Oud 04-04-2018, 16:00
dennis99
dennis99 is offline
Hallo !

Ik ben nu 24 jaar en heb me altijd al zonder problemen zonder auto kunnen verplaatsen, en dit over heel de wereld
Echter begin ik nu te twijfelen of het misschien eventueel verstandig is om voor een rijbewijs te gaan.
Ik woon en werk meestal vanuit een stad, maar reis echter veel dus daarom is het een beetje een twijfelgeval. Heeft er iemand een auto gehad en daarna vrijwillig afstand van genomen ? Of is het eens een auto altijd een auto ?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 04-04-2018, 16:27
Megatron
Avatar van Megatron
Megatron is offline
Mijn rijbewijs hébben ervaar ik als zeer waardevol. Ondanks dat ik een eigen auto heb, gebruik ik 'm niet voor woon/werk-verkeer te Amsterdam. De reden is dat ik niet door het centrum wil rijden met een auto; een fiets is sneller, makkelijker, en geen gekut met drie keer de hoofdprijs betalen voor parkeren áls je al een plek kunt vinden. In het weekend rijden we wel veel kilometers, dan gebruiken we wel onze auto.

In concreto: het ligt aan jezelf. Ik mis de auto door de week niet ondanks rijbewijs.
__________________
eth1337 | iddqd | PROUD MEMBER OF CHAOGOTHIC ELITIST SUICIDE BUNNIES UNITED
Met citaat reageren
Oud 04-04-2018, 18:43
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Ik heb geen eigen auto, maar ik vind het echt een zegen dat ik wel mijn rijbewijs heb. Bij verhuizingen en kampen kan ik gewoon zelf een auto lenen of huren en ben ik veel minder afhankelijk van andere mensen. Als ik vrienden opzoek die verder weg of ergens in een boeren gat wonen vind ik het ook super fijn om met de auto te gaan, dan ben ik er niet alleen sneller, maar heb ik ook meer controle over wanneer ik weg ga. Ik moet wel zeggen dat ik vrij makkelijk een auto kan lenen, zowel van m'n vader als van mijn oma. Voor mij staat mijn rijbewijs echt voor een stukje vrijheid.

Soms betekent een rijbewijs/ auto ook juist een stukje vrijheid inleveren, als jij de enige bent in een groep die kan rijden en daarom regelmatig gevraagd wordt om anderen een lift te geven of spullen te vervoeren. Gelukkig kan je daar ook regelmatig nee tegen zeggen

Als student had ik mijn rijbewijs niet heel hard nodig, voor werk op dit moment ook niet. Voor mijn fotografie is het wel weer super fijn om in elk geval de optie te hebben, zeker als ik vaker bruiloften en evenementen fotografeer.
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Met citaat reageren
Oud 06-04-2018, 16:54
Bender
Avatar van Bender
Bender is offline
Het geeft je extra vrijheid en mogelijkheden, ook al heb je zelf geen auto.

Ik heb zelf mijn motor rijbewijs gehaald zodat ik ook op vakantie er gebruik van kan maken, dus niet eens perse in Nederland. Het bied wat meer praktische mogelijkheden.
__________________
Status upgrade: 29-10-2010, 01-11-2010, 05-03-2011. Place your beds!
Bite my shiny metal ass
Met citaat reageren
Oud 08-05-2018, 04:11
Verwijderd
Het is aan te raden dat je na het halen van je rijbewijs vaak kunt rijden. Kun je een auto kopen (en onderhouden!), lenen van een bekende of huren. Dan doen! Is dat niet mogelijk zou ik het uitstellen.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Verkeer & Vervoer Belachelijke regel omtrent rijbewijzen
Fuehrerschein
15 31-03-2011 12:03
Werk, Geld & Recht invordering rijbewijs bij dronkenschap op de fiets
Verwijderd
39 30-12-2006 18:48
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Rijbewijs halen vanaf 17
Aliallesiligali
8 15-11-2006 15:58
Werk, Geld & Recht Geld lenen rijbewijs
iLaySha_007
76 29-09-2006 18:14
Verkeer & Vervoer [Advies] Rijbewijs halen, kosten?
Verwijderd
80 07-03-2006 15:30
Liefde & Relatie wel of niet iets geven?
Roffachick
22 01-10-2005 12:32


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:38.