Oud 22-02-2002, 16:00
Verwijderd
Hey,

Ik had het er pasgeleden over met mijn beste vriendin, leeftijden...(voor het slapen met een vriendje)

Nou zit het zo, zij heeft sinds 2 weken een vriend ofzo en ze zei dat hij van de zomer een week alleen thuis is en dat zij wel bij hem zou mogen blijven slapen. 1 nachtje of langer. ff rekenen...dan hebbe ze het dus ongeveer 4 of 5 maanden...Ze wordt in april 16.

en ik heb het nu inmiddels 9 maanden ongeveer met mijn vriend, dan dus 13 of 14 en ik ben dan 15 want wordt in november pas 16.

ze zei dat ik nog niet bij mijn vriend zou mogen slapen op die leeftijd...tenminste daar kwam het op neer. dat ik daar nog te jong voor was ofzo (ze geeft mijn ouders gelijk, mijn ouders vinden me zelf nog te jong voor een vriend, maar goed daar hebben we het nu niet over, het gaat om het naar bed gaan.)

Wat vinden jullie nou...vinden jullie 15 en over 3 maanden 16 een verschil hebben met al een maandje 16 zijn? of niet? want volgens mij maakt dat echt geen flikker uit en weet ik zelf ook wel waar ik aan toe ben...

jullie mening graag dankjewel...

shit ik zou het echt niet kunnen uitstaan denk ik dat zij wel bij haar vriend zou mogen slapen na zo een korte tijd en ik na een jaar en 2 maanden ofzo nog niet....klinkt stom he...of niet? ach ja ik ben wel eens beetje jaloers...
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 22-02-2002, 17:12
Piccola
Piccola is offline
Citaat:
StefanLovertje schreef:

Wat vinden jullie nou...vinden jullie 15 en over 3 maanden 16 een verschil hebben met al een maandje 16 zijn?
Als ik jouw moeder zou zijn zou je van mij bij je vriend mogen slapen hoor! Ik vind het ook geen verschil, snap niet waarom ouders hier zo moeilijk over kunnen doen! De mijne doen er trouwens ook lastig over.. Echt balen!
Met citaat reageren
Oud 22-02-2002, 19:24
FB
Avatar van FB
FB is offline
Je moet het (lijkt mij) afrekenen naar het SCHOOLJAAR waarin je zit... (dwz als je nooit was blijven zitten you know)
Met citaat reageren
Oud 23-02-2002, 00:45
moenbase
Avatar van moenbase
moenbase is offline
kijk allereerst...wat men gaat verbieden gaat men juist doen. Als je moeder zegt dat je nog te jong bent, dan ga je er juist overnadenken om het te doen. Het is een soort tegenstrijdige stimulatie...
Maar ok, ach te jong, wanneer ben je te jong...ik vind 16 jong, maar ja als je het zo graag wilt doen...tja, wie houdt je dan tegen... Ik vind het alleen niet ok, maar ja, wie ben ik om het je te gaan "verbieden".

Maar ik ben er ook tegen dat mensen het gaan plannen "ik ben nu 16, dus ik "mag" sex hebben" das ook weer verkeerd. Ik ben er daarom ook voor dat het iets speciaals moet wezen, en niet iets is dat je "zomaar" even doet...
De 1e keer is misschien wel leuk om naar uit te kijken, maar niet op de manier van: "ja in de zomervakantie gaan we het doen"

Ok om terug te komen op je vraag...
Veel ouders vinden dat sex niet moet kunnen op jeugdige leeftijd, ook ik vind dat.
Ik vind dat je nog te jong bent om te beseffen of dit écht is wat je wilt.
Maar ja, dat is mijn mening...

oh trouwens....ze [je vriendin] wordt niet op "17 april" 16 he?

[Dit bericht is aangepast door moenbase (23-02-2002).]
__________________
Ik ben die uitzondering. "Rubbish, you're the one who's doomed to sink!"
Met citaat reageren
Oud 23-02-2002, 01:09
Verwijderd
Citaat:
moenbase schreef:
kijk allereerst...wat men gaat verbieden gaat men juist doen. Als je moeder zegt dat je nog te jong bent, dan ga je er juist overnadenken om het te doen. Het is een soort tegenstrijdige stimulatie...
Maar ok, ach te jong, wanneer ben je te jong...ik vind 16 jong, maar ja als je het zo graag wilt doen...tja, wie houdt je dan tegen... Ik vind het alleen niet ok, maar ja, wie ben ik om het je te gaan "verbieden".

Maar ik ben er ook tegen dat mensen het gaan plannen "ik ben nu 16, dus ik "mag" sex hebben" das ook weer verkeerd. Ik ben er daarom ook voor dat het iets speciaals moet wezen, en niet iets is dat je "zomaar" even doet...
De 1e keer is misschien wel leuk om naar uit te kijken, maar niet op de manier van: "ja in de zomervakantie gaan we het doen"

Ok om terug te komen op je vraag...
Veel ouders vinden dat sex niet moet kunnen op jeugdige leeftijd, ook ik vind dat.
Ik vind dat je nog te jong bent om te beseffen of dit écht is wat je wilt.
Maar ja, dat is mijn mening...

oh trouwens....ze [je vriendin] wordt niet op "17 april" 16 he?

[Dit bericht is aangepast door moenbase (23-02-2002).]
ik snap dat jij het niet ok vind. dat respecteer ik want dat is jou mening uiteraard. maar ik vind dat zinnetje van, als je 16 bent dan mag je sex hebben ook een beetje dom, misschien denken mensen zo...weet ik eigenlijk niet maar goed, ik dus niet. zoals je hebt gelezen heb ik stefan al 9 maanden dus je begrijpt vast wel dat ik van hem hou, het is meer dat, jah we hebben de laatste weken nogal wat meegemaakt en ik wil hem gewoon laten zien dat ik van hem ben, ik wil mijn lichaam aan hem schenken uit liefde...snapje? ik heb er goed over nagedact hoor, echt waar. en dat van 'ja laten we het in de zomervakantie eens doen' daar moest ik wel om lachen... dat is namelijk nie zo maar ja de volgende keer dat ik hem zie is in de meivakantie en dan in de zomervakantie. dus ja..ach...elke keer als ik een paar dagen bij hem ben ben ik ongesteld dus ja dat zit niet zo mee... maar mijn ouders verbieden het ons dus wel om op dezelfde kamer te slapen, bij hem thuis of bij mij thuis. daar baal ik best van, want zoals je zei de eerste keer moet speciaal zijn met een speciaal persoon en daar ben ik het mee eens! helemaal! dus ja ik denk dat je het je niet mooier kan wensen om snachts te vrijen en dan in elkaars armen te slapen...heb ik gelijk daarin? 'k dacht het toch wel

zijn hier niet meer meninge over?????????


nee 25 april...

[Dit bericht is aangepast door StefanLovertje (23-02-2002).]
Met citaat reageren
Oud 23-02-2002, 12:08
moenbase
Avatar van moenbase
moenbase is offline
Citaat:
StefanLovertje schreef:
ik snap dat jij het niet ok vind. dat respecteer ik want dat is jou mening uiteraard. maar ik vind dat zinnetje van, als je 16 bent dan mag je sex hebben ook een beetje dom, misschien denken mensen zo...weet ik eigenlijk niet maar goed, ik dus niet. zoals je hebt gelezen heb ik stefan al 9 maanden dus je begrijpt vast wel dat ik van hem hou, het is meer dat, jah we hebben de laatste weken nogal wat meegemaakt en ik wil hem gewoon laten zien dat ik van hem ben, ik wil mijn lichaam aan hem schenken uit liefde...snapje? ik heb er goed over nagedact hoor, echt waar. en dat van 'ja laten we het in de zomervakantie eens doen' daar moest ik wel om lachen... dat is namelijk nie zo maar ja de volgende keer dat ik hem zie is in de meivakantie en dan in de zomervakantie. dus ja..ach...elke keer als ik een paar dagen bij hem ben ben ik ongesteld dus ja dat zit niet zo mee... maar mijn ouders verbieden het ons dus wel om op dezelfde kamer te slapen, bij hem thuis of bij mij thuis. daar baal ik best van, want zoals je zei de eerste keer moet speciaal zijn met een speciaal persoon en daar ben ik het mee eens! helemaal! dus ja ik denk dat je het je niet mooier kan wensen om snachts te vrijen en dan in elkaars armen te slapen...heb ik gelijk daarin? 'k dacht het toch wel

zijn hier niet meer meninge over?????????


nee 25 april...

[Dit bericht is aangepast door StefanLovertje (23-02-2002).]

ik kan me het ook goed voorstellen dat mensen van jou leeftijd het willen doen.
Maar ja, ik ben er eigenlijk een beetje tegen...
Ok, ehm, misschien komt het omdat ik weet dat als je 16 jaar bent, je niet echt weet wat échte liefde is, het is vaak allemaal nogal pril. Ik bedoel, sommige zijn een weekje verliefd, en het gaat weer over.
Natuurlijk geldt dit niet voor iedereen, maar voor de meesten wel.
Tuurlijk zijn er 16 jarige bij die jaren bij elkaar blijven, en zelfs met elkaar trouwen, maar zeg nou eerlijk, hoe vaak kom je dat tegen? Bijna nooit toch.
Kijk ik zou het dus niet goed keuren, maar verbieden zou ik het ook niet.
Maar stimuleren ook weer niet. Dus ik zou ook niet zeggen "ga maar fijn bij je vriendje op de kamer slapen" als je 16 bent.

jij: "mag hij blijven slapen, het is nogal laat om em naar huis te sturen" ik: "oh jewel hoor, boven ligt nog een matrasje moje die f in je kamer legge"
Dat dus weer wel...

Als je het trouwens doet om de reden "we hebben veel meegemaakt de laatste tijd, dus ew doen het om te laten zien dat ik van hem houdt" is dit ook een verkeerde instelling he
Je kunt het wel doen "omdat je vanelkaar houdt" maar niet van "als dank dat je me bij minder tijden altijd bij hebt gestaan...hier heb je me lichaam, aljeblieft, doe er wat nuttigs mee..."

Oh wel, zelfs na 9 maanden verkering zou ik het niet goed keuren eigenlijk...dit gewoon omdat ik denk dat het nog "te pril" is, en uit bepaalde pricipiële redenen, die moeilijk te verklaren zijn...

Ook kan ik best begrijpen dat je er flink van baalt hoor, dat je ouders niet willen dat je vriendje blijft slapen.

Trouwens...denk je dat hij "de ware" is voor je?

Citaat:
dus ja ik denk dat je het je niet mooier kan wensen om snachts te vrijen en dan in elkaars armen te slapen...heb ik gelijk daarin? 'k dacht het toch wel
Ja, hoor daar heb je gelijk in, maar als je ouders er een probleem van maken, is dan nog wel juist om dit te "overhaasten"?
__________________
Ik ben die uitzondering. "Rubbish, you're the one who's doomed to sink!"
Met citaat reageren
Oud 23-02-2002, 13:24
Verwijderd
Moenbase zei
"ik kan me het ook goed voorstellen dat mensen van jou leeftijd het willen doen.
Maar ja, ik ben er eigenlijk een beetje tegen...
Ok, ehm, misschien komt het omdat ik weet dat als je 16 jaar bent, je niet echt weet wat échte liefde is, het is vaak allemaal nogal pril. Ik bedoel, sommige zijn een weekje verliefd, en het gaat weer over.
Natuurlijk geldt dit niet voor iedereen, maar voor de meesten wel.
Tuurlijk zijn er 16 jarige bij die jaren bij elkaar blijven, en zelfs met elkaar trouwen, maar zeg nou eerlijk, hoe vaak kom je dat tegen? Bijna nooit toch.
Kijk ik zou het dus niet goed keuren, maar verbieden zou ik het ook niet.
Maar stimuleren ook weer niet. Dus ik zou ook niet zeggen "ga maar fijn bij je vriendje op de kamer slapen" als je 16 bent."

Ik:
kijk en dat vind ik nou zo gemeen, je zegt mensen van jou leeftijd, waarom worden we toch om onze leeftijd beoordeeld. dat snap ik niet. want jah ik denk dat ik best volwassen ben, ik weet natuurlijk niet hoe dat is maar ik ben nooit echt uitgegaan ofzoo naar een disco en ik pak sommige dingen heel serieus aan, zoals dit, het naar bed gaan met je vriendje. misschien vind jij een relatie van 9 maanden pril, dat geeft niet ik denk dat ik dat ook zou zeggen als ik jou was maar ik zal je de situatie even uitleggen. Hij woont in limburg he en ik in zeeland, we zien elkaar dus maar 4 dagen in een maand ofzo (vier dagen achter elkaar, in eenvak. bijv. ) dus we praten heel veel en we weten heel veel van elkaar, ik denk dat dat in een gewone relatie toch wat anders is, ik bedoel dan praat je niet zo veel, dan doe je meer andere dingen (zoenen, samen uitgaan, enz. ) snapje, je praat ook veel natuurlijk maar wij praten dus laat ik maar zeggen extreem veel omdat we dat andere niet kunnnen.

Moenbase zei:
"jij: "mag hij blijven slapen, het is nogal laat om em naar huis te sturen" ik: "oh jewel hoor, boven ligt nog een matrasje moje die f in je kamer legge"
Dat dus weer wel..."

Ik:
dus als ik dat zou zeggen bij jou zou je dat goed vinden? nou mijn ouders dus niet mijn ouders zeggen ja het mag best als hij maar op de logeerkamer gaat en jij in je eigen bed, en als ik je naar elkaar toe hoor gaan mag je elkaar een jaar niet zien....Zo gaat dat hierzo...

Moenbase zei:
'Als je het trouwens doet om de reden "we hebben veel meegemaakt de laatste tijd, dus ew doen het om te laten zien dat ik van hem houdt" is dit ook een verkeerde instelling he
Je kunt het wel doen "omdat je vanelkaar houdt" maar niet van "als dank dat je me bij minder tijden altijd bij hebt gestaan...hier heb je me lichaam, aljeblieft, doe er wat nuttigs mee..." '"


Ik:
We doen het ook omdat we van elkaar houden, maar dit telt voor mij gewoon mee. Ik vind het fijn als ik een soort bezit van hem ben, vind je miscshien wel ouderwets ofzo, maar dat vind ik fijner. En dat als dank dat hij me bij heeft gestaan zo wil ik het niet noemen maar eerder als dank dat hij zo veel om me geeft en van me houdt, daarom wil ik hem mijn lichaam gewoon geven. tsja...

Moenbase zei:
"Trouwens...denk je dat hij "de ware" is voor je? "

Ik:
Ik denk niet dat je dat nu kan weten maar dat je daar pas later achter komt he... misschien denk ik dat misschien ook wel niet, dat weet ik niet. maar ik weet wel dat hij niet zonder mij kan en ik niet zonder hem, want als er ook maar iets gebeurt dan naja ik stort zo in elkaar zal ik maar zeggen, ik ben nogal snel emotioneel. dus ja....


Moenbase zei:
"Ja, hoor daar heb je gelijk in, maar als je ouders er een probleem van maken, is dan nog wel juist om dit te "overhaasten"'? "

Ik:
Ehm kan je dit zinnetje wat beter uitleggen want dat berijp ik niet zo, sorry....


Met citaat reageren
Oud 23-02-2002, 15:24
beertje16
beertje16 is offline
ik denk dat de leeftijd niet veel ermee te maken heeft! het gaat er meer om of je er al aantoe bent... dit kan bijvoorbeeld al op je 14e zijn of pas op je 18e! zo denk ik er tenminste over...
Met citaat reageren
Oud 23-02-2002, 15:36
moenbase
Avatar van moenbase
moenbase is offline
Citaat:
StefanLovertje schreef:
Moenbase zei
"ik kan me het ook goed voorstellen dat mensen van jou leeftijd het willen doen.
Maar ja, ik ben er eigenlijk een beetje tegen...
Ok, ehm, misschien komt het omdat ik weet dat als je 16 jaar bent, je niet echt weet wat échte liefde is, het is vaak allemaal nogal pril. Ik bedoel, sommige zijn een weekje verliefd, en het gaat weer over.
Natuurlijk geldt dit niet voor iedereen, maar voor de meesten wel.
Tuurlijk zijn er 16 jarige bij die jaren bij elkaar blijven, en zelfs met elkaar trouwen, maar zeg nou eerlijk, hoe vaak kom je dat tegen? Bijna nooit toch.
Kijk ik zou het dus niet goed keuren, maar verbieden zou ik het ook niet.
Maar stimuleren ook weer niet. Dus ik zou ook niet zeggen "ga maar fijn bij je vriendje op de kamer slapen" als je 16 bent."

Ik:
kijk en dat vind ik nou zo gemeen, je zegt mensen van jou leeftijd, waarom worden we toch om onze leeftijd beoordeeld. dat snap ik niet. want jah ik denk dat ik best volwassen ben, ik weet natuurlijk niet hoe dat is maar ik ben nooit echt uitgegaan ofzoo naar een disco en ik pak sommige dingen heel serieus aan, zoals dit, het naar bed gaan met je vriendje. misschien vind jij een relatie van 9 maanden pril, dat geeft niet ik denk dat ik dat ook zou zeggen als ik jou was maar ik zal je de situatie even uitleggen. Hij woont in limburg he en ik in zeeland, we zien elkaar dus maar 4 dagen in een maand ofzo (vier dagen achter elkaar, in eenvak. bijv. ) dus we praten heel veel en we weten heel veel van elkaar, ik denk dat dat in een gewone relatie toch wat anders is, ik bedoel dan praat je niet zo veel, dan doe je meer andere dingen (zoenen, samen uitgaan, enz. ) snapje, je praat ook veel natuurlijk maar wij praten dus laat ik maar zeggen extreem veel omdat we dat andere niet kunnnen.

Het beoordelen op leeftijd is toch helemaal niet zo raar? Ik bedoel, iemand van 12 denkt heel anders over een verkering van iemand van 15, en iemand van 20 denkt er wéér anders over.
Kijk hoe ouder je bent, hoe serieuzer je wordt.
Waar denk je dat het "houden van begrip"het grootst is:

12-jarige: "ik hou van je"
15-jarige: "ik hou van je"
20-jarige: "ik hou van je"

Ik hoop dat je nu een beetje inziet waarom het beoordelen op leeftijd helemaal niet zo raar is.

Én ja, het is behoorlijk vervelend als je geliefde ver weg woont ['k spreek uit ervaring, jammer genoeg] en je hem maar zéér weinig ziet.
Dan wordt het een soort chat-relatie alleen dan via de telefoon.
Je zei dat je in een "gewone" relatie minder praat, wel ik ben het daar niet helemaal mee eens eigenlijk. Allereers is voor heel mij belangrijk als er overal over gepraat kan worden. Én bij het uitgaan praat je toch ook wel neem ik aan, ik bedoel je gaat niet samen ernaar toe om de hele tijd voor je uit zitten te kijken neem ik aan. Men praat ook daar gewoon metelkaar, tenminste, in een "gezonde" relatie.
Wat wel anders is...dat is dat je wanneer je een "gewone" relatie [ik vind het nog steeds geen goed woord ervoor eigenlijk, maar goed..] je elkaar ook ziet, én dat is belangrijk om te weten dat het écht zo is, dat je daadwerkelijk iets met die gene hebt. Én in weze, zo goed ken je em waarschijnlijk niet, ja van, favoriete hobbies etc. Én misschien kinky spelletjes die hij ooit gespeeld zou kunnen hebben.
Maar de omgang in mensen, met andere mensen,
Zo vaak heb je em eigenlijk nog niet gezien in 9 maanden, 4×9=26 keer.
Tuurlijk kan je van hem houden, daar ben ik ook van overtuigd dat je van hem houdt.
Ook andersom zal dit wel zo wezen, dat hij van jou houdt.
Maar wat ik eigenlijk zeggen wil...is dat het ook snel weer voorbij kán zijn. Je gaat dalijk misschien inzien, dat er meer op aarde rondloopt dan hij, en die óók dichterbij-er woont.
Én dat je toch zoiets hebt van "het gaat niet werken met die limburg-boy, we zien elkaar écht veeeeeel te weinig"
Dit kan gebeuren natuurlijk, in élke vorm van een (lange)afstandsrelatie.
Maar, het hoeft natuurlijk niet.

Jij hebt er ook vast heel lang over nagedacht of je dit écht wilde, tenminste, dat neem ik aan. Het is ook behoorlijk moedig van je, dat, ondanks hij zo ver weg woont, je toch kan houden van hem, en hem ook trouw bent. [dit laatste weet ik niet 100% zeker, maar ik heb het idee dat je zoals je al vermelde best verstandig, en vooral ook serieus bent in een relatie]

Citaat:
Moenbase zei:
"jij: "mag hij blijven slapen, het is nogal laat om em naar huis te sturen" ik: "oh jewel hoor, boven ligt nog een matrasje moje die f in je kamer legge"
Dat dus weer wel..."

Ik:
dus als ik dat zou zeggen bij jou zou je dat goed vinden? nou mijn ouders dus niet mijn ouders zeggen ja het mag best als hij maar op de logeerkamer gaat en jij in je eigen bed, en als ik je naar elkaar toe hoor gaan mag je elkaar een jaar niet zien....Zo gaat dat hierzo...
Jewel hoor, geen probleem, hij zou best mogen blijven slapen, en vooral omdat jullie een (lange)afstandsrelatie hebben, en elkaar graag willen zien, en bij elkaar willen zijn.
Én trouwens, hij mag wel blijen slapen, in jou toestand thuis, maar dan op het logeerbed.
Dus het gaat hen er ook dus om dat jullie niet met elkaar naar bed "mogen".
Heb je hier al met je ouders over gesproken, en weet je ook al waarom jij het niet "mag".
Zijn ze bang dat je er later spijt van krijgt? Of is het iets anders?
Zijn ze misschien voor het principe "geen sex voor het huwelijk"?
Ëen hoop zaken zijn natuurlijk best op te lossen.
Sex voor het huwelijk daar kies je toch samen voor, zowel hij als jij. Als jij het niet wilt moet hij dat respecteren, andersom is het precies hetzelfde.
Én als paps en mams er tegen zijn hoeft dit natuurlijk niet zo te zijn dat jij er ook tegen bent.
Nogmaals, praat er over met paps en mams, wat zij er zo erg aan vinden, en probeer zodoende een oplossing te vinden.


Citaat:

Moenbase zei:
'Als je het trouwens doet om de reden "we hebben veel meegemaakt de laatste tijd, dus ew doen het om te laten zien dat ik van hem houdt" is dit ook een verkeerde instelling he
Je kunt het wel doen "omdat je vanelkaar houdt" maar niet van "als dank dat je me bij minder tijden altijd bij hebt gestaan...hier heb je me lichaam, aljeblieft, doe er wat nuttigs mee..." '"


Ik:
We doen het ook omdat we van elkaar houden, maar dit telt voor mij gewoon mee. Ik vind het fijn als ik een soort bezit van hem ben, vind je miscshien wel ouderwets ofzo, maar dat vind ik fijner. En dat als dank dat hij me bij heeft gestaan zo wil ik het niet noemen maar eerder als dank dat hij zo veel om me geeft en van me houdt, daarom wil ik hem mijn lichaam gewoon geven. tsja...
oh wel, ouderwets, sommige ouderwetse geedachten zijn niet eens heel raar ofzo hoor.
Maar de reden vind ik wel een beetje vreemd, maar goed...als jij het een goede reden vind, respecteer ik dat bij deze.

Citaat:

Moenbase zei:
"Trouwens...denk je dat hij "de ware" is voor je? "

Ik:
Ik denk niet dat je dat nu kan weten maar dat je daar pas later achter komt he... misschien denk ik dat misschien ook wel niet, dat weet ik niet. maar ik weet wel dat hij niet zonder mij kan en ik niet zonder hem, want als er ook maar iets gebeurt dan naja ik stort zo in elkaar zal ik maar zeggen, ik ben nogal snel emotioneel. dus ja....
Kijk, uit je antwoord komt het serieuze weer naar boven, proficiat. Een hoop 15-jarige zouden meteen voor het "ja-anwoord" gaan.
Jij daarentegen denkt er eerst overna.

"maar ik weet wel dat hij niet zonder mij kan en ik niet zonder hem"

dit kan ik enigzins wel begrijpen, maar, als je niet zonder elkaar kan, dan heb je dus ook zoiets van "ik kan niet zonder hem maar ik blijf maar bij hem, anders ben ik zó alleen" Dus om uit zelfmedelijden bij iemand te blijven dat vind ik weer niet correct.

In weze zou iedereen zich ook moeten kunnen redden zonder een relatiepartner.
Én het "doel" om een partner te hebben zou dan weer zijn, voor "the missing piece" zeg maar. Nu heb je alleen "the missing piece" en niet de zelfstandigheid, Tenminste, dat is zoals ik het nu lees, dat je dus écht niet zonder hem kan.
Éerst leren zelfstandig te zijn, dan een relatiepartner vinden zou misschien weleens het beste kunnen zijn.

Citaat:

Moenbase zei:
"Ja, hoor daar heb je gelijk in, maar als je ouders er een probleem van maken, is dan nog wel juist om dit te "overhaasten"'? "

Ik:
Ehm kan je dit zinnetje wat beter uitleggen want dat berijp ik niet zo, sorry....

Wel, je kunt natuurlijk ook informeren, wanneer het wel "ok" zou zijn voor hen als jij het zou doen. Met het "overhaasten" doel ik er dus op, dat je als je toch van elkaar houd, je toch ook makkelijk kunt wachten, wachten tot je ouders er geen probleem van maken.
Overigens is dit dan weer plannen eigenlijk, dús ook niet goed. Het speciale is er dan meteen vanaf.
Dit komt doordat het verboden wordt bij jou. Dit is knap lastig.
Ben wel benieuwd hoe je het dan zou vragen eigenlijk aan mams en paps:
jij: "hé mams, paps, hebben jullie even?"
mams & paps: "jewel hoor lieverd, wat is er?"
jij: "wel, hoe zouden jullie het vinden als ik met me vriendje onder de lakens duik?"
....ja, en wat mams en paps hier dan op zeggen...

Nee, maar ik vind ook niet dat je je eigen verplicht moet vinden om het paps en/of mams te gaan vragen ofdat je sex mag hebben. Dat is ook weer zoiets van "waar is dat goed voor".
Als me dochter het zou zeggen tegen ons [mams en ik] "ik moet jullie wat vertellen, ik heb sex gehad met me vriendje"
Dan zou ik écht niet boos worden, ik zou het iet helemaal goed keuren, maar ik zou haar wel vragen of ze het veilig gedaan hebben. Maar zou niet gaan verbieden ofzo van "je mag je vriendje niet meer zien"

En als het onderwerp op tafel komt, van dat ze ons gaat vragen hoe wij er tegen over staan, dan zou ik in ieder geval zeggen, dat je het het beste kunt doen, als je 100% zeker weet, dat je er aan toe bent." Maar dat ligt er ook aan hoe oud en hoe serieus me dochter is natuurlijk. Dus niet dat ze zomaar met de 1e de beste knakker het bed in duikt, omdat "het mag"...

[Dit bericht is aangepast door moenbase (23-02-2002).]
__________________
Ik ben die uitzondering. "Rubbish, you're the one who's doomed to sink!"
Met citaat reageren
Oud 23-02-2002, 16:24
The Bachelor
Avatar van The Bachelor
The Bachelor is offline
ik denk dat het nix met leeftijd te maken heb, maar met gedrag en ervaring met je partner. en hoe het mij overkomt lijkt het alsof jij perse eerder als je vriendin naar bed wil. dat je de drang heb is normaal, maar je moet weten waar je mee bezig ben, en met wie je het doet, want de 1e keer vergeet je nooit!
__________________
'How can we help each other if we keep killing each other'( R Kelly, 1995)
Met citaat reageren
Oud 23-02-2002, 16:46
moenbase
Avatar van moenbase
moenbase is offline
Citaat:
beertje16 schreef:
ik denk dat de leeftijd niet veel ermee te maken heeft! het gaat er meer om of je er al aantoe bent... dit kan bijvoorbeeld al op je 14e zijn of pas op je 18e! zo denk ik er tenminste over...
nee, ik denk niet dat je al zo'n stap kunt maken op je 14e. Dat is toch echt wel te jong vind ik.

[Dit bericht is aangepast door moenbase (23-02-2002).]
__________________
Ik ben die uitzondering. "Rubbish, you're the one who's doomed to sink!"
Met citaat reageren
Oud 23-02-2002, 16:53
moenbase
Avatar van moenbase
moenbase is offline
Citaat:
The Bachelor schreef:
ik denk dat het nix met leeftijd te maken heb, maar met gedrag en ervaring met je partner. en hoe het mij overkomt lijkt het alsof jij perse eerder als je vriendin naar bed wil. dat je de drang heb is normaal, maar je moet weten waar je mee bezig ben, en met wie je het doet, want de 1e keer vergeet je nooit!

Gedrag én ervaring hangt weer van de leeftijd af, heel goed

Oh en het gaat er niet zo zeer om wat ik wil eigenlijk. Het gaat erom écht niet om ofdat me vriendin nou eerder sex heeft gehad dan ik.
De 1e keer vergeet je idd nooit, dus kun je er toch beter mee wachten, en het bewaren voor een speciaal iemand. Én dat is niet wanneer je 14, 15 of 16 bent naar mijn mening...
__________________
Ik ben die uitzondering. "Rubbish, you're the one who's doomed to sink!"
Met citaat reageren
Oud 23-02-2002, 17:07
SuperS
SuperS is offline
stefan is de naam en niet limburg-boy thnx
verder geen comment. discussieer rustig verder

ik had wel nog een vraagje voor moenbase...
hou oud was jij toen je voor 't eerst met een meisje naar bed ging en heb je daar nu spijt van of niet?

[Dit bericht is aangepast door SuperS (23-02-2002).]
__________________
ik heb lekkere avatar :D :P
Met citaat reageren
Oud 23-02-2002, 18:03
Verwijderd
Wauw moenbase ik vind het aardig van je dat je zo veel verteld, zo wordt het mij ook allemaal wat duidelijker dankjewel!

wat jij zei dat ik het er met mijn ouders over moet hebben vind ik echt een heel goed plan. maar het punt is dat ik heel verlegen ben en niet durf te praten met mijn ouders. ik zou het op zich wel durven maar als hun zeggen ja je bent te jong daarvoor( wat ze dus gezecht hebbe) dan durf ik daar niets tegenin te brengen, ik durf gewoon niet tegen mijn ouders in te gaan. dat is het probleem.
En ja ik heb hier echt over nagedacht hoor. en ik weet dat je de eerste keer altijd bij blijft daarom zou ik ook niet meteen met de eerste de beste het bed in duiken. en denk ik er heel goed over na. maar ik weet dus dat ik stefan kan vertrouwen en dat het hem daar niet om gaat want het gaat natuurlijk om liefde in een relatie, sex is weer een bijzaak daarvan.
Waarom mijn ouders er tegen zijn is de reden dat ze bang zijn dat ik zwanger wordt, maar ik mag van hun niet aan de pil (want daarvoor ben ik weer te jong) ja het is zo ingewikkeld, maar toch bedankt voor de reacties
Met citaat reageren
Oud 23-02-2002, 18:16
moenbase
Avatar van moenbase
moenbase is offline
Citaat:
SuperS schreef:
stefan is de naam en niet limburg-boy thnx
verder geen comment. discussieer rustig verder

ik had wel nog een vraagje voor moenbase...
hou oud was jij toen je voor 't eerst met een meisje naar bed ging en heb je daar nu spijt van of niet?

[Dit bericht is aangepast door SuperS (23-02-2002).]
ok, stefan, ook prima.


antwoord op je vraag...
ik ben nog niet met iemand naar bed gegaan, maar wil dit ook niet doen met de 1e de beste, maar met een heel speciaal meisje.
Net als dat jullie speciaal zijn voorelkaar.
__________________
Ik ben die uitzondering. "Rubbish, you're the one who's doomed to sink!"
Met citaat reageren
Oud 23-02-2002, 18:26
SuperS
SuperS is offline
Okee ga maar door met de discussie....
__________________
ik heb lekkere avatar :D :P
Met citaat reageren
Oud 23-02-2002, 18:27
moenbase
Avatar van moenbase
moenbase is offline
Citaat:
StefanLovertje schreef:
Wauw moenbase ik vind het aardig van je dat je zo veel verteld, zo wordt het mij ook allemaal wat duidelijker dankjewel!

wat jij zei dat ik het er met mijn ouders over moet hebben vind ik echt een heel goed plan. maar het punt is dat ik heel verlegen ben en niet durf te praten met mijn ouders. ik zou het op zich wel durven maar als hun zeggen ja je bent te jong daarvoor( wat ze dus gezecht hebbe) dan durf ik daar niets tegenin te brengen, ik durf gewoon niet tegen mijn ouders in te gaan. dat is het probleem.
En ja ik heb hier echt over nagedacht hoor. en ik weet dat je de eerste keer altijd bij blijft daarom zou ik ook niet meteen met de eerste de beste het bed in duiken. en denk ik er heel goed over na. maar ik weet dus dat ik stefan kan vertrouwen en dat het hem daar niet om gaat want het gaat natuurlijk om liefde in een relatie, sex is weer een bijzaak daarvan.
Waarom mijn ouders er tegen zijn is de reden dat ze bang zijn dat ik zwanger wordt, maar ik mag van hun niet aan de pil (want daarvoor ben ik weer te jong) ja het is zo ingewikkeld, maar toch bedankt voor de reacties
oh wel, daar zijn die forums zo'n beetje voor he...


Oh, kijk, je ouders zijn bang dat je zwanger wordt, maar daar is die pil weer voor...en et condoom.
Dus als jullie et Double Dutch doen is de kans zeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeer klein dat er iets "mis" kan gaan.

Ik snap eerlijk gezegd ook het idee niet zo erg:
"je mag niet zwanger worden
je mag niet aan de pil"


Oh trouwens, laat je ouders gewoon deze forum gewoon lezen, dan hoef je het niet zelf te vertellen, én er staat alle info in zo'n beetje.

"paps, mams, ik wil jullie wat laten lezen, "StefanLovertje" dat ben ik..."

[oh wat ben ik goed....]
__________________
Ik ben die uitzondering. "Rubbish, you're the one who's doomed to sink!"
Met citaat reageren
Oud 23-02-2002, 18:28
moenbase
Avatar van moenbase
moenbase is offline
Citaat:
SuperS schreef:
Okee ga maar door met de discussie....
zie boven deze post.
__________________
Ik ben die uitzondering. "Rubbish, you're the one who's doomed to sink!"
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 23-02-2002, 18:29
Verwijderd
haha ja lache
Met citaat reageren
Oud 23-02-2002, 18:42
moenbase
Avatar van moenbase
moenbase is offline
goed idee van mij, of geen goed idee?
__________________
Ik ben die uitzondering. "Rubbish, you're the one who's doomed to sink!"
Met citaat reageren
Oud 23-02-2002, 21:39
Verwijderd
Ja wel goed idee maar mijn ma kwam net me kamer binnen en ik had nogal problemen, tenminste ik voel me nogal down en ik was aan het huilen dus ik had me ma alles van die problemen verteld en ze begon weer ja je bent ook veel te jong voor zulke problemen, (weeeeeer die leeftijd ) maar goed ik kan dus beter ff niet over dit onderwerp beginnen na die problemen...

[Dit bericht is aangepast door StefanLovertje (23-02-2002).]
Met citaat reageren
Oud 23-02-2002, 21:51
Anna Kournikova
Anna Kournikova is offline
ten eerste: mag ik Stefan van harte feliciteren ( aan je naam af te leiden)

daar valt overigens ook over te zeggen dat je best kinderachtig bent, maargoed.

Toen ik 15 was was ik al erg toe aan seks, ik had geen vriend en ging nooit uit, Ontmoette dus geen leuke jongens.

Als het aan mij had gelegen en ik had toen een vriend was ik meteen met hem naar bed gegaan. Ik ben uiteindelijk pas gegaan toen ik 16,5 was, waar ik blij mee ben.

Mijn ouders hadden het liever niet gezien, 16,5 vinden zij te jong, Ik niet. Mijn verstandelijke vermogens waren toen al zeer hoog, en mijn verantwordleijkheidsgevoel ook.

Het ligt er gewoon aan wat voor persoon je bent. 15 jaar vind ik erg jong, in welke klas zit je trouwens?

Met citaat reageren
Oud 23-02-2002, 21:52
Verwijderd
derde
Met citaat reageren
Oud 23-02-2002, 21:54
Verwijderd
Citaat:
Anna Kournikova schreef:
ten eerste: mag ik Stefan van harte feliciteren ( aan je naam af te leiden)

daar valt overigens ook over te zeggen dat je best kinderachtig bent, maargoed.


en waar slaat dit nou weer op?
hou je met jezelf bezig ofzo, je kent me niet dus oordeel niet over me....
Met citaat reageren
Oud 23-02-2002, 22:02
beertje16
beertje16 is offline
ben het met stefanlovertje eens, je hoeft niet zo over d'r te oordelen! wat is er verkeerd met die naam??? snap het niet echt hoor!
jij noemt jezelf "anna kournikova", alsof dat zo fantastisch is! mocht je willen dat je anna kournikova was...
jaa sorry hoor!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 23-02-2002, 22:08
moenbase
Avatar van moenbase
moenbase is offline
Citaat:
Anna Kournikova schreef:
ten eerste: mag ik Stefan van harte feliciteren ( aan je naam af te leiden)

daar valt overigens ook over te zeggen dat je best kinderachtig bent, maargoed.

Toen ik 15 was was ik al erg toe aan seks, ik had geen vriend en ging nooit uit, Ontmoette dus geen leuke jongens.

Als het aan mij had gelegen en ik had toen een vriend was ik meteen met hem naar bed gegaan. Ik ben uiteindelijk pas gegaan toen ik 16,5 was, waar ik blij mee ben.

Mijn ouders hadden het liever niet gezien, 16,5 vinden zij te jong, Ik niet. Mijn verstandelijke vermogens waren toen al zeer hoog, en mijn verantwordleijkheidsgevoel ook.

Het ligt er gewoon aan wat voor persoon je bent. 15 jaar vind ik erg jong, in welke klas zit je trouwens?

oh oh, misschien ben je wel een goede kandidaat voor me stelling "msn namen...zoals......"?

zie: http://forum.scholieren.com/Forum10/HTML/013704.html
__________________
Ik ben die uitzondering. "Rubbish, you're the one who's doomed to sink!"
Met citaat reageren
Oud 23-02-2002, 22:09
moenbase
Avatar van moenbase
moenbase is offline
Citaat:
StefanLovertje schreef:
Ja wel goed idee maar mijn ma kwam net me kamer binnen en ik had nogal problemen, tenminste ik voel me nogal down en ik was aan het huilen dus ik had me ma alles van die problemen verteld en ze begon weer ja je bent ook veel te jong voor zulke problemen, (weeeeeer die leeftijd ) maar goed ik kan dus beter ff niet over dit onderwerp beginnen na die problemen...

[Dit bericht is aangepast door StefanLovertje (23-02-2002).]
misschien zit er wel niets anders op dan, wachten, maar is dat zo'n probleem? jullie houden immers van elkaar "all you need is love"?
__________________
Ik ben die uitzondering. "Rubbish, you're the one who's doomed to sink!"
Met citaat reageren
Oud 23-02-2002, 22:10
moenbase
Avatar van moenbase
moenbase is offline
Citaat:
beertje16 schreef:
ben het met stefanlovertje eens, je hoeft niet zo over d'r te oordelen! wat is er verkeerd met die naam??? snap het niet echt hoor!
jij noemt jezelf "anna kournikova", alsof dat zo fantastisch is! mocht je willen dat je anna kournikova was...
jaa sorry hoor!
nou nou, geen geruzie, dát is pas kinderachtig...
__________________
Ik ben die uitzondering. "Rubbish, you're the one who's doomed to sink!"
Met citaat reageren
Oud 23-02-2002, 22:25
Verwijderd
Ja nee dat wachten lukt wel hoor...
Met citaat reageren
Oud 24-02-2002, 13:33
moenbase
Avatar van moenbase
moenbase is offline
Dús is het niet zo'n probleem...toch?
__________________
Ik ben die uitzondering. "Rubbish, you're the one who's doomed to sink!"
Met citaat reageren
Oud 24-02-2002, 17:04
Verwijderd
ach, 'k wil het gewoon!! maar ja...'k zal wel moete wachte tot ik 19 ben ofzo...als het aan mijn ouders ligt
Met citaat reageren
Oud 24-02-2002, 17:31
stylo girl
stylo girl is offline
Nou ik vind dat leeftijd opzich niks uitmaakt. Als je dat met je vriend wilt delen en je weet cker dat hij 'het helemaal is' voor je.... dan moet je het vooral met hem doen en het is wel prettig als je daar een bed voor hebt. Kijk, je ouders kunnen je het wel gaan verbieden maar dan doe je het toch 'stiekem' ergens buiten in de bosjes ofzow. Dan kunnen ze het maar beter toelaten dat hij bij jou slaapt...
Ouders moeten gewoon er aan wennen dat hun kinderen ouder worden en dat ze op een gegeven moment dat soort dingen met hun vriendje gaan doen(maakt niet uit of je 14, 15 of 16 bent, als je er aan toen bent ben je er aan toe!)
zucht.....
__________________
I ain't mad at cha
Met citaat reageren
Oud 24-02-2002, 21:40
moenbase
Avatar van moenbase
moenbase is offline
Citaat:
StefanLovertje schreef:
ach, 'k wil het gewoon!! maar ja...'k zal wel moete wachte tot ik 19 ben ofzo...als het aan mijn ouders ligt
hoeft niet, sinds wanneer heb je permissie nodig om de pil te slikken, of om met je vriendje naar bed te gaan?
Het is alleen dat je dan tegen je ouders hun principe's in gaat. Én heb je een kans dat je je vriendje nooit meer mag zien...

Nee maar, laat ze gewoon het forum lezen...ik denk dat ze het wel zullen begrijpen dan...tenminste, dat hoop ik voor jullie.
__________________
Ik ben die uitzondering. "Rubbish, you're the one who's doomed to sink!"
Met citaat reageren
Oud 24-02-2002, 21:44
Verwijderd
ja hoop ik ook, maar goed, dat forum laat ik ze nog wel eens lezen, ik ga eerst maar eens vrage of ik volgend weekend naar em toe mag, want volgende week maandag ben ik vrij dus heb ik een lang weekend... dat wordt dus weer stresse om het te gaan vragen
Met citaat reageren
Oud 24-02-2002, 23:46
moenbase
Avatar van moenbase
moenbase is offline
Citaat:
StefanLovertje schreef:
ach, 'k wil het gewoon!! maar ja...'k zal wel moete wachte tot ik 19 ben ofzo...als het aan mijn ouders ligt
hmm, maar ja, sinds wanneer heb je permissie van je ouders nodig om te vrijen of om de pil te slikken. Ok, dan ga je wel tegen je ouders "wil" in, en bestaat de kans dat je je vriendje nooit meer mag zien...én dat zou natuurlijk helemaal niet ok zijn :/

Nee, mijn advies [alweer] : Laat paps en mams gewoon deze forum lezen, dan heb je een goede kans dat zij begrijpen hoeveel jullie vanelkaar houden. Én dat je vriendje niet zomaar iemand is.
__________________
Ik ben die uitzondering. "Rubbish, you're the one who's doomed to sink!"
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Seksualiteit Jullie mening over sex
Unknown123
13 11-03-2014 03:42
Liefde & Relatie probleem in langdurige relatie
MinnieM
28 11-01-2008 19:44
Liefde & Relatie Ben ik een hoer?
Clover
15 19-02-2004 12:51
Liefde & Relatie Jullie mening en advies graag!
Jamezy
14 22-11-2003 14:44
Liefde & Relatie ik ben verliefd op een meisje...
iebke*
43 13-07-2003 11:04
Liefde & Relatie Hoe kan je zooo gemeen zijn?
Maikie
38 06-04-2003 20:43


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:03.