Oud 21-08-2002, 14:48
"Beltaine"
"Beltaine" is offline
ik vond hem gaaf ook al vind ik dracula over het algemeen niet zo en geef ik meer om de vampieren van bv anne rice.

wat was jullie mening...
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 21-08-2002, 14:51
Spoeleh
Avatar van Spoeleh
Spoeleh is offline
hij was wel grappig maar niet superb
__________________
It's like that yáll, and it sounds so nice, hiphop.. you're the love of my life
Met citaat reageren
Oud 21-08-2002, 15:21
Uice
Avatar van Uice
Uice is offline
Dracula is niet meer zo kieskeurig als vroeger en lijkt ook helemaal niet verbaasd over alle uitvindingen die nu gedaan zijn. Geen erg goede film maar wel vermakelijk en met een mooi alternatief voor de afkomst van Dracula.
__________________
That's what happens when you look, lady. Now you're a salt pillar, and all the deer are gonna lick ya.
Met citaat reageren
Oud 21-08-2002, 16:21
Anonymous John
Avatar van Anonymous John
Anonymous John is offline
Citaat:
Juice schreef:
met een mooi alternatief voor de afkomst van Dracula.
Dat vond ik nou juist één van de slechte kanten van de film.

Overigens is de Nederlandse marketing een beetje dom door het "Dracula 2002" te noemen.
Met citaat reageren
Oud 21-08-2002, 17:12
Verwijderd
Citaat:
Diesel schreef:

4 woorden:


THE
*gebaart ''A'', schrijft luchtletter "A", schreeuwt maar gewoon "Aaaah"*
Met citaat reageren
Oud 21-08-2002, 17:18
Uice
Avatar van Uice
Uice is offline
Citaat:
Anonymous John schreef:


Dat vond ik nou juist één van de slechte kanten van de film.

Het bracht ten minste wat originaliteit. Het klopte natuurlijk niet met de echte geschiedenis van Dracula, maar de vampier die hier de hoofdrol speelt doet ook maar weinig aan de graaf denken.
__________________
That's what happens when you look, lady. Now you're a salt pillar, and all the deer are gonna lick ya.
Met citaat reageren
Oud 21-08-2002, 17:41
Diesel
Avatar van Diesel
Diesel is offline
Als ik ergens iets over Dracula hoor of lees moet ik altijd denken aan Bela Lugosi (R.I.P.). Een geweldige acteur die sprekend op Dracula lijkt, daarom mocht hij de rol vertolken van Graaf Dracula in Dracula (1931). Films als Dracula 2000 zijn leuk om te zien, niets meer.... maar Dracula uit 1931 is gewoon een klassieker, de beste Dracula film ooit gemaakt, angstaanjagend en spannend....

Dracula uit 1958 met Christopher Lee als Dracula en Peter Cushing als de Nederlandse doctor Abraham van Helsing, Dracula uit 1979 en Coppola's Dracula uit 1992 (Met Anthony Hopkins, Gary Oldman en Keanu Reeves) wil ik alledrie nog zien. Iemand ze gezien heeft???
__________________
Original sin comes just once in a lifetime.

Laatst gewijzigd op 21-08-2002 om 17:45.
Met citaat reageren
Oud 21-08-2002, 17:47
Diesel
Avatar van Diesel
Diesel is offline
Citaat:
Phreshness schreef:


*gebaart ''A'', schrijft luchtletter "A", schreeuwt maar gewoon "Aaaah"*
????
__________________
Original sin comes just once in a lifetime.
Met citaat reageren
Oud 21-08-2002, 18:15
Verwijderd
Citaat:
Diesel schreef:


????
Interview with A vampire
Met citaat reageren
Oud 21-08-2002, 18:29
Verwijderd
Die roelt ook!
En over Dracula 2000: ik vond hem wel leuk, maar niet echt "wauw". Interview/Queen Of The Damned zijn beter
Met citaat reageren
Oud 21-08-2002, 19:00
Diesel
Avatar van Diesel
Diesel is offline
Citaat:
Phreshness schreef:


Interview with A vampire
Ow , die heb ik verwijderd omdat het over "Vampires" gaat, hoort niet echt in de Dracula categorie.....
__________________
Original sin comes just once in a lifetime.
Met citaat reageren
Oud 21-08-2002, 19:05
"Beltaine"
"Beltaine" is offline
Citaat:
Diesel schreef:
.... maar Dracula uit 1931 is gewoon een klassieker, de beste Dracula film ooit gemaakt, angstaanjagend en spannend....
die wil ik heel graag eens zien...kannem alleen nergens vinden want hij wordt gewoon nergens meer verhuurd...
Met citaat reageren
Oud 21-08-2002, 19:40
Diesel
Avatar van Diesel
Diesel is offline
Citaat:
"Beltaine" schreef:


die wil ik heel graag eens zien...kannem alleen nergens vinden want hij wordt gewoon nergens meer verhuurd...
Ik heb 'm gehuurd op dvd met digitally remastered sound....
__________________
Original sin comes just once in a lifetime.
Met citaat reageren
Oud 21-08-2002, 20:07
Uice
Avatar van Uice
Uice is offline
Citaat:
Diesel schreef:
Als ik ergens iets over Dracula hoor of lees moet ik altijd denken aan Bela Lugosi (R.I.P.). Een geweldige acteur die sprekend op Dracula lijkt, daarom mocht hij de rol vertolken van Graaf Dracula in Dracula (1931).
Sprekend op Dracula lijkt? In het boek was Dracula een oude man met een flinke grijze snor, die absoluut niet leek op Bela Lugosi, ook qua gedrag niet.
Lugosi was trouwens tweede keus, hij kreeg de rol toen de acteur die eigenlijk Dracula zou gaan spelen plotseling overleed.
Coppola's Dracula is een romantische en sfeervolle film, en de meest tekstgetrouwe Dracula ooit.
__________________
That's what happens when you look, lady. Now you're a salt pillar, and all the deer are gonna lick ya.
Met citaat reageren
Oud 21-08-2002, 20:10
Uice
Avatar van Uice
Uice is offline
Citaat:
Phreshness schreef:


*gebaart ''A'', schrijft luchtletter "A", schreeuwt maar gewoon "Aaaah"*
Eh, nee. De film heet Interview with THE Vampire, en ik weet het 100% zeker want de video ligt op dit moment voor me.
__________________
That's what happens when you look, lady. Now you're a salt pillar, and all the deer are gonna lick ya.
Met citaat reageren
Oud 21-08-2002, 20:13
Verwijderd
Citaat:
Juice schreef:


Eh, nee. De film heet Interview with THE Vampire, en ik weet het 100% zeker want de video ligt op dit moment voor me.
kut ja
Met citaat reageren
Oud 21-08-2002, 20:51
Diesel
Avatar van Diesel
Diesel is offline
Citaat:
Juice schreef:


Sprekend op Dracula lijkt? In het boek was Dracula een oude man met een flinke grijze snor, die absoluut niet leek op Bela Lugosi, ook qua gedrag niet.
Dracula wordt in Bram Stoker's Dracula inderdaad beschreven als grijze oude man maar Heer Dracula was ooit jong, niet?
Hoe zou Dracula eruitzien als die jong was? De beeld dat ik van 'm heb is Bela Lugosi in Dracula (1931) - pik zwart haar (witte plukjes, hier en daar), wit gezicht, angstaanjagende ogen, opvallende wenkbrauwen - Ik heb me Graaf Dracula nooit voorgesteld als oude man al beschrijft Bram Stoker 'm wel zo.

Bela Lugosi (Dracula in 1931):



Chirstopher Lee (Dracula in 1958):





Frank Langella (Dracula in 1979):







Gary Oldman in Dracula (1992) is Dracula zoals in het boek wordt beschreven, dat beeld had ik niet in me hoofd.....
__________________
Original sin comes just once in a lifetime.
Met citaat reageren
Oud 21-08-2002, 21:37
Uice
Avatar van Uice
Uice is offline
Citaat:
Diesel schreef:


Dracula wordt in Bram Stoker's Dracula inderdaad beschreven als grijze oude man maar Heer Dracula was ooit jong, niet?
Hoe zou Dracula eruitzien als die jong was? De beeld dat ik van 'm heb is Bela Lugosi in Dracula (1931) - pik zwart haar (witte plukjes, hier en daar), wit gezicht, angstaanjagende ogen, opvallende wenkbrauwen - Ik heb me Graaf Dracula nooit voorgesteld als oude man al beschrijft Bram Stoker 'm wel zo.

De jonge Dracula wordt door Stoker beschreven als een broodmagere man met lang haar en een sik.
Maar je hebt gelijk, Lugosi ziet er behoorlijk vampier-achtig uit. En de meeste iconen uit dergelijke films lijken niet op de persoon waarop ze gebasseerd zijn. Boris Karloff had als het monster van Frankenstein ook niets weg van het sportieve, gespierde, lange monster met lang haar en een gelige, doorzichtige huid, dat Mary Shelly beschreef.
__________________
That's what happens when you look, lady. Now you're a salt pillar, and all the deer are gonna lick ya.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 21-08-2002, 22:09
rare kwast
Avatar van rare kwast
rare kwast is offline
de film was wel goed, kzat samen met mijn vriendin in de bios heel die zal was leeg dus wij popcorn beetje praten kijken we naar het beeld en AAAAAAAAAHHHHHHH we schrokken ons rot alle popcorn lag door de zaal
__________________
Humor is een prachtige waterlelie die wortelt in het troebele water van verdriet.
Met citaat reageren
Oud 21-08-2002, 23:16
Diesel
Avatar van Diesel
Diesel is offline
Citaat:
Juice schreef:


Boris Karloff had als het monster van Frankenstein ook niets weg van het sportieve, gespierde, lange monster met lang haar en een gelige, doorzichtige huid, dat Mary Shelly beschreef.
Juist. Boris Karloff in Frankenstein (1931) is een goed monster, zelfs zonder make-up heeft hij een monster 'look', alleen in de film niet op het monster dat Mary Shelly beschrijft. Aan de ene kant is het jammer maar Boris Karloff maakt veel goed.


Boris Karloff (Frankenstein's Monster)








Robert De Niro als The Creature in Frankenstein (1994)? De Niro speelt zijn rol zeer overtuigend maar heeft niet de bouw, de lengte en uiterlijk van een monster, wat voor monster dan ook.


Hier kan je toch moeilijk een monster van maken. Het monster in Frankenstein (1994) vond ik wel goed maar waarom De Niro? De Niro's gangster 'look' is zijn grootste wapen, hij is geboren om te spelen in films als Taxi Driver, Mean Streets, Raging Bull en Good Fellas. Liever had ik De Niro niet gezien als The Creature, gelukkig was The Creature zijn eerste en laatste 'monster' rol....
__________________
Original sin comes just once in a lifetime.

Laatst gewijzigd op 21-08-2002 om 23:22.
Met citaat reageren
Oud 22-08-2002, 09:00
Buzzzfuzzz.vs
Avatar van Buzzzfuzzz.vs
Buzzzfuzzz.vs is offline
vond dit de beste dracula film die ik ooit heb gezien
__________________
Kijk ook eens op mijn site www.panzertracks.vze.com
Met citaat reageren
Oud 22-08-2002, 11:43
legatus
Avatar van legatus
legatus is offline
Citaat:
vond dit de beste dracula film die ik ooit heb gezien
Sorry, Dracula 2000/2001 de beste draculafilm ooit?

Je MOET je schamen.
__________________
"The schizophrenic is drowning in the same waters in which the mystic swims with delight" -- Joseph Campbell (Mintz, 1983)
Met citaat reageren
Oud 22-08-2002, 14:35
Uice
Avatar van Uice
Uice is offline
Citaat:
legatus schreef:


Sorry, Dracula 2000/2001 de beste draculafilm ooit?

Je MOET je schamen.
Misschien is het de enige Dracula film die hij ooit heeft gezien.
__________________
That's what happens when you look, lady. Now you're a salt pillar, and all the deer are gonna lick ya.
Met citaat reageren
Oud 22-08-2002, 14:41
Uice
Avatar van Uice
Uice is offline
Citaat:
Diesel schreef:



Robert De Niro als The Creature in Frankenstein (1994)? De Niro speelt zijn rol zeer overtuigend maar heeft niet de bouw, de lengte en uiterlijk van een monster, wat voor monster dan ook.


Hier kan je toch moeilijk een monster van maken. Het monster in Frankenstein (1994) vond ik wel goed maar waarom De Niro? De Niro's gangster 'look' is zijn grootste wapen, hij is geboren om te spelen in films als Taxi Driver, Mean Streets, Raging Bull en Good Fellas. Liever had ik De Niro niet gezien als The Creature, gelukkig was The Creature zijn eerste en laatste 'monster' rol....
DeNiro is een goede acteur maar idd niet bepaald de eerste waar je aan denkt voor zo'n monsterrol. Maar goed, er zijn tegenwoordig maar weinig bekende acteurs te vinden die dat wel zijn.
Ik denk dat Christopher Lloyd wel goed in een rol als monster van Frankenstein zou passen.
__________________
That's what happens when you look, lady. Now you're a salt pillar, and all the deer are gonna lick ya.
Met citaat reageren
Oud 22-08-2002, 15:23
Anonymous John
Avatar van Anonymous John
Anonymous John is offline
Citaat:
Juice schreef:


Misschien is het de enige Dracula film die hij ooit heeft gezien.
Geen excuus.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 22-08-2002, 17:31
Diesel
Avatar van Diesel
Diesel is offline
Citaat:
Juice schreef:


DeNiro is een goede acteur
Een hele goede acteur, bijna even goed als Al Pacino....
__________________
Original sin comes just once in a lifetime.
Met citaat reageren
Oud 22-08-2002, 17:42
Diesel
Avatar van Diesel
Diesel is offline
Citaat:
Juice schreef:


Lugosi was trouwens tweede keus, hij kreeg de rol toen de acteur die eigenlijk Dracula zou gaan spelen plotseling overleed.
Lon Chaney overleed plotseling. Ik zou graag een film van 'm willen zien, vooral The Phantom of the Opera (1925) lijkt me interessant. Geen geluid (silent) maar dat kan een horror film zelfs enger maken als je 'm om 00:00 alleen thuis kijkt en zowel binnen als buiten geen geluid te horen is......


Lon Chaney, hij heeft Quasimodo vertolkt in Victor Hugo's The Hunchback of Notre Dame (1923), ook een horror klassieker die ik wil zien....
__________________
Original sin comes just once in a lifetime.

Laatst gewijzigd op 22-08-2002 om 17:45.
Met citaat reageren
Oud 22-08-2002, 19:08
Firefly182
Avatar van Firefly182
Firefly182 is offline
Jaaaaaaaaaaaaaaaa, in de all night horrorshow gezien, Die gast is lekkkkkkkkkkkkkkkker!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Door die Dracula wil ik wel gebeten worden. Was trouwens een leuke film, ik vond het wel stoer dat hij uiteindelijk door zo'n lichtgevend kruis gespiesd word en dan tot zonsopgang daar hangt, als een Judas.

Het Judasgedeelte vind ik heel orgineel eigenlijk, zeg nou zelf, dit heb je nog niet eerder gehoord. Meestal wordt verteld dat Dracula uit Transsylvanie komt enzo en god vervloekte omdat z'n liefje zich in de rivier stortte. Nou, heb ik nu wel gehoord.

topfilm!!!!
__________________
Eervolle vermeldingen:Mennuz, GluipigeBever, Dr.Zoidberg, GodSaveTheQueen, Master HJ, M@rco, Sovreze en Wasbeermeneer!
Met citaat reageren
Oud 22-08-2002, 19:54
Uice
Avatar van Uice
Uice is offline
Citaat:
miss_corleone0 schreef:
Jaaaaaaaaaaaaaaaa, in de all night horrorshow gezien, Die gast is lekkkkkkkkkkkkkkkker!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Door die Dracula wil ik wel gebeten worden. Was trouwens een leuke film, ik vond het wel stoer dat hij uiteindelijk door zo'n lichtgevend kruis gespiesd word en dan tot zonsopgang daar hangt, als een Judas.

Het Judasgedeelte vind ik heel orgineel eigenlijk, zeg nou zelf, dit heb je nog niet eerder gehoord. Meestal wordt verteld dat Dracula uit Transsylvanie komt enzo en god vervloekte omdat z'n liefje zich in de rivier stortte. Nou, heb ik nu wel gehoord.

topfilm!!!!
Sssssst, waarshuwen voor spoilers!!!
Dat Dracula zich afkeerde tegen God wordt trouwens alleen verteld in Fancis Ford Coppola's versie, meestal blijft Dracula's geschiedenis een mysterie.
__________________
That's what happens when you look, lady. Now you're a salt pillar, and all the deer are gonna lick ya.
Met citaat reageren
Oud 22-08-2002, 19:56
Uice
Avatar van Uice
Uice is offline
Citaat:
Diesel schreef:


Lon Chaney overleed plotseling. Ik zou graag een film van 'm willen zien, vooral The Phantom of the Opera (1925) lijkt me interessant. Geen geluid (silent) maar dat kan een horror film zelfs enger maken als je 'm om 00:00 alleen thuis kijkt en zowel binnen als buiten geen geluid te horen is......


Lon Chaney, hij heeft Quasimodo vertolkt in Victor Hugo's The Hunchback of Notre Dame (1923), ook een horror klassieker die ik wil zien....
De laatste videotheek die ik ontdekt is een paradijs voor de liefhebber van dergelijke horror. Van Frankenstein (vind ikzelf nog beter dan Dracula) tot The Pit and the Pendulum tot Phantom of the Opera... moet ik nog allemaal huren... maar eerst door de collectie Dario Argento-films die ze daar hebben heen...
__________________
That's what happens when you look, lady. Now you're a salt pillar, and all the deer are gonna lick ya.
Met citaat reageren
Oud 22-08-2002, 22:17
Diesel
Avatar van Diesel
Diesel is offline
Citaat:
Juice schreef:


De laatste videotheek die ik ontdekt is een paradijs voor de liefhebber van dergelijke horror. Van Frankenstein (vind ikzelf nog beter dan Dracula) tot The Pit and the Pendulum tot Phantom of the Opera... moet ik nog allemaal huren... maar eerst door de collectie Dario Argento-films die ze daar hebben heen...
Jammer dat bij mij in de videotheek erg weinig horror klassiekers liggen, zelfs Dario Argento's meesterwerken hebben ze niet laat staan The Phatom of the Opera en nog erger ze hebben niet eens 1 film van Alfred Hitchcock. Het is het soort videotheek dat "teenslashers" en "remakes" in overvloed heeft......
__________________
Original sin comes just once in a lifetime.

Laatst gewijzigd op 22-08-2002 om 23:22.
Met citaat reageren
Oud 23-08-2002, 11:56
Uice
Avatar van Uice
Uice is offline
Citaat:
Diesel schreef:


Jammer dat bij mij in de videotheek erg weinig horror klassiekers liggen, zelfs Dario Argento's meesterwerken hebben ze niet laat staan The Phatom of the Opera en nog erger ze hebben niet eens 1 film van Alfred Hitchcock. Het is het soort videotheek dat "teenslashers" en "remakes" in overvloed heeft......
Ikzelf heb drie vaste videotheken, waarvan er één ook de schappen vol heeft staan met dergelijke films. Het dieptepunt moet wel 'Bloody Murder' zijn, een schaamteloze Friday the 13th rip-off maar dan zonder kwaliteit.
__________________
That's what happens when you look, lady. Now you're a salt pillar, and all the deer are gonna lick ya.
Met citaat reageren
Oud 23-08-2002, 12:04
Uice
Avatar van Uice
Uice is offline
Vandaag komt trouwens om 14:20 op BBC2 Hitchcock's Spellbound. Eén van de hoogtepunten is de absurdistische droomscene, die we te danken hebben aan Salvador Dali.
__________________
That's what happens when you look, lady. Now you're a salt pillar, and all the deer are gonna lick ya.
Met citaat reageren
Oud 24-08-2002, 14:11
Firefly182
Avatar van Firefly182
Firefly182 is offline
Citaat:
Juice schreef:
Vandaag komt trouwens om 14:20 op BBC2 Hitchcock's Spellbound. Eén van de hoogtepunten is de absurdistische droomscene, die we te danken hebben aan Salvador Dali.
zeg maar...... heb echt geen idee...
__________________
Eervolle vermeldingen:Mennuz, GluipigeBever, Dr.Zoidberg, GodSaveTheQueen, Master HJ, M@rco, Sovreze en Wasbeermeneer!
Met citaat reageren
Oud 24-08-2002, 16:57
Uice
Avatar van Uice
Uice is offline
Citaat:
miss_corleone0 schreef:


zeg maar...... heb echt geen idee...
__________________
That's what happens when you look, lady. Now you're a salt pillar, and all the deer are gonna lick ya.
Met citaat reageren
Oud 24-08-2002, 16:58
Uice
Avatar van Uice
Uice is offline
Wat moet ik zeggen?
__________________
That's what happens when you look, lady. Now you're a salt pillar, and all the deer are gonna lick ya.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Muziek welke liedjes op jou mp3?
Jochem12
94 23-02-2005 13:12
Lifestyle Waar vind ik.. -topic
Verwijderd
500 08-04-2004 22:26
Lifestyle Dracula 2000 Jas
Purgatori
8 22-03-2004 22:16
Muziek Welke muziek heb jij?
AXE
66 18-07-2003 16:08
Films, TV & Radio Beste vampier film ooit?!
Insatiable
35 11-03-2003 00:59
De Kantine Is het satanisme bedreigend of niet bedreigend voor Christenlijken?
Christel
46 19-04-2002 03:04


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:05.