Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Verkeer & Vervoer
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 01-12-2009, 07:41
Verwijderd
Ik heb een aantal posts geleden al gevraagd wat te doen met electrische auto's, als de benzineprijs omhoog gaat?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 01-12-2009, 11:48
Verwijderd
Citaat:
Ik heb een aantal posts geleden al gevraagd wat te doen met electrische auto's, als de benzineprijs omhoog gaat?
Afschaffen aangezien ze vervuilender zijn dan benzineauto's. Alleen al de productie van de accu's.
Met citaat reageren
Oud 01-12-2009, 13:18
MTpower
Avatar van MTpower
MTpower is offline
Ik blijf bij waterstof
__________________
Zoek en gij zult gezocht hebben.
Met citaat reageren
Oud 01-12-2009, 17:06
Verwijderd
Citaat:
Afschaffen aangezien ze vervuilender zijn dan benzineauto's. Alleen al de productie van de accu's.
Bron?
Met citaat reageren
Oud 01-12-2009, 19:52
Verwijderd
Citaat:
Ik heb een aantal posts geleden al gevraagd wat te doen met electrische auto's, als de benzineprijs omhoog gaat?
Dat kan verrekend worden bij de laadpalen van die dingen, die eigenlijk precies zo werken als een regulier tankstation, of in de prijs van de accu's zelf (wanneer je gebruikmaakt van de Renault/Nissan-techniek en je dus accu's in 30 minuten kunt verwisselen).
Met citaat reageren
Oud 01-12-2009, 20:00
Verwijderd
Citaat:
Dat kan verrekend worden bij de laadpalen van die dingen, die eigenlijk precies zo werken als een regulier tankstation, of in de prijs van de accu's zelf (wanneer je gebruikmaakt van de Renault/Nissan-techniek en je dus accu's in 30 minuten kunt verwisselen).
De accu's kan je natuurlijk ook binnen no-time thuis opladen
Met citaat reageren
Oud 01-12-2009, 20:05
Verwijderd
Citaat:
De accu's kan je natuurlijk ook binnen no-time thuis opladen
Nou ja, no-time... Zelfs met krachtstroom duurt het volledig opladen van de accu's nog steeds 8 uur. Kijk maar eens naar de berichten op Autoweek.nl.
Met citaat reageren
Oud 01-12-2009, 20:40
Verwijderd
Citaat:
Nou ja, no-time... Zelfs met krachtstroom duurt het volledig opladen van de accu's nog steeds 8 uur. Kijk maar eens naar de berichten op Autoweek.nl.
Dat is gewoon een nachtje aan de oplader.
Met citaat reageren
Oud 01-12-2009, 20:44
Qimm
Avatar van Qimm
Qimm is offline
handig als je op vakantie gaat
__________________
Your kisses lift me higher Like the sweet song of a choir You light my morning sky With burning love
Met citaat reageren
Oud 01-12-2009, 20:45
Verwijderd
Citaat:
Dat is gewoon een nachtje aan de oplader.
Krachtstroom he, dat heeft lang niet iedereen. Op 'gewone' energie kost het je 12 uur (nog los van het feit dat je dan een aparte groep moet laten installeren en dat ook niet gratis is). Bovendien is energie gekoppeld aan de prijs van olie, dus er zijn genoeg manieren te verzinnen om de prijs te verrekenen.
Daarbij zal de veelrijder (die nu ook doelwit is) sowieso niet genoeg hebben daaraan, maar echt wel de laadpalen moeten gebruiken. 200km/dag is voor een veelrijder echt niet genoeg, die zal vaker moeten opladen.
Met citaat reageren
Oud 01-12-2009, 20:51
Verwijderd
Oh de veelrijders moeten alles betalen, natuurlijk
Met citaat reageren
Oud 01-12-2009, 20:52
Verwijderd
Citaat:
handig als je op vakantie gaat
want iedereen gaat altijd op vakantie he?
Met citaat reageren
Oud 01-12-2009, 20:56
Verwijderd
Citaat:
Oh de veelrijders moeten alles betalen, natuurlijk
TL;DR.

Maar even serieus, het zou fijn zijn als je ook even zou nadenken voordat je wat post, want dit citaat hierboven gaat echt veel te ver op alle vlakken.
Met citaat reageren
Oud 01-12-2009, 20:59
Verwijderd
Citaat:
TL;DR.
dat zeg je anders wel hoor. Anderen kunnen via een eenmalige investering krachtstroom krijgen.
Met citaat reageren
Oud 01-12-2009, 21:01
Verwijderd
Nee, dat zeg ik niet. Als je nou eens teruggaat en goed leest, zou dat wel fijn zijn.
Met citaat reageren
Oud 01-12-2009, 21:07
Qimm
Avatar van Qimm
Qimm is offline
Citaat:
want iedereen gaat altijd op vakantie he?

oke handig voor die keren dat sommige mensen op autovakantie gaan. Ik wete niet of je wel eens hebt geprobeerd in de bouwvak het land te verlaten... maar al die mensen die je dan tegen komt 9al dan niet met sleurhut) zouden niet blij worden van electrische auto's
__________________
Your kisses lift me higher Like the sweet song of a choir You light my morning sky With burning love
Met citaat reageren
Oud 02-12-2009, 08:20
Qimm
Avatar van Qimm
Qimm is offline
nee maar ik bedoel dus dat er nogal véél nederlanders op autovakantie gaan. Jou zal het toch een worst weten, auto op benzine ef electriciteit. Jij gaat toch met de moto op pad.
__________________
Your kisses lift me higher Like the sweet song of a choir You light my morning sky With burning love
Met citaat reageren
Oud 04-12-2009, 18:16
Verwijderd
Citaat:
Krachtstroom he, dat heeft lang niet iedereen. Op 'gewone' energie kost het je 12 uur (nog los van het feit dat je dan een aparte groep moet laten installeren en dat ook niet gratis is). Bovendien is energie gekoppeld aan de prijs van olie, dus er zijn genoeg manieren te verzinnen om de prijs te verrekenen.
Daarbij zal de veelrijder (die nu ook doelwit is) sowieso niet genoeg hebben daaraan, maar echt wel de laadpalen moeten gebruiken. 200km/dag is voor een veelrijder echt niet genoeg, die zal vaker moeten opladen.
nou, twaalf uur. hoe lang is dat nou? hoe vaak kom jij 's avonds thuis dat je de volgende ochtend meteen weer vroeg weg moet? en die groep, wat is het probleem?
En natuurlijk kan je de prijs in de energie verrekenen, maar dan moet ik meebetalen, en ik rij geen auto.

Laatst gewijzigd op 06-12-2009 om 16:02. Reden: Even aangepast wegens splitsing topic.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 05-12-2009, 11:22
Ivo
Ivo is offline
Die groep voor 1 auto is niet zo'n probleem. Afhankelijk van of je het stopcontact op de gevel naast je voordeur laat plaatsen (of in je aangebouwde garage) of dat er nog de nodige graafwerkzaamheden nodig zijn kost zo'n groep zo'n 200 tot 1000 euro en is in een dagje geplaatst.
Het wordt wel een probleem als iedereen z'n elektrische auto gaat opladen. Daar is het hele stroomnet namelijk niet op berekend. Van productie, hoogspanningskabels, verdeelstations tot de kabel die door je straat loopt heeft allemaal niet genoeg capaciteit om een paar miljoen electrische auto's op te laden.

Voordat we echt met z'n allen elektrisch kunnen gaan rijden moet ofwel het hele bestaand stroomnet op de schop, of moet echt IEDEREEN thuis een behoorlijke hoeveelheid elektriciteit gaan opwekken.
Met citaat reageren
Oud 05-12-2009, 11:39
Qimm
Avatar van Qimm
Qimm is offline
oh ja, en electriciteit opwekken is ook een milieuvriendelijke bezigheid natuurlijk.
__________________
Your kisses lift me higher Like the sweet song of a choir You light my morning sky With burning love
Met citaat reageren
Oud 05-12-2009, 12:32
Verwijderd
Citaat:
Die groep voor 1 auto is niet zo'n probleem. Afhankelijk van of je het stopcontact op de gevel naast je voordeur laat plaatsen (of in je aangebouwde garage) of dat er nog de nodige graafwerkzaamheden nodig zijn kost zo'n groep zo'n 200 tot 1000 euro en is in een dagje geplaatst.
Het wordt wel een probleem als iedereen z'n elektrische auto gaat opladen. Daar is het hele stroomnet namelijk niet op berekend. Van productie, hoogspanningskabels, verdeelstations tot de kabel die door je straat loopt heeft allemaal niet genoeg capaciteit om een paar miljoen electrische auto's op te laden.

Voordat we echt met z'n allen elektrisch kunnen gaan rijden moet ofwel het hele bestaand stroomnet op de schop, of moet echt IEDEREEN thuis een behoorlijke hoeveelheid elektriciteit gaan opwekken.
Nee hoor, gewoon een stuk of 5 kerncentrales bouwen.
Met citaat reageren
Oud 06-12-2009, 00:02
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Voordat we echt met z'n allen elektrisch kunnen gaan rijden moet ofwel het hele bestaand stroomnet op de schop, of moet echt IEDEREEN thuis een behoorlijke hoeveelheid elektriciteit gaan opwekken.
Ik had gelezen dat ze in Israël bezig zijn om zo'n oplaad-net voor elektrische auto's aan te leggen.

Zoveel moeite kan dat voor Nederland toch ook niet zijn? We hebben al een vrij uitgebreide infrastructuur voor energie. Als je het vergelijkt met Duitsland, of de VS, zijn we erg goed af.

Ik denk dat zoiets vooral struikelt over het feit dat elektrische auto's met de huidige techniek gewoon geen goed alternatief zijn. Je kunt er niet mee urenlang van hot naar her rijden en af en toe 3 minuten besteden aan opladen (de functionaliteit van een auto) om dat proces daarna te herhalen. Wat je zegt over ombouw bij huishoudens is trouwens een valide punt. Zowel overheid als burger zou dat te veel kosten.

Ik denk dat elektrische auto's geen optie zijn totdat de techniek verder is.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 06-12-2009, 00:53
Verwijderd
Citaat:
oh ja, en electriciteit opwekken is ook een milieuvriendelijke bezigheid natuurlijk.
duurzamer dan alle auto's op benzine, maar dat is obvious
Met citaat reageren
Oud 06-12-2009, 13:54
Ivo
Ivo is offline
Citaat:
Nee hoor, gewoon een stuk of 5 kerncentrales bouwen.
Dan moeten ALLE woonstraten als nog even opengebroken worden, voor het verzwaren van de bekabeling. En alle trafostations moeten verzwaard worden. Extra of zwaarder hoogspanningskabels zijn nodig.
Technisch is elektrisch rijden prima mogelijk, alleen praktisch gezien moet er nog een hele berg werk verzet worden voordat elektrisch rijden mogelijk is voor de massa. Je bent nog wel een jaar of 10 bezig, en het vergt een investering van vele miljoenen voordat het zo ver is.
Die tijd is niet zo'n probleem, want het zal niet zo zijn dat van de ene op de andere dag iedereen een elektrische auto heeft. Daar gaat wel een overgangsperiode van minimaal 10 jaar overheen. De kosten voor het openbreken van alle straten vormt een groter dilemma. Wie gaat dat betalen? Overheid? Energiebedrijven?
Met citaat reageren
Oud 06-12-2009, 15:24
Verwijderd
Dat is een andere discussie
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 06-12-2009, 15:45
KIET
Avatar van KIET
KIET is offline
Citaat:
Dat is een andere discussie
Mee eens, maar wel een interessante Derhalve even het topic gesplitst.
__________________
KIET: "We are not here to create disorder, we are here to protect disorder!"
Wanted: 30 Chinamen and a zeppelin for elaborate practical joke.
Met citaat reageren
Oud 06-12-2009, 15:58
Verwijderd
Citaat:
Dan moeten ALLE woonstraten als nog even opengebroken worden, voor het verzwaren van de bekabeling. En alle trafostations moeten verzwaard worden. Extra of zwaarder hoogspanningskabels zijn nodig.
Technisch is elektrisch rijden prima mogelijk, alleen praktisch gezien moet er nog een hele berg werk verzet worden voordat elektrisch rijden mogelijk is voor de massa. Je bent nog wel een jaar of 10 bezig, en het vergt een investering van vele miljoenen voordat het zo ver is.
Die tijd is niet zo'n probleem, want het zal niet zo zijn dat van de ene op de andere dag iedereen een elektrische auto heeft. Daar gaat wel een overgangsperiode van minimaal 10 jaar overheen. De kosten voor het openbreken van alle straten vormt een groter dilemma. Wie gaat dat betalen? Overheid? Energiebedrijven?
het zal ook nog wel tien jaar duren, maar dat maakt niet zo heel veel uit. Natuurlijk kost het geld, maar die kabels moeten toch eens in de zoveel tijd worden vervangen. Om ze dan meteen te verzwaren maakt niet zo heel veel uit. En wie dat gaat betalen is een dom argument.
Met citaat reageren
Oud 06-12-2009, 17:52
Ivo
Ivo is offline
Citaat:
En wie dat gaat betalen is een dom argument.
Nee hoor, zonder het benodigde geld ligt de ontwikkeling nagenoeg stil. En die kabels moeten af en toe wel eens vervangen worden. Maar niet snel genoeg om een volledige invoering van elektrisch vervoer binnen een tijdsbestek van 10 jaar soepel te laten verlopen. Ondergrondse infrastructuur gaat een jaar of 40 a 50 mee zolang er geen schade optreed door verzakkingen.
Met citaat reageren
Oud 06-12-2009, 18:56
Verwijderd
Citaat:
Nee hoor, zonder het benodigde geld ligt de ontwikkeling nagenoeg stil. En die kabels moeten af en toe wel eens vervangen worden. Maar niet snel genoeg om een volledige invoering van elektrisch vervoer binnen een tijdsbestek van 10 jaar soepel te laten verlopen. Ondergrondse infrastructuur gaat een jaar of 40 a 50 mee zolang er geen schade optreed door verzakkingen.
wie het gaat betalen is niet een argument om het meteen helemaal stil te zetten. Waarschijnlijk komt het op hetzelfde neer als met de glasvezelkabels.
nu, dan is zo'n 1/5e sowieso binnen nu en tien jaar gedaan, gewoon omdat het toch al moet. blijft over 4/5. In veel plaatsen moet die grond toch al open voor nieuwe glasvezelkabels ed, dan kan dat ook meteen. Zoveel tijd kost het niet, en met een beetje werkgelegenheid is ook niks mis vandaag de dag.
Met citaat reageren
Oud 06-12-2009, 21:03
Verwijderd
Voor wat betreft het oplaadsysteem wat T_ID aanhaalde:
Daar zijn ze hier in Nederland ook al mee bezig en de eerste palen zijn al opgeleverd in Amsterdam (volgens mij). Die dingen maken ook geen gebruik van de 'reguliere' electriciteitsnetten, dus zijn een prima oplossing.
Zoals het er nu naar uit ziet is electrisch rijden tegen 2020 voor ongeveer 10 - 25% (afhankelijk van hoe optimistisch er geschat wordt en de verschillende vormen van overheidssteun voor deze vorm van mobiliteit) van het wagenpark een realiteit. Dat zijn dan auto's, zoals bijv. de aangekondigde modellen van Renault/Nissan (die volgend jaar op de markt komen) die via een aantal manieren kunnen worden opgeladen:
1. Via reguliere stroom / krachtstroom.
Hier zitten nogal wat haken en ogen aan. Het vereist nogal wat aanpassingen aan het huidige electriciteitsnet en inderdaad, prijstechnisch is het ook niet erg handig (maar aan de andere kant, als ik autorij betaal ik ook al mee aan de algemene begroting, dus het bezwaar hiertegen vind ik niet heel erg valide). Ook duurt het opladen zelf erg lang, wat niet handig is als je snel ergens heen moet en je accu is net leeg.
2. Via oplaadpalen.
Ook hier weer haken en ogen, maar dit is al wel een reëlere optie dan #1. Er is al een organisatie die hiermee bezig is (Project Better Place) en de eerste palen zijn ook al opgeleverd. Ook de huidige accijnzen op brandstoffen kun je makkelijk verrekenen in bijv. de huur van zo'n paal. Het opladen zelf zal iets sneller gaan dan tov reguliere stroom, omdat het anders werkt.
3. Via accuwisselstations.
Dit is - hoe gek het misschien klinkt - ook een reëlere optie dan #1. De aangekondigde Renault Fluence bijv., ondersteunt dit al en de techniek wordt voor zover ik me kan herinneren gestandaardiseerd zodat ook andere fabrikanten er gebruik van kunnen maken (uitwerking e.d. geschiedt wederom via Project Better Place).
Ik zie dus ook niet zoveel problemen hiermee. Uiteindelijk zal het denk ik gebeuren dat iedereen gewoon zo'n paaltje leaset via PBP en als je echt ver moet reizen (bijv. op vakantie), dat je gewoon halverwege een andere accu erin laat zetten. Het volledig ombouwen van het huidige electriciteitsnet is gewoon veel te duur.
Met citaat reageren
Oud 12-01-2010, 00:41
Verwijderd
Alle Afrikaanse lijders afzetten en hun ongebruikte, verwaarloosde landbouwgrond impalmen voor de productie van ethanol en andere biobrandstoffen.

1) Je redt de economie van Afrika
2) Je hebt voldoende brandstof voor heel de wereld die bovendien ieder jaar wordt hernieuwd
3) Ethanol is echt een prachtige brandstof om mee te rijden. Alle voordelen van beinze minus heel wat van zijn nadelen
Met citaat reageren
Oud 19-01-2010, 14:01
Henck
Avatar van Henck
Henck is offline
Zonnebloemolie ftw, jwz
Met citaat reageren
Oud 21-01-2010, 15:48
Verwijderd
Citaat:
1) Je redt de economie van Afrika
Hoe kom je erbij dat je de complete economie van Afrika zou redden?

Citaat:
2) Je hebt voldoende brandstof voor heel de wereld die bovendien ieder jaar wordt hernieuwd
Denk je dat je genoeg kan planten om ervoor te zorgen dat iedereen er op kan rijden?
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Verkeer & Vervoer Toyota Prius
kaketoe
36 10-02-2012 09:27
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Verhagen wil gecontroleerde handel nucleaire brandstof
Gatara
6 20-09-2007 16:10
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Op wie ga je stemmen? #3
Mark Almighty
500 09-11-2006 22:22
Levensbeschouwing & Filosofie Olie
Magican
53 14-10-2005 12:21
Verhalen & Gedichten De visie en het visioen
Reynaert
3 06-01-2005 23:29
Huiswerkvragen: Exacte vakken alternatieve brandstoffen
1 05-04-2002 19:05


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:59.