Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 14-04-2008, 19:11
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Hoe ben je hier terecht gekomen? Ouderwets voor je huiswerk of op een andere manier?
Zat je al in je examenjaar of ben je als 11-jarig basisscholiertje begonnen?

Zit je hier al een eeuwigheid of ben je er nog maar net?
Zou je willen dat je het forum eerder/later/niet ontdekt had?

En hoe gedroeg je je, anders dan nu?
Op welke subfora hing je vooral rond? Wat vond je toen leuk en wat nu?

Heb je wel eens mensen het forum aangeraden?
Zijn bepaalde forumers inmiddels vrienden van je?


Etc. Vertel gewoon wat over je forumgeschiedenis.
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 14-04-2008, 19:17
Verwijderd
Toen ik hier nog maar net kwam was ik nog een puberend altootje. Dat was in mei 2003, toen was ik net 17 en zat ik in VWO5. Dus ik kom hier alweer bijna 5 jaar...Ik heb me aangemeld op aanraden van een vriendinnetje dat hier al kwam. In den beginne keek ik vooral op Lifestyle. Later werd ik een vaste D&A'er. Ik ben ook een keer naar een meet gegaan bij HenkMul. Daarna begon ik steeds vaker op DK te posten, en daar ben ik blijven hangen. Ik lees nog wel bijna het hele forum, op de echt oninteressante subfora zoals Sport na.
Met citaat reageren
Oud 14-04-2008, 19:17
Dark Phoenix
Avatar van Dark Phoenix
Dark Phoenix is offline
Ah, interessant topic.

Ik ben hier gekomen via een ander forum. Daar hing ik al tijden rond, maar dat forum veranderde op een gegeven moment dusdanig (andere software, andere mensen, etc.) dat het gewoon niet meer leuk was. Toen ben ik daar weggegaan, maar ik wilde wel een nieuwe plek hebben. Toen bedacht ik me dat iemand het scholieren.com forum weleens had genoemd en dat dat leuk scheen te zijn. Toen heb ik me daar dus maar aangemeld. Ik heb de eerste paar dagen alleen maar gelezen, gewoon omdat ik wilde weten hoe het allemaal zat en toen ben ik op Onzin gaan posten. Dat beviel allemaal wel maar soms verveelde ik me en dan ging ik andere forumdelen bezoeken. De Kantine was voor mij heel lang een forum dat me niet aansprak, onder andere door de mening van Onzin over DK, maar ook omdat het me een vrij zinloos forumdeel leek. Op een gegeven moment ben ik er in een verveelde bui toch maar eens gaan kijken en toen ontdekte ik het weerwolfspel. Sindsdien ben ik hier regelmatig!
__________________
[quote=sann;30693804]Ik ben een a-merk sletje.[/quote]
Met citaat reageren
Oud 14-04-2008, 19:22
Verwijderd
Eerst met Lennyzzz, weet het niet zo goed meer, maar ik denk dat het door de boekverslagen komt, toen een beetje meegelezen, toen een acc aangemaakt en eerst vooral op algemeen en L&R, daarna wat op DK gekeken en dat was eigenlijk veel leuker dan dat gezeur op die andere forums, toen een forumloze periode gehad, en daarna vond ik de nick niet meer zo leuk en ben ik teruggekomen onder Dun Hout en ben ik fulltime DK-er.
Met citaat reageren
Oud 14-04-2008, 19:23
Martiño
Avatar van Martiño
Martiño is offline
Was dit topic er een tijdje geleden niet al?
__________________
you're not my demographic
Met citaat reageren
Oud 14-04-2008, 19:25
Verwijderd
Dit topic is er echt vaak.

Ik heb me aangemeld toen ik in 4 havo zat, bijna 4 jaar geleden. Ik heb toen nog ruim drie jaar op de middelbare school gezeten, maar was wel al 15 dus. Ik zit hier al lang maar heb een jaar of twee niet geforumd: eerst een paar maanden, toen niet en sinds toen weer steeds meer.
Ik gedraag me wel anders ja. Ik kwam laatst een topic tegen wat ik had aangemaakt en ik vond het toen zo ontzettend cool dat andere mensen erin gingen posten. En verder zijn er nu wat vaste mensen die ik vaker spreek dus dat maakt het forummen ook heel anders.
Ik praat nooit met mensen irl over het forum, maar ken wel wat mensen beter van het forum onderhand
Met citaat reageren
Oud 14-04-2008, 19:26
TRA
Avatar van TRA
TRA is offline
TS begint.
__________________
"#25 maart 2005: Quiana is op De Kantine vervangen door PV"
Met citaat reageren
Oud 14-04-2008, 19:29
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Excusez-moi, ik wist niet echt op wat voor zoektermen ik moest zoeken bij het kijken naar of hij al geweest was. Toch is mijn bedoeling van het topic veel meer gericht op hoe je in het begin was, hoe je nu bent, etc. terwijl het andere topic zich er enkel op richt hoe je hier kwam.
Ter beoordeling van de fb's dan maar of het genoeg van elkaar verschilt.
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 14-04-2008, 19:29
Martiño
Avatar van Martiño
Martiño is offline
Ohja. Nou, doen we toch even ctrl-c/crtl-v?

Zoals iedere havo scholier betaamt, kopieerde ik natuurlijk mijn samenvattingen van scholieren.com*. Mijn vriend zat toen ook al op het forum, en zo ben ik dus in aanraking gekomen met het forum. Eerst een tijdje de kat uit de boom gekeken, slechte inspiratieloze nick verzonnen, en daarna langzaam gaan posten.

* Overigens las ik mijn boeken wel altijd. Ik was gewoon te lui om een samenvatting te schrijven, en het maakte de leraar niks uit.
__________________
you're not my demographic
Met citaat reageren
Oud 14-04-2008, 19:34
TopDrop
Avatar van TopDrop
TopDrop is offline
Ik heb me ook ooit aangemeld. En ik zit hier nog steeds. Ik post ook weleens. Nog. Soms.
__________________
♥ - I miss all the places we never went. -
heddegijdagezeetgehadmindedawerklukwoarhoedoedegijdahoedoedegijdahoeheddegijdagedoan
Met citaat reageren
Oud 14-04-2008, 19:35
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Citaat:
TS begint.
Oke, na Grey's anatomy


@Martino: maar nou nog het stuk over hoe je postte, deed je interessant, grappig, breezerig, etc.
Waar postte je, vaste fora of wisselend. En dezelfde als nu?
Behoorde je tot een bepaald 'groepje', vind je dat je nu tot een bepaalde groep behoort?
Ging je mensen meeten, etc.
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 14-04-2008, 19:39
Martiño
Avatar van Martiño
Martiño is offline
Citaat:
@Martino: maar nou nog het stuk over hoe je postte, deed je interessant, grappig, breezerig, etc.
Waar postte je, vaste fora of wisselend. En dezelfde als nu?
Behoorde je tot een bepaald 'groepje', vind je dat je nu tot een bepaalde groep behoort?
Ging je mensen meeten, etc.
Ik postte normaal denk ik. Ik heb een tijdje op N&A rondgehangen, maar de sfeer was daar op een gegeven moment niet meer zo leuk vond ik, dus toen ben ik maar links en rechts wat gaan posten. Op dit moment post ik denk ik het meest op de kantine, maar ik post en lees ook op andere subfora (T&C, FTV&R). Verder ben ik ook veel op het fotoboek aanwezig.
Ik denk dat ik wel een beetje bij het "vaste kantinegroepje" behoor, en ik heb welgeteld een keer forumers gemeet.
__________________
you're not my demographic
Met citaat reageren
Oud 14-04-2008, 19:42
Missy
Avatar van Missy
Missy is offline
Citaat:
Ter beoordeling van de fb's dan maar of het genoeg van elkaar verschilt.
Ik vind het prima als deze open blijft. Heeft meer diepgang dan de andere topics met wat uitgebreidere verhalen.
Ik weet niet hoe de andere FB's erover denken?

Om ontopic te gaan. Toen ik ongeveer vijftien was ben ik vanwege de boekverslagen hier terecht gekomen. Ik postte vooral op de huiswerkfora om daar te reageren op de topics. Na een halfjaar en met 'maar' 600 posts werd ik forumbaas van Economische en Overige vakken. Ik begon actiever te posten op andere fora, o.a. op de kantine. Bloem stopte op CG en door meer ervaring op te doen, kreeg ik CG na eigen verzoek er ook bij.

Na een tijdje werd ik actief op De Kantine. Na een paar maanden werd ik hier ook forumbaas en had al aardig wat meer posts. Onzin keek ik er ook altijd bij, maar posten deed ik er niet. Nu af en toe. Na een paar maanden op De kantine forumbaas geweest te zijn, werd ik gevraagd als + voor Ontspanning. En daar is mijn forumcarriere tot nu toe gestrand.
__________________
Piekeren is de verkeerde kant op fantaseren.

Laatst gewijzigd op 14-04-2008 om 20:00.
Met citaat reageren
Oud 14-04-2008, 19:56
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
@Missy: oh ja, d'r was in het begin nog commentaar toen op jouw aantal posts toen je fb werd Snel is het gegaan dan eigenlijk


Ik kwam hier ook voor de boekverslagen en werkstukken. Dat was in 2001 dus al 7 jaar terug. Was toen nog echt een 15-jarig grietje. Volgens mij probeerde ik vaak interessant te doen, wat alleen maar betweterig en dom over kwam Ik snapte in het begin echt niet hoe mensen aan hun sig konden komen (had je 200/400 (?) posts voor nodig), ik dacht dat er een trucje voor was, want ik vond het zo veel!
Ik keek ook nog best op toen tegen de forumers van 19 en 20 jaar, dat vond ik behoorlijk oud. Ik kwam vooral op de huiswerkfora en op fora als TV&R. De Klaagmuur en Onzin durfde ik niet vanwege de vaste kliekjes
Na verloop van tijd ging ik toch op DK (was inmiddels veranderd) posten en dat vond ik erg leuk. Ik ging zelf ook een beetje tot het kliekje behoren. Ik werd toen bovendien fb van Toneel & Cultuur en Moderne talen en later ook van DK, maatschappelijke vakken en F,TV&R. In die tijd zat ik bijna continu op DK. Dat nam weer wat af toen ik ontdekte dat Onzin helemaal niet zo eng is. En nu zit ik af en toe op Onzin en af en toe op DK. Mijn forumverslaving is gelukkig al een heel stuk afgezwakt
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 14-04-2008, 20:11
flyaway
Avatar van flyaway
flyaway is offline
Ik ben hier terecht gekomen via mijn zus, die hier vooral op huiswerkfora postte. Eerst was ik hier met een andere account, als elfjarige. Maar die worden nooit zo aardig gevonden dus toen ben ik twee jaar later met een andere account teruggekomen (wel steeds in het GTST-topic blijven posten trouwens, jammer dat daar nooit meer iemand op reageert want dat was mijn begin). Dat was vooral om problemen op Psych te bespreken. En toen later maakte ik deze aan en heb ik heel lang op veel fora gepost, zoals ED DK CMV MT EV CG Letteren DoP Onzin en nog wel meer. Vooral op Letteren las ik veel, toen waren er nog veel vervolgverhalen die ik volgde. En DoP vond ik ookheel leuk. Op Onzin ben ik toen heel lang geweest vooral en daarna was er opeens een sollicitatie voor Letteren, werd fb en postte toen ook veel op Admin. En nu ook fb op Eindexamens.
Met citaat reageren
Oud 14-04-2008, 21:02
Cherry Springs
Avatar van Cherry Springs
Cherry Springs is offline
In de Hello You zat eens een klein boekje met linkjes naar internetsites waar smoesjes op stonden voor school. Ik was toen 13 en zat net in de 2e klas, geloof ik. Toen kreeg ik bericht dat die pagina niet meer bestond ofzo, dus toen klikte ik op het kopje Forum. Het forum waar ik eerst opzat, Vlinders.nl, was net dichtgegaan omdat er zo veel seksueel getinte verhalen gepost werden ofzo. Was eigenlijk niet het geval maar het was niet zo gezellig.
Maar het zat vol met breezers daar en ik vond het zo leuk om dan tegen ze te zeiken. Maar het was een chaotisch message board. Geen enkele vorm van forumbazen ofzo. Maar goed, toen dat dicht ging kwam ik hierheen.
Ik begon met kuttekeningetjes posten op Artistiek en vreselijke gedichtjes op DoP. Daar zei men vaak dat ik zo jong was en ik vond dat vervelend. Op DoP kwam ik toen niet zo vaak meer omdat ik toen eigenlijk alleen nog maar ging dichten in het engels en ik vond dat daar niet horen, denk ik.
En toen ging ik ook nog eens eventjes op onzin posten maar ik vond ze daar niet zo aardig dus ging ik maar op de kantine, en daar ben ik nu nog. Eind mei vorig jaar werd ik forumbaas.
Ik weet niet of het verstandig zou zijn geweest als ik eerder lid was geworden. Ik was nogal een stom kutkindje. Ik moet wel zeggen dat het forum wel mijn voornaamste "peer-group" is geweest. Omdat iedereen daar ouder en cooler was dan ik. Misschien dat ik me daar zo veel door heb laten beinvloeden dat ik daarom ook soms wat volwassener ben dan mijn leeftijdsgenoten, vooral toen ik 14 was ofzo. Heel veel leeftijdsgenootjes die heel erg breezer werden. Jullie forumers hebben me wel voor behoorlijk wat behoed! Hoewel mensen het ook wel eens niet snappen als ik duisentveel zeg. Of als ik zit te zeiken dat het toch echt hij vindT is. Enzo.
Maar ik vind jullie allemaal wel een betere invloed dan al die gottikvriendjes en stonerklasgenootjes die ik heb.
__________________
It's easy, like getting your attention, we go "Sex! Sex! Sex! Sex! Sex!"
Met citaat reageren
Oud 14-04-2008, 21:03
Cherry Springs
Avatar van Cherry Springs
Cherry Springs is offline
Ik vind ook dat het open mag blijven, trouwens.
__________________
It's easy, like getting your attention, we go "Sex! Sex! Sex! Sex! Sex!"
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 14-04-2008, 21:07
Verwijderd
Ik begon hier op m'n 15e met chatten, maar dat vond ik stom. Toen kwam ik per ongeluk op het forum terecht, in ik snapte niet waarom mensen dingen dubbel schreven, maar dat was dus een quote
Ik het begin was ik niet heel actief en kwam voornamelijk op DK en soms spamde ik met de nachtploeg op onzin, als ik heel rebels stiekem ging forumen 's nachts.
Met citaat reageren
Oud 14-04-2008, 21:10
le_mug
Avatar van le_mug
le_mug is offline
toen ik hier kwam gospelde ik alleen taal van de straat. nu gooi ik er alleen af en toe nog wat turbotaal door heen, maar het wordt met de dag leesbaarder
__________________
je m0000000000000000000000000d'r
Met citaat reageren
Oud 14-04-2008, 21:16
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Citaat:
toen ik hier kwam gospelde ik alleen taal van de straat. nu gooi ik er alleen af en toe nog wat turbotaal door heen, maar het wordt met de dag leesbaarder
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 14-04-2008, 23:34
Verwijderd
Ik kwam hier als 14-jarig gothick depressievelingetje. Ik zat eerst op een ander forum en toen dat sloot ben ik hier heen gekomen. Ik postte vooral veel op Psychologie en dat doe ik eigenlijk nog steeds. Inmiddels kijk ik ook op veel andere subfora zoals L&G, DK, E&D en zelfs wel vaker Onzin nu. In het begin was ik echt alleen maar op het negatieve gericht. Er heerste toen ook op Psychologie een cultuur waar het absoluut niet gewenst was kritiek te leveren. Ik ben blij dat dat nu een beetje veranderd is. Iedereen wordt daar wel gerespecteerd, maar je kan nu ook tegen iemand zeggen dat hij/zij het misschien toch beter iets anders kan aanpakken. Ik weet niet meer precies wanneer, maar op een gegeven moment wilde ik echt met het negatieve afrekenen en heb ik een nickchange aangevraagd. Inmiddels ben ik wel weer terug in de depressie, maar ik probeer toch ook de positieve kanten een kans te geven.

Ik ben de spellingspolitie dankbaar en ik leer nog elke dag op het forum. Ik betreur het een beetje dat ik een forumjunkie ben. Ondanks dat het me ook veel goeds oplevert, is het soms iets te veel van het goede. Nu heb ik daar niet zo veel last van, maar in de tijd dat ik nog op school zat en in de tijd dat ik studeerde was het soms toch wel een handicap.
Met citaat reageren
Oud 15-04-2008, 00:02
***ailá***
Avatar van ***ailá***
***ailá*** is offline
ik ben hier gekomen toen ik midden in mijn eindexamens zat omdat ik wilde meebrullen in de eindexamentopics. Medekandidaten he Dat was in mei 2005 en dus bijna 3 jaar geleden. Na mn eindexamen bleek dit forum weer een uitkomst, ditmaal voor mn rij-examen. Dus toen was ik vooral op Verkeer en vervoer te vinden en nergens anders.

Maar daarna dus vond ik dat het toch wel een nuttig forum was en ging ik kijken op Eten en drinken (ik vond het leuk om te posten wat ik elke dag at tot mensen gingen zeuren dat ik te weinig at en misschien wel een eetstoornis had. bullshit )
Toen ontdekte ik ook dat ik pms kon versturen (ja, digibeet) dus toen vond ik het nog leuker. Vervolgens ging ik kijken op Liefde en relatie (kletsen over de boys), en Lichaam en gezondheid (ouwehoeren over het leed der menstrueren en het pil- en zwangerschapstopic doorspitten)

Een tijdje ook erg actief geweest op N&A omdat ik van debatteren hou en nja, plotseling las ik het hele forum. Behalve dat plantensubforum dan. DK is echt het laatste wat ik heb ontdekt, toen ik aan het zoeken was of het ww-spel ook hier gespeeld werd. En nu lees ik eigenlijk alleen DK en sporadisch de rest omdat ik het erg druk heb
__________________
http://weerwolfspel.123forum.nl
Met citaat reageren
Oud 15-04-2008, 02:33
Magican
Avatar van Magican
Magican is offline
Ik verveelde me, en dit kwam er uit.
Ik zocht een naam, en na 7 namen die al bezet waren, deed ik maar wat.
Iets wat ik tot nu toe nog moet horen.
__________________
I did it for teh lulz
Met citaat reageren
Oud 15-04-2008, 08:22
Verwijderd
Ik was 15 en een vriendin liet me de website zien en het forum, ik heb me toen ook meteen aangemeld. Dus ik kwam eigenlijk voor zowel de uittreksels als het forum. Ik geloof dat ik eerst Muis of Muiz heette, maar uiteindelijk heb ik een nieuw account aangemaakt met de naam Andijvie. Inmiddels ben ik bijna 23 dus zit ik hier nu al bijna 8 jaar. Ik geloof dat ik altijd al normaal heb getypt, geen breezah-gedoe, gewoon normaal. Ik had niet echt een 'vast' subforum, geloof ik. Ik kan me niet echt herinneren dat ik mensen het forum heb aangeraden, ik heb volgens mij ook niemand ontmoet via dit forum. Wel kwam ik er laatst achter dat een studiegenoot van me ook hier veel kwam, dat is wel heel grappig om te ontdekken

Ik was eerst lang lid, ik geloof dat ik toen eens gevraagd ben om fb te worden op Seksualiteit; dit heb ik afgewezen. Vervolgens kreeg ik de vraag om fb op Moderne Talen te worden, dit heb ik wel aangenomen en inmiddels ben ik fb+ op School & Studie. Leuke forumcarriere
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 15-04-2008, 10:17
Fantôme
Avatar van Fantôme
Fantôme is offline
Ik kwam hier op aanraden van een meisje die ik ook alleen maar via internet kende. Zij kwam hier al wel vaker (maar inmiddels komt zij hier, volgens mij, niet meer). Ik ben in het begin voornl. gaan posten op psychologie, dat was ook het eerste subforum waar ik altijd keek. Ik was 15 volgens mij, dat ik mij hier aanmelde, zit nu 5,5, jaar op dit forum. Op psych leerde ik mensen kennen, met sommige van hun heb ik nog contact, met anderen niet. De contacten waren achteraf, in die leeftijd, misschien niet altijd even goed voor mij, omdat het psychforum toen wel heftig was (voordat al die maatregelen werden getroffen).
Al vrij snel ondering ik ook een nickchange. Helaas, want dan mag ik hem dus nu niet meer veranderen in een naam zonder ~~. Mja.

Later had ik ook meer interesse voor andere fora, en in het examenjaar (was toen 16/17) uiteraard voor het eindexamenforum. Dat weet ik nog wel, was erg grappig want iedereen zat elkaar toen te overhoren. Voor mij was dat handig, het gaf vooral bevestiging dat ik wel goed geleerd had, omdat ik meestal de antwoorden wel wist (vooral op geschiedenis).

Daarna was ik een tijd inactief op het forum. Later kwam ik weer terug, maar vooral op onzin, L&R, L&G, school e.d. een stuk minder op psych.
Sinds, nog niet zo lang denk ik, ook op DK. Naar het wwspel keek ik eerst niet, later wel en vond het toen erg leuk om mee te doen. Nu vind ik het spelidee ook nog leuk, maar mja, vind het toch wat minder leuk dan eerst.

Oja, vroeger (toen ik 16 was ofzo) hoopte ik nog wel eens fb te worden. Weet niet zo goed waarom.
Haha, maar als ik nu terugkijk naar de posts van toen, was dat eigenlijk vrij kansloos
__________________
Dit is een coole sig.
Met citaat reageren
Oud 15-04-2008, 10:25
Eye of Sauron
Avatar van Eye of Sauron
Eye of Sauron is offline
Ik ben hier pas gekomen toen ik op de universiteit zat, in het eerste jaar om precies te zijn. Ik was toen 20 en dat is nu vijf jaar geleden. Ik ben hier terecht gekomen via een studievriendin, toen nog een forumbaas hier, tegenwoordig een + die jullie allen kennen onder de naam Ieke.
Ik ben voornamelijk actief op de kantine, maar ik lees ook mee op N&A, Games en films en TV. Toen ik hier net was wilde ik ook nog wel eens een verhaal posten op Letteren, maar dat is nu ook alweer eeuwen geleden.
Het weerwolfspel heb ik altijd wel zien staan, maar ik deed er niet meteen aan mee toen ik hier aankwam. Op een gegeven moment heb ik het toch een keertje geprobeerd, ik was meteen verslaafd en vanaf dat moment heb ik vrijwel elk spel meegedaan. Eerst was ik heel vaak achter elkaar dorpeling, toen heb ik tegen mezelf gezegd: als ik ooit iets anders wordt dan dorpeling dan wil ik het spel daarna spelleider zijn. Een tijdje later werd ik voor het eerst iets anders dan dorpeling (ik was weerwolf) en toen heb ik woord gehouden: het spel daarna was ik spelleider. Dat beviel zo goed dat ik toen een periode had dat ik alleen maar spelleider was. Toen heb ik ook de thema's en de verhalen geïntroduceerd die nu niet meer bij het weerwolfspel weg te denken zijn. Ook de nieuwe functies als verrader, heks en leerling komen vrijwel allemaal uit mijn koker. (eigenlijk allemaal behalve de jager) Je kunt dus wel zeggen dat ik mijn stempel op het wwspel heb achtergelaten
Tegenwoordig doe ik ook weer vaak mee, ik ben nu denk ik vaker deelnemer dan spelleider maar ook het spelleiden heb ik nog niet helemaal afgezworen.
__________________
In war there is only one favorable moment. The greatest talent is to know it. - Napoleon Bonaparte
Met citaat reageren
Oud 15-04-2008, 10:33
WolterB
Avatar van WolterB
WolterB is offline
Toen ik in de 5e zat, werd ik door 3 klasgenoten gewezen op dit forum, dat het erg gezellig was en vooral op DK. Daar heb ik eerst een tijdje wat gelezen zonder echt veel te posten en na een tijdje kwam ik hier steeds vaker.

Omdat we toen nog internet via de telefoonlijn hadden, kon ik niet zo heel vaak internetten, dus bleef mijn forumgebruik nog vrij beperkt al leerde ik de weg wel steeds beter te vinden hier. Het was zelfs zo leuk dat ik met 2 van de mensen die me hierheen hadden gesleept naar een DK meeting ging (zie DK Meet #20). Daarna ontdekte ik steeds meer deelfora en besefte ik dat niet hel hele forum om DK draaide.

Na verloop van tijd ben ik ook wat op Onzin gaan posten, maar toendertijd was er al een grote rivaliteit tussen DK en Onzin, die toen veel groter was dan hij nu is. Via wat andere oud-DK'ers (o.a. Monica/Adore, Methuselah, PV, Remqo) ben ik daar langzaam ingeburgerd geraakt en kwam ik steeds minder op DK, vooral omdat er veel topics over onderwerpen die ik al gezien had langskwamen en ik aan de snelheid van het posten op Onzin begin te wennen. Ook werden deeltora als LR en Psych op dat moment wat interessanter en kwam ik daar geregeld.

Vanaf eind 2003 ben ik echt actief gaan meeten en ondertussen heb ik al iets van 40 grotere meetings gehad en weet ik hoeveel kleinere meetings. Ik heb er ook een paar van mijn beste vrienden aan overgehouden, waarmee ik nu nog steeds veel contact heb en die ik geregeld zie. Wat meetings betreft heeft het forum me zeker een paar goede vrienden opgeleverd .

Ondertussen loop ik hier alweer bijna 7 jaar rond en begin ondetussen halfbejaard hier te worden . Ik ken ondertussen wel de gang van zaken hier en ben best goed ingeburgerd vind ik.

Mijn taalgebruik is in de laatste jaren gelukkig wel vooruitgegaan. Ik gebruik bijna geen msn-taal meer en heel soms nog wat afkortingen. Ik weet hoe irritant het voor anderen leest en vind het zelf storend, dus doe het niet
__________________
Als je geen doel hebt, kan je ook de weg niet kwijt zijn.
A wise man once told me: There are many endings, but the right one is the one you choose.
Met citaat reageren
Oud 15-04-2008, 10:42
Sperzieboon
Avatar van Sperzieboon
Sperzieboon is offline
WolterB is een oldbee.

Ik ben op het forum sinds juni 2003, dus ik beleef aankomende zomer mijn 5-jarig jubileum. Allemachtig wat is dat lang. Volgens mij is er geen enkele site die me tot nu toe zo lang heeft vastgehouden. In het begin was ik 16 en erg irritant. Pas na een jaar lidmaatschap ben ik actief gaan posten op Onzin. Zo actief dat ik het postaantal van Missy in twee weken gehaald had :kuch:. Sindsdien ben ik eigenlijk niet meer weggeweest. Ik ben een aantal keren minder actief en zelfs twee keer tijdelijk gestopt geweest, maar eigenlijk is het wel prima zo. Naast Sperzieboon heb ik denk ik nog een stuk of 20 UC's, waarvan er een aantal met 'Sperzie' of met 'Boon'. De bekendste is Sperziekoe, met ruim 12000 posts. Eigenlijk wel siked.

Ik post vooral veel op Onzin, en dat begint de laatste tijd weer iets gezelliger te worden. Zo af en toe bestook ik ook DK met mijn aanwezigheid en heel sporadisch zit ik op andere deelfora (CG, Sport, M&M). Over de toekomst doe ik geen uitspraken.
__________________
I want a trip inside your head, spend the day there..
Met citaat reageren
Oud 15-04-2008, 10:45
Fantôme
Avatar van Fantôme
Fantôme is offline
Citaat:
Ik ben hier pas gekomen toen ik op de universiteit zat, in het eerste jaar om precies te zijn. Ik was toen 20 en dat is nu vijf jaar geleden. Ik ben hier terecht gekomen via een studievriendin, toen nog een forumbaas hier, tegenwoordig een + die jullie allen kennen onder de naam Ieke.
Ik ben voornamelijk actief op de kantine, maar ik lees ook mee op N&A, Games en films en TV. Toen ik hier net was wilde ik ook nog wel eens een verhaal posten op Letteren, maar dat is nu ook alweer eeuwen geleden.
Het weerwolfspel heb ik altijd wel zien staan, maar ik deed er niet meteen aan mee toen ik hier aankwam. Op een gegeven moment heb ik het toch een keertje geprobeerd, ik was meteen verslaafd en vanaf dat moment heb ik vrijwel elk spel meegedaan. Eerst was ik heel vaak achter elkaar dorpeling, toen heb ik tegen mezelf gezegd: als ik ooit iets anders wordt dan dorpeling dan wil ik het spel daarna spelleider zijn. Een tijdje later werd ik voor het eerst iets anders dan dorpeling (ik was weerwolf) en toen heb ik woord gehouden: het spel daarna was ik spelleider. Dat beviel zo goed dat ik toen een periode had dat ik alleen maar spelleider was. Toen heb ik ook de thema's en de verhalen geïntroduceerd die nu niet meer bij het weerwolfspel weg te denken zijn. Ook de nieuwe functies als verrader, heks en leerling komen vrijwel allemaal uit mijn koker. (eigenlijk allemaal behalve de jager) Je kunt dus wel zeggen dat ik mijn stempel op het wwspel heb achtergelaten
Tegenwoordig doe ik ook weer vaak mee, ik ben nu denk ik vaker deelnemer dan spelleider maar ook het spelleiden heb ik nog niet helemaal afgezworen.
er werd niet naar je wwgeschiedenis gevraagd he?!
__________________
Dit is een coole sig.
Met citaat reageren
Oud 15-04-2008, 12:23
Vlindertje
Avatar van Vlindertje
Vlindertje is offline
Citaat:
*verhaal*
OMG

Ik las al een tijdje mee op scholieren. Ik ben waarschijnlijk hier terecht gekomen toen ik op zoek was naar leesverslagen. Op een gegeven moment heb ik me aangemeld. Dit was in 2004. Toen ik eindexamen deed, heb ik fanatiek zitten posten in de geschiedenistopics. Op een gegeven moment waren er 3 topics vol over geschiedenis en heel veel andere dingen
Ik ben terecht op DK door mijn vriendje (Eye of Sauron). Op een gegeven moment heeft Pixeldansje me gewezen op het mooie spamtopic op Onzin en ben ik ook fanatiek gaan posten in dat topic.

Spoiler
__________________
Keep breathing. That's the key. Breathe.
Met citaat reageren
Oud 15-04-2008, 12:30
Martiño
Avatar van Martiño
Martiño is offline
Citaat:
*knip*
*kuch* opscheppost *kuch*
__________________
you're not my demographic
Met citaat reageren
Oud 15-04-2008, 12:33
Martiño
Avatar van Martiño
Martiño is offline
Citaat:
Op een gegeven moment heeft Pixeldansje me gewezen op het mooie spamtopic op Onzin en ben ik ook fanatiek gaan posten in dat topic.
In den beginne vond ik dat een eng topic, want ik was principieel tegen het posten op onzin (omdat ik mezelf dan te verslingerd aan het forum zou vinden).
__________________
you're not my demographic
Met citaat reageren
Oud 15-04-2008, 12:33
Vlindertje
Avatar van Vlindertje
Vlindertje is offline
Citaat:
*kuch* opscheppost *kuch*
Dat wilde ik nog net niet zeggen

Citaat:
In den beginne vond ik dat een eng topic, want ik was principieel tegen het posten op onzin (omdat ik mezelf dan te verslingerd aan het forum zou vinden).
Pixeldansje heeft me wijsgemaakt dat het DK-grondgebied was
__________________
Keep breathing. That's the key. Breathe.
Met citaat reageren
Oud 15-04-2008, 12:38
Eye of Sauron
Avatar van Eye of Sauron
Eye of Sauron is offline
Citaat:
In den beginne vond ik dat een eng topic, want ik was principieel tegen het posten op onzin (omdat ik mezelf dan te verslingerd aan het forum zou vinden).
Citaat:
Pixeldansje heeft me wijsgemaakt dat het DK-grondgebied was
Lol dat had ik dus ook
__________________
In war there is only one favorable moment. The greatest talent is to know it. - Napoleon Bonaparte
Met citaat reageren
Oud 15-04-2008, 12:52
Martiño
Avatar van Martiño
Martiño is offline
Citaat:
Pixeldansje heeft me wijsgemaakt dat het DK-grondgebied was
Haha, ja, er posten ook voornamelijk "Dk-ers". Ik post ook weinig in andere onzintopics, echt alleen in uitzonderlijke gevallen. Maar ik vind sommige "mensen van onzin" wel grappig.

Mij maakt het eigenlijk niet echt uit wie waar post. Ik vind het hele etiketgebeuren niet echt nodig, zolang je het maar gezellig houdt enzo. Maarja.
__________________
you're not my demographic
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 15-04-2008, 16:22
Daboman
Avatar van Daboman
Daboman is offline
Ik heb hier eerst heel lang meegelezen. Ik denk dat ik op m'n 16e of 17e hier voor het eerst terecht kwam, maar ik heb eerst een tijdje op een ander forum gehangen. Als ik tijd over had kwam ik dan hier op het forum wel eens kijken. Met name op psychologie en filosofie kwam ik veel. Daarna heb ik me geregistreerd om zelf te kunnen posten. Toen ben ik een hele tijd inactief geweest, omdat ik een andere tijdrovende hobby had. Toen ik dat wel gezien had kwam ik op de kantine het weerwolfspel weer tegen. Ik wist nog dat ik vroeger vaak mee wilde doen maar steeds net te laat was om me in te schrijven. Maar toen was er een regel dat er steeds 2 spellen mochten dus besloot ik dagelijks te gaan posten in de kantine, zodat ik niet zou vergeten het topic in de gaten te houden. En er hing ook nog eens een leuke sfeer, dus zo ben ik hier eigenlijk blijven hangen. Tegenwoordig kom ik nog steeds vaak op psychologie, de kantine, en soms ook op games en religie.
__________________
Diamanten zijn moeilijk te vinden.

Laatst gewijzigd op 15-04-2008 om 16:28.
Met citaat reageren
Oud 16-04-2008, 08:00
Devana
Avatar van Devana
Devana is offline
Ik zit hier eigenlijk nog maar pas.. Dat komt door Yvonne (Cherry_Springs), die praat vaak over dit forum, en dan zit ze in tussenuren heel stout in de mediatheek te forummen. Ik ben nogal nieuwsgierig aangelegd, dus op een gegeven moment heb ik me maar aangemeld.

Ik zit nu vooral in de Kantine.. Maar ik lees eigenlijk alle subfora (is dat een normale meervoud?) af en toe wel eens. Met voorkeuren voor psychologie, ARTistiek en wat andere random dingetjes.
__________________
Kitteh says meow.
Met citaat reageren
Oud 16-04-2008, 08:38
Missy
Avatar van Missy
Missy is offline
Citaat:
Ik zit hier eigenlijk nog maar pas.. Dat komt door Yvonne (Cherry_Springs), die praat vaak over dit forum, en dan zit ze in tussenuren heel stout in de mediatheek te forummen. Ik ben nogal nieuwsgierig aangelegd, dus op een gegeven moment heb ik me maar aangemeld.
Wat vertelt ze dan allemaal?

Ontopic: Alhoewel ik het in het begin vooral gezeur vond, ben ik nu blij dat mensen mij op spellingsfouten wijzen. Mijn Nederlands is er wel wat op vooruit gegaan.
__________________
Piekeren is de verkeerde kant op fantaseren.
Met citaat reageren
Oud 16-04-2008, 12:20
Cherry Springs
Avatar van Cherry Springs
Cherry Springs is offline
Ik vertel alleen maar leuks over het forum hoor. En dat het zo gezellig is. En Devana is serieus wel een forumer in hart en nieren denk ik, ze is zo'n type!
'
Ik typ dit nu dus ook in de mediatheek, hihi.
__________________
It's easy, like getting your attention, we go "Sex! Sex! Sex! Sex! Sex!"
Met citaat reageren
Oud 16-04-2008, 12:53
Verwijderd
Ik weet niet meer hoe ik hier terecht ben gekomen. Volgensmij door boekverslagen of de chat ofzo. Die chat vond ik volgensmij nooit leuk.
Ik ben hier lid sinds april 2005, toen was ik 15. Dat was nog wel met een ander account, maar daar gedroeg ik me als een noob dus had ik maar een nieuwe aangemaakt.

Met als een noob gedragen bedoel ik dat ik meteen rolleyede omdat er binnen een uur niemand gereageerd had. Ik was namelijk een forum gewend waar ze meteen reageren.

Ik heb altijd het meeste op psychologie rondgehangen, maar nu kijk ik ook wel op eten&drinken (al vind ik dat de laatste tijd ook wel weer een beetje een dom forum, want het topic "Wat heb je vandaag allemaal gegeten en gedronken" kun je beter "Wat heb je vandaag allemaal niet gegeten en gedronken" noemen), ook kijk ik op onzin, lichaam&gezondheid en wel eens op de kantine.

Ik heb gevraagd aan mijn vriend of hij hier ook wilde posten, maar hij heeft maar een paar posts gemaakt en ooit had een vriendin van mij hier ook een account, maar daar had ze geloof ik amper/niet mee gepost en een andere vriendin had trouwens ook een account, maar dat was uit haarzelf.

Ook al hang ik hier al een tijdje rond, ik ken nog niet zoveel mensen. Waarschijnlijk omdat ik niet zoveel post, maar vooral veel lees. Ik wil wel meer mensen leren kennen, dus daarom organiseer ik maar weer een meet op psych(nouja, als er genoeg animo voor is).
Met citaat reageren
Oud 16-04-2008, 13:05
Martiño
Avatar van Martiño
Martiño is offline
Citaat:
Met als een noob gedragen bedoel ik dat ik meteen rolleyede omdat er binnen een uur niemand gereageerd had. Ik was namelijk een forum gewend waar ze meteen reageren.
Haha, ja, dat zie je wel eens op de huiswerkfora. Van die mensen die denken dat ze in een chatbox zitten of dat er constant tien mensen paraat staan om je huiswerk te maken.
__________________
you're not my demographic
Met citaat reageren
Oud 16-04-2008, 14:59
Swlabr
Avatar van Swlabr
Swlabr is offline
In die tijd las ik veel boeken van Thea Beckman en wilde ik een lijst vinden met al haar boeken en recensies. Gewoon uit nieuwsgierigheid. Voor een lange tijd las ik alleen maar die recensies tot ik per ongeluk op één of andere link klikte dat leed naar dit forum. Na wat lezen op School en Studie meldde ik mij aan en hier ben ik dan.
__________________
Laziness is nothing more than the habit of resting before you get tired.
Met citaat reageren
Oud 16-04-2008, 15:09
martijn1985
Avatar van martijn1985
martijn1985 is offline
Citaat:
Toen ik in de 5e zat, werd ik door 3 klasgenoten gewezen op dit forum, dat het erg gezellig was en vooral op DK. Daar heb ik eerst een tijdje wat gelezen zonder echt veel te posten en na een tijdje kwam ik hier steeds vaker.

Omdat we toen nog internet via de telefoonlijn hadden, kon ik niet zo heel vaak internetten, dus bleef mijn forumgebruik nog vrij beperkt al leerde ik de weg wel steeds beter te vinden hier. Het was zelfs zo leuk dat ik met 2 van de mensen die me hierheen hadden gesleept naar een DK meeting ging (zie DK Meet #20).
Tja, en zo kom je dan ineens hele oude verhalen over jezelf tegen. Aangezien ik op dit moment toch niets te doen heb dan wachten op de kachel-repareer-meneer zal ik hier maar eens antwoorden.

Ik was nummer 3 van bovengenoemde klasgenoten en werd door nummers 1 en 2 hierheen gehaald (jawel, de geschiedenis herhaalde zich). Ik hing in eerste instantie ook veel op DK rond, maar ook al wel op psychologie en L&R. Volgens mij was ik toentertijd ook nog een van de die hard Feedbacker's (toen het nog zo heette). Later ben ik een beetje van forum weggegaan, werd iig minder actief. Nu kijk ik nog wel regelmatig, maar post veel minder.

Ik heb dus 1 meeting gedaan in Scheveningen. Denk dat ik het meerendeel van de mensen die daar toen waren niet op straat zou herkennen, maar dat is dan waarschijnlijk ook wederzijds dus dat scheelt weer. Weet nog wel dat we een heel vreemd meetingpoint hadden. Midden op een of ander mal spoor, met dank aan de treinenfetisjist Fleet Admiral, die later op die dag nog uit de Thora (dacht ik?) begon voor te dragen en daar ook niet meer mee ophield.
__________________
I hope to see my friend, and shake his hand. I hope the Pacific is as blue as it has been in my dreams. I hope.
Met citaat reageren
Oud 16-04-2008, 15:47
Verwijderd
Citaat:
Haha, ja, dat zie je wel eens op de huiswerkfora. Van die mensen die denken dat ze in een chatbox zitten of dat er constant tien mensen paraat staan om je huiswerk te maken.
Mja, ik zat op een forum waar er bijna altijd wel iemand online was en het nooit echt lang duurde totdat je een antwoord kreeg, vandaar.
Met citaat reageren
Oud 16-04-2008, 16:27
Verwijderd
Groot tijdje vervelend geweest, maar dat gaat ook vervelen, dus nu normaal.

Erop gekomen via klasgenoot, al wist ik niet wat een forum was.
Met citaat reageren
Oud 16-04-2008, 16:54
Verwijderd
ik zocht altijd naar verbeteringen en manieren waarop ik een verslag t beste kon maken en achtergrondinfo op s.com dus toen ben ik op een gegeven moment maar even irritant puberaal gaan lopen doen op t forum, ik was nogal een vervelend kutkind volgens mij maar t is wel bijgetrokken... zit hier al 5 jaar man toen was k nog geen 15... en mn nick is nog steeds tzelfde aangezien ik niks beters kan bedenken..
Met citaat reageren
Oud 16-04-2008, 17:20
flyaway
Avatar van flyaway
flyaway is offline
Ik vind je nick echt heel leuk
Met citaat reageren
Oud 16-04-2008, 18:38
Verwijderd
Ik ben hier in 3 havo begonnen, onder een andere nick. Dat was begin 2001 ergens, zo'n 7 jaar geleden dus. Ik kom hier bij vlagen en lees op ongeveer de helft van de fora mee.
Ik post het meest in L&G en Ontspanning.

Ik gedroeg mij niet heel erg anders dan nu, behalve dat ik dus een stuk jonger was. Ik kom hier vooral uit verveling eigenlijk.

Hmmhm!
Met citaat reageren
Oud 17-04-2008, 15:48
Dark Phoenix
Avatar van Dark Phoenix
Dark Phoenix is offline
Citaat:
Ik ben hier in 3 havo begonnen, onder een andere nick. Dat was begin 2001 ergens, zo'n 7 jaar geleden dus. Ik kom hier bij vlagen en lees op ongeveer de helft van de fora mee.
Ik post het meest in L&G en Ontspanning.

Ik gedroeg mij niet heel erg anders dan nu, behalve dat ik dus een stuk jonger was. Ik kom hier vooral uit verveling eigenlijk.

Hmmhm!
Nou, ik heb posts van je gelezen dat je nog best breezerig praatte enzo
__________________
[quote=sann;30693804]Ik ben een a-merk sletje.[/quote]
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Beleidszaken Terugkoppelen n.a.v. inventarisatie issues
Simon
106 15-01-2013 09:45
De Kantine Er was eens een forum met een prachtig Wat Saai Zeg topic. #180
Missy
500 16-04-2008 17:40


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:25.