Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Topic gesloten
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 27-12-2008, 21:47
Verwijderd
Oh, ik vind Opeth soms wel hele lame, quasi-grimmige titels en lyrics hebben.
Advertentie
Oud 27-12-2008, 21:49
Verwijderd
Citaat:
Dat kan natuurlijk. Maar je beweerde dat de meeste critici het met je eens zijn dat hij maar twee goede boeken heeft geschreven, terwijl het meeste in Petersburgse Vertellingen zeer hoog gewaardeerd wordt door de critici. Om nog maar te zwijgen over Dode Zielen.

Welke twee vond je goed?
Nou heus niet alle verhalen vinden critici goed. En ik weet uit m'n hoofd niet meer welke dat waren.
Oud 27-12-2008, 21:53
Uice
Avatar van Uice
Uice is offline
Citaat:
Nou heus niet alle verhalen vinden critici goed.
Vooral De Mantel, De Neus, De Kales en Dagboek van een Krankzinnige worden over het algemeen hoog aangeschreven. Dus dat zijn er al vier. En dan Dode Zielen er nog bij, volgens velen zijn meesterwerk.

Citaat:
En ik weet uit m'n hoofd niet meer welke dat waren.
Weet je nog waar ze over gingen?
__________________
That's what happens when you look, lady. Now you're a salt pillar, and all the deer are gonna lick ya.
Oud 27-12-2008, 21:54
Verwijderd
Citaat:
Vooral De Mantel, De Neus, De Kales en Dagboek van een Krankzinnige worden over het algemeen hoog aangeschreven. Dus dat zijn er al vier. En dan Dode Zielen er nog bij, volgens velen zijn meesterwerk.



Weet je nog waar ze over gingen?
Nee als ik een paar regels lees weet ik dat wel weer
Oud 27-12-2008, 21:54
Verwijderd
En dode zielen daar was toch iets mee, tenminste zoiets staat me bij.
Oud 27-12-2008, 21:55
Uice
Avatar van Uice
Uice is offline
Citaat:
Nee als ik een paar regels lees weet ik dat wel weer
Herken je de titels die ik noemde niet? Want die zeggen best wel wat over het verhaal.
__________________
That's what happens when you look, lady. Now you're a salt pillar, and all the deer are gonna lick ya.
Oud 27-12-2008, 21:56
Uice
Avatar van Uice
Uice is offline
Citaat:
En dode zielen daar was toch iets mee, tenminste zoiets staat me bij.
Iets mee? Misschien bedoel je dat hij nog twee vervolgen wilde schrijven, maar dat plan halverwege het tweede deel heeft laten varen.
__________________
That's what happens when you look, lady. Now you're a salt pillar, and all the deer are gonna lick ya.
Oud 27-12-2008, 21:57
TopDrop
Avatar van TopDrop
TopDrop is offline
lol
__________________
♥ - I miss all the places we never went. -
heddegijdagezeetgehadmindedawerklukwoarhoedoedegijdahoedoedegijdahoeheddegijdagedoan
Oud 27-12-2008, 21:57
Verwijderd
Geachte mevrouw *******,
Hartelijk dank voor uw bestelling bij bol.com.

!
Oud 27-12-2008, 21:58
Verwijderd
Citaat:
Herken je de titels die ik noemde niet? Want die zeggen best wel wat over het verhaal.
Nee ik vergeet al dat soort dingen. Ik heb voor m'n mondeling Nederlands zelfs al m'n boeken nog een keer vlug gelezen
Oud 27-12-2008, 21:58
Uice
Avatar van Uice
Uice is offline
Zozo. Wat heb je nu weer besteld?
__________________
That's what happens when you look, lady. Now you're a salt pillar, and all the deer are gonna lick ya.
Oud 27-12-2008, 21:58
Verwijderd
Citaat:
Geachte mevrouw *******,
Hartelijk dank voor uw bestelling bij bol.com.

!
Wat heb je besteld?
Oud 27-12-2008, 21:59
Verwijderd
Citaat:
Iets mee? Misschien bedoel je dat hij nog twee vervolgen wilde schrijven, maar dat plan halverwege het tweede deel heeft laten varen.
Dat zou kunnen, er was een reden waarom ik het niet ging lezen. Kan het zijn omdat het niet af is ofzo?
Oud 27-12-2008, 21:59
Verwijderd
Citaat:
Ohja, Opeth is ook geweldig. Dat is inderdaad een voorbeeld van hoe het wel moet. Maar die zijn dan ook niet echt death (metal), aangezien ze ook een hoop andere invloeden hebben.
In de kern is Opeth wel death metal, al hebben ze inderdaad ook veel progrock-invloeden (opdracht: tel al de referenties naar progrockbands, ik ken er volgens mij een stuk of 6 ). Maar zoals Opeth zijn er nog een hoop "intellectuele" metalbands.
Oud 27-12-2008, 21:59
Verwijderd
Nou, Gogol. Dan kan ik hem wegstrepen uit mijn bloemendetectiveboekje met het hangoorkonijn op de voorkant.
Oud 27-12-2008, 22:00
Verwijderd
ERuption - Go Johnny Go
Oud 27-12-2008, 22:01
Uice
Avatar van Uice
Uice is offline
Citaat:
Nee ik vergeet al dat soort dingen. Ik heb voor m'n mondeling Nederlands zelfs al m'n boeken nog een keer vlug gelezen
Nou, het is vrij eenvoudig: De Mantel gaat over iemand die een mantel koopt, De Neus gaat over iemand die zijn neus kwijtraakt, De Kales over iemand die opschept over zijn kales en Het Dagboek van een Krankzinnige is het dagboek van een krankzinnige. Beetje raar als je dat allemaal maar vergeet.
__________________
That's what happens when you look, lady. Now you're a salt pillar, and all the deer are gonna lick ya.
Oud 27-12-2008, 22:01
Verwijderd
Citaat:
Nou, Gogol. Dan kan ik hem wegstrepen uit mijn bloemendetectiveboekje met het hangoorkonijn op de voorkant.
Welke?
Oud 27-12-2008, 22:02
Uice
Avatar van Uice
Uice is offline
Citaat:
Dat zou kunnen, er was een reden waarom ik het niet ging lezen. Kan het zijn omdat het niet af is ofzo?
Het boek zelf is gewoon af, hoor. De trilogie dus niet; hij heeft wat ie aan dat tweede deel geschreven heeft verbrand en is doodgegaan voor ie opnieuw kon beginnen. Maar het kan gewoon als op zichzelf staand boek gelezen worden.
__________________
That's what happens when you look, lady. Now you're a salt pillar, and all the deer are gonna lick ya.
Oud 27-12-2008, 22:02
Verwijderd
Citaat:
Nou, het is vrij eenvoudig: De Mantel gaat over iemand die een mantel koopt, De Neus gaat over iemand die zijn neus kwijtraakt, De Kales over iemand die opschept over zijn kales en Het Dagboek van een Krankzinnige is het dagboek van een krankzinnige. Beetje raar als je dat allemaal maar vergeet.
Nou en de Bijbel gaat over God. Point being?
Oud 27-12-2008, 22:03
Verwijderd
Citaat:
Het boek zelf is gewoon af, hoor. De trilogie dus niet; hij heeft wat ie aan dat tweede deel geschreven heeft verbrand en is doodgegaan voor ie opnieuw kon beginnen. Maar het kan gewoon als op zichzelf staand boek gelezen worden.
Nou misschien als ik tijd heb, maar ik vind die russen allemaal van die langdradige schrijvers.
Oud 27-12-2008, 22:04
Uice
Avatar van Uice
Uice is offline
Citaat:
Nou en de Bijbel gaat over God. Point being?
Nou, ik vind het opmerkelijk dat je beweert een paar Peterbursge Vertellingen gelezen te hebben, maar dat de titels die ik noem je niets zeggen.
__________________
That's what happens when you look, lady. Now you're a salt pillar, and all the deer are gonna lick ya.
Oud 27-12-2008, 22:04
Verwijderd
Citaat:
Welke?
Peterburgse Vertellingen uiteraard, want ik wilde iig dat verhaal over de Neus en hierboven zag ik dat dat daarin stond en toen dacht ik HEY dit is mijn kans om het te bestellen.
Oud 27-12-2008, 22:04
Uice
Avatar van Uice
Uice is offline
Ik denk dat je net in de war was met Het Proces, Lucky, dat is inderdaad niet af.
__________________
That's what happens when you look, lady. Now you're a salt pillar, and all the deer are gonna lick ya.
Oud 27-12-2008, 22:07
Verwijderd
Citaat:
Nou, ik vind het opmerkelijk dat je beweert een paar Peterbursge Vertellingen gelezen te hebben, maar dat de titels die ik noem je niets zeggen.
Nee ik zei dat ik niet meer weet wat erin vertelt wordt. Ik weet ook wel dat de bijbel over God gaat, maar wat er verder instaat staat me niet zo helder voor de geest.
Oud 27-12-2008, 22:09
Uice
Avatar van Uice
Uice is offline
Citaat:
Nee ik zei dat ik niet meer weet wat erin vertelt wordt. Ik weet ook wel dat de bijbel over God gaat, maar wat er verder instaat staat me niet zo helder voor de geest.
Je zei dat je niet meer wist welke je precies gelezen had. De titels van die verhalen zeggen wat erin verteld wordt.
__________________
That's what happens when you look, lady. Now you're a salt pillar, and all the deer are gonna lick ya.
Oud 27-12-2008, 22:09
Verwijderd
Citaat:
In de kern is Opeth wel death metal, al hebben ze inderdaad ook veel progrock-invloeden (opdracht: tel al de referenties naar progrockbands, ik ken er volgens mij een stuk of 6 ). Maar zoals Opeth zijn er nog een hoop "intellectuele" metalbands.
Oh, pf, daar ben ik heel slecht in, invloeden opnoemen. Maareh, even een gok: Pink Floyd, Deep Purple, oude Queen-platen. ....Hm nou zit ik eigenlijk gewoon random wat namen te noemen.

Tool vind ik trouwens ook goed in het rijtje passen van intellectuele metalbands.
Oud 27-12-2008, 22:11
Verwijderd
Citaat:
Je zei dat je niet meer wist welke je precies gelezen had. De titels van die verhalen zeggen wat erin verteld wordt.
Nee die geven het onderwerp
Oud 27-12-2008, 22:12
Uice
Avatar van Uice
Uice is offline
Citaat:
Nee die geven het onderwerp
In dit geval hoef je denk ik niet veel meer te weten om je geheugen op te frissen, als je die verhalen gelezen hebt.
__________________
That's what happens when you look, lady. Now you're a salt pillar, and all the deer are gonna lick ya.
Oud 27-12-2008, 22:13
Verwijderd
Citaat:
Oh, pf, daar ben ik heel slecht in, invloeden opnoemen. Maareh, even een gok: Pink Floyd, Deep Purple, oude Queen-platen. ....Hm nou zit ik eigenlijk gewoon random wat namen te noemen.

Tool vind ik trouwens ook goed in het rijtje passen van intellectuele metalbands.
Ik heb het over expliciete referenties. Dus in de titel, of covers/thema's geïnspireerd op muziek van andere bands. Ze zijn vast door die bands beïnvloed, maar daarvan heb ik geen referenties kunnen vinden.

Maar je mag dan zelf eens op zoek gaan naar de referenties naar Yes, Camel, Focus, Popol Vuh, Masters Apprentices, Blackwater Park en Van der Graaf Generator.

Tool vind ik trouwens niet zo boeiend, al zijn hun voornaamste invloeden wel behoorlijk arty farty verantwoord, en dan heb ik het over Melvins en Swans.
Oud 27-12-2008, 22:13
Verwijderd
Puberruil oid kijken, iemand? ;x
Oud 27-12-2008, 22:14
Swlabr
Avatar van Swlabr
Swlabr is offline
Oeh, Peep Show komt zo op televisie.
__________________
Laziness is nothing more than the habit of resting before you get tired.
Oud 27-12-2008, 22:14
Uice
Avatar van Uice
Uice is offline
Citaat:
Puberruil oid kijken, iemand? ;x
Ja.
__________________
That's what happens when you look, lady. Now you're a salt pillar, and all the deer are gonna lick ya.
Oud 27-12-2008, 22:15
Verwijderd
Citaat:
Puberruil oid kijken, iemand? ;x
ja prima. alleen niet die van die cybergothic want die heb ik gister gezien en ook niet rik en ilias want die heb ik net gezien.
Oud 27-12-2008, 22:15
Verwijderd
Citaat:
Ja.
Yes! Jij mag er een uitzoeken.
Citaat:
ja prima. alleen niet die van die cybergothic want die heb ik gister gezien en ook niet rik en ilias want die heb ik net gezien.
Yes! Of jij.
Oud 27-12-2008, 22:15
Tink*
Avatar van Tink*
Tink* is offline
Ligt eraan welke.
__________________
Je was een glasblazer met een wolk van diamanten aan zijn mond
Oud 27-12-2008, 22:16
Tink*
Avatar van Tink*
Tink* is offline
Citaat:
ja prima. alleen niet die van die cybergothic want die heb ik gister gezien en ook niet rik en ilias want die heb ik net gezien.
Oh pippie, dat dorpje van dat Drentse chickie is hier vlakbij en ik ken mensen in die boete.
__________________
Je was een glasblazer met een wolk van diamanten aan zijn mond
Oud 27-12-2008, 22:16
Uice
Avatar van Uice
Uice is offline
Citaat:
Blackwater Park
Die is vrij gemakkelijk.

Citaat:
Tool vind ik trouwens niet zo boeiend, al zijn hun voornaamste invloeden wel behoorlijk arty farty verantwoord, en dan heb ik het over Melvins en Swans.
Zelf noemen ze altijd King Crimson. Daar hebben ze aan het begin van dit millennium nog mee op het podium gestaan.
__________________
That's what happens when you look, lady. Now you're a salt pillar, and all the deer are gonna lick ya.
Oud 27-12-2008, 22:16
Verwijderd
Citaat:
Oh pippie, dat dorpje van dat Drentse chickie is hier vlakbij en ik ken mensen in die boete.
haha echt? wat grappig
Oud 27-12-2008, 22:17
Uice
Avatar van Uice
Uice is offline
Citaat:
Yes! Jij mag er een uitzoeken.
Yes! Of jij.
Ik vind dat Pip mag kiezen, want ik ken ze niet en ik wil wel die met die hippe chick en die punkchick zien, maar ik weet niet welke dat is.
__________________
That's what happens when you look, lady. Now you're a salt pillar, and all the deer are gonna lick ya.
Oud 27-12-2008, 22:17
Tink*
Avatar van Tink*
Tink* is offline
Ja en ik was er nou ook niet bepaald trots op. Dat chickie ken ik niet persoonlijk thank god, maar hoe ze praat en de dingen die ze zegt, zo stereotype.
__________________
Je was een glasblazer met een wolk van diamanten aan zijn mond
Oud 27-12-2008, 22:17
Laisve
Avatar van Laisve
Laisve is offline
Citaat:
Oh pippie, dat dorpje van dat Drentse chickie is hier vlakbij en ik ken mensen in die boete.
Die met dat potvishoofd ?
__________________
Noudat jy swyg is daar niks meer / vir my om ooit nog te begeer / buiten die tydstip waarop ek / dieselfde stilte mag betrek
Oud 27-12-2008, 22:17
Verwijderd
Citaat:
Die is vrij gemakkelijk.
Klopt.
Citaat:
Zelf noemen ze altijd King Crimson. Daar hebben ze aan het begin van dit millennium nog mee op het podium gestaan.
Ja, King Crimson ook wel, maar minder duidelijk dan die andere twee.
Oud 27-12-2008, 22:18
Verwijderd
Citaat:
In dit geval hoef je denk ik niet veel meer te weten om je geheugen op te frissen, als je die verhalen gelezen hebt.
Wel
Oud 27-12-2008, 22:19
Verwijderd
Citaat:
Ja en ik was er nou ook niet bepaald trots op. Dat chickie ken ik niet persoonlijk thank god, maar hoe ze praat en de dingen die ze zegt, zo stereotype.
met haar klompen voor overdag, haar klompen voor het uitgaan, haar klompen voor het werken! Oh en met haar feestklompen.
Oud 27-12-2008, 22:19
Tink*
Avatar van Tink*
Tink* is offline
Citaat:
Die met dat potvishoofd ?
Oh vast!
__________________
Je was een glasblazer met een wolk van diamanten aan zijn mond
Oud 27-12-2008, 22:19
Verwijderd
nou julius, welke gaan we kijken?
Oud 27-12-2008, 22:19
Tink*
Avatar van Tink*
Tink* is offline
Citaat:
met haar klompen voor overdag, haar klompen voor het uitgaan, haar klompen voor het werken! Oh en met haar feestklompen.
Ja wtf trouwens, wie loopt er nou op klompen. :') Maar ze komt ook uit het tokkiedorp dus tja.
__________________
Je was een glasblazer met een wolk van diamanten aan zijn mond
Oud 27-12-2008, 22:22
Uice
Avatar van Uice
Uice is offline
Oh!

Maar goed, jij hebt ze niet gelezen, Chris. Dat weet je net zo goed als ik.
__________________
That's what happens when you look, lady. Now you're a salt pillar, and all the deer are gonna lick ya.
Oud 27-12-2008, 22:22
Uice
Avatar van Uice
Uice is offline
Citaat:
nou julius, welke gaan we kijken?
Ik wil dus die met die punkchick en die hippe chick, maar ik weet niet welke dat is. En jij hebt er veel meer gezien, dus jij mag kiezen.
__________________
That's what happens when you look, lady. Now you're a salt pillar, and all the deer are gonna lick ya.
Advertentie
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Huiswerkvragen: Exacte vakken [WI] extrapoleren
Verwijderd
5 13-02-2014 00:40
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Voorstel VVD: 'besnijden meisjes ook in buitenland verbieden'
Verwijderd
316 14-02-2006 00:42
Software & Hardware [WinXP] Athlon (build 2600)
FastJapie
18 24-12-2003 18:12
Muziek Gagelijst artiesten benelux
Carn
17 26-09-2003 00:05
Software & Hardware ik ga dit kopen :eek:
1234remco
101 02-10-2002 22:00
Software & Hardware [HTML] tabe; vraagje, 1 pixel lijn zwart over die weg moet
Carl Johnson
5 20-09-2002 14:18


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:17.