Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Games
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 17-09-2011, 14:59
Verwijderd
hey, We kennen allemaal wel het spel: World of Warcraft, het spel dat duizenden mensen depressief heeft gemaakt. het spel dat al vele zelfmoorden heeft veroorzaakt. kortom: het spel dat levens verwoest. ik vind eigenlijk dat dit spel verboden moet worden, en dat iedereen die het speelt naar een kliniek moet. denken jullie hier ook zo over? wie is er voor? wie is er tegen?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 17-09-2011, 15:36
Verwijderd
Hoezo heeft WoW duizenden mensen depressief gemaakt en veel zelfmoorden veroorzaakt? Hoe weet je dat die mensen bijvoorbeeld niet al depressief waren? Ik weet dat er mensen zijn die verslaafd raken aan WoW, maar ligt dat meteen aan WoW of zouden die mensen ook verslaafd zijn geraakt aan iets anders als WoW niet bestond?
Ik vind dat jij de schuld nogal makkelijk bij WoW neerlegt, en je gaat ook voorbij aan het feit dat het spel ook héél veel spelers heeft die níet depressief zijn en die geen zelfmoord plegen...
Ik ben het dus niet met je eens
Met citaat reageren
Oud 17-09-2011, 16:41
Groentensoep
Groentensoep is offline
WoW is gewoon een "tool" voor gameverslaafden. Als er geen WoW zou zijn, is er wel een andere game. Zouden er geen games meer zijn, vinden ze wel een ander uitgangspunt
Met citaat reageren
Oud 17-09-2011, 17:10
DAH
Avatar van DAH
DAH is offline
Hoe plegen ze zelfmoord en waarom? Springen ze van een gebouw af omdat ze een keertje zijn overleden in de game, of spelen ze 23/7 en eten alleen maar pizzas en frikadellen, met een hartaanval als gevolg?
__________________
Badger badger badger badger badger badger badger, badger badger badger, badger, badger, mushroom mushroom!
Met citaat reageren
Oud 17-09-2011, 18:20
Verwijderd
Citaat:
Hoe plegen ze zelfmoord en waarom? Springen ze van een gebouw af omdat ze een keertje zijn overleden in de game, of spelen ze 23/7 en eten alleen maar pizzas en frikadellen, met een hartaanval als gevolg?
En zelfs dan nog; is die verslaving te wijten aan WoW of zouden ze zonder WoW wel verslaafd zijn aan drugs of iets heel anders?
Met citaat reageren
Oud 17-09-2011, 18:27
Verwijderd


Ik ben depressief geweest voor ik WoW begon te spelen, maar toen speelde ik veel BF2, zou dat ook ermee te maken kunnen hebben? Overigens, als iedereen die het speelt, naar de kliniek moet, dan zou het wel een overbevolking daar worden . Ik heb in ziekenhuizen gezeten en niet eentje speelde WoW.

Hoezo zou een spel zelfmoord kunnen veroorzaken? Ik speel WoW en ik zie er echt niets in dat mij zo depressief zou maken dat ik het niet meer zou zien zitten.

Oh ja en bron?
Met citaat reageren
Oud 17-09-2011, 18:45
Macrador
Avatar van Macrador
Macrador is offline
Ik heb het gespeeld nooit depri van geworden en nu ben ik het beu en gestopt. Heel verslavend hoor.
__________________
k҉akbeĺg| Mo̴c̷r̸o ̀d'Or
Met citaat reageren
Oud 17-09-2011, 19:53
Verwijderd
Ik vind dat iedereen die dit soort domme voorstellen maakt gewoon een nekschot moet krijgen, voordat ze anderen aansteken met hun stupiditeit.
Met citaat reageren
Oud 17-09-2011, 20:12
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Dit is zo ver overdreven dat het haast wel een trol moet zijn.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 17-09-2011, 22:09
mepsteen
Avatar van mepsteen
mepsteen is offline
Ik heb via WoW een orgie georganiseerd in Den Bosch, telt dat ook?
__________________
I'm too old for this shit.
Met citaat reageren
Oud 18-09-2011, 09:33
Verwijderd
Citaat:
Dit is zo ver overdreven dat het haast wel een trol moet zijn.
Het klinkt vooral als een extreme stelling voor bijvoorbeeld een debat op school
Met citaat reageren
Oud 20-09-2011, 09:05
Mobius
Avatar van Mobius
Mobius is offline
Als je nick "Durial321" is dan verwacht ik eigenlijk dat het gaat om een Blizzard-fanboy die lekker wil trollen.
__________________
Guilty of being white.
Met citaat reageren
Oud 20-09-2011, 09:34
Noedelhap
Avatar van Noedelhap
Noedelhap is offline
Citaat:
hey, We kennen allemaal wel het spel: World of Warcraft, het spel dat duizenden mensen depressief heeft gemaakt. het spel dat al vele zelfmoorden heeft veroorzaakt. kortom: het spel dat levens verwoest. ik vind eigenlijk dat dit spel verboden moet worden, en dat iedereen die het speelt naar een kliniek moet. denken jullie hier ook zo over? wie is er voor? wie is er tegen?
__________________
Voor het onrecht is het bij mij kwaad kersen eten.
Met citaat reageren
Oud 20-09-2011, 12:36
WertFolie
Avatar van WertFolie
WertFolie is offline
Alleen mensen die al depressief zijn gaan WoW spelen
__________________
Wazzup?
Met citaat reageren
Oud 20-09-2011, 13:50
Aquizi
Aquizi is offline
WOW een verslaving? MMORP games zijn wel de games die het meest "gevaarlijk" zijn ja. Uit onderzoek is gebleken dat onder de jongeren toch 12000 verslaaft zijn.

Of het verbannen moet worden? Nee, voor vele (en die andwoorden komen voornamelijk uit forums) is het gewoon een leuk tijdverdrijf. Ik vind dat dat moet kunnen. De een kijkt t.v. en de ander speelt WOW. No big deal.
Met citaat reageren
Oud 20-09-2011, 21:07
Kitten
Avatar van Kitten
Kitten is offline
Verslaving is uiteindelijk een symptoom dat een oorzaak heeft die dieper ligt. Dat ligt niet aan het medium waardoor het tot uiting komt. Misschien is het een medium dat erg opvalt door het grote aantal mensen dat het speelt.

Daarnaast: http://www.rpgstudies.net/stackpole/pulling_report.html
__________________
Altijd nuchter
Met citaat reageren
Oud 22-09-2011, 00:01
Obi Wan
Avatar van Obi Wan
Obi Wan is offline
Oorzaak van het depressief maken van duizenden mensen en ook oorzaak van vele zelfmoordpogingen, en waar haalt onze goede OP deze feiten vandaan, noem dan eens bronnen?

In de media hoor ja natuurlijk vaak namen vallen van games die op dat moment een hype zijn zodat men veilig een vingertje ergens naar kan wijzen en zo grotere problemen over laten waaien, in het verleden zijn spellen als Carmageddon, Counterstrike en Call of Duty ook al factoren hier voor geweest.

Dit soort verhalen zijn complete onzin, de spellen zijn niet gemaakt voor mensen die al iets los hebben zitten in hun hoofd en daardoor dit soort spellen niet aan kunnen, de verantwoordelijkheid van de acties en gevolgen van en voor de personen die er wel depressief van worden of er zelf een einde aan willen maken liggen nog altijd bij hunzelf (of indien minderjarig bij hun ouders), deze mensen hebben het al niet goed zitten en zoals al eerder genoemd speelt er in deze gevallen al heel veel meer mee, het spel is de trigger misschien, maar niet de oorzaak.
Met citaat reageren
Oud 12-10-2011, 18:19
Heron
Heron is offline
Alles is gevaarlijk.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 12-10-2011, 18:26
Verwijderd
Goede toevoeging.
Met citaat reageren
Oud 26-10-2011, 23:28
perform023
perform023 is offline
Citaat:
hey, We kennen allemaal wel het spel: World of Warcraft, het spel dat duizenden mensen depressief heeft gemaakt. het spel dat al vele zelfmoorden heeft veroorzaakt. kortom: het spel dat levens verwoest. ik vind eigenlijk dat dit spel verboden moet worden, en dat iedereen die het speelt naar een kliniek moet. denken jullie hier ook zo over? wie is er voor? wie is er tegen?
Wat een ^$#&crap..
Betaal jij dan btw de kliniek..?
Met citaat reageren
Oud 31-10-2011, 13:49
Bilson
Bilson is offline
ik moet eerlijk zeggen dat ie een klein beetje gelijk heeft, maar dan enkel en alleen bij die zelfmoorden hoor,
ik zie vaak spelers van op grote hoogte van hun mount afspringen en dan te pletter vallen in Stormwind op dan toch maar die achie te kunnen bemachtigen, of is het mss die lvl26 warrior die denkt dat ie Imba is en een lvl85 elite te lijf gaat ... kan ook natuurlijk hehehe, of mss die groep horde spelers die denken dat ze low lvl area's kunnen hawken om low lvl spelers te pesten en dan plots oog in oog te komen staan met 10 lvl 85's kan natuurlijk ook, voor derest klapt die kerel maar wat uit zen nek en vaak over dingen waar ie niks van af weet hehehe.
Het is wel zo dat Wow verslavend is maar ligt dat niet aan jezelf ??
zelf speel ik reeds bijna 3 jaar en soms zit ik er meer dan 4 uurtjes op en soms duurt het enkele dagen voor ik er weer eens op ga spelen, ik ga wel alle dagen even online gaan kijken aangezien ik GM ( Guildmaster ) ben.
je drijft het zover als jezelf wenst.
Eneuh btw .... die videoclipjes die je op het net vind van die kerels die hun pc/laptop vernielen door een of andere wow toestand is 101% FAKE, tuurlijk zijn er mensen die een tikkeltje te ver gaan met hun frustratie als ze weer eens wipen op een boss, maar nogmaals het ligt allemaal aan jezelf en in hoever je jezelf kan beheersen ;-)
greetzzz en laat die nekkletsers gewoon opzij liggen want die doen het gewoon om jouw aandacht te krijgen en zich te amuseren met al de replys hier.
greetzzz
Met citaat reageren
Oud 31-10-2011, 16:09
Verwijderd
wat
Met citaat reageren
Oud 31-10-2011, 18:34
Verwijderd
Volgens mij gaat het nu over zm in het spelletje zelf.
Met citaat reageren
Oud 31-10-2011, 21:23
Macrador
Avatar van Macrador
Macrador is offline
Dat kun je in elk spel waar je kan doodgaan.
__________________
k҉akbeĺg| Mo̴c̷r̸o ̀d'Or
Met citaat reageren
Oud 31-10-2011, 22:17
Not for Sale
Avatar van Not for Sale
Not for Sale is offline
Citaat:
Volgens mij is het een grapje
Verder loltopic, keep it up
__________________
I thought we were an autonomous collective!
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Jouw politieke partij
WärteR
153 21-11-2006 18:07
Lifestyle Wat voor 'commentaar' heb jij vandaag op je kleding gehad?
Boef
496 18-02-2004 00:32
Seksualiteit Naar de hoeren
Verwijderd
50 19-03-2003 18:40
Levensbeschouwing & Filosofie vraagje aan christenen
salacia
52 16-01-2003 21:11
Drugs & Alcohol wat is nou precies....
maatje
5 17-03-2002 14:01
Lichaam & Gezondheid Je beter voelen met weinig eten
Me_Myself_and_I
10 08-11-2001 15:42


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:44.