Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 27-10-2009, 15:31
Verwijderd
Verkort alcohol je levens span?
Met citaat reageren
Oud 27-10-2009, 15:42
Verwijderd
Als je er zoveel van drinkt dat je leverfalen of pancreatitis (alvleesklierontsteking) krijgt wel. Als je er zoveel van drinkt dat je galstenen krijgt, mogelijk. Als je er mee achter het stuur gaat zitten ook. Gemiddeld-tot-zware drinkers hebben al meer kans op hart- en vaatziekten zoals een herseninfarct. Daarbij hebben zware drinkers vaak een slechtere zelfverzorging.

De gemiddelde levensverwachting neemt geleidelijk af vanaf >21 glazen per week bij mannen of >14 glazen per week bij vrouwen. Advies is dan ook voor mannen om onder de 14 glazen te blijven en voor vrouwen onder de 7.
Met citaat reageren
Oud 27-10-2009, 16:15
ganralph
ganralph is offline
en voordat de lolbroeken beginnen over grote glazen: in de alcoholwereld spreek je over "units" of "eenheden"

http://en.wikipedia.org/wiki/Unit_of_alcohol

normale glazen bier komen zo overeen met een unit; een klein shot sterke drank ook.
__________________
Change the planet, or go home.
Met citaat reageren
Oud 27-10-2009, 16:45
Verwijderd
Bedankt Sarah en Ganralph voor het beantwoorden van mijn vraag.
Met citaat reageren
Oud 27-10-2009, 16:58
ganralph
ganralph is offline
overigens betekent het niet dat iedere dag twee biertjes hetzelfde is als 1 keer per week 14 biertjes!

1 "unit" bier kan ook een ander effect op je hebben, dan 1 "unit" wodka of zo. 10 biertjes staat dus niet zonder meer gelijk aan 10 glazen wodka!
__________________
Change the planet, or go home.
Met citaat reageren
Oud 27-10-2009, 21:31
Verwijderd
Ik heb nog nooit gedronken, maar ik vraag me dus af of het kwaad kan als iemand 1 a 2 biertjes per week drinkt.

Laatst gewijzigd op 27-10-2009 om 22:07.
Met citaat reageren
Oud 27-10-2009, 21:36
Pluis
Avatar van Pluis
Pluis is offline
nee, het schijnt zelfs dat 1 unit per dag juist goed is voor de stolling (mensen in frankrijk die iedere dag wijn drinken worden er iig behoorlijk oud mee)

met 1 a 2 biertjes per week zal je absoluut geen schade aanrichten
__________________
"Haar linker borst is groter, evenals haar rechter"
Met citaat reageren
Oud 28-10-2009, 08:53
ganralph
ganralph is offline
Citaat:
Ik heb nog nooit gedronken, maar ik vraag me dus af of het kwaad kan als iemand 1 a 2 biertjes per week drinkt.
1 of 2 biertjes kan normaal gesproken geen kwaad.
helaas is het voor sommige jongeren (en ouderen!) moeilijk om zich tot 2 biertjes te beperken. als je ooit gaat drinken, hou dan in de gaten dat je het niet normaal gaat vinden om steeds iets meer te nemen.

Citaat:
nee, het schijnt zelfs dat 1 unit per dag juist goed is voor de stolling (mensen in frankrijk die iedere dag wijn drinken worden er iig behoorlijk oud mee)
volgens mij geldt dat toch specifiek voor rode wijn...? en of het ooit echt is aangetoond, weet ik niet...
__________________
Change the planet, or go home.
Met citaat reageren
Oud 28-10-2009, 11:06
Verwijderd
^In theorie bevat rode wijn naast alcohol ook een andere fermentatiestof uit druiven die verwant is aan bloedverdunners, maar die stof zit er maar in heel kleine concentratie in. Dat het drinken van 1 glas rode wijn per dag juist goed is om hart- en vaatziekten te voorkomen is nooit in de praktijk bewezen. Dus het blijft onduidelijk. Maar 1 glas per dag kan in elk geval geen kwaad (hoewel het beter is om ook af en toe een dag niets te drinken, vooral om te voorkomen dat je het 'nodig hebt om te slapen' en dat soort ongein).
En 1 à 2 biertjes per week kan ook geen kwaad bij iemand die geen leverziekte heeft en een volgroeid lichaam.

Overigens is de levensverwachting in Frankrijk 80,9 jaar (volgens wikipedia). In Nederland is dat 79,4 jaar. In andere mediterreane landen is het ook zo rond de 80 jaar. Scheelt allemaal niet zo veel.
http://en.wikipedia.org/wiki/List_of...ife_expectancy
Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Drugs & Alcohol Artikel:'Alcohol en tabak schadelijker dan wiet en XTC'
coopergirl
7 03-04-2007 15:11
Drugs & Alcohol All the pleasures of alcohol, with no downsides
Verwijderd
4 12-04-2006 16:43
Algemene schoolzaken Enquête Gebruik van tabak en alcohol onder jongeren
Foxy_oud
72 09-07-2004 17:08
Drugs & Alcohol enquete (ja weer) over Alcohol
ikbenschipper1
50 19-03-2003 22:59


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:28.