Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 18-12-2006, 10:48
5803
5803 is offline
Een paar weken geleden ben ik 's nachts beboet voor het fietsen zonder licht. Toen heb ik gewoon mijn gegevens ed. gegeven en wat later kreeg ik dan ook een brief thuis met de boete en acceptgirokaart. De volgende dag echter, kreeg ik er nóg 1, met precies dezelfde informatie maar de tijd dat de boete was uitgereikt was daarop twee uur later. Deze klopt dus niet. Net heb ik hiervoor naar het informatienummer gebeld en ze zeggen dat ze die niet zomaar kunnen weghalen en dat ik beroep aan moet tekenen. Hoe werkt dit precies, en wat moet ik er in schrijven? En, is er niets anders aan te doen als een boete niet klopt?
__________________
in the sky with diamonds.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 18-12-2006, 11:21
ganralph
ganralph is offline
als het goed is staat er op je bekeuring een adres. stuur daar binnen 6 weken je bezwaar naar toe. goed gemotiveerd en met een kopie van de bekeuring. (in dit geval dus van allebei)
datum, persoonsgegevens en handtekening zijn verplicht om het in behandeling te laten nemen.

volgens mij is er niets anders tegen te doen. daarom is dit ook de officiele beroepsprocedure.

overigens weet ik niet zeker of je betalingstermijn wordt opgeschort.

of surf even over de site van het CJIB
__________________
Change the planet, or go home.
Met citaat reageren
Oud 18-12-2006, 18:03
Hakuna
Avatar van Hakuna
Hakuna is offline
Citaat:
ganralph schreef op 18-12-2006 @ 12:21 :
als het goed is staat er op je bekeuring een adres. stuur daar binnen 6 weken je bezwaar naar toe. goed gemotiveerd en met een kopie van de bekeuring. (in dit geval dus van allebei)
datum, persoonsgegevens en handtekening zijn verplicht om het in behandeling te laten nemen.

volgens mij is er niets anders tegen te doen. daarom is dit ook de officiele beroepsprocedure.

overigens weet ik niet zeker of je betalingstermijn wordt opgeschort.

Nee! de boete(s) moeten ondanks een bezwaarschrift toch binnnen de betalingstermijn worden betaald, wel kun je bij sommige (hogere) boetes ''uitstel'' aanvragen, maar uitstel is geen afstel. Ik geef de TS een goede kans van slagen dat ze een deel krijgt kwijtgescholden, omdat ik begrepen heb dat ze 2 boetes gekregen heeft voor slechts 1 feit!

Mocht haar bezwaarschrift worden gehonoreerd, dan krijg zij haar (teveel betaalde) geld terug.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Werk, Geld & Recht voorkomen
kitesurfertje
22 29-09-2006 17:15
Werk, Geld & Recht verkeersboete met fout
TRXD
22 19-09-2005 12:12
Werk, Geld & Recht wat te doen als je het oneens met een boete bent?
Garbage
106 18-06-2004 20:31
De Kantine Wat staat er onder jouw CTRL - V part II
Bruut
500 14-12-2003 15:56


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:55.