Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Topic gesloten
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 09-08-2007, 17:39
Verwijderd
Een topic voor al je vragen

Hoi ik vroeg me af wat slaapkamerogen zijn. Als ik 't google vind ik alleen maar slechte gedichten.
Advertentie
Oud 09-08-2007, 17:42
Verwijderd
klinkt als ogen die niet tegen licht kunnen ofzo :')
Oud 09-08-2007, 17:56
Uice
Avatar van Uice
Uice is offline
Waar komen '#care' en '/care' eigenlijk vandaan?
__________________
That's what happens when you look, lady. Now you're a salt pillar, and all the deer are gonna lick ya.
Oud 09-08-2007, 17:57
Verwijderd
Wat betekent ftw?
Oud 09-08-2007, 17:58
Uice
Avatar van Uice
Uice is offline
Ik dacht altijd for the world.
__________________
That's what happens when you look, lady. Now you're a salt pillar, and all the deer are gonna lick ya.
Oud 09-08-2007, 18:00
Verwijderd
for the win.
Oud 09-08-2007, 18:01
Verwijderd
Citaat:
Naojan schreef op 09-08-2007 @ 19:00 :
for the win.
dacht ik ook
Oud 09-08-2007, 18:02
Verwijderd
Citaat:
Juice schreef op 09-08-2007 @ 18:56 :
Waar komen '#care' en '/care' eigenlijk vandaan?
mIRC, als ik me niet vergis.

Citaat:
Stefenootje schreef op 09-08-2007 @ 18:57 :
Wat betekent ftw?
For the win.
Oud 09-08-2007, 18:02
Verwijderd
Citaat:
Juice schreef op 09-08-2007 @ 18:56 :
Waar komen '#care' en '/care' eigenlijk vandaan?
irc?
Oud 09-08-2007, 18:13
Magican
Avatar van Magican
Magican is offline
Citaat:
Stefenootje schreef op 09-08-2007 @ 18:57 :
Wat betekent ftw?
Soms betekent het Fuck the what?

OT: Waarom?
__________________
I did it for teh lulz
Oud 09-08-2007, 18:19
Uice
Avatar van Uice
Uice is offline
Citaat:
Paranoide schreef op 09-08-2007 @ 19:02 :
mIRC, als ik me niet vergis.
Ah. En wat is mIRC dan in godsnaam?
__________________
That's what happens when you look, lady. Now you're a salt pillar, and all the deer are gonna lick ya.
Oud 09-08-2007, 18:30
Severus
Avatar van Severus
Severus is offline
Ik vraag me altijd af wat ze ermee bedoelen wanneer ze typen op Onzin.
__________________
"If life is a dream, better you dread the waking." ~ Honeythorn Gump
Oud 09-08-2007, 18:31
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Citaat:
ecnelis schreef op 09-08-2007 @ 18:42 :
klinkt als ogen die niet tegen licht kunnen ofzo :')
Ik vat het altijd op als iets van verleidelijke, zwoel toegeknepen ogen. Maar ik weet helemaal niet of dat klopt.
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Oud 09-08-2007, 18:31
Verwijderd
Citaat:
Severus schreef op 09-08-2007 @ 19:30 :
Ik vraag me altijd af wat ze ermee bedoelen wanneer ze typen op Onzin.
boos
Oud 09-08-2007, 18:32
TRA
Avatar van TRA
TRA is offline
Citaat:
Juice schreef op 09-08-2007 @ 19:19 :
Ah. En wat is mIRC dan in godsnaam?
Vroeger...

Eén of andere manier om mee te chatten.
__________________
"#25 maart 2005: Quiana is op De Kantine vervangen door PV"
Oud 09-08-2007, 18:46
Verwijderd
Je kent vast bash.org wel, die quotes komen zo'n beetje allemaal van mIRC. Voor namen van channels staat altijd een #. Wat betreft /care, dat komt denk ik van '/me cares', wat in mIRC wordt weergegeven als '*naam* cares'.
Oud 09-08-2007, 18:55
Uice
Avatar van Uice
Uice is offline
'channels', 'mIRC'... men praat in fucking raadsels hier.
__________________
That's what happens when you look, lady. Now you're a salt pillar, and all the deer are gonna lick ya.
Oud 09-08-2007, 18:56
Verwijderd
Een channel is een chatroom, en mIRC is het meestgebruikte programma voor irc. Zo moeilijk is het niet.
Ads door Google
Oud 09-08-2007, 18:58
AzN
Avatar van AzN
AzN is offline
Citaat:
Katje schreef op 09-08-2007 @ 18:39 :
Hoi ik vroeg me af wat slaapkamerogen zijn. Als ik 't google vind ik alleen maar slechte gedichten.
Moet je 'ns in de spiegel kijken als je nét wakker bent, dat zijn slaapkamerogen.

Of als je 'n tijdje 'n bril op hebt gehad, dan heb je ook zo'n ogen.

Tenminste... slaapkamerogen zien er toch ongeveer 'tzelfde uit als computerogen?
__________________
En dat meen ik!
Oud 09-08-2007, 19:01
TopDrop
Avatar van TopDrop
TopDrop is offline
Citaat:
Juice schreef op 09-08-2007 @ 19:55 :
'channels', 'mIRC'... men praat in fucking raadsels hier.
Citaat:
mIRC is a shareware Internet Relay Chat client for Windows, created in 1995 and developed by Khaled Mardam-Bey. Although it is a fully functional chat utility, its integrated scripting language makes it extensible and versatile.

mIRC is very popular, having been downloaded almost nine million times from CNET's download.com service as of June 2007[1]. Nielsen Net Rankings also ranked mIRC among the top 10 most popular Internet applications in 2003. Because of its popularity, some users mistakenly conflate the mIRC client with the IRC protocol, thinking they are connecting to a "mIRC server" or joining a "mIRC channel"[citation needed].

It is unknown if the "m" in mIRC stands for anything—Khaled's personal FAQ explains that "it quite possibly stands for 'moo', or perhaps even MU."
wikipedia

mIRC is een chatprogramma. Daarmee verbind je met een IRC server. Op die IRC servers zitten een soort chatrooms aka channels. En op die channels kun je chatten met iedereen die ook op die channel zit. Het wordt volgens mij vaak gebruikt als 'helpdesk' ofzo. Het is volgens mij ook vrij gemakkelijk een eigen IRC server te draaien, dus ben je niet afhankelijk van msn oid.
__________________
♥ - I miss all the places we never went. -
heddegijdagezeetgehadmindedawerklukwoarhoedoedegijdahoedoedegijdahoeheddegijdagedoan
Oud 09-08-2007, 19:13
Tink*
Avatar van Tink*
Tink* is offline
Citaat:
Severus schreef op 09-08-2007 @ 19:30 :
Ik vraag me altijd af wat ze ermee bedoelen wanneer ze typen op Onzin.
Deze emoticon:
__________________
Je was een glasblazer met een wolk van diamanten aan zijn mond
Oud 09-08-2007, 19:16
Verwijderd
Citaat:
Katje schreef op 09-08-2007 @ 18:39 :
Een topic voor al je vragen

Hoi ik vroeg me af wat slaapkamerogen zijn. Als ik 't google vind ik alleen maar slechte gedichten.
Volgens mij is dat een letterlijke vertaling van het Engelse bedroom eyes en dat zijn niet specifiek slaperige ogen maar eerder een broeierige ik-wil-seks-blik. Of een ik-heb-net-gesekst-blik, misschien. Maar dat ligt waarschijnlijk nogal aan wáár je de term tegenkomt
Oud 09-08-2007, 19:32
Antoni
Avatar van Antoni
Antoni is offline
Citaat:
Katje schreef op 09-08-2007 @ 18:39 :
Een topic voor al je vragen

Hoi ik vroeg me af wat slaapkamerogen zijn. Als ik 't google vind ik alleen maar slechte gedichten.
Slaapkamerogen zijn zwoele ogen (een geile blik). Zo heb je ook 'slaapkamerstem'.
__________________
Hopende u hiermee voldoende geïnformeerd te hebben, verblijf ik. | http://garibaldi.web-log.nl/
Oud 09-08-2007, 20:17
Uice
Avatar van Uice
Uice is offline
Citaat:
TopDrop schreef op 09-08-2007 @ 20:01 :
wikipedia

mIRC is een chatprogramma. Daarmee verbind je met een IRC server. Op die IRC servers zitten een soort chatrooms aka channels. En op die channels kun je chatten met iedereen die ook op die channel zit. Het wordt volgens mij vaak gebruikt als 'helpdesk' ofzo. Het is volgens mij ook vrij gemakkelijk een eigen IRC server te draaien, dus ben je niet afhankelijk van msn oid.
...IRC-server? Nee, ik snap het nog steeds niet.
__________________
That's what happens when you look, lady. Now you're a salt pillar, and all the deer are gonna lick ya.
Oud 09-08-2007, 20:21
Verwijderd
Citaat:
Juice schreef op 09-08-2007 @ 21:17 :
...IRC-server? Nee, ik snap het nog steeds niet.
Ik snap er ook geen hol van hoor.
Advertentie
Oud 09-08-2007, 20:50
TopDrop
Avatar van TopDrop
TopDrop is offline
Citaat:
Juice schreef op 09-08-2007 @ 21:17 :
...IRC-server? Nee, ik snap het nog steeds niet.
Je weet toch wel wat een server is?
Citaat:
In information technology, a server (also called a server application) is "an application program that accepts connections in order to service requests by sending back responses."
wikipedia

Een server is een computer die een programma draait om verbindingen te ontvangen, en vervolgens informatie terug te sturen.

Net zoals dat het forum van scholieren.com ook op een server staat. Jij thuis, met je computertje, maakt verbinding met deze server, en vraagt, joh, mag ik het forum van je downloaden? De server stuurt je vervolgens het forum op zodat jij dat op je scherm kunt zien.

Een IRC server zorgt er dus voor dat je met elkaar kunt chatten. Jij typt een berichtje in, dat wordt naar de server gestuurd, en de server stuurt het op zijn beurt weer naar de persoon/personen tegen wie je zit te chatten.
__________________
♥ - I miss all the places we never went. -
heddegijdagezeetgehadmindedawerklukwoarhoedoedegijdahoedoedegijdahoeheddegijdagedoan
Oud 09-08-2007, 20:54
Uice
Avatar van Uice
Uice is offline
Maar dat verklaart nog steeds niet die #care en /care. Dat het daar vandaan komt okee, maar waarommmm?
__________________
That's what happens when you look, lady. Now you're a salt pillar, and all the deer are gonna lick ya.
Oud 09-08-2007, 21:00
TopDrop
Avatar van TopDrop
TopDrop is offline
Citaat:
Juice schreef op 09-08-2007 @ 21:54 :
Maar dat verklaart nog steeds niet die #care en /care. Dat het daar vandaan komt okee, maar waarommmm?
Citaat:

"#care", a term apparently first used by _mocking][bird_ means "don't care" or "I don't bother". No one knows where the slang first originated from. It's adoption is not yet widespread, but more people seem to be picking it up.
Suggestions that "#care" refers to a real or non-existing IRC channel have been denied.
Notice that, often, "#care" is used by itself, use of a personal pronoun like in "I #care" has never been seen.

"Are you done finishing your work?"
- "No, but #care." (Not: "I #care.")

"I should have done that yesterday but #care"
urbandictionary

Nou, daar heb je dus van die 'IRC-communities'. Van die groepen mensen die geen leven hebben en alleen maar via IRC zitten te chatten tot ze erbij neervallen ;x

Ik heb nooit IRC gebruikt, maar volgens Katje staat er een # voor wat je zegt of voor je naam ofzo. En als je dan 'care' typt staat er '#care'. En daar is het van af geleid ofzo? Dat is wat ik ervan begrijp
__________________
♥ - I miss all the places we never went. -
heddegijdagezeetgehadmindedawerklukwoarhoedoedegijdahoedoedegijdahoeheddegijdagedoan
Oud 09-08-2007, 21:03
fizzle-fluffy
Avatar van fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Citaat:
Severus schreef op 09-08-2007 @ 19:30 :
Ik vraag me altijd af wat ze ermee bedoelen wanneer ze typen op Onzin.
Oud 09-08-2007, 21:16
Magican
Avatar van Magican
Magican is offline
Citaat:
Juice schreef op 09-08-2007 @ 21:54 :
Maar dat verklaart nog steeds niet die #care en /care. Dat het daar vandaan komt okee, maar waarommmm?
Op zo'n server heb je dus verschillende chanels (chatboxen). In zo'n channel kan je dan zeggen van pietje cares, of over jezelf, I care, maar dat wordt dan door zo'n code /care. Net als je hier [B] hebt voor dikgedrukt en andere dingen. Dacht dat het zo zat.
__________________
I did it for teh lulz

Laatst gewijzigd op 09-08-2007 om 21:19.
Oud 09-08-2007, 21:25
Verwijderd
op sommige servers kom je in "the room with people that care" als je /j #care intikt.
Oud 09-08-2007, 21:50
Antoni
Avatar van Antoni
Antoni is offline
Citaat:
Magican schreef op 09-08-2007 @ 22:16 :
[B]Op zo'n server heb je dus verschillende chanels (chatboxen). In zo'n channel kan je dan zeggen van pietje cares, of over jezelf, I care, maar dat wordt dan door zo'n code /care. Net als je hier hebt voor dikgedrukt en andere dingen. Dacht dat het zo zat.
Volgens mij krijg je pas 'pietje cares' als je '/me cares' tikt. Volgens mij doet '/care' helemaal niets.
En een hekje (#) staat voor zo ver ik weet altijd vóór een naam van een channel (dus 'chatbox').
__________________
Hopende u hiermee voldoende geïnformeerd te hebben, verblijf ik. | http://garibaldi.web-log.nl/
Oud 09-08-2007, 21:51
TRA
Avatar van TRA
TRA is offline
Faxen er tegenwoordig nog mensen?

Vroeger zei men dat: "Hey, we faxen!"
__________________
"#25 maart 2005: Quiana is op De Kantine vervangen door PV"
Oud 09-08-2007, 21:53
Verwijderd
Citaat:
TRA schreef op 09-08-2007 @ 22:51 :
Faxen er tegenwoordig nog mensen?

Vroeger zei men dat: "Hey, we faxen!"
ik kreeg laatst een fax van een afrikaan die zei dat hij generaal was en graag in ons huis wil gaan wonen
Of wij toevallig interesse hadden in een politiek vluchteling?
Oud 09-08-2007, 21:54
TRA
Avatar van TRA
TRA is offline
Citaat:
ecnelis schreef op 09-08-2007 @ 22:53 :
ik kreeg laatst een fax van een afrikaan die zei dat hij generaal was en graag in ons huis wil gaan wonen
Of wij toevallig interesse hadden in een politiek vluchteling?
__________________
"#25 maart 2005: Quiana is op De Kantine vervangen door PV"
Oud 09-08-2007, 21:55
Antoni
Avatar van Antoni
Antoni is offline
Citaat:
TRA schreef op 09-08-2007 @ 22:51 :
Faxen er tegenwoordig nog mensen?

Vroeger zei men dat: "Hey, we faxen!"
Ik zeg dat soms nog. En nee, ik heb geen fax... Nooit gehad ook.
__________________
Hopende u hiermee voldoende geïnformeerd te hebben, verblijf ik. | http://garibaldi.web-log.nl/
Ads door Google
Oud 09-08-2007, 22:18
Trimm Trabb
Avatar van Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline
Citaat:
Antoni schreef op 09-08-2007 @ 22:55 :
Ik zeg dat soms nog. En nee, ik heb geen fax... Nooit gehad ook.
Jimmy van SamSam zei dat altijd.
__________________
Stephen enjoys cooking his godchildren and leaving out commas.
Oud 09-08-2007, 22:21
Antoni
Avatar van Antoni
Antoni is offline
Citaat:
Trimm Trabb schreef op 09-08-2007 @ 23:18 :
Jimmy van SamSam zei dat altijd.
Ik mis die serie! Misschien heb ik het daarvan.
__________________
Hopende u hiermee voldoende geïnformeerd te hebben, verblijf ik. | http://garibaldi.web-log.nl/
Oud 09-08-2007, 23:27
TopDrop
Avatar van TopDrop
TopDrop is offline
Als in Nederland alle mobiele telefoonnummers beginnen met 06, waar beginnen ze dan in andere landen mee? Zijn er meer landen met telefoonnummers van 10 cijfers?
__________________
♥ - I miss all the places we never went. -
heddegijdagezeetgehadmindedawerklukwoarhoedoedegijdahoedoedegijdahoeheddegijdagedoan
Oud 09-08-2007, 23:28
fizzle-fluffy
Avatar van fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
waarom hoort de kleur groen bij yoghurt en de kleur blauw bij melk en rood bij karnemelk?
het is allemaal wit
(en als het groen is moet je het niet meer eten )
Oud 09-08-2007, 23:28
fizzle-fluffy
Avatar van fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Citaat:
TopDrop schreef op 10-08-2007 @ 00:27 :
Als in Nederland alle mobiele telefoonnummers beginnen met 06, waar beginnen ze dan in andere landen mee? Zijn er meer landen met telefoonnummers van 10 cijfers?
belgie, begint met 04, ook 10 cijfers volgensmij
en ik dacht dat engeland met 07 begon
Oud 09-08-2007, 23:37
TopDrop
Avatar van TopDrop
TopDrop is offline
Citaat:
fizzle-fluffy schreef op 10-08-2007 @ 00:28 :
(en als het groen is moet je het niet meer eten )
Ik dacht eerst, hey, melk drink je! Maar als het groen is moet je het inderdaad niet eten nee

Waarom is naturel chips rood, paprika blauw, bolognese groen en chees onion geel?
__________________
♥ - I miss all the places we never went. -
heddegijdagezeetgehadmindedawerklukwoarhoedoedegijdahoedoedegijdahoeheddegijdagedoan
Oud 09-08-2007, 23:40
Verwijderd
Citaat:
TopDrop schreef op 10-08-2007 @ 00:37 :
Ik dacht eerst, hey, melk drink je! Maar als het groen is moet je het inderdaad niet eten nee

Waarom is naturel chips rood, paprika blauw, bolognese groen en chees onion geel?

oooh, daar heb ik laatst zo'n grappige uitleg over gehoord!
Oud 09-08-2007, 23:41
Uice
Avatar van Uice
Uice is offline
Citaat:
ecnelis schreef op 10-08-2007 @ 00:40 :
oooh, daar heb ik laatst zo'n grappige uitleg over gehoord!
Hahaha, leuk idd.
__________________
That's what happens when you look, lady. Now you're a salt pillar, and all the deer are gonna lick ya.
Oud 09-08-2007, 23:42
Verwijderd
Citaat:
Juice schreef op 10-08-2007 @ 00:41 :
Hahaha, leuk idd.
ik probeer het nog steeds te herinneren
Oud 09-08-2007, 23:43
Uice
Avatar van Uice
Uice is offline
Citaat:
TopDrop schreef op 10-08-2007 @ 00:37 :
Waarom is naturel chips rood, paprika blauw, bolognese groen en chees onion geel?
Kaas is toch geel, homo.

De rest weet ik niet.
__________________
That's what happens when you look, lady. Now you're a salt pillar, and all the deer are gonna lick ya.
Oud 09-08-2007, 23:43
Verwijderd
Citaat:
Antoni schreef op 09-08-2007 @ 22:50 :
Volgens mij krijg je pas 'pietje cares' als je '/me cares' tikt. Volgens mij doet '/care' helemaal niets.
En een hekje (#) staat voor zo ver ik weet altijd vóór een naam van een channel (dus 'chatbox').
Ik gebruik alles met een / ervoor als een html-code. Dus tussen van die < haakjes >, alleen die haakjes laat ik dan weg.

Dus als ik heel vervelend doe, staat er dit als ik er klaar mee ben. /bitch-mode

Of eh, vreselijk zeuren over iets... /rant

En dan kan ik daarna ophouden met zeuren.

Neem aan dat dat een html (en weblogs) afgeleide is...
Oud 09-08-2007, 23:56
TopDrop
Avatar van TopDrop
TopDrop is offline
Citaat:
Morgan schreef op 10-08-2007 @ 00:43 :
Ik gebruik alles met een / ervoor als een html-code. Dus tussen van die < haakjes >, alleen die haakjes laat ik dan weg.

Dus als ik heel vervelend doe, staat er dit als ik er klaar mee ben. /bitch-mode

Of eh, vreselijk zeuren over iets... /rant

En dan kan ik daarna ophouden met zeuren.

Neem aan dat dat een html (en weblogs) afgeleide is...
In consoles en sommige chat applications kun je / gebruiken om commands uit te voeren. Bijvoorbeeld '/setname Tim'. En dan wordt je chatnaam veranderd in Tim. Zoiets zal je ook wel bij IRC hebben ja. Dat je iets typt als '/me cares', en dat er dan staat 'Tim cares.' ipv 'Tim zegt: cares'.
__________________
♥ - I miss all the places we never went. -
heddegijdagezeetgehadmindedawerklukwoarhoedoedegijdahoedoedegijdahoeheddegijdagedoan
Oud 10-08-2007, 00:17
Verwijderd
Citaat:
TopDrop schreef op 10-08-2007 @ 00:56 :
In consoles en sommige chat applications kun je / gebruiken om commands uit te voeren. Bijvoorbeeld '/setname Tim'. En dan wordt je chatnaam veranderd in Tim. Zoiets zal je ook wel bij IRC hebben ja. Dat je iets typt als '/me cares', en dat er dan staat 'Tim cares.' ipv 'Tim zegt: cares'.
Weet ik (via mijn broertje heb ik gemIRCt ), maar dan werkt het andersom. Dan zeg je idd /me en dan iets. /care vat ik op als 'en nadat ik dit gezegd heb, kan het me verder niks meer schelen'. Vandaar de html-associatie. 'Deze gemoedstoestand telt alleen voor het stukje tekst hiervoor'.
Oud 10-08-2007, 00:26
Magican
Avatar van Magican
Magican is offline
Bestaat God, waarom, wat is de zin van het leven, wat was hiervoor, wat is hierna, hoe groot is het heelal, waarom ben ik nu nog wakker, etc.
__________________
I did it for teh lulz
Advertentie
Topic gesloten


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Levensbeschouwing & Filosofie Religie (DUHH!!!)
Mairdread
48 08-12-2008 19:42
Huiswerkvragen: Cultuur, Maatschappij & Economie [LB] Levensvragen?
Missy
6 17-12-2005 16:14
Levensbeschouwing & Filosofie Wat is waarheid
Dís
122 13-12-2004 14:30
Levensbeschouwing & Filosofie Hekserij
Moonlight fairy
65 08-12-2004 15:18
Verhalen & Gedichten Levensdroom & levensvraag ( tweelingsgedicht)
Green Day
2 02-11-2003 14:01
Levensbeschouwing & Filosofie levensvragen
Ghash
3 20-09-2003 14:57


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:02.