Oud 31-08-2006, 21:16
MickeyV
MickeyV is offline
Wel on-topic blijven he.
__________________
"Wen von den praktischen Juristen überfällt nicht manchmal das tiefe Gefühl der Leere und des Ungenügenden seiner Beschäftigung?" von Kirchmann
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 31-08-2006, 21:28
Verwijderd
Citaat:
MickeyV schreef op 31-08-2006 @ 21:16 :
Wel on-topic blijven he.
Ik vond het vrij ontopic. Je mag hier best vertellen wat je aan het doen bent met betrekking tot je AT.
Wat ben jíj eigenlijk met je AT aan het doen?
Met citaat reageren
Oud 31-08-2006, 22:32
MickeyV
MickeyV is offline
Ja, ich hab die Arbeit am Entwurfe der Blablasprache vorläufig eingestellt. Wenn ich sie aber wieder in Angriff genommen hab, will ich dich darüber sofort benachrichtigen.
__________________
"Wen von den praktischen Juristen überfällt nicht manchmal das tiefe Gefühl der Leere und des Ungenügenden seiner Beschäftigung?" von Kirchmann
Met citaat reageren
Oud 31-08-2006, 23:56
Verwijderd
Met citaat reageren
Oud 09-09-2006, 15:58
Verwijderd
Ik heb nu fonologie, en dat is vrij interessant voor artificiele talen. Ik denk dat het super behulpzaam gaat zijn

Het ontwerpen van een schrift gaat nog een beetje moeizaam; het gaat telkens te veel op elkaar lijken of wordt enorm fantasieloos... Ik ga denk ik toch maar iets proberen te doen met het syllabische schrift dat ik ontworpen heb, ooit. Dat ziet er wel gaaf uit, in ieder geval.
Met citaat reageren
Oud 09-09-2006, 17:06
Verwijderd
was dat nietsylphs favo, fonologie?
Met citaat reageren
Oud 09-09-2006, 17:07
Verwijderd
Nee, fonetiek. Maar zoveel verschil ziet daar nou ook weer niet tussen.
Met citaat reageren
Oud 09-09-2006, 17:21
Verwijderd
dacht dat het hetzelfde was maar ja, ik neme aan dat ie het beide leuk vindt dan
Met citaat reageren
Oud 09-09-2006, 17:26
Verwijderd
Mja, voor zover ik dat kan beoordelen denk ik dat ik fonetiek leuker vind dan fonologie. Fonetiek is iets uhm, hoe noem je dat, 'technischer' dan fonologie.

Ik heb maandag het eerste college Spreken en verstaan, yay! En ook Van taal naar theorie.
Met citaat reageren
Oud 14-09-2006, 18:36
Verwijderd
Ik heb de klanken

Klanken:
a, e, i, o, u (uitgesproken als 'oe') + lange variant (aa, ee, ie, oo, uu (= als in 'fuut'), au, ui, ij

p, t, k, b, d, g (als in 'goal'), m, n, l, sh, zh, r, s, j

De p, t, k, b, d en g worden uitgesproken als respectievelijk f, th (als in Engels), ch ('zachte-g'), v, dh (stemhebbende th) en 'harde'-g, dit in het geval dat ze aan het begin van een woord staan en midden in een zin.

Voorbeeldje:
ik ben = pa daulaa
spreek je uit als: pa dhaulaa

ben ik = daulaa pa
spreek je uit als: daulaa fa

Als je dus een f/th/ch/v/dh/harde-g hoort, weet je dat er een nieuw woord is begonnen. Leek me wel handig
De letters zijn niet zomaar gekozen, natuurlijk. De p, t en k zijn stemloze plosieven, de b, d en g zijn de stemhebbende varianten hiervan. Aan het begin van een woord - dat niet aan het begin van een zin staat - worden deze plosieven fricatieven
Mogelijk mogen woorden enkel met een p, t, k, b, d of g beginnen, en dus niet met een m, n, l, sh, zh, r, s of j, maar daar ben ik nog niet uit.

't Wordt gaaf

Laatst gewijzigd op 14-09-2006 om 18:39.
Met citaat reageren
Oud 14-09-2006, 19:16
Verwijderd
omg, eindelijk weet ik wat de meeste van die termen betekenen.
Met citaat reageren
Oud 14-09-2006, 19:50
Verwijderd


Ik heb al fonetiek gehad (en gehaald ook), maar nu ik fonologie heb, begrijp ik fonetiek ineens beter en vind ik het ook véél leuker. De colleges fonetiek waren gewoon te saai, de docent van fonologie is echt super gaaf, en het boek is ook heeel fijn (dat van fonetiek was echt irritant-Nederlands, fonologie is zeer prettig-Engels)... Dus ik kan er nu pas echt van genieten
Met citaat reageren
Oud 14-09-2006, 20:30
Verwijderd
Mja, mijn colleges fonetiek op het moment zijn nogal biologisch getint, afgelopen woensdag een heel ranzig filmpje gezien van bewegende stembanden.

Ik wil mijn kunsttaal weer een beetje opwekken, maar ik ben bang dat de taal nog steeds te kunstmatig is.
Met citaat reageren
Oud 14-09-2006, 20:34
MickeyV
MickeyV is offline
Ah, je hebt toch een studiekeuze kunnen maken?
__________________
"Wen von den praktischen Juristen überfällt nicht manchmal das tiefe Gefühl der Leere und des Ungenügenden seiner Beschäftigung?" von Kirchmann
Met citaat reageren
Oud 14-09-2006, 20:34
Verwijderd
Ja, goed hè? En ik vind het nog best leuk ook.
Met citaat reageren
Oud 14-09-2006, 20:40
MickeyV
MickeyV is offline
Uiteraard. Welke vakken en welke boeken heb je nu?
__________________
"Wen von den praktischen Juristen überfällt nicht manchmal das tiefe Gefühl der Leere und des Ungenügenden seiner Beschäftigung?" von Kirchmann
Met citaat reageren
Oud 14-09-2006, 20:43
Verwijderd
Ik heb nu Spreken en verstaan en Van taal naar theorie. Voor het eerste heb ik Algemene fonetiek van Rietveld & Van Heuven, en voor het tweede Linguistics: an introduction to linguistic theory van Fromkin en wat anderen.
Met citaat reageren
Oud 14-09-2006, 20:48
Verwijderd
Oh, dat boek van Rietveld had ik dus ook. En ik had ook college van hem.
Met citaat reageren
Oud 14-09-2006, 20:56
Verwijderd
Ik heb college van Quené en Marelj. Hmm.
Met citaat reageren
Oud 17-09-2006, 22:57
Verwijderd
't Gaat goed met mijn taaltje

Ik maak weer gebruik van een soort syllabe-systeem. Ik wil zo snel mogelijk een mooi syllabe schrift maken, dat moeten zo'n 40 verschillende tekens worden, met wat toevoegingen kan ik er dan uiteindelijk 145 verschillende syllabes van maken.

Ondertussen ga ik een beetje werken aan mijn vocabulair Ik moet een lijst hebben van de 176 meest frequente Nederlandse woorden, dat worden allemaal woorden van één syllabe

*gaat bedenken hoe ze aan die lijst kan komen*

Edit: Hebbes, wel van het Engels, maar dat maakt niet uit. Sterker nog, het is een lijst van de 3000 meest frequente woorden
http://www.manythings.org/vocabulary/lists/l/

Laatst gewijzigd op 17-09-2006 om 23:01.
Met citaat reageren
Oud 17-09-2006, 23:01
Ray
Avatar van Ray
Ray is offline
Citaat:
hasseltboy schreef op 15-07-2006 @ 11:48 :
Nerds
__________________
Chaos unleashed..
Met citaat reageren
Oud 17-09-2006, 23:02
Verwijderd
Citaat:
X-Ray™ schreef op 17-09-2006 @ 23:01 :
Als je niets hebt toe te voegen, zeg dan niets, alsjeblieft
Met citaat reageren
Oud 17-09-2006, 23:04
Ray
Avatar van Ray
Ray is offline
Omdat andijvie het graag wil:

Toen ik de titel las op de voorpagina van scholieren.com wíst ik gewoon dat het een topic van Soija was. Terwijl ik niet echt bewust wist dat hij brabbeltaaltjes verzint.
__________________
Chaos unleashed..
Met citaat reageren
Oud 17-09-2006, 23:12
Verwijderd
Citaat:
X-Ray™ schreef op 17-09-2006 @ 23:04 :
Omdat andijvie het graag wil:

Toen ik de titel las op de voorpagina van scholieren.com wíst ik gewoon dat het een topic van Soija was. Terwijl ik niet echt bewust wist dat hij brabbeltaaltjes verzint.
Het allereerste AT-topic was van FreeZzze
Met citaat reageren
Oud 17-09-2006, 23:15
Ray
Avatar van Ray
Ray is offline
Citaat:
Andijvie schreef op 17-09-2006 @ 23:12 :
Het allereerste AT-topic was van FreeZzze
Did that research, but still...
__________________
Chaos unleashed..
Met citaat reageren
Oud 18-09-2006, 15:22
Verwijderd
Citaat:
X-Ray™ schreef op 17-09-2006 @ 23:15 :
Did that research, but still...
Loop je me te stalken?
Met citaat reageren
Oud 18-09-2006, 16:43
Ray
Avatar van Ray
Ray is offline
__________________
Chaos unleashed..
Met citaat reageren
Oud 18-09-2006, 19:03
Verwijderd
Niet spammen.

Ik ga denk ik morgen ofzo verder aan mn taal. Ben wel weer wat ideeën kwijt, denk ik, maar die komen wel weer.
Met citaat reageren
Oud 22-09-2006, 16:54
FreeZzze
FreeZzze is offline
Citaat:
X-Ray™ schreef op 17-09-2006 @ 23:04 :
...brabbeltaaltjes...
Whahaha prachtig brabbeltaaltje! Dat wordt m'n nieuwe hobby, brabbeltaaltjes maken. "Schat, ff niet! Ik ben aan 't brabbelen"

Ik ben bezig met m'n kunstreligie erm correctie: brabbelreligie. Er zijn heel wat goden maar het gaat vooral om Kǐidāo (uitspraak: /kI:³¹⁵da⁵o_^/ en Ạphéou (uitspraak: /1p_h9³⁵y_^/). Kǐidāo is de god van de wijsheid, hij heeft dus ook andere goden in controle behalve de groep van Ạphéou, dat zijn de soort van ontspoorde maar niet per definitie slechte goden. Ze zijn alleen irrationeler dan de goden onder Kǐidāo. (pfff vind iedereen vast saai en stom maja moet 't topic een beetje levend houden....)

Owja ben ook nog bezig met ene nieuw, veel simpeler schrift maar nog steeds iets plantvormigs (dus horizontaal van boven naar onder)
Met citaat reageren
Oud 22-09-2006, 18:27
Ray
Avatar van Ray
Ray is offline
Citaat:
FreeZzze schreef op 22-09-2006 @ 16:54 :
Whahaha prachtig brabbeltaaltje! Dat wordt m'n nieuwe hobby, brabbeltaaltjes maken. "Schat, ff niet! Ik ben aan 't brabbelen"

Ik ben bezig met m'n kunstreligie erm correctie: brabbelreligie. Er zijn heel wat goden maar het gaat vooral om Kǐidāo (uitspraak: /kI:³¹⁵da⁵o_^/ en Ạphéou (uitspraak: /1p_h9³⁵y_^/). Kǐidāo is de god van de wijsheid, hij heeft dus ook andere goden in controle behalve de groep van Ạphéou, dat zijn de soort van ontspoorde maar niet per definitie slechte goden. Ze zijn alleen irrationeler dan de goden onder Kǐidāo. (pfff vind iedereen vast saai en stom maja moet 't topic een beetje levend houden....)

Owja ben ook nog bezig met ene nieuw, veel simpeler schrift maar nog steeds iets plantvormigs (dus horizontaal van boven naar onder)
Que?
__________________
Chaos unleashed..
Met citaat reageren
Oud 22-09-2006, 18:36
Verwijderd
Oh, come on, X-Ray, als je wil zeuren, ga dat dan ergens anders doen alsjeblieft.
Met citaat reageren
Oud 22-09-2006, 21:48
Verwijderd
Tijdens een nogal saai college was ik begonnen met een taal die een beetje van het Zapotec is afgekeken, maar ik kan het blaadje niet meer vinden, snif.

Het had allerlei verschillende werkwoordsvormen, voor afstand en respect enzo.
Met citaat reageren
Oud 22-09-2006, 22:19
Ray
Avatar van Ray
Ray is offline
Citaat:
Andijvie schreef op 22-09-2006 @ 18:36 :
Oh, come on, X-Ray, als je wil zeuren, ga dat dan ergens anders doen alsjeblieft.
Niet zeuren, ik begreep freeze alleen niet echt, zijn quasi-grapjes dingen enzo waren nogal onduidelijk. En daarnaast was ik benieuwd of hij dus echt denkt dat zo'n taal ooit een succes zou kunnen zijn. En verder was ik idd niet van plan verder te zeuren.
__________________
Chaos unleashed..
Met citaat reageren
Oud 22-09-2006, 22:21
Verwijderd
Wie heeft het hier over succes? Moet een taal succes hebben om toch taalkundig gezien verschrikkelijk mooi te kunnen zijn?
Met citaat reageren
Oud 22-09-2006, 22:24
Ray
Avatar van Ray
Ray is offline
Het zou iig een stukje bewijs leveren dat de taal "werkt" toch?
__________________
Chaos unleashed..
Met citaat reageren
Oud 22-09-2006, 22:27
Verwijderd
Nee hoor. Wij creëren hier geen talen omdat wij willen dat ze succes hebben, maar omdat het fascinerend is om te zien hoe talen ontstaan. Wij proberen dat proces kunstmatig na te bootsen. Uit liefhebberij, en niets anders.
Met citaat reageren
Oud 22-09-2006, 22:29
Ray
Avatar van Ray
Ray is offline
Ok. Dan laat ik jullie verder met rust.

*Drukt op "Afmelden"*
__________________
Chaos unleashed..
Met citaat reageren
Oud 22-09-2006, 22:29
Verwijderd
Fijn, dag.
Met citaat reageren
Oud 22-09-2006, 22:30
Ray
Avatar van Ray
Ray is offline
: doei :
__________________
Chaos unleashed..
Met citaat reageren
Oud 23-09-2006, 17:46
FreeZzze
FreeZzze is offline
Citaat:
Sylph schreef op 22-09-2006 @ 21:48 :
Tijdens een nogal saai college was ik begonnen met een taal die een beetje van het Zapotec is afgekeken, maar ik kan het blaadje niet meer vinden, snif.

Het had allerlei verschillende werkwoordsvormen, voor afstand en respect enzo.
Oh leg 's een beetje uit hoe dat werkt Lijkt me heel apart
Met citaat reageren
Oud 23-09-2006, 18:38
Verwijderd
Citaat:
FreeZzze schreef op 23-09-2006 @ 17:46 :
Oh leg 's een beetje uit hoe dat werkt Lijkt me heel apart
Ik heb even het stukje uit het boek waar de verschillende vormen staan gescand, dat is iets handiger lijkt me:



Veel vormen dus. Hier had ik mijn taal dus op gebaseerd.
Met citaat reageren
Oud 23-09-2006, 19:09
Verwijderd
wát een vormen zeg
Met citaat reageren
Oud 23-09-2006, 20:36
Verwijderd
Wel heel stoer <3
Met citaat reageren
Oud 23-09-2006, 20:52
Verwijderd
maar wel gestoord
Met citaat reageren
Oud 23-09-2006, 22:28
Verwijderd
Hoe kan je dat nou gestoord noemen, het is niet bedacht door iemand ofzo. Het is gewoon een natuurlijke taal die zo geëvolueerd is.
Met citaat reageren
Oud 24-09-2006, 14:17
Verwijderd
Heel erg gaaf
Zoiets wil ik ook in mijn taal Ik ga 't meteen proberen

Laatst gewijzigd op 24-09-2006 om 14:21.
Met citaat reageren
Oud 24-09-2006, 14:21
Verwijderd
Ik heb het helaas te druk met studiedingen om een eigen taal te bedenken op het moment.
Met citaat reageren
Oud 24-09-2006, 14:40
Verwijderd
Citaat:
Sylph schreef op 24-09-2006 @ 14:21 :
Ik heb het helaas te druk met studiedingen om een eigen taal te bedenken op het moment.
Ik eigenlijk ook, maar ik maak gewoon tijd vrij Soms moet er ook iets leuks gedaan worden
Met citaat reageren
Oud 24-09-2006, 15:03
Verwijderd
Dat zeker.
Met citaat reageren
Oud 24-09-2006, 16:22
Verwijderd
Ik heb net een grammatica geschreven die mijn woorden ontleedt in syllabes en die vervolgens weer in medeklinkers en klinkers. Heel leuk, geen idee of het handig is
Output is zoiets als dit:

Code:
*------------------------------------*
|                woord               |
|                  |                 |
|                woord               |
|         _________|________         |
|      syllabe          syllabe      |
|   ______|______     _____|______   |
|   C     V     C     C     V    C   |
|   |     |     |     |     |    |   |
|  "g-" "-e-" "-r-" "-t-" "-u-" "-k" |
*------------------------------------*
De input was dus 'gertuk', het programma ziet dat het een woord is dat bestaat uit twee syllabes, allebei van de structuur 'CVC' (= consonant (medeklinker) + vowel (klinker) + consonant ).
Hij kan ook de syllabe-structuren CV en VC herkennen, en woorden zijn maximaal 3 syllabes, samenstellingen hebben altijd een appostrof. 'gertukmika' is dus geen geldig woord, 'gertuk'mika' wel
(Alleen werkt het programma niet met de ' , dus gebruik ik maar de ` )

Laatst gewijzigd op 24-09-2006 om 16:33.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:01.