij te rekenen dat we nog net de trein naar Groningen konden halen, ware het niet dat de buschauffeur dacht dat er ook mensen voor Houten in de bus zaten en hij daar mooi stopte. De deuren stonden ongeveer 2 minuten open toen hij heel teleurgesteld omriep: moet er hier echt niemand uit?
Op 3 minuten na de trein in Utrecht gemist en uiteindelijk 7 uur gedaan over een treinritje wat in 3 uur kan...
__________________
Je moet de waarheid niet verwarren met de mening van de meerderheid - Loesje
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:31.