Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Topic gesloten
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 19-11-2006, 09:43
liek88
Avatar van liek88
liek88 is offline
ikkuh15:
ik had vd week ook weer eens witte bonen in tomatensaus gegeten (erg lekker ) en daar een stukje vlees bij gedaan.. denk dat je dat wel als 'complete maaltijd' kan zien.
(dat potje was iets van 360gr en dan 70gr vlees)
Oud 19-11-2006, 09:45
samiej
Avatar van samiej
samiej is offline
Ik wordt echt helemaal gek gewoon! ben ik aan de lijn nemen mijn ouders 3 melocakes, 1 reep chocola, 1 tompoes, mini milkyways voor me mee, allemala vette dingen dus en omdat ze speciaal voor mij gehaald zijn weet ik niet hoe ik dat moet doen . Want of ik kan ze opeten maar dat is te vet of zeggen dat ik ze niet wil maar dat vind ik zielig omdat ze speciaal voor mij gehaald zijn
Oud 19-11-2006, 09:49
Madelieff
Madelieff is offline
Je hoeft alles toch niet in 1x op te eten??
Oud 19-11-2006, 10:28
Fayelinde.
Avatar van Fayelinde.
Fayelinde. is offline
Ja, je eet die tompoes en over een paar dagen nog een snoepje. Of morgen. Als je er echt zin in hebt.
Oud 19-11-2006, 13:09
Verwijderd
Citaat:
lise_smiles schreef op 18-11-2006 @ 23:20 :
Oja ! Dankjewel sohno!

Ik wil proberen een beetje af te vallen. Het liefst zou ik dat doen door middel van minder/gezonder eten en bewegen, maar dat bewegingsdeel zit er nu niet echt in door een blessure aan mijn enkel.
Hoeveel calorieën zijn per dag aan te raden als je wilt afvallen, maar dus eigenlijk nauwelijks beweegt? Eveneens 2000 of minder?
Ja, dan ook. Ik neem aan dat je nog wel studeert/naar school gaat/werkt, daarmee verbruik je ook energie. Het kan zijn dat je op het moment geen 2000 kcal verbrandt maar bijvoorbeeld 1800 op een dag; als blijkt dat je met 1500-2000 kcal/dag niet afvalt kun je bijvoorbeeld tussen de 1300 en 1800 ga zitten. Zorg in elk geval wel dat je elke dag boven de 1200 blijft, anders mis je belangrijke voedingsstoffen en denkt je lichaam dat er hongersnood heerst.
Oud 19-11-2006, 13:12
Verwijderd
Citaat:
ikkuh15 schreef op 18-11-2006 @ 21:13 :
ik weet niet of deze vraag hier hoort, maar leek mij van wel...

Morgen eten mijn ouders dus rijst met een of ander iets wat ik niet wil. Maar nu hebben we dus nog een potje witte bonen in tomatensaus wat mij wel weer 's lekker lijkt. Maar wat eet ik daarbij? Wat is normaal om daarbij te eten?
Tijdje terug at ik gewoon alleen 300 gram witte bonen in tomatensaus, maar is dat normaal?
Of anders dacht ik aan een groenteburger erbij?
want als wat telt het nou? Als groente, als vleesvervanger, of als aardappel?
Ik vind dat je witte bonen in tomatensaus op zich voor alledrie kunt gebruiken (het is een groente, maar het levert ook koolhydraten én eiwitten), maar niet voor alledrie tegelijk .
Als je een potje van 180 gram hebt dan moeten daar dus nog aardappels oid én een groenteburger of aardappels én andere groenten of andere groenten en een groenteburger bij.
En als je een potje van 360 gram hebt, dan is het ook wel goed om daar bv. gewoon een groenteburger bij te doen.
Oud 19-11-2006, 20:10
Havik
Havik is offline
Ik zit met het plateau probleem; ik heb twee jaar terug een dieet gevolgt, hierna ben ik gestopt, omdat ik eigenlijk genoeg was afgevallen. Ik at weer meer en kwam weer aan (zo'n 4/5 kilo), toch ben ik nooit meer normaal gaan eten ik denk dat ik al heel lang max 1800 calorieen eet (op uitzonderingen na natuurlijk).

Nu wil ik weer afvallen en ben gaan sporten 4 keer per week al zo'n 2 maanden en ben ongeveer gelijk blijven eten tussen 1500 en 1800 per dag, maar val niks af!

Ik denk dat ik gewoon in "spaarstand" sta, maar wil nu gezond meer gaan eten, maar wel zonder dat ik aankom! Heeft er iemand een idee hoe je dit vertsnadig kunt doen ? Ik las per week ongeveer 100 calorieen meer eten en wanneer je aan gaat komen weer afbouwen.... Tips, ideeen, steun ?

Ik ben 't afvallen helemaal zat, maar wil wel weer terug naar een BMI van +/- 20 omdat ik me daar gewoon echt lekker bij voelde.

Alvast bedankt voor het lezen!
Oud 21-11-2006, 09:03
ikkuh15
ikkuh15 is offline
weet iemand hoeveel kcal zo'n voorverpakte plak kaas van Milner 30+ heeft?
Of anders hoeveel plakjes er in een pakje zitten, hoeveel gram erin zit en hoeveel kcal per 100 gram? Dan bereken ik het zelf wel even
Hoop dat iemand het weet
__________________
*Giving up doesn't always mean that you're weak, sometimes it means you're strong enough to let go...*
Oud 21-11-2006, 09:32
Gothic
Avatar van Gothic
Gothic is offline
Citaat:
ikkuh15 schreef op 21-11-2006 @ 10:03 :
weet iemand hoeveel kcal zo'n voorverpakte plak kaas van Milner 30+ heeft?
Of anders hoeveel plakjes er in een pakje zitten, hoeveel gram erin zit en hoeveel kcal per 100 gram? Dan bereken ik het zelf wel even
Hoop dat iemand het weet
dat is voor jou helemaal niet belangrijk om te weten, je kunt het er gemakkelijk bij doen...
__________________
~ Maybe it won’t last forever, but who says the best loves do ~ November is all I know, and all I ever wanted to know ~
Oud 21-11-2006, 10:20
ikkuh15
ikkuh15 is offline
Citaat:
Gothic schreef op 21-11-2006 @ 10:32 :
dat is voor jou helemaal niet belangrijk om te weten, je kunt het er gemakkelijk bij doen...
ik word binnenkort (paar weken) tog opgenomen en zal daar vooral kaas en sandwichspread moeten eten (ze hebben geen vega-vleeswaar), vandaar dat ik alvast wil opbouwen met weer kaas eten. Alleen durf ik nog niet echt 48+ kaas, maar wil ik de 30+ kaas, alleen wil ik dan natuurlijk wel weten hoeveel erin zit
__________________
*Giving up doesn't always mean that you're weak, sometimes it means you're strong enough to let go...*
Oud 21-11-2006, 13:55
Mara
Mara is offline
Het scheelt misschien een paar kcal per broodbeleg met 48+ kaas. Het voordeel van 30+ is dat er minder vet in zit, in kcal maakt het per boterham vrij weinig verschil.
Oud 21-11-2006, 14:28
meezkah
meezkah is offline
Citaat:
MeelFriek schreef op 21-11-2006 @ 14:55 :
Het scheelt misschien een paar kcal per broodbeleg met 48+ kaas. Het voordeel van 30+ is dat er minder vet in zit, in kcal maakt het per boterham vrij weinig verschil.
20 kcal per belegde boterham... dat scheelt toch aardig wat vind ik.
Oud 21-11-2006, 15:08
ikkuh15
ikkuh15 is offline
Citaat:
meezkah schreef op 21-11-2006 @ 15:28 :
20 kcal per belegde boterham... dat scheelt toch aardig wat vind ik.
hoeveel kcal zitten er in zo'n voorverpakte plak milner dan..?
__________________
*Giving up doesn't always mean that you're weak, sometimes it means you're strong enough to let go...*
Oud 21-11-2006, 17:29
Verwijderd
Citaat:
meezkah schreef op 21-11-2006 @ 15:28 :
20 kcal per belegde boterham... dat scheelt toch aardig wat vind ik.
20 kcal is niet echt veel ofzo
Oud 21-11-2006, 18:27
Mara
Mara is offline
Citaat:
meezkah schreef op 21-11-2006 @ 15:28 :
20 kcal per belegde boterham... dat scheelt toch aardig wat vind ik.
Oh help, wel 20 kcal! Op 1500-2000 kcal! Dat is toch zeker wel 1-1,3%! 20 kcal, daar moet ik toch wel weer 3 minuten voor wandelen! Ik word nu vast vadsig!
Oud 21-11-2006, 18:34
meezkah
meezkah is offline
Citaat:
MeelFriek schreef op 21-11-2006 @ 19:27 :
Oh help, wel 20 kcal! Op 1500-2000 kcal! Dat is toch zeker wel 1-1,3%! 20 kcal, daar moet ik toch wel weer 3 minuten voor wandelen! Ik word nu vast vadsig!
Als we het over broodbeleg hebben scheelt 20 kcal zeker wel veel.

aangezien het een 'mager' en het andere niet is, zal het tóch wel wat verschil maken lijkt me, hè!

maargoed, veel plezier met wandelen!
Oud 21-11-2006, 18:43
Mara
Mara is offline
Ik wandel sowieso wel bijna elke dag een uur, die 3 minuutjes zullen geen probleem zijn
Oud 22-11-2006, 13:34
liek88
Avatar van liek88
liek88 is offline
ikkuh15 om maar even antwoord te geven op je vraag..
1 pak Milner weegt 175gr. Ik heb dit even overgenomen van wat er op de verpakking stond (we hebben toevallig een mosterd én komijnvariant id koelkast liggen ):
komijn: 1 plak gemiddeld 98kcal (280kcal/100gr)
mosterd: 1 plak gemiddeld 93kcal (266kcal/100gr)

Die mosterd is echt superlekker met (hoe origineel ) een beetje mosterd er bij op op de boterham

1 zo'n hele plak vind ik zelf overigens wel veel voor op 1 boterham, ik doe altijd 1 plak door de helft.
Oud 22-11-2006, 15:26
ikkuh15
ikkuh15 is offline
Citaat:
liek88 schreef op 22-11-2006 @ 14:34 :
ikkuh15 om maar even antwoord te geven op je vraag..
1 pak Milner weegt 175gr. Ik heb dit even overgenomen van wat er op de verpakking stond (we hebben toevallig een mosterd én komijnvariant id koelkast liggen ):
komijn: 1 plak gemiddeld 98kcal (280kcal/100gr)
mosterd: 1 plak gemiddeld 93kcal (266kcal/100gr)

Die mosterd is echt superlekker met (hoe origineel ) een beetje mosterd er bij op op de boterham

1 zo'n hele plak vind ik zelf overigens wel veel voor op 1 boterham, ik doe altijd 1 plak door de helft.
Dank je!! Hier heb ik nou wat aan!
Ik was idd ook van plan ze door de helft te doen, dus dan is het nog 49 kcal, opzig wel te doen
__________________
*Giving up doesn't always mean that you're weak, sometimes it means you're strong enough to let go...*
Oud 22-11-2006, 16:43
Gothic
Avatar van Gothic
Gothic is offline
Citaat:
ikkuh15 schreef op 22-11-2006 @ 16:26 :
Dank je!! Hier heb ik nou wat aan!
Ik was idd ook van plan ze door de helft te doen, dus dan is het nog 49 kcal, opzig wel te doen
dan heb je nog steeds mager beleg, ik dacht dat juist de bedoeling was dat je normale dingen ging eten...
__________________
~ Maybe it won’t last forever, but who says the best loves do ~ November is all I know, and all I ever wanted to know ~
Oud 22-11-2006, 18:08
ikkuh15
ikkuh15 is offline
Citaat:
Gothic schreef op 22-11-2006 @ 17:43 :
dan heb je nog steeds mager beleg, ik dacht dat juist de bedoeling was dat je normale dingen ging eten...
Ja opzig wel, maar van smeerkaas 35+ naar die kaas is alweer een stap in de goede richting
en het hoeft nu ook nog niet echt...pas over 5 weken moet ik echt normale kaas gaan eten, dan heb ik geen keus meer
__________________
*Giving up doesn't always mean that you're weak, sometimes it means you're strong enough to let go...*
Oud 22-11-2006, 21:07
Sherco
Avatar van Sherco
Sherco is offline
Citaat:
ikkuh15 schreef op 22-11-2006 @ 19:08 :
en het hoeft nu ook nog niet echt...pas over 5 weken moet ik echt normale kaas gaan eten, dan heb ik geen keus meer
Is het idee van "normaal" eten niet juist dat je het altijd doet, niet alleen als je er echt toe gedwongen wordt? Ik bedoel, ik neem aan dat je ook vanuit jezelf weer een normaal eetpatroon wilt krijgen, niet alleen omdat je opgenomen wordt...
__________________
Je moet de waarheid niet verwarren met de mening van de meerderheid - Loesje
Oud 22-11-2006, 21:16
Madelieff
Madelieff is offline
Ik snap dat het moeilijk is om die hele plak kaas op je brood te doen maar mij lijkt het nog moeilijker om straks ineens alles te veranderen. Alles is dan nieuw en je moet echt tegen jezelf vechten. Vroeg beginnen is dan mooi meegenomen. Probeer eens een keer die hele plak erop te doen.

Ik vind het goed dat je zo je best doet
Oud 23-11-2006, 14:35
love-THE-world
Avatar van love-THE-world
love-THE-world is offline
ik heb vandaag echt een ontzettende vreetbui gehad, 1400 kcal ongeveer, en avondeten moet er nog bij (nouja dat zal niet veel worden zit toch helemaal vol nu.)
maar toen stond ik op de weegschaal net, en ik zag dat ik ''ineens'' 1kg ben aangekomen sinds vanochtend!!!!!

is dit normaal als je veel hebt gegeten?
en is dit echt vet dat erbij is gekomen? of komt het omdat het eten nog in m'n lichaam (maag en darmen) zit en dus nog niet is verteerd, en nog niet m'n lichaam uit is en dat ik daarom 1 kg zwaarder ben, en morgen of overmorgen, gewoon weer hetzelfde weeg (of iets meer, maar niet dat ik echt serieus 1 kg aan ben gekomen en dat die kg eraan blijft zitten???)


misschien een hele domme vraag maar ik ben een beetje in paniek door deze eetbui.
__________________
zo,
Oud 23-11-2006, 14:43
Madelieff
Madelieff is offline
Wees gerust... door 1400 calorieen op een dag te eten kom je écht niet aan.. laat staan dat je 1 hele kilo aankomt.. Zoals je zelf al zei: het eten zit nog in je lichaam. Waarschijnlijk is het nu druk bezig met verbranden.

Daarbij komt dat als je altijd weinig eet, en je een keertje iets meer eet dit alleen maar goed is voor je lichaam. Heeftie eens een keer wat te doen. Je lichaam verbrand dus meer omdat je iets meer binnen krijgt.

don't worry
Oud 23-11-2006, 14:45
love-THE-world
Avatar van love-THE-world
love-THE-world is offline
dankje voor je reactie

ik dcht juist dat m'n lichaam niks meer is gewend nu, en als ik dan een keer veel eet dat m'n lichaam niet weet wat ie ermee moet en alles op gaat slaan??

pff jeetje niet eten voelt toch een stuk veiliger als zoveel eten, het gaat me nooit lukken
__________________
zo,
Oud 23-11-2006, 14:51
Madelieff
Madelieff is offline
Behoorlijk paradoxaal hèh.. aangezien zo weinig eten helemaal niet veilig is..

De kunst is om de hoeveelheid kcal die je binnenkrijgt op te bouwen.. dan krijgt je lichaam de tijd om eraan te wennen en zal je ook niet aankomen. Dit is niet zo moeilijk als het lijkt. Elke week iets meer nemen van iets wat je nu graag eet.. bv een mandarijntje. Bouw het langzaam op. Ik weet zeker dat jij dat ook kan!
Oud 23-11-2006, 14:55
love-THE-world
Avatar van love-THE-world
love-THE-world is offline
ik hoop het

ik probeer het nu, maar ik kan mezelf niet echt onder controle houden als ik 1 boterham en 1 mandarijn eet (dat moet ik nu namelijk, + avondeten he..)
en het probleem is, ik MOET aankomen van m'n psycholoog. dus langzaam opbouwen zonder aankomen is geen optie.
maar ik haat aankomen, of iig alleen het gevoel van aankomen en teveel eten haat ik al, dus aankomen zelf zal ook een ramp worden.
__________________
zo,
Oud 23-11-2006, 15:00
Madelieff
Madelieff is offline
Pff ik ken het.. aankomen is niet het meest plezierige..

Waarschijnlijk zal je moeten aankomen totdat je gewicht weer gezond is. Maar van 1 boterham+mandarijn+avondeten lijkt me ook niet dat je aankomt? Je bent dan dus nu ook met opbouwen bezig..
Oud 23-11-2006, 15:06
love-THE-world
Avatar van love-THE-world
love-THE-world is offline
zelfs daar kwam/kom ik 0,5 kg van aan
maar dat zou natuurlijk ook weer kunnen dat het ligt aan dat er voedsel in je darmen enzo zit
want idd 's middags weeg ik eigenlijk weer hetzelfde als de dag ervoor.

maar 1 zo'n uitschieter als vandaag kan niet heel veel kwaad dus?
niet dat ik echt 1 kg aan ben gekomen zonder dat die morgen als m'n eten is verteerd weer weg is..
__________________
zo,
Oud 23-11-2006, 15:11
Madelieff
Madelieff is offline
nee.. mijn verwachting is dat je morgen weer precies hetzelfde weegt als gister..

Ik hoop dat je zelf tot het inzicht komt dat je verkeerd bezig bent.. Pas dan zal je beter kunnen worden. Niet als anderen het je opdragen terwijl je er zelf nog niet aan toe bent.. Voor nu is het beter dat je zegmaar ertoe wordt gedwongen iets te eten maar om écht beter te worden moet je zelf de knop omzetten.
Ik spreek uit eigen ervaring

Ik klink nu vast als een wijsneus
Oud 23-11-2006, 15:13
Yana
Avatar van Yana
Yana is offline
Is het echt zo "gek"/ongezond om van die hele grote plakken kaas door de midden te doen voor je ze op brood doet . Je hoeft toch niet meer kaas op je brood te hebben dan tot je brood bedekt is... Als ik van die voorverpakte kaas heb, doe ik het ook altijd door de midden eigenlijk.
__________________
She lives on disillusion road, we go where the wild blood flows
Oud 23-11-2006, 15:16
Verwijderd
Doe ik idd ook, anders steekt het enorm uit aan beide zijden. Of je moet het dubbelvouwen, maar een dubbele laag kaas is alleen lekker in een tosti, vind ik. Ik vind er iig niets geks aan.
Oud 23-11-2006, 15:18
Madelieff
Madelieff is offline
Is ook niets geks aan lijkt mij.. wat 'gek' is, is de gedachte die mensen met eetproblemen hebben over beleg op brood doen.
Oud 23-11-2006, 15:19
love-THE-world
Avatar van love-THE-world
love-THE-world is offline
Citaat:
Madelieff schreef op 23-11-2006 @ 16:11 :
nee.. mijn verwachting is dat je morgen weer precies hetzelfde weegt als gister..

Ik hoop dat je zelf tot het inzicht komt dat je verkeerd bezig bent.. Pas dan zal je beter kunnen worden. Niet als anderen het je opdragen terwijl je er zelf nog niet aan toe bent.. Voor nu is het beter dat je zegmaar ertoe wordt gedwongen iets te eten maar om écht beter te worden moet je zelf de knop omzetten.
Ik spreek uit eigen ervaring

Ik klink nu vast als een wijsneus
ik hoop dat je gelijk hebt

het gaat al een stukje beter met me, ik zie zelf ook in dat ik een eetstoornis heb, alleen nog niet dat het anorexia is wat de psych dus zegt, maar goed. Nu zijn er zelfs al dagen dat ik mezelf idd iets te mager vind en ook echt meer wil / mag eten van mezelf. Alleen zijn die dagen nog zeer zeldzaam maar dat kan alleen maar beter worden.

nee zo klink je niet
ben jij er helemaal vanaf gekomen?
__________________
zo,
Oud 23-11-2006, 15:35
Madelieff
Madelieff is offline
Vanaf nu zal het waarschijnlijk alleen maar beter gaan inderdaad

Ik kwam zelf tot de conclusie dat ik echt een probleem had. Ik woog weliswaar niet heel weinig en ik at nog minimaal 3x op een dag maar mijn gedachte bij eten was zodanig veranderd dat ik er niet meer van kon genieten.. Terwijl ik juist altijd zo van eten hield. Ik maakte mezelf lichamelijk kapot en ik werd er ook niet veel gelukkiger van. Ik had echt een afkeer voor vette/zoete dingen. Weinig eten voelde zoals jij ook zei gewoon veiliger.. ik had het onder controle. Althans.. dat dacht ik.. maar natuurlijk was dit niet zo want een eetstoornis heeft jóu onder controle.
Ik ben nu langzaam meer aan het eten en aan het proberen ervan te genieten. Het is nog lang niet over.. zoiets duurt volgens mij heel lang.. maar ik ben op de goede weg.

Ik moet ook aankomen want ik moet weer ongesteld worden
Oud 24-11-2006, 09:11
blurred
Avatar van blurred
blurred is offline
Citaat:
Madelieff schreef op 23-11-2006 @ 16:35 :
Ik woog weliswaar niet heel weinig

Ik moet ook aankomen want ik moet weer ongesteld worden
Volgens mij stopt je lichaam pas met ongesteld worden als je wél heel weinig weegt.
__________________
没有什么不能够面对!
Oud 24-11-2006, 09:15
Madelieff
Madelieff is offline
dus duidelijk te weinig ja.. dat snap ik zelf ook nog wel. Te weinig voor mijn lichaam.. maar dat betekent niet persé dat ik echt heel weinig woog.
Oud 24-11-2006, 09:17
Verwijderd
Citaat:
Madelieff schreef op 24-11-2006 @ 10:15 :
maar dat betekent niet persé dat ik echt heel weinig woog.
Om niet meer ongesteld te worden moet je wel echt heel weinig wegen. Als jij 1.80m bent, zul je in vergelijking met iemand die 1.50m is idd misschien niet heel weinig wegen, maar voor iemand van 1.80m (jouw lengte in dit voorbeeld dus) wel.
Oud 24-11-2006, 09:46
Madelieff
Madelieff is offline
Wat ik wil zeggen is.. dat mijn gewicht niet extreem laag was. Toen ik niet meer ongesteld werd had ik een BMI van 20. Oké dit is laag.. maar om nou te zeggen superlaag.. dat vind ik niet.
Oud 24-11-2006, 18:26
niene
niene is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 24-11-2006 @ 10:17 :
Om niet meer ongesteld te worden moet je wel echt heel weinig wegen. Als jij 1.80m bent, zul je in vergelijking met iemand die 1.50m is idd misschien niet heel weinig wegen, maar voor iemand van 1.80m (jouw lengte in dit voorbeeld dus) wel.
Dit is niet helemaal waar... Ik ben met 51 kilo bij een lengte van 1.68 Ook niet meer ongesteld. Dit kan dan meer te maken hebben met je hormonen en niet zozeer je gewicht
Oud 24-11-2006, 18:37
Verwijderd
Citaat:
niene schreef op 24-11-2006 @ 19:26 :
Dit is niet helemaal waar... Ik ben met 51 kilo bij een lengte van 1.68 Ook niet meer ongesteld. Dit kan dan meer te maken hebben met je hormonen en niet zozeer je gewicht
Ik denk dat het meer te maken heeft met hoe veel je in korte tijd afvalt. Een vriendin van me is van zichzelf zo dun als jij nu bent, en die schranst echt altijd, en is gewoon altijd ongesteld. Maar als je snel veel afvalt, denkt je lichaam misschien: oh jee, noodsituatie, laten we dat ook maar even afschaffen.
Oud 24-11-2006, 18:40
niene
niene is offline
Citaat:
Morgan schreef op 24-11-2006 @ 19:37 :
Ik denk dat het meer te maken heeft met hoe veel je in korte tijd afvalt. Een vriendin van me is van zichzelf zo dun als jij nu bent, en die schranst echt altijd, en is gewoon altijd ongesteld. Maar als je snel veel afvalt, denkt je lichaam misschien: oh jee, noodsituatie, laten we dat ook maar even afschaffen.
ik zit al jaren rond dit gewicht, ben gewoon nog nooit regelmatig geweest en het blijft vaak uit
Oud 24-11-2006, 18:41
Verwijderd
Om maar met de deur in huis te vallen: Wat kun je eten voor meer energie? En dan niet op korte termijn, dus geen energydrink of druivensuiker. Heeft het nut om gewoon meer fruit te eten, of is er niets 'extra's' om te eten als je dagelijks al genoeg van de schijf van vijf.. vier... meekrijgt?
Oud 24-11-2006, 19:07
Vip3r
Vip3r is offline
Citaat:
Morgan schreef op 24-11-2006 @ 19:41 :
Om maar met de deur in huis te vallen: Wat kun je eten voor meer energie? En dan niet op korte termijn, dus geen energydrink of druivensuiker. Heeft het nut om gewoon meer fruit te eten, of is er niets 'extra's' om te eten als je dagelijks al genoeg van de schijf van vijf.. vier... meekrijgt?
Koolhydraten. Dingen zoals havermout. Havermout + melk = powerfood. Moet natuurlijk wel een beetje in je schema passen, als je wilt afvallen kan dat al snel teveel kcal met zich meebrengen.
Oud 24-11-2006, 19:57
Gothic
Avatar van Gothic
Gothic is offline
Citaat:
Morgan schreef op 24-11-2006 @ 19:41 :
Om maar met de deur in huis te vallen: Wat kun je eten voor meer energie? En dan niet op korte termijn, dus geen energydrink of druivensuiker. Heeft het nut om gewoon meer fruit te eten, of is er niets 'extra's' om te eten als je dagelijks al genoeg van de schijf van vijf.. vier... meekrijgt?
pasta en rijst...


Overgens nog even over dat niet ongesteld worden. Dat kan idd door snel afvallen, door weinig wegen, maar ook door te weinig eten...
__________________
~ Maybe it won’t last forever, but who says the best loves do ~ November is all I know, and all I ever wanted to know ~
Oud 24-11-2006, 21:12
Nebel
Avatar van Nebel
Nebel is offline
Citaat:
blurred schreef op 24-11-2006 @ 10:11 :
Volgens mij stopt je lichaam pas met ongesteld worden als je wél heel weinig weegt.
nee mijn lichaam stopte hier rond bmi 19 mee, het kwam wel eventjes weer opgang toen ik weer normaal ging eten (bij veel ondergewicht) maar dat stopte al snel weer, pas toen ik normaal at en een normaal gewicht had, en dat enige tijd volhield werd het weer enigsinds normaal...
het is denk ik niet zo dat je kan zeggen dat het van 1 ding afhangt, het heeft allemaal met elkaar te maken
Oud 25-11-2006, 12:06
Verwijderd
Citaat:
Vip3r schreef op 24-11-2006 @ 20:07 :
Koolhydraten. Dingen zoals havermout. Havermout + melk = powerfood. Moet natuurlijk wel een beetje in je schema passen, als je wilt afvallen kan dat al snel teveel kcal met zich meebrengen.
Oh, ik wil helemaal niet afvallen, maar ik hoef ook niet aan te komen. Havermout klinkt alleen helemaal niet lekker. Pasta wel en dat eet ik eigenlijk weinig, dus is misschien wel een goed idee
Oud 25-11-2006, 12:11
liek88
Avatar van liek88
liek88 is offline
er zijn toch ook bepaalde voedingsmiddelen die je huid/haar/ conditie verbeteren ofzo?? welke zijn dat?
Oud 25-11-2006, 12:18
Gothic
Avatar van Gothic
Gothic is offline
Citaat:
liek88 schreef op 25-11-2006 @ 13:11 :
er zijn toch ook bepaalde voedingsmiddelen die je huid/haar/ conditie verbeteren ofzo?? welke zijn dat?
ja gezond eten, genoeg eten, genoeg vitamines...
__________________
~ Maybe it won’t last forever, but who says the best loves do ~ November is all I know, and all I ever wanted to know ~
Topic gesloten


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Lichaam & Gezondheid Voeding, Gewicht & Gezondheidtopic #26
Balance
500 08-09-2012 18:00
Lichaam & Gezondheid Voeding- en Gezondheidstopic #16
Bloem
500 05-02-2007 17:12
Lichaam & Gezondheid omgekeerde eetstoornis
Experium
19 08-06-2005 15:49
Psychologie Het-grote-lucht-je-hart-topic #29
ilse
490 03-06-2005 01:38
Lichaam & Gezondheid Het Grote Voedings- en Gezondheidstopic #53
Mara
501 22-05-2005 10:16


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:40.