Oud 12-03-2003, 16:38
Dminor
Avatar van Dminor
Dminor is offline
Niet zeuren man, ze proberen gewoon sociaal en aardig te zijn. Wees blij dat er zulke mensen voor je zijn.
__________________
Zul je altijd zien; zit je in bad, wrijft er iemand over je lamp!!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 12-03-2003, 16:40
wissie
wissie is offline
Citaat:
Dminor schreef op 12-03-2003 @ 17:38:
Niet zeuren man, ze proberen gewoon sociaal en aardig te zijn. Wees blij dat er zulke mensen voor je zijn.
Nee, ze willen alleen ja als antwoord. Ze zijn niet sociaal, maar doen alsof ze sociaal zijn.
Met citaat reageren
Oud 12-03-2003, 16:40
Verwijderd
EINDELIJK iemand die het met me eens is, het is wel beleefd om te vragen.. maar eigenlijk wil niemand het echt weten.. vooral niet als het slecht is.. het wordt zo vaak gevraagd dat het meer klinkt als inleidend zinnetje dan een welgemeende vraag
Met citaat reageren
Oud 12-03-2003, 16:40
Kronkeltje
Avatar van Kronkeltje
Kronkeltje is offline
Haha ik snap je frustratie, ik heb daar zelf ook vaak genoeg over nagedacht... maar ach, het is nou eenmaal gewoonte...
Ik vraag het ook alleen aan mn echte vrienden en de mensen bij wie het me wat interesseert..
xxx
__________________
xxx
Met citaat reageren
Oud 12-03-2003, 16:46
Dminor
Avatar van Dminor
Dminor is offline
Citaat:
wissie schreef op 12-03-2003 @ 17:40:
Nee, ze willen alleen ja als antwoord. Ze zijn niet sociaal, maar doen alsof ze sociaal zijn.
dus ze zijn niet-sociaal? de meeste mensen zijn verontwaardigd als je er níet naar vraagt op bepaalde momenten hoor. Daarom doen zij het maar wel.. om sympathiek over te komen. En gespreksstof, wat bedoel je daarmee? Dat ze zich vervelen en bij jou de laatste roddels over je barslechte liefdesleven komen innen? Iedereen?

Het is gewoon een beleefdheidsvorm, geen aandacht aan schenken. 'alles goed?' 'ja' 'oké' en dan niets of verder. Het is natuurlijk ook een goed begin om een gesprek mee te beginnen. Maar ik moet eerlijk toegeven dat ik het af en toe ook wel zat wordt. Vooral van m'n ouders enzo. Maarja, eh... en toen had ik niets meer te zeggen.
__________________
Zul je altijd zien; zit je in bad, wrijft er iemand over je lamp!!
Met citaat reageren
Oud 12-03-2003, 16:51
wissie
wissie is offline
Citaat:
Dminor schreef op 12-03-2003 @ 17:46:
dus ze zijn niet-sociaal? de meeste mensen zijn verontwaardigd als je er níet naar vraagt op bepaalde momenten hoor. Daarom doen zij het maar wel.. om sympathiek over te komen. En gespreksstof, wat bedoel je daarmee? Dat ze zich vervelen en bij jou de laatste roddels over je barslechte liefdesleven komen innen? Iedereen?

Het is gewoon een beleefdheidsvorm, geen aandacht aan schenken. 'alles goed?' 'ja' 'oké' en dan niets of verder. Het is natuurlijk ook een goed begin om een gesprek mee te beginnen. Maar ik moet eerlijk toegeven dat ik het af en toe ook wel zat wordt. Vooral van m'n ouders enzo. Maarja, eh... en toen had ik niets meer te zeggen.
Ik bedoel dat de meeste mensen die deze vraag stellen, willen horen dat het goed met je gaat, om vervolgens verder te kunnen praten. Het interesseert men vaak niet hoe het echt met je gaat, ze willen gewoon een gesprekje beginnen.

Moet je eens opletten als je 'nee' antwoord. Dat wil men niet weten, weet ik uit ervaring.

Ik vind het ook irritant wanneer vriendinnen, die weten dat het niet goed met je gaat, je begroepen met vrolijk 'hee, hoe gaat het?' En dan ook nog verbaasd zijn als ze de waarheid horen in plaats van het sociaal wenselijke antwoord.
Met citaat reageren
Oud 12-03-2003, 16:55
Dminor
Avatar van Dminor
Dminor is offline
Citaat:
wissie schreef op 12-03-2003 @ 17:51:
Ik bedoel dat de meeste mensen die deze vraag stellen, willen horen dat het goed met je gaat, om vervolgens verder te kunnen praten. Het interesseert men vaak niet hoe het echt met je gaat, ze willen gewoon een gesprekje beginnen.

Moet je eens opletten als je 'nee' antwoord. Dat wil men niet weten, weet ik uit ervaring.

Ik vind het ook irritant wanneer vriendinnen, die weten dat het niet goed met je gaat, je begroepen met vrolijk 'hee, hoe gaat het?' En dan ook nog verbaasd zijn als ze de waarheid horen in plaats van het sociaal wenselijke antwoord.
Klopt helemaal. Daarom moet je ook altijd gewoon het sociaal wenselijke antwoord geven, anders moet je weer zo'n verhaal op gaan hangen waar jullie duidelijk allebéi niet op zitten te wachten.
__________________
Zul je altijd zien; zit je in bad, wrijft er iemand over je lamp!!
Met citaat reageren
Oud 12-03-2003, 16:56
Dminor
Avatar van Dminor
Dminor is offline
Citaat:
benchMarc schreef op 12-03-2003 @ 17:50:
Met gespreksstof bedoel ik zegmaar dat ze gewoon weer iets 'nieuws' willen horen. Ik vind het gewoon stom om te vragen of het goed gaat met iemand, als die persoon het echt nodig vindt dat ik het moet weten dan zegt hij dat vanzelf wel, zo niet, dan gaat het mij ook niet aan en hoef ik er dus niet naar te vragen.

Ik vind 't ook bagger om mee te beginnen, ik zeg sowieso eigenlijk bijna geen hoi of hey, alleen als iemand anders ermee begint. Als ik begin met iemand aan te spreken val ik met de deur in huis. Bijv:

[19:31:48] |11|Sgt.benchMarc|ToH|: GODVERDOMME
[19:31:52] |11|Sgt.benchMarc|ToH|: KUT TRAGE HOERE CHELLO

Slecht voorbeeld maarja, je snapt wat ik bedoel
Ik snap het.
Maar ik vind het ook niet vreemd ofzo dat anderen het doen, omdat het gewoon ingeburgerd is.
__________________
Zul je altijd zien; zit je in bad, wrijft er iemand over je lamp!!
Met citaat reageren
Oud 12-03-2003, 16:57
Miss Helena
Avatar van Miss Helena
Miss Helena is offline
*herkenning* dacht dat k de enige was, maar das dus niet zo. Ik vind t vreselijk dat iedereen wil weten hoe t gaat, omdat t n lange periode heel slecht is gegaan. Natuurlijk is t fijn dat r mensen zijn die t echt interesseren, maar ik kon r absoluut niet tegen. Juist daardoor, omdat ik wist waar ze op doelden, kon k t niet hebben, ging r alleen maar meer aan denken...
__________________
We'll meet again... Love you
Met citaat reageren
Oud 12-03-2003, 17:16
DaRealEvE
Avatar van DaRealEvE
DaRealEvE is offline
Ik vind niets irritant aan de vraag "Alles goed?" .. ik zeg gewoon altijd dat het goed gaat en als dat niet zo is dan horen ze dat wel jah... Tis juist een handige opening of gezelligheidswoord vind ik dan!! Niks mis mee..
Met citaat reageren
Oud 12-03-2003, 17:20
Mr.Oizo
Avatar van Mr.Oizo
Mr.Oizo is offline
Ja eigenlijk is het ook zo maja wil je wat interesse tonen in mensen moet je dat eigenlijk vragen, tis ook eigelijk een gewoonte om dat te vragen.

Met een vriend op MSN, alsie "Enne?" zegt, dan weet ik al wat-ie bedoelt: alles goed.

>>> enne?
<<< goed he
<<< en met jou
>>> goed he
__________________
Mr.Oizo als vaste forummer: 27-04-2000 - 13-11-2006. Daarna passief lid geworden.
Met citaat reageren
Oud 12-03-2003, 17:32
Thomas
Thomas is offline
Het is maar waar je je druk om kan maken.

Het is gewoon een normale manier om een gesprek te openen, wat is daar mis mee dan? Als mensen aan het eind 'doei' of 'mzzl' of 'haije' tegen je zeggen dan vind je dat toch ook niet erg? Dus doe er aub niet zo moeilijk om.
Met citaat reageren
Oud 12-03-2003, 17:41
Thomas
Thomas is offline
Citaat:
benchMarc schreef op 12-03-2003 @ 18:37:
Dan zeggen ze toch gewoon alleen hey ofzo, ipv om te vragen hoe het ermee gaat, dat staat er los van.
Klopt, maar dat is gewoon een soort openingszinnetje geworden. Als je dat tegen iemand zegt en diegene verteld je dat het niet goed gaat, dan sta je ook met je mond vol tanden. Het is dus van geen betekenis, iig dezelfde betekenis als 'hallo' of 'hoi' oid.
Met citaat reageren
Oud 12-03-2003, 17:51
Thomas
Thomas is offline
Citaat:
benchMarc schreef op 12-03-2003 @ 18:47:
Als iemand zegt dat 't niet goed gaat sta ik niet met m'n mond vol tanden, dan vraag ik gewoon wat er is, en daar heb ik ook interesse naar. Niet voor het nieuws, maar gewoon om die persoon te kunnen helpen. Maar ik vraag het eigenlijk nooit uit mezelf, alleen als ik zin heb om op zo'n vraag te antwoorden zeg ik "en met jou verder?".
Behulpzaam persoon ben jij dan. Ik denk misschien wel het tegenovergestelde, maar dat maakt niet uit. Maar je hebt wel gelijk wat betreft het antwoorden op zo een vraag; dat hoeft zeker niet. Het is algemeen geaccepteerd dat die vraag geen antwoord behoeft. Maar veel mensen staan er precies zo tegenover zoals ik alles in mijn vorige post heb weergegeven.
Met citaat reageren
Oud 12-03-2003, 18:15
Verwijderd
ik ken dit probleem, maar ik moet toegeven dat ik, zeker op msn, ook altijd zo begin
het zal wel aangewend zijn ofzo, maar ik vind niet dat het een vraag is dat geen antwoord hoeft. Als ik zoiets vraag ben ik wel geinteresseerd in hoe het gaat. anders zeg ik wel 'hoi'
ik vind het schijnheilig als je het vraagt 'omdat het hoort'
Met citaat reageren
Oud 12-03-2003, 18:35
In Your Room
Avatar van In Your Room
In Your Room is offline
Citaat:
FlorisvdB schreef op 12-03-2003 @ 19:15:
ik ken dit probleem, maar ik moet toegeven dat ik, zeker op msn, ook altijd zo begin
het zal wel aangewend zijn ofzo, maar ik vind niet dat het een vraag is dat geen antwoord hoeft. Als ik zoiets vraag ben ik wel geinteresseerd in hoe het gaat. anders zeg ik wel 'hoi'
ik vind het schijnheilig als je het vraagt 'omdat het hoort'
Precies Ik vraag het meestal ook wel, maar dan interesseert het me ook echt. Als je het alleen vraagt als soort van tweede begroeting is het idd een beetje loos. En ik verwacht ook niet standaard ja. Heb vaak genoeg dat mensen zeggen: "gaatwel" of gewoon ronduit "bagger" en dan ben ik ook niet te beroerd om te vragen waarom dan wel niet... Zelf zeg ik meestal ook wel hoe ik me echt voel, behalve als ik eigenlijk geen zin heb om met diegene te praten ofzo
__________________
And if rain brings winds of change, let it rain on us forever.
Met citaat reageren
Oud 12-03-2003, 18:35
Uncle_Sam
Avatar van Uncle_Sam
Uncle_Sam is offline
Ik herken je frustraties, Benchmarc.

De laatste tijd pas ik steeds vaker hetvolgende toe,

"Alles goed?"

"Ja hoor, allezz flexxx met mein en met jauw?"

"WAAROM gaat 't dan goed met je?"

Dat houdt de conversatie nog een beetje levendig. Mensen pretenderen veels te snel dat 't goed met ze gaat, terwijl ze bij wijze van spreken op hetzelfde moment met de scheermesjes hun polsen proberen open te snijden. Vandaar mijn wedervraag, 'waarom gaat het nou eigenlijk goed met je'.
__________________
Sig heil.
Met citaat reageren
Oud 12-03-2003, 18:42
Miracle
Avatar van Miracle
Miracle is offline
Ik vraag het vaak wel. Maar ik praat alleen met mensen in wie ik geintresseerd ben en dus ook geintresseerd in hun welgesteldheid. Als ik het niet wil weten vraag ik het ook niet. Het is vaak gewoon bevordelijk voor het gesprek. net zo goed als ik vraag of ze iets leuks hebben gedaan/gaan doen.
Als ik mensen zat ben dan blokkeer ik ze wel, dan krijg je ook niet van die nare gesprekken.
__________________
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 12-03-2003, 18:44
Verwijderd
Kom op zeg, dat is nu eenmaal een ingeburgerde groet, waar maak je je druk om. Moet je es in Amerika komen, hoe ze daar 'how are you' gebruiken.... Als je daar serieus op antwoordt kijken ze je dus raar aan
Met citaat reageren
Oud 12-03-2003, 18:52
Shock
Avatar van Shock
Shock is offline
Ligt eraan om wie het gaat... als het gewoon uit interesse gevraagd wordt (en als er in de wat minder feestelijke gevallen ook normaal op gereageerd wordt) vind ik het prima, maar de mensen die het geen barst kan schelen hoeven het van mij net zo goed niet te vragen...
__________________
Bier is niet voor vrouwen, olé olé olé © Adore | Ik praat alleen maar lief: Huppel, huppel, seks, huppel, huppel. Kut. | Ik ben een gruwel.
Met citaat reageren
Oud 12-03-2003, 18:55
de ijsprinses
Avatar van de ijsprinses
de ijsprinses is offline
Als ik aan iemand die ik goed ken vraag 'hoe het is', vraag ik dat uit interesse, en wil ik ook écht graag weten hoe het met die persoon gaat. Ik gebruik het ook als een soort openingszinnetje bij mensen die ik minder goed ken. Het wordt dan meer zo'n soort gesprekje: 'Heej, alles goed?' 'jaa, net terug van vakantie, was kei leuk, blablabla'
Ik heb er dus ook geen problemen mee als iemand het mij vraagt, en het ligt aan de persoon die het aan mij vraagt wat voor antwoord ik zelf geef.
Met citaat reageren
Oud 12-03-2003, 18:59
the tourist
the tourist is offline
Zeg gewoon ´goed´, ben je van alle problemen af.

Met citaat reageren
Oud 12-03-2003, 19:01
Verwijderd
En toen vroeg opeens niemand meer naar je hoe het met je ging... how would that feel?
Met citaat reageren
Oud 12-03-2003, 19:03
Uncle_Sam
Avatar van Uncle_Sam
Uncle_Sam is offline
Citaat:
MoonMonkey schreef op 12-03-2003 @ 19:59:
Zeg gewoon ´goed´, ben je van alle problemen af.

Zoals ik al eerder zei, niet als je met mij aan het chatten bent.
__________________
Sig heil.
Met citaat reageren
Oud 12-03-2003, 20:30
Kinshi
Avatar van Kinshi
Kinshi is offline
Op msn vind ik het zo irritant! Ik vraag het alleen maar als ik denk dat het weleens slecht zou kunnen zijn. vage redenatie. Irl vraag ik het niet zo snel behalve als het me écht aangaat.
__________________
Ik weet het ook allemaal niet. Het verschil met jou is dat ik het nooit heb geweten.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 12-03-2003, 20:41
Verwijderd
Groeten is normaal imo. Dat je dat 'hoest?' een keer sat bent, daar kan ik me soms iets bij voorstellen. Bijv. als je een klasgenoot een kwartier geleden nog hebt gesien en hij vraagt dan op msn 'hoest' dan vind ik dat vrij vaag
Met citaat reageren
Oud 12-03-2003, 20:49
Verwijderd
Ik zeg ook vaak gewoon maar ''goed'', niet iedereen hoeft te weten of er wat is, en soms is het gewoon wel goed. Tis meer een standaard antwoord op een standaard zinnetje.
Met citaat reageren
Oud 12-03-2003, 20:53
Pla
Pla is offline
Het is gewoon een openingszin.. Waarschijnlijk loopt het gesprek anders toch nergens heen, ach je moet toch ergens mee beginnen..
__________________
duss..
Met citaat reageren
Oud 12-03-2003, 20:55
wissie
wissie is offline
Citaat:
benchMarc schreef op 12-03-2003 @ 21:50:
Het nut van het vragen vervalt dan eigenlijk gewoon.
Precies, dan kun je het net zo goed overslaan
Met citaat reageren
Oud 12-03-2003, 20:56
22B
Avatar van 22B
22B is offline
Ik vraag altijd gwoon hoeist ?
__________________
Hoe meer zielen, hoe meer vreugd. Maar hoe minder zielen, hoe meer bier per ziel!!! www.daihatsutuning.com
Met citaat reageren
Oud 12-03-2003, 21:04
Verwijderd
Citaat:
22B schreef op 12-03-2003 @ 21:56:
Ik vraag altijd gwoon hoeist ?
verslaafd. Je reageert op elke topic man
Met citaat reageren
Oud 12-03-2003, 21:05
Verwijderd
Citaat:
benchMarc schreef op 12-03-2003 @ 21:43:
sat, gesien :?
Lees mijn sig Vrijdag koop ik een nieuwe!
Met citaat reageren
Oud 12-03-2003, 21:06
22B
Avatar van 22B
22B is offline
Citaat:
MetalliCat schreef op 12-03-2003 @ 22:04:
verslaafd. Je reageert op elke topic man
ja he. Verveling slaat nogal snel toe als er niemand op msn is...
__________________
Hoe meer zielen, hoe meer vreugd. Maar hoe minder zielen, hoe meer bier per ziel!!! www.daihatsutuning.com
Met citaat reageren
Oud 13-03-2003, 11:07
*Burning water*
*Burning water* is offline
Citaat:
benchMarc schreef op 12-03-2003 @ 17:36:

En hoe zit het met jullie, vinden jullie hetzelfde? En wie vindt het wel de normaalste zaak dat je steeds vraagt of alles goed is?
Ik vind hetzelfde. Het is een vraag zonder enige diepgang; eigenlijk is het niet eens een vraag te noemen.
__________________
Met beide benen op de grond kom je niet ver..
Met citaat reageren
Oud 13-03-2003, 11:10
Verwijderd
Ik zeg het zelf ook geregeld. Vaak gewoon in de hoop dat de ander wat te vertellen heeft. Is toch niet zo vreemd?

En waarom zou alles gelijk diepgang moeten hebben? Die komt vanzelf wel als je een goed onderwerp aansnijdt.
Met citaat reageren
Oud 13-03-2003, 11:14
*Burning water*
*Burning water* is offline
Citaat:
******** schreef op 13-03-2003 @ 12:10:
Ik zeg het zelf ook geregeld. Vaak gewoon in de hoop dat de ander wat te vertellen heeft. Is toch niet zo vreemd?

En waarom zou alles gelijk diepgang moeten hebben? Die komt vanzelf wel als je een goed onderwerp aansnijdt.
Maar wat is dan het nut van dat 'Alles goed?' ? Niet alles moet meteen diepgang hebben, maar wanneer je iets vraagt, moet je vind ik wel geinteresseerd zijn in het antwoord. Als je nu echt een keer wil vragen hoe het met iemand gaat, komt dat niet eens meer over, omdat het zo'n standaardzin is.

In een boek dat ik laatst las vroeg men of je een welbestede dag hebt gehad. Dat vind ik veel leuker en origineler.
__________________
Met beide benen op de grond kom je niet ver..
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 13-03-2003, 11:26
Verwijderd
Citaat:
*Burning water* schreef op 13-03-2003 @ 12:14:
Niet alles moet meteen diepgang hebben, maar wanneer je iets vraagt, moet je vind ik wel geinteresseerd zijn in het antwoord. Als je nu echt een keer wil vragen hoe het met iemand gaat, komt dat niet eens meer over, omdat het zo'n standaardzin is.
Och dat verschilt per persoon. Met een gozer die ik nog ken van school heb ik een eeuwenoud ritueel van:

Ik: "Alles geis?"
Hij: "Alles geis!"

Dat is dan meer voor de grap Bij andere mensen interesseert het me dan juist weer wel. Het verschilt gewoon. Ik controleer dan gewoon ff met ze wat er aan de hand is

Citaat:
In een boek dat ik laatst las vroeg men of je een welbestede dag hebt gehad. Dat vind ik veel leuker en origineler.
Of heel droog:

"Hoi, kun je mij iets leuks vertellen? Ik verveel me"
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Verhalen & Gedichten [Kortverhaal] "Nooit meer vakantie"
clubje
4 02-06-2006 17:38
Verhalen & Gedichten "Ik ben meer een nachtdier..."
Zut Alors!
22 10-12-2004 15:58
Verhalen & Gedichten "Nee, kijk dan Marco met zijn eeuwig gerammel aan de beek"
Valentijn
5 19-10-2004 14:17
Drugs & Alcohol Verhaaltjes maken in een "rare" bui
zeehond23
16 22-03-2004 19:11
Verhalen & Gedichten [verhaal] "Io" commentaar, graag :)
Poziomka
12 16-09-2003 19:42
Psychologie T gaat k*t maar k durf "het" telefoontje nie te maken....
Droomvlucht
5 06-05-2002 21:30


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:43.