Oud 06-04-2004, 08:24
Günther
Avatar van Günther
Günther is offline
ik hoorde net dat het kabinet van plan was de wiet te checken naar sterkte en als het veel sterker is geworden dat het dan verboden wordt ofzo...

(mjah het is sochtens en ik ben brak jah...)

maar wtf mogen ze dat zomaar doen? en als ze dat gaan doen, moeten er natuurlijk wel rellen komen naja iig het is fucked als t verboden wordt
__________________
spoorontwijkend gedrag

Laatst gewijzigd op 06-04-2004 om 10:22.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 06-04-2004, 08:31
Footprint
Avatar van Footprint
Footprint is offline
hehe dat zou wel ff vrij genaaid worden
duwen ze ons even allemaal in het criminele circuit
__________________
vBulletin bericht: Je kunt jezelf natuurlijk niet toevoegen aan je lijst...
Met citaat reageren
Oud 06-04-2004, 09:00
Blenderhead
Avatar van Blenderhead
Blenderhead is offline
komt er toch niet meer door. Dan heeft Nederland ineens een miljoen (draaideur-)criminelen erbij...
__________________
You see us coming and you all together run for cover! WE'RE TAKING OVER THIS TOWN
Met citaat reageren
Oud 06-04-2004, 09:21
Verwijderd
"It's too late for me, my son"


Zeg ik dan, terwijl we balkenende een bemoedigend schouderklopje geven.
Met citaat reageren
Oud 06-04-2004, 09:25
cactus metro
Avatar van cactus metro
cactus metro is offline
Ja, dus iedereen allemaal links stemmen bij de volgende verkiezingen!!!!!!! Dat is de enige redding!!!! Anders wordt het gewoon echt verboden. Die Balkenende en Zalm willen dat Nederland een Amerikaanse provincie wordt. Dusseh SP, Groen Links of desnoods PvdA!!!!! Anders wordt onze vaderlands trots verboden... gedoogbeleid enzo...
Met citaat reageren
Oud 06-04-2004, 09:57
Günther
Avatar van Günther
Günther is offline
Citaat:
cactus metro schreef op 06-04-2004 @ 10:25 :
Ja, dus iedereen allemaal links stemmen bij de volgende verkiezingen!!!!!!! Dat is de enige redding!!!! Anders wordt het gewoon echt verboden. Die Balkenende en Zalm willen dat Nederland een Amerikaanse provincie wordt. Dusseh SP, Groen Links of desnoods PvdA!!!!! Anders wordt onze vaderlands trots verboden... gedoogbeleid enzo...
jij mag nog niet stemmen
__________________
spoorontwijkend gedrag
Met citaat reageren
Oud 06-04-2004, 09:59
cactus metro
Avatar van cactus metro
cactus metro is offline
Citaat:
black angel schreef op 06-04-2004 @ 10:57 :
jij mag nog niet stemmen
Nee, daarom spoor ik de 18+ forummers aan om dit wel te doen, en wel op een linkse partij

Enne.... verander de titel even in "illegaal", je heb een typo gemaakt (of je weet gewoon niet hoe je t schrijf).
Met citaat reageren
Oud 06-04-2004, 10:11
Allure
nu.nl:


Hasj en wiet mogelijk harddrugs

Uitgegeven: 6 april 2004 08:49
Laatst gewijzigd: 6 april 2004 09:51

AMSTERDAM - Softdrugs als nederwiet en hasj komen mogelijk op de lijst van verboden middelen. Dat blijkt uit een zogenoemde cannabisbrief, die vrijdag in het kabinet wordt besproken. Dit meldt de NOS.

Het THC -gehalte (Tetrahydrocannabinol) in hasj en nederwiet is in de loop der jaren zo hoog geworden dat die middelen intussen kan worden beschouwd als harddrugs, aldus het Trimbos-instituut.

Staatssecretaris Ross (Volksgezondheid) waarschuwde vorig jaar nog voor angst- en paniekaanvallen bij onervaren wietrokers.
Met citaat reageren
Oud 06-04-2004, 10:22
Günther
Avatar van Günther
Günther is offline
Citaat:
cactus metro schreef op 06-04-2004 @ 10:59 :
Nee, daarom spoor ik de 18+ forummers aan om dit wel te doen, en wel op een linkse partij

Enne.... verander de titel even in "illegaal", je heb een typo gemaakt (of je weet gewoon niet hoe je t schrijf).
waarschijnlijk was ik stoned... net als nu
__________________
spoorontwijkend gedrag
Met citaat reageren
Oud 06-04-2004, 10:26
Günther
Avatar van Günther
Günther is offline
Citaat:
Allure schreef op 06-04-2004 @ 11:11 :
nu.nl:


Hasj en wiet mogelijk harddrugs

Uitgegeven: 6 april 2004 08:49
Laatst gewijzigd: 6 april 2004 09:51

AMSTERDAM - Softdrugs als nederwiet en hasj komen mogelijk op de lijst van verboden middelen. Dat blijkt uit een zogenoemde cannabisbrief, die vrijdag in het kabinet wordt besproken. Dit meldt de NOS.

Het THC -gehalte (Tetrahydrocannabinol) in hasj en nederwiet is in de loop der jaren zo hoog geworden dat die middelen intussen kan worden beschouwd als harddrugs, aldus het Trimbos-instituut.

Staatssecretaris Ross (Volksgezondheid) waarschuwde vorig jaar nog voor angst- en paniekaanvallen bij onervaren wietrokers.
dat ja ....maar als het echt zover komt ik ga niet bij staan kijken en niks doen... óns beleid diegene die het niet willen gebruiken gebruiken het niet, en diegene die gevoelig zijn ofzo draaien maar iets kleinere joints.... maar het smaakt in deze tijd juist super, overal zie je nieuwe soorten met veel potentie om #1 te worden, en juist nu komen die k*ankerlijers aanzetten met dit... als ze dan toch iemand omver moeten rijden is dat balkenende en zn idioten....

amen

naja ik ga weer verder chillebn
__________________
spoorontwijkend gedrag
Met citaat reageren
Oud 06-04-2004, 10:31
Illuminati
Illuminati is offline
WAAAH!
Wat een stelletje...

Als ze nou echt zo moraal-ridderig willen zijn waarom verbieden ze dan niet alles?
Koffie, peuken, alcohol, herbals, medicijnen, chocola, suiker

jah suiker dat is toch een smerig goedje...

jammer genoeg zijn we er al een meer dan een halve eeuw totaal hooked aan, en denk ik dat veel van onze hedendaagse welvaarts stoornissen/aandoeningen/ziekten/gezwellen e.d. in dit straatje hun oorzaak vinden...

Anyway, wat als die nederwiet zo sterk is? BOEIE!
Rook je toch minder? Krijg je ook minder kankerverwekkende stoffen binnen.

+het zou echt hoerig zijn voor het toerisme
+400.000 criminelen erbij (regelmatige rokers)

En dan is er pas echt een springplank ontstaan naar hard-drugs!
Als XTC beter verkrijgbaar word dan wiet? Of wat dan ook...

De regeringen van vandaag zijn te fokking liberaal, en dan heb ik het over hun doen en laten... niet over onze vrijheid...

SCHOFTEN SCHOFTEN!
Met citaat reageren
Oud 06-04-2004, 10:49
herz
herz is offline
wat een stelletje ongelooflijke domme losers. hoe durven ze. Wij hebben het beste beleid ter wereld. Hierdoor word nederland terug naar de 18e eeuw geschopt. Ons beleid roeleert. Wij hebben de minste criminelen ter wereld. Nederland is fijn. Maar als die klootzakken alles gaan veranderen dan word nederland een kloteland. Soms is verandering helemaal niet goed. Je moet niet veranderen om te veranderen maar om te verbeteren.
Met citaat reageren
Oud 06-04-2004, 11:01
Verwijderd
huppa weer een demonstratie meer dan
Met citaat reageren
Oud 06-04-2004, 11:03
Günther
Avatar van Günther
Günther is offline
Citaat:
herz schreef op 06-04-2004 @ 11:49 :
Je moet niet veranderen om te veranderen maar om te verbeteren.
Citaat:
EZBlade schreef op 06-04-2004 @ 12:01 :
huppa weer een demonstratie meer dan
__________________
spoorontwijkend gedrag
Met citaat reageren
Oud 06-04-2004, 11:14
zeehond23
Avatar van zeehond23
zeehond23 is offline
massaal naar legalize toe dus
__________________
#JeSuisLidl
[QUOTE=Kristaco;33732259]Met jezelf spelen is lekker.[/QUOTE]
Met citaat reageren
Oud 06-04-2004, 11:16
Günther
Avatar van Günther
Günther is offline
Citaat:
zeehond23 schreef op 06-04-2004 @ 12:14 :
massaal naar legalize toe dus
uhuh!! met tomaten
__________________
spoorontwijkend gedrag
Met citaat reageren
Oud 06-04-2004, 11:50
cha0s
Avatar van cha0s
cha0s is offline
flink genaaid...
__________________
He died shortly after, intriguingly, while standing up and leaning against a mantlepiece, purely in order to prove that it could be done.
Met citaat reageren
Oud 06-04-2004, 12:15
honour
Avatar van honour
honour is offline
het verbieden heeft geen nut. kijk naar de andere soorten harddrugs. gebruikt en verkocht worden ze toch wel. daar is geen wet voor nodig. alleen kun je er dan niet meer op toezien en dat kan nu wel nog enigzins. thc gehalte verlagen is al helemaal dom want dan gaan de mensen zelf expirimenteren om het gehalte weer omhoog te krijgen en wie weet wat er dan van rotzooi in komt. ze zullen toch op zoek moeten gaan naar een andere oplossing....

greetz me
__________________
ik hoop dat ik je kan geven wat jij mij geeft
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 06-04-2004, 12:38
]{ing
Avatar van ]{ing
]{ing is offline
thc gehalte boeit toch niet. doe mij maar overal puur sativa..
Met citaat reageren
Oud 06-04-2004, 12:45
cha0s
Avatar van cha0s
cha0s is offline
Citaat:
honour schreef op 06-04-2004 @ 13:15 :
ze zullen toch op zoek moeten gaan naar een andere oplossing....
legaliseren.

hard drugs ook, dan haal je 't uit het criminele circuit, haal je het appeal er voor 'n deel af, schoner spul, minder risicos.
__________________
He died shortly after, intriguingly, while standing up and leaning against a mantlepiece, purely in order to prove that it could be done.
Met citaat reageren
Oud 06-04-2004, 13:00
Verwijderd
Ik stem wat ik zelf wil... geen propagandistische toestanden hier aub... het leven bestaat wel uit meer dan blowen alleen, daarvoor ga ik echt niet op een partij stemmen die voor rest gewoon zuigt.

en pvda moesten ze helemaal schoppen. Bah mijn hele dag verpest door politiek gezwets alweer.
Met citaat reageren
Oud 06-04-2004, 13:04
zeehond23
Avatar van zeehond23
zeehond23 is offline
Citaat:
Mutant schreef op 06-04-2004 @ 14:00 :
geen propagandistische toestanden hier aub


en pvda moesten ze helemaal schoppen.



























__________________
#JeSuisLidl
[QUOTE=Kristaco;33732259]Met jezelf spelen is lekker.[/QUOTE]
Met citaat reageren
Oud 06-04-2004, 13:08
honour
Avatar van honour
honour is offline
Citaat:
cHa0s schreef op 06-04-2004 @ 13:45 :
legaliseren.

hard drugs ook, dan haal je 't uit het criminele circuit, haal je het appeal er voor 'n deel af, schoner spul, minder risicos.
ja dom ook eigenlijk dat ik daar niet aan dacht. maar ja blond zijn kan nogal es als excuus gebruikt worden hoorde ik. of was het nou wat anders???? hmmmm
__________________
ik hoop dat ik je kan geven wat jij mij geeft
Met citaat reageren
Oud 06-04-2004, 13:13
zeehond23
Avatar van zeehond23
zeehond23 is offline
tof man, de essentie van het gedoogbeleid de rug toe keren!
__________________
#JeSuisLidl
[QUOTE=Kristaco;33732259]Met jezelf spelen is lekker.[/QUOTE]
Met citaat reageren
Oud 06-04-2004, 13:32
Hippetitus
Avatar van Hippetitus
Hippetitus is offline
in ieder geval is het een zwaar kut besluit van het kabinet





ik hoop eigenlijk wel dat er dan rellen onstaan kunnen we lachen
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 06-04-2004, 13:43
cactus metro
Avatar van cactus metro
cactus metro is offline
Citaat:
Mutant schreef op 06-04-2004 @ 14:00 :
Bah mijn hele dag verpest door politiek gezwets alweer.
stel je niet aan........

je dag verpest?? nou dan is die dag nooit veel geweest... als het door zoiets kleins verpest kan worden...

anyway ik heb er eentje weggehaald die laatste met die vlag was wel een beetje stom misschien

(maar niet zo stom dat iemand ze dag derdoor kan verpest worden)
Met citaat reageren
Oud 06-04-2004, 13:50
honour
Avatar van honour
honour is offline
Citaat:
soul eater schreef op 06-04-2004 @ 14:32 :
in ieder geval is het een zwaar kut besluit van het kabinet

ik hoop eigenlijk wel dat er dan rellen onstaan kunnen we lachen
wat schiet je nou weer op met rellen? alsof nederland niet al genoeg moeite heeft om alles goed te doen. ze doen gekke dingen omdat ze de weg kwijt zijn. maar met rellen schiet je ook nix op. ja je komt op het nieuws ja. maar veel nut zal het niet hebben.
__________________
ik hoop dat ik je kan geven wat jij mij geeft
Met citaat reageren
Oud 06-04-2004, 14:01
Blenderhead
Avatar van Blenderhead
Blenderhead is offline
Citaat:
Oma schreef op 06-04-2004 @ 14:59 :


Dus ja, opzich wel schraal, maar een onwijze ramp is het niet. Ik vind het eerder kut dat ik niet über ephedra's heb kunnen inslaan, vanwege geld- en tijdgebrek .
dan moet je gewoon naar nijmegen komen
__________________
You see us coming and you all together run for cover! WE'RE TAKING OVER THIS TOWN
Met citaat reageren
Oud 06-04-2004, 14:03
Verwijderd
^Whut, helemaal naar Nijmegen

Maaruh nou reageer je op een post die ik net weghaal, want uh ik zat opeens te denken volgens mij heb ik alles verkeerd gelezen. OF niet?
Met citaat reageren
Oud 06-04-2004, 14:08
Verwijderd
Nouja ik post gewoon wat ik net poste en toen weer weghaalde. En als het niet klopt, dan mot je het maar ff zeggen. Want ik ben ff de weg kwijt. ofzo.

--------------------------------------------------------------------------------
Mja opzich wel minder, maarja we gaan natuurlijk niet overdrijven.

Als ik het goed begrijp willen ze alleen de wietjes en hashjes met een te hoog percentage THC uit de shops halen. Mja, white widow, mea en al die shit die veel mensen roken blijven dus gewoon.
En als je per se zo'n uber hoog percentage wil, er zijn nog steeds genoeg straatdealers/dudes met eigen kweek die goeie, sterke shit hebben. Bedoel de shops kopen die sterke shit toch ook bij één of andere kweker.

Dus ja, opzich wel schraal, maar een onwijze ramp is het niet. Ik vind het eerder kut dat ik niet über ephedra's heb kunnen inslaan, vanwege geld- en tijdgebrek .


dat dus
Met citaat reageren
Oud 06-04-2004, 14:20
Moehaha
Avatar van Moehaha
Moehaha is offline
ik heb nog maar 1 ephedraatje maar als de overheid wiet gaat verbieden daar schiet nederland nx mee op. Als het straks serieus wordt en ze gan wetten aan nemen dan ga ik de straat op
__________________
A joint a day keeps the doctor away
Met citaat reageren
Oud 06-04-2004, 14:34
cha0s
Avatar van cha0s
cha0s is offline
de barricades op!
__________________
He died shortly after, intriguingly, while standing up and leaning against a mantlepiece, purely in order to prove that it could be done.
Met citaat reageren
Oud 06-04-2004, 14:39
zeehond23
Avatar van zeehond23
zeehond23 is offline
"die goede ouwetijd"

he chaos?
__________________
#JeSuisLidl
[QUOTE=Kristaco;33732259]Met jezelf spelen is lekker.[/QUOTE]
Met citaat reageren
Oud 06-04-2004, 14:45
cha0s
Avatar van cha0s
cha0s is offline
ghehe
__________________
He died shortly after, intriguingly, while standing up and leaning against a mantlepiece, purely in order to prove that it could be done.
Met citaat reageren
Oud 06-04-2004, 15:08
Verwijderd
Whaha vet dom, komt het net weer op het nieuws, dat wiet en hash tegenwoordig net een hard drugs is enzo.

Hoor je me mutti vet minachtend: "je bent dus nu een hard drugs gebruiker".

Hoe bedoel je trieste reactie.
Met citaat reageren
Oud 06-04-2004, 15:14
Verwijderd
Citaat:
Oma schreef op 06-04-2004 @ 16:08 :
Whaha vet dom, komt het net weer op het nieuws, dat wiet en hash tegenwoordig net een hard drugs is enzo.

Hoor je me mutti vet minachtend: "je bent dus nu een hard drugs gebruiker".

Hoe bedoel je trieste reactie.
Omg. Ouders, soms

Maar voordat iedereen gelijk begint te schreeuwen (al is het daar een beetje te laat voor ), alleen de sterkste soorten worden misschien verboden omdat volgens de regering het thc gehalte de spuigaten uit loopt . Maar die zijn ws. wel het populairst
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 06-04-2004, 15:52
probeer
Avatar van probeer
probeer is offline
oooow zie mij.. voor 50 euri naar zuidamerika.. mn aars vol laten stoppen, terug naar nederland.. daar aangekomen anaal gevingerd worden.. ow tis gevonden.. goed kut.. mwa t wordt dr uitgehaald en uhm.. khoef de bak niet eens in?

maar wel wiet en hasj illegaal maken? beetje jammer he..
Met citaat reageren
Oud 06-04-2004, 16:21
Blenderhead
Avatar van Blenderhead
Blenderhead is offline
Citaat:
scrolllock schreef op 06-04-2004 @ 16:52 :
oooow zie mij.. voor 50 euri naar zuidamerika.. mn aars vol laten stoppen, terug naar nederland.. daar aangekomen anaal gevingerd worden.. ow tis gevonden.. goed kut.. mwa t wordt dr uitgehaald en uhm.. khoef de bak niet eens in?

maar wel wiet en hasj illegaal maken? beetje jammer he..

^
__________________
You see us coming and you all together run for cover! WE'RE TAKING OVER THIS TOWN
Met citaat reageren
Oud 06-04-2004, 16:56
zeehond23
Avatar van zeehond23
zeehond23 is offline
vet man, JP zijn normen en waarden
__________________
#JeSuisLidl
[QUOTE=Kristaco;33732259]Met jezelf spelen is lekker.[/QUOTE]
Met citaat reageren
Oud 06-04-2004, 17:08
Demiurge
Avatar van Demiurge
Demiurge is offline
Voor zover ik dit lees gaat het over nederwiet, en dat betekend dus niet dat wiet en hasj totaal verboden word, nederwiet is een soort wiet met een heel hoog THC gehalte wat gevaarlijk kan zijn. Er zijn meer soorten hasj en wiet die nu ook gedoogd worden en volgens mij gedoogd blijven.
Met citaat reageren
Oud 06-04-2004, 17:29
Type
Avatar van Type
Type is offline
Ja, geweldig. Trimbos instituut... Die mensen lopen al jaaaaren te zeiken dat het slecht is en foei dit en nee dat... Maar de helft van wat ze roepen is gebaseerd op wat ze denken, en niet op wat ze weten.

Ik denk dat er eerst een flink onderzoek gedaan moet worden dan, ook naar de uiteindelijke effecten van verhoging van het THC-gehalte, en DAN mag er pas iets mee gedaan worden. En stel dat het verboden zou worden, dan zijn wij in deze geniale bureaucratie nog wel een paar jaartjes bezig voor er echt iets aan gedaan kan worden
__________________
I'd like to meet the man who invented SEX and see what he's working on now
Met citaat reageren
Oud 06-04-2004, 19:17
funkypunk
Avatar van funkypunk
funkypunk is offline
het is nu ook weer op het nieuws.. tja, het was te verwachten met deze regering
Het is natuurlijk wel zo dat de hoeveelheid THC groter is, nou ja, dan maar demonstreren
__________________
nooit meer
Met citaat reageren
Oud 06-04-2004, 19:21
Dannemann
Dannemann is offline
Gewoon een thc beperking van 10% erop leggen, probleem opgelost
Met citaat reageren
Oud 06-04-2004, 19:28
]{ing
Avatar van ]{ing
]{ing is offline
Citaat:
Type schreef op 06-04-2004 @ 18:29 :
Ja, geweldig. Trimbos instituut... Die mensen lopen al jaaaaren te zeiken dat het slecht is en foei dit en nee dat... Maar de helft van wat ze roepen is gebaseerd op wat ze denken, en niet op wat ze weten.

Ik denk dat er eerst een flink onderzoek gedaan moet worden dan, ook naar de uiteindelijke effecten van verhoging van het THC-gehalte, en DAN mag er pas iets mee gedaan worden. En stel dat het verboden zou worden, dan zijn wij in deze geniale bureaucratie nog wel een paar jaartjes bezig voor er echt iets aan gedaan kan worden
Wat jij nu zegt is gebaseerd op wat je weet maar blijkbaar weet je niet zoveel, no offense. Toch denk ik niet dat het THC percentage de boosdoener is, om mensen bewust te maken van het feit dat wiet niet zo onschuldig is zal men meer aandacht moeten besteden aan voorlichting. Het is wel bewezen (dmv meerdere onderzoeken) dat iemand die meer wiet rookt ook een grotere kans heeft op psychoses op latere leeftijd, het is niet bewezen dat de sterkte van de wiet hierbij een grote rol speelt. Volgens Trimbos is 'nederwiet' zo sterk dat het als harddrugs bestempeld kan worden, daar ben ik het absoluut niet mee eens.
Met citaat reageren
Oud 06-04-2004, 19:39
herz
herz is offline
Als we nou allemaal demonstratief op dat plein white widow gaan roken. mss helpt het.
Met citaat reageren
Oud 06-04-2004, 19:52
JCG
Avatar van JCG
JCG is offline
Citaat:
Dannemann schreef op 06-04-2004 @ 20:21 :
Gewoon een thc beperking van 10% erop leggen, probleem opgelost
en dan de andere soorten helemaal legaliseren
__________________
Disgustibus non est disputandem
Met citaat reageren
Oud 06-04-2004, 20:10
Bleater
Avatar van Bleater
Bleater is offline
Echt belachelijk om dit te gaan verbieden, verbied dan ook maar meteen alcohol.. Het heeft naar mijn weten bijna alleen maar nadelen, denk aan al die lui die werken in coffeeshops, toeristenshops. Alles draait om wiet, ons nederwiet behoort in het rijtje van tulpen molens en klompen.. Het illegaliseren heeft geen of alleen negatief effect op het rookgedrag (kijk naar frankrijk engeland etc).
Met citaat reageren
Oud 06-04-2004, 20:37
DaFrostyOne
Avatar van DaFrostyOne
DaFrostyOne is offline
ik houd het kort..

bullshit :/
__________________
Terug van weggeweest?
Met citaat reageren
Oud 06-04-2004, 20:46
My Info
Avatar van My Info
My Info is offline
I agree
__________________
My info moet nogsteeds leren uitloggen als ze bij zeehond23 op scholieren heeft gezeten XD
Met citaat reageren
Oud 06-04-2004, 20:49
coopergirl
Avatar van coopergirl
coopergirl is offline
Gelukkig zijn ze erop terug gekomen! in het kader van 'dan kunnen we er geen overzicht over houden' blijft het het gedoogd... Vaagheid..
Enniewaj, het is sowieso onmogelijk zo'n beleid terug te voeren, dunkt mij....
__________________
Just because you're paranoid doesn't mean they're not out to get you.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Huiswerkvragen: Cultuur, Maatschappij & Economie Enquete - Coffeeshops
indie-gurl
21 29-08-2005 16:16


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:07.