Oud 09-06-2003, 13:23
Duplo
Duplo is offline
Hallo, ik zal even mijn situatie uitleggen.
Ik doe vwo staatsexamens, ben vrijwel zeker geslaagd voor alle vakken die ik doe behalve eco.
nu heb ik 2 vraagjes
vraagje 1: Hoe ziet mijn eco mondeling eruit en zijn er nog
specifieke onderwerpen of moet je gewoon alles weten
(nou ja, alles ik bedoel net als bij schriftelijk)
vraagje 2tel ik haal een 5 voor dat eco.Is het dan zo dat je,zoals is vastgelegd in de examenbesluiten, gewoon compenseert met een 7,
of mag je omdat het staatsexamens zijn geen enkel tekort halen?

Alvast enorm bedankt want iedereen die ik hoor roept iets anders
(dan iedereen die ik hoor)
__________________
Spa Rocks
Advertentie
Oud 09-06-2003, 14:37
Verwijderd
Mondeling economie gaat over dezelfde stof als het schriftelijk, dus precies dat leren.

Verder mag je idd compenseren wanneer je een volledig pakket hebt, dus één vier, één vijf of twee vijven, zolang het gemiddelde maar een 6 blijft.

Zelf maak ik me ook een beetje zorgen over economie... en geschiedenis...
Oud 09-06-2003, 16:17
Duplo
Duplo is offline
dank je wel!!!

En als je zoals ik niet alles ineens doet maar in deelcertificaten mag je dan alleen 6+ halen, of is het zo dat je op het moment dat je 7 certificaten hebt,
en je voldoet aan de normering, je gewoon een diploma krijgt , ongeacht in hoeveel tijd je het hebt gedaan

Geschiedenis schriftelijk vond ik op zich best makkelijk
maar dat Duitsland voor mondeling...
__________________
Spa Rocks

Laatst gewijzigd op 09-06-2003 om 16:21.
Oud 09-06-2003, 16:43
Verwijderd
Als je geen volledig pakket hebt (dus 7 vakken in jouw geval) dan mag je niet compenseren, ook niet een jaar later. Pas als je voor een vak een 5,5 of meer haalt, gemiddeld, krijg je een certificaat.
Oud 09-06-2003, 16:55
Duplo
Duplo is offline
Verschrikkelijk. dank je ... I won't shoot the messenger
__________________
Spa Rocks
Oud 09-06-2003, 17:19
Iwein
Iwein is offline


Offtopic: je hangt de messenger liever op?


iig hoop ik dat ze bij het mondeling meer letten op of je bij technische vakken meteen inziet welk soort som het is, welke formule nodig is om het op te lossen, en goed stap voor stap kunt redeneren, dan snel de som alleen oplossen
Oud 09-06-2003, 17:28
Duplo
Duplo is offline
vierendelen was eigenlijk optie no. 1 maar de paarden wilden niet door de computer.

ik heb gisteren ook even een lijst met formules gemaakt en dat leek mij
de logischte manier van voorbereiden, want je schijnt een
tekst vol (wiskundige?) problemen voor te krijgen dus je
zal formules nodig hebben, is mijn conclusie.
__________________
Spa Rocks
Oud 09-06-2003, 21:43
Iwein
Iwein is offline
Citaat:
Duplo schreef op 09-06-2003 @ 17:28:
vierendelen was eigenlijk optie no. 1 maar de paarden wilden niet door de computer.

ik heb gisteren ook even een lijst met formules gemaakt en dat leek mij
de logischte manier van voorbereiden, want je schijnt een
tekst vol (wiskundige?) problemen voor te krijgen dus je
zal formules nodig hebben, is mijn conclusie.
wat ik uit de LOI trainingslessen meegekregen heb (ik doe WiB wiA nat en schei als technische vakken)

is dat er 2 examinatoren zijn; de een noteerd alles, de andere praat wat met je en vraagt enzo.

Je krijgt de opdrachten, zegt hoe het opgelost moet worden, word gecorrigeerd als je dit fout wilt doen, en moet ze oplossen. volgens mij helpen ze je wel als je op een dood spoor zit, maar valt het ze dan wel op dat je het niet perfect beheerst .
Oud 09-06-2003, 22:49
alwaysgood
alwaysgood is offline
ik kan me weinig voorstellen bij een mondeling eindexamen wiskunde....
moet je dan de opgaven op papier uitwerken of gewoon alleen maar zeggen hoe je het zal aanpakken.
Ik zelf zou echt geen mondeling wiskunde kunnen doen, ik probeer altijd wat bij opgaven en kijk of het goed is.
__________________
Do or do not. There's no try
Oud 10-06-2003, 11:05
Iwein
Iwein is offline
Citaat:
alwaysgood schreef op 09-06-2003 @ 22:49:
ik kan me weinig voorstellen bij een mondeling eindexamen wiskunde....
moet je dan de opgaven op papier uitwerken of gewoon alleen maar zeggen hoe je het zal aanpakken.
Ik zelf zou echt geen mondeling wiskunde kunnen doen, ik probeer altijd wat bij opgaven en kijk of het goed is.
wat ik dus gehoord heb, is dat je gewoon als je op een fout spoor zit meteen gecorrigeerd word.

Bijv een vraag; ze vragen hoe los je dat op.

jij zegt dan"zus en zo" zou het opgelost kunnen worden, volgens mij is dit de snelste/ beste methode. De examinator zegt dan ok, los maar op als het goed is, en "nee, dat lijkt mij niet handig" als het niet zo goed is

zoiets denk ik
Oud 10-06-2003, 11:09
Verwijderd
Oef, lijkt me wel eng...

Hebben jullie al een oproep voor je mondelingen?
Oud 10-06-2003, 13:22
Iwein
Iwein is offline
Citaat:
Andijvie schreef op 10-06-2003 @ 11:09:
Oef, lijkt me wel eng...

Hebben jullie al een oproep voor je mondelingen?
ik heb 11 juli pas begin ofzo, dus nog lang niet
Oud 10-06-2003, 17:00
Duplo
Duplo is offline
ik heb ook nog geen oproep, begin 30 juni, zal nu wel ongeveer de bus in knallen, ben ik bang
__________________
Spa Rocks
Oud 14-06-2003, 13:56
Verwijderd
Citaat:
Duplo schreef op 10-06-2003 @ 17:00:
ik heb ook nog geen oproep, begin 30 juni, zal nu wel ongeveer de bus in knallen, ben ik bang
Ook in Zwolle dus?

Ik heb net mijn oproep, heb op 7, 8 en 9 juli mijn mondelingen, in Zwolle dus. Wel een fijn rooster, volgens mij...

Zijn jullie al zenuwachtig voor de mondelingen?
Ik beetje
Oud 21-06-2003, 16:00
Sleeping_Beauty
Sleeping_Beauty is offline
Ik doe maar havo, maar alsnog schijt ik peultjes...
Ik doe altijd maar wat, begin bijvoorbeeld met de laatste som als ik die meteen snap... op andere sommen kan ik minuten lang zitten puzzelen en uitproberen voor ik verder ermee kan!

nu zal dat helaas niet gaan.. de faalangsten rijzen hoog boven mijn zelfvertrouwen uit!!!
__________________
Grootheidswaan, ik leid er aan- zolang er geen medicijnen voor zijn moet ik me laten gaan... ;)
Oud 22-06-2003, 14:04
Bruut
Avatar van Bruut
Bruut is offline
heb morgen men mondelingen Geschiedenis en Economie en overmorgen aardrijkskunde

maak me echt niet druk ofzo, stelt namelijk geen reet voor zon mondeling! vorig jaar had ik mondelingen talen enzo, dus weet wel hoe t in elkaar steekt!
Oud 22-06-2003, 23:42
Iwein
Iwein is offline
Citaat:
Andijvie schreef op 14-06-2003 @ 13:56:
Ook in Zwolle dus?

Ik heb net mijn oproep, heb op 7, 8 en 9 juli mijn mondelingen, in Zwolle dus. Wel een fijn rooster, volgens mij...

Zijn jullie al zenuwachtig voor de mondelingen?
Ik beetje
ik ben ook erg zenuwachtig aan het worden


10,11 en 12 juli.....

mn boekenlijst afgelopen weken 5-6 boeken per week gelezen, maar ga komende 3 dagen 30 uittreksels lezen en bestuderen om zo mn lijst compleet te maken

dan komende 2 weken alle vakken herhalen en voorbereiden, duits mn woordenschat nog wat uitbreiden, en vooral heel goed op uitspraak oefenen!
Oud 24-06-2003, 16:44
Verwijderd
Morgen begin ik met de uittreksels voor Nederlands enzo... Over iets minder dan twee weken heb ik ze

En Bruut, hoe ging het bij jou?

Vorig jaar was ik wel goed in mondelingen, volgens leraren maakte ik een goede indruk doordat ik luisterde, nadacht en duidelijk antwoorde. Ik wist wat ik wilde zeggen en kwam zo zelfverzekerd over (pfff, ik en zelfverzekerd?!). Als dat dit jaar weer zo gaat, maak ik in ieder geval een goede geïnteresseerde indruk. Daarnaast ben ik wel goed in talen en kan ik denk ik ook wel goed dingetjes uitleggen.... hoop ik...
Ik hoop dat de mensen een beetje aardig zijn....

*is zenuwachtig*

Ik heb de schriftelijke examens niet heel erg goed gemaakt, is het mogelijk een hoger cijfer te scoren op het mondeling? Als ik voor alles een 6 haal ben ik geslaagd. Voor Nederlands en Engels verwacht ik wel een 7 of een 8 (uitspraak Engels is wel goed, op de Havoe 10'en voor gekregen, dus dat is geen probleem... ik lees Engels ook net zoals het Nederlands, dus iets voorlezen moet ook geen probleem zijn...)

*is zenuwachtig*
Ads door Google
Oud 24-06-2003, 17:30
Iwein
Iwein is offline
Citaat:
Andijvie schreef op 24-06-2003 @ 16:44:
Morgen begin ik met de uittreksels voor Nederlands enzo... Over iets minder dan twee weken heb ik ze

En Bruut, hoe ging het bij jou?

Vorig jaar was ik wel goed in mondelingen, volgens leraren maakte ik een goede indruk doordat ik luisterde, nadacht en duidelijk antwoorde. Ik wist wat ik wilde zeggen en kwam zo zelfverzekerd over (pfff, ik en zelfverzekerd?!). Als dat dit jaar weer zo gaat, maak ik in ieder geval een goede geïnteresseerde indruk. Daarnaast ben ik wel goed in talen en kan ik denk ik ook wel goed dingetjes uitleggen.... hoop ik...
Ik hoop dat de mensen een beetje aardig zijn....

*is zenuwachtig*

Ik heb de schriftelijke examens niet heel erg goed gemaakt, is het mogelijk een hoger cijfer te scoren op het mondeling? Als ik voor alles een 6 haal ben ik geslaagd. Voor Nederlands en Engels verwacht ik wel een 7 of een 8 (uitspraak Engels is wel goed, op de Havoe 10'en voor gekregen, dus dat is geen probleem... ik lees Engels ook net zoals het Nederlands, dus iets voorlezen moet ook geen probleem zijn...)

*is zenuwachtig*

voor nederlands / engels / duits, wát precies doe je daar op het mondeling?

eerst krijg je een stukje tekst (bij nl meestal poëzie) die je na 20 minuten voorbereiden voor moet dragen, dan laat je je poëzie kennis blijken door het gedicht te verklaren en al die klotetermen te kennen. Dan gaan ze over op je literatuurlijst, stellen vragen over "waarom heb je dat boek gelezen?" "bij welke periode / stroming hoorde die schrijver, en waarom?" "welke boek(en) vond je het leukst, en waarom?"

en dan nog een algemeen gesprek om te kijken hoe goed je de taal beheerst in een dagelijks gesprek.


zoiets?

Karel ende elegast Anoniem +- 1170
Van den Vos Reynaerde Willem( / Arnout) eind 12e eeuw
Lof der Zotheid Desiderius Erasmus 1511
Het Spaans Heydinnetje Jacob Cats +- 1630
Gijsbrecht van Aemstel Joost van den Vondel 1637
Julia R. Feith 1783
Camera Obscura Hildebrand 1851
Max Havelaar Multatuli 1860
Een zwerver verliefd A. Van Schendel 1904
Het zwevende schaakbord L. Couperus 1922
Kees de jongen Theo Thijssen 1923
De Witte Ernest Claes 1920
Dorp aan de Rivier Antoon Coolen 1934
Pensioen Willem Elsschot 1937
De Kellner en de levenden Simon Vestdijk 1949
De Verborgen Bron Hella Haasse 1950
De hond in het lege huis Anton Koolhaas 1964
Een wonderkind of een total loss Willem F. Hermans 1967
De aaibaarheidsfactor Rudy Kousbroek 1969
Hersenschimmen J. Bernlef 1990
De grot Tim Krabbé 1997

zover ben ik nu al met mijn literatuurlijst NL (een aantal alleen uittreksels van gelezen), vanavond nog 4 lezen, en morgen duits / engels hard uitreksels lezen enzo

duits uitspraak lukt me wel, alleen moet ik nog goed oefenen op worodenschat omdat ik soms iets niet meteen weet, engels en nederlands kan ik beiden even goed (tvwo gedaan) en daar ben ik niet zenuwachtig voor... wel al geoefend dat ik alles duidelijk articuleer en hard genoeg praat enzo

*zenuwachtig*

wat ik trouwens wel weer vreemd vind, is dat héél veel mensen die 2e fase deden, gewoon een 1,6 ofzo voor schriftelijk moesten halen om een 6 te halen voor iets, terwijl ik van staatsexamens meer de indruk krijg dat je bij geen van beiden ook maar een beetje gematst gaat worden

Oud 25-06-2003, 15:10
Verwijderd
Dat laatste wat je zegt vind ik ook niet kloppen, we moeten ons gewoon gigantisch uit de naad werken voor de examens terwijl mensen op school aankomen met;'Ik moet minstens een 2,3 halen voor een 6...' Nou, lekker eerlijk. Wij moeten gewoon voldoendes halen... Niet helemaal juist...

Ik ben nu trouwens ook bezig met de boeken. Heb nu de Middeleeuwen en de Renaissance gehad, (vijf boeken van de 25) en moet er dus nog 20
Maar 't gaat goed, ik leer goed over de schrijver en het werk, dat gaat helemaal ok.

Vandaag maak ik dat in ieder geval zo ver mogelijk af en dan morgen de rest + poëzie.
Dat voordragen en verklaren moet me wel lukken, heb een tijdje latijn gehad en daarin kwam dat figuurlijke veel terug. Dat ging altijd goed

Voor Engels moet ik nog 15 boeken doornemen, maar daar heb ik ook fijne uittreksels van dus dat is een dagje werk. Dan voor de mondelingen alles nog doornemen en klaar. Ging me vorig jaar goed af, gaat me dit jaar weer lukken.

Dan nog het handelingsdeel voor biologie afmaken en vervolgens de oude stof weer doornemen...

Oef, ik hoop zo dat ik slaag...
M'n ouders gaan op de laatste dag mee dus ze zijn bij de uitslag en uitreiking... Oef... eng
Oud 25-06-2003, 18:18
jbtq
Avatar van jbtq
jbtq is offline
grappig eigelijk dat er toch nog redelijk veel mensen staatsexamens doen. Ik heb zelf in zwolle mijn examen op vrijdag. [ 4 juli] Ben ook een beetje de stof aan het doornemen en beetje aan het leren. heb gelukkig maar drie vakken. maar goed we zien het wel. Enne voor het mondeling word je redelijk snel wel gemats. Immer de mensen die het afnemen weten hoe moeilijk het is om het via thuis studie te doen en zullen dus zoveel mogelijk proberen om naar een 5,5 toe te werken. Dit heb ik overgens van een leraar [ leraar...ook niet echt, maar wij kregen van de loi extra examen lessen om voor te bereiden] die ze ook afneemt.
__________________
"Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former. "
Oud 25-06-2003, 18:38
Verwijderd
Citaat:
jbtq schreef op 25-06-2003 @ 18:18:
grappig eigelijk dat er toch nog redelijk veel mensen staatsexamens doen. Ik heb zelf in zwolle mijn examen op vrijdag. [ 4 juli] Ben ook een beetje de stof aan het doornemen en beetje aan het leren. heb gelukkig maar drie vakken. maar goed we zien het wel. Enne voor het mondeling word je redelijk snel wel gemats. Immer de mensen die het afnemen weten hoe moeilijk het is om het via thuis studie te doen en zullen dus zoveel mogelijk proberen om naar een 5,5 toe te werken. Dit heb ik overgens van een leraar [ leraar...ook niet echt, maar wij kregen van de loi extra examen lessen om voor te bereiden] die ze ook afneemt.
Vraagje, misschien dat jij het weet;
weten de mensen bij het mondeling wat je hebt gehaald op het schriftelijk?

't Lijkt me dat de mensen niet minder aardig zijn dan de surveillanten tijdens het schriftelijk, en die waren bij mij erg aardig... Heel behulpzaam en rustig... Maar ja, we zien het allemaal wel weer.... Ik moet alleen wel voor een aantal vakken een mooie voldoende halen... 't Liefst 7 x een 6,5 dan ben ik geslaagd... Maar ja, ik weet het niet hoor... Ik zie wel...
Oud 25-06-2003, 18:49
Iwein
Iwein is offline
Citaat:
Andijvie schreef op 25-06-2003 @ 18:38:
Vraagje, misschien dat jij het weet;
weten de mensen bij het mondeling wat je hebt gehaald op het schriftelijk?

't Lijkt me dat de mensen niet minder aardig zijn dan de surveillanten tijdens het schriftelijk, en die waren bij mij erg aardig... Heel behulpzaam en rustig... Maar ja, we zien het allemaal wel weer.... Ik moet alleen wel voor een aantal vakken een mooie voldoende halen... 't Liefst 7 x een 6,5 dan ben ik geslaagd... Maar ja, ik weet het niet hoor... Ik zie wel...
die waren inderdaad aardig, maar wisten zelf niets van de vakken, maar volgens mij doen ze wel aardig ja.


en grappig dat jij ook je hele lijst vol "uittrekselt", mn vader heeft nog de illusie dat ik alles braaf gelezen heb, maar om nou 50 boeken in 4 weken te lezen in 3 talen, vond ik té veel van het goede.... heb toch nog 16 boeken voor NL echt gelezen, vanmiddag lees ik de laatste paar uittreksels en ga ik beginnen aan mn duits

maar als ik alles een 6 heb, heb ik al voor alles een voldoende

Duits w/s een 5-5.5 voor schriftelijk (die invuldingen lukten gewoon niet) dus met een 6 voor schriftelijk red ik het al, de andere vakken 2x 6-6.5, nl geen idee, en 3x 7.5-8.5

ik denk dus wel dat ik het ga halen, maar vind het echt niet leuk meer nog steeds in de examenstress te zitten :/

ben in elk geval blij dat ik pas met een 1(herkansen), een 4 en een 5 én nog iets onder de 6, geen kans meer maak , en dus wel héél erg moet verneuken om niet te slagen

en wat gaan jullie doen als je de uitslag hebt? snel een lastminute boeken en vakantie vieren?
Oud 25-06-2003, 18:53
Verwijderd
Als m'n uitslag negatief is, vakantie vieren en nog een jaartje.
Als ik een her heb, dat maar doen he...
En als ik slaag; met m'n ouders naar huis, onderweg vriend bellen en zus... en vriendinnen... en dan bij mijn ouders thuis taart eten en vrolijk zijn Misschien idd daarna nog op vakatie, naar Spanje of Zuid-Frankrijk, maar dat is érg misschien... (niet zoveel geld ).
Oud 25-06-2003, 19:04
Iwein
Iwein is offline
Citaat:
Andijvie schreef op 25-06-2003 @ 18:53:
Als m'n uitslag negatief is, vakantie vieren en nog een jaartje.
Als ik een her heb, dat maar doen he...
En als ik slaag; met m'n ouders naar huis, onderweg vriend bellen en zus... en vriendinnen... en dan bij mijn ouders thuis taart eten en vrolijk zijn Misschien idd daarna nog op vakatie, naar Spanje of Zuid-Frankrijk, maar dat is érg misschien... (niet zoveel geld ).
ik vind het wel klote op zich kwa timing - http://lustrum.corps.nl/vwo/ - was op 11 juli, en ik heb 10 11 en 12 mondelingen

maar ik ga denk ik dan véél internetten, wat mensen meeten, en die vrijdag daarop op vakantie.

alternatief is alvast een kamer zoeken in delft

met een beetje geluk dan nog voor de introduktieweken een mooie kamer
Advertentie
Oud 26-06-2003, 19:02
jbtq
Avatar van jbtq
jbtq is offline
Ze weten inderdaad je cijfer al van te voren. Dus daar zullen ze proberen een 5,5 van te maken [ als je lager heb] En verder moet je wel het laatste hoofdstuk [ dus over atoom fysica] leren van natuurkunde. Dit omdat mensen die geen tijd genoeg hebben meestal het laatste hoofdstuk overslaan. Dus mensen die het echt geleerd hebben kennen dat hoofdstuk wel. En dus zullen ze snel iets vragen over dat hoofdstuk, zodat ze weten of jij heel de stof heb doorgenomen.
__________________
"Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former. "
Oud 26-06-2003, 19:26
Verwijderd
Citaat:
jbtq schreef op 26-06-2003 @ 19:02:
Ze weten inderdaad je cijfer al van te voren. Dus daar zullen ze proberen een 5,5 van te maken [ als je lager heb] En verder moet je wel het laatste hoofdstuk [ dus over atoom fysica] leren van natuurkunde. Dit omdat mensen die geen tijd genoeg hebben meestal het laatste hoofdstuk overslaan. Dus mensen die het echt geleerd hebben kennen dat hoofdstuk wel. En dus zullen ze snel iets vragen over dat hoofdstuk, zodat ze weten of jij heel de stof heb doorgenomen.
Zitten er geen sicko's tussen die je geen 5,5 gunnen? Dus dat ze denken;'Ach, die had een 5 voor haar schriftelijk.. die beheerst mijn vak niet... dus zal ik extra streng zijn!!'
Hmm... ik hoop dat ze me steunen Ik heb net een hele dag gedichten zitten voor te lezen aan de muur... En hardop lopen analyseren.. Wel triest eigenlijk Maar volgens mij vond de muur het wel een voldoende waard (Hey! Personificatie!! )

Sorry, ik draai helemaal door...
Oud 26-06-2003, 23:12
Iwein
Iwein is offline
Citaat:
Andijvie schreef op 26-06-2003 @ 19:26:
Zitten er geen sicko's tussen die je geen 5,5 gunnen? Dus dat ze denken;'Ach, die had een 5 voor haar schriftelijk.. die beheerst mijn vak niet... dus zal ik extra streng zijn!!'
Hmm... ik hoop dat ze me steunen Ik heb net een hele dag gedichten zitten voor te lezen aan de muur... En hardop lopen analyseren.. Wel triest eigenlijk Maar volgens mij vond de muur het wel een voldoende waard (Hey! Personificatie!! )

Sorry, ik draai helemaal door...
owja kut :/

al die termen enzo ook nog


maar je mag een 5 en een 4 hebben om alsnog te slagen hoor
Oud 01-07-2003, 13:56
Verwijderd
'k Heb voor Engels nu net m'n literatuur lijst áf, ik moet nog een paar boeken langsgaan en dan zit het er wel al.
Ik heb er maar 20 boeken opgezet, van verschillende moeilijkheidsgraden, dat moet wel ok zijn dus...
Oud 01-07-2003, 18:28
Iwein
Iwein is offline
Citaat:
Andijvie schreef op 01-07-2003 @ 13:56:
'k Heb voor Engels nu net m'n literatuur lijst áf, ik moet nog een paar boeken langsgaan en dan zit het er wel al.
Ik heb er maar 20 boeken opgezet, van verschillende moeilijkheidsgraden, dat moet wel ok zijn dus...


ik zet er maar 15 voor engels en 15 voor duits en 25 voor nl....

nog 5 voor duits nu, dan nl en duits klaar
Oud 02-07-2003, 14:02
Verwijderd
Ik ben nu bezig met mijn handelingsdeel voor biologie maar ik snap er niets meer van.
In de vakinformatie staat dat ik bij een onderzoek een bepaalde vorm moet hebben, dus heb ik dat helemaal netjes uitgewerkt in die vorm (eerst doel van het onderzoek, daarna hypothese, methode, resultaten en conclusie) maar in mijn lessen staat juist dat er ook een inhoudsopgave in moet en dat het een uitgebreid verslag moet zijn... terwijl de vakinformatie weer zegt dat het zo kort mogelijk moet.

En dan moet ik nóg een verslag maken, waarbij de vakinformatie zegt dat het niet langer dan 100 woorden mag zijn. Maar hóe kan ik nu een verslag maken van niet langer dan 100 woorden?!
Mijn lessen beginnen dan weer over een heel uitgebreid werkstuk, maar ja, de inhoudsopgave is al 100 woorden... dus dat snap ik écht niet...



Wat moet ik nu doen?! ?!
Oud 02-07-2003, 14:05
Iwein
Iwein is offline
Citaat:
Andijvie schreef op 02-07-2003 @ 14:02:
Ik ben nu bezig met mijn handelingsdeel voor biologie maar ik snap er niets meer van.
In de vakinformatie staat dat ik bij een onderzoek een bepaalde vorm moet hebben, dus heb ik dat helemaal netjes uitgewerkt in die vorm (eerst doel van het onderzoek, daarna hypothese, methode, resultaten en conclusie) maar in mijn lessen staat juist dat er ook een inhoudsopgave in moet en dat het een uitgebreid verslag moet zijn... terwijl de vakinformatie weer zegt dat het zo kort mogelijk moet.

En dan moet ik nóg een verslag maken, waarbij de vakinformatie zegt dat het niet langer dan 100 woorden mag zijn. Maar hóe kan ik nu een verslag maken van niet langer dan 100 woorden?!
Mijn lessen beginnen dan weer over een heel uitgebreid werkstuk, maar ja, de inhoudsopgave is al 100 woorden... dus dat snap ik écht niet...



Wat moet ik nu doen?! ?!
LOI zei ook dat ik geen tekstverklaren kreeg, correlatie en regressie nog had, en differentiaalrekening enzo.

In dit geval gewoon op de IBG afgaan, niet op je lessen
Oud 02-07-2003, 14:10
Verwijderd
Citaat:
Iwein schreef op 02-07-2003 @ 14:05:
LOI zei ook dat ik geen tekstverklaren kreeg, correlatie en regressie nog had, en differentiaalrekening enzo.

In dit geval gewoon op de IBG afgaan, niet op je lessen
Die lessen zijn uit '97 ofzo, klopt echt niets meer van...

*gaat een verslag van 100 woorden schrijven*

Thx
Oud 02-07-2003, 16:32
Iwein
Iwein is offline
Citaat:
Andijvie schreef op 02-07-2003 @ 14:10:
Die lessen zijn uit '97 ofzo, klopt echt niets meer van...

*gaat een verslag van 100 woorden schrijven*

Thx
de wijzigingen op correlatie en regressie zijn in 1995 doorgevoerd

dus is LOI nog ouder
Oud 02-07-2003, 16:47
Verwijderd
Citaat:
Iwein schreef op 02-07-2003 @ 16:32:
de wijzigingen op correlatie en regressie zijn in 1995 doorgevoerd

dus is LOI nog ouder
Jeetje... is wel erg zeg...

Mja, 100 woorden vind ik wel akelig weinig, kan ik niet echt iets in vertellen. Dus ben ik bezig met een lang verslag en daarbij maak ik een simpele samenvatting van rond de 100 woorden, mogen ze zelf kiezen welke versie ze willen bekijken.
't Is allemaal wel errug onduidelijk... maaar ik red me wel
Oud 02-07-2003, 16:51
Iwein
Iwein is offline
Citaat:
Andijvie schreef op 02-07-2003 @ 16:47:
Jeetje... is wel erg zeg...

Mja, 100 woorden vind ik wel akelig weinig, kan ik niet echt iets in vertellen. Dus ben ik bezig met een lang verslag en daarbij maak ik een simpele samenvatting van rond de 100 woorden, mogen ze zelf kiezen welke versie ze willen bekijken.
't Is allemaal wel errug onduidelijk... maaar ik red me wel
100 woorden kun je genoeg inzetten

en dnk logisch na; een superlang verslag kunnen ze toch niet op de VWO-examen-correctheid controleren en beoordelen
Ads door Google
Oud 02-07-2003, 16:56
Verwijderd
Citaat:
Iwein schreef op 02-07-2003 @ 16:51:
100 woorden kun je genoeg inzetten

en dnk logisch na; een superlang verslag kunnen ze toch niet op de VWO-examen-correctheid controleren en beoordelen
Nee, precies, snap ik wel...

Verslag van 100 woorden is af
Oud 02-07-2003, 18:21
Iwein
Iwein is offline
Citaat:
Andijvie schreef op 02-07-2003 @ 16:56:
Nee, precies, snap ik wel...

Verslag van 100 woorden is af
ik word gek van al die poëzie termen


vanavond even duits afmaken nog,.... dan mrogen engels, dan daarna alle andere vakken (die wat lagere prioriteit hebben )
Oud 04-07-2003, 15:00
Verwijderd
Citaat:
jbtq schreef op 25-06-2003 @ 18:18:
grappig eigelijk dat er toch nog redelijk veel mensen staatsexamens doen. Ik heb zelf in zwolle mijn examen op vrijdag. [ 4 juli] Ben ook een beetje de stof aan het doornemen en beetje aan het leren. heb gelukkig maar drie vakken. maar goed we zien het wel. Enne voor het mondeling word je redelijk snel wel gemats. Immer de mensen die het afnemen weten hoe moeilijk het is om het via thuis studie te doen en zullen dus zoveel mogelijk proberen om naar een 5,5 toe te werken. Dit heb ik overgens van een leraar [ leraar...ook niet echt, maar wij kregen van de loi extra examen lessen om voor te bereiden] die ze ook afneemt.
Vertel je hoe het gegaan is?
Oud 04-07-2003, 21:35
jbtq
Avatar van jbtq
jbtq is offline
nou...heb natuurkunde en scheikunde gehaald. Voor natuurkunde een 7 en scheikunde een 6. Alleen wiskunde dan niet gehaald. Maar had ik wel verwacht. En tevens zit er wel een hele verbetering in t.o.v het schriftelijk. Had voor schriftelijk 2,4 en voor mondeling een 7 . Dus ja gaat de goede kant op. En veder ben ik er erg blij om dat ik scheikunde en natuurkunde heb gehaald. Erg blij

En voor de mensen die nog moeten. Een tip: Je kan geen pijl trekken hoe ze beoordelen. Scheikunde ging naar mijn gevoel heel erg goed, maar had voor mondeling maar een 6,3. En bij natuurkunde wist ik amper iets en kreeg prompt een 7,5. Dus ja, kan aan mijn liggen, maar ookal gaat je mondeling goed dan heb je nog geen zekerheid. En andersom natuurlijk ook.

En hoe is het met de rest verlopen hier?
__________________
"Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former. "
Advertentie
 

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Algemene schoolzaken Staatsexamen mondeling: Tips/ervaringen.
kramerseha
52 21-07-2014 15:15
Algemene schoolzaken Staatsexamen VWO
asdasd
7 13-04-2010 10:51
Algemene schoolzaken Staatsexamen mondelingen
charlotte87
22 27-07-2005 12:05
Eindexamens 2003 Staatsexamen?
Miess
15 31-05-2003 15:59
De Kantine geslaagd...
Rabbi Daniel
16 17-07-2002 18:18


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:56.