Oud 06-02-2013, 12:04
marlous2604
marlous2604 is offline
Hoi allemaal

Ik moet met mijn ontwerpteam voor mijn studie (industrieel product ontwerpen) een enquête houden over tuin en dieren. Hiermee kunt u ons helpen door uw mening te laten horen zodat wij een beter zicht krijgen op de markt en een beter product kunnen ontwerpen.

Het is geen lange enquête en duurt niet langer dan 5 minuten. http://goo.gl/2ssCa

Alvast bedankt voor het nemen van de tijd en opmerkingen of tips kunt u altijd kwijt.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 06-02-2013, 15:30
Hawahaai
Avatar van Hawahaai
Hawahaai is offline
Ingevuld. Je enquête springt nogal van de hak op de tak. Je hebt in feite 3 onderwerpen in 1 vragenlijst, waarbij het niet altijd direct duidelijk is dat je op een ander onderwerp overgestapt bent...

Nog een paar opmerkingen:
Je eerste vraag is wat de hoofdactiviteitEN zijn in de tuin, maar je kunt er maar 1 invullen.
Je vraagt wat iemand mist voor zijn/haar huisdier, maar je weet niet wat voor dier dat is.
Met citaat reageren
Oud 06-02-2013, 16:42
Verwijderd
Vindt u het belangrijk om de natuur soms een handje te helpen?

Wat bedoel je daarmee? Een dier uit zijn lijden verlossen of wat?
Met citaat reageren
Oud 06-02-2013, 17:52
marlous2604
marlous2604 is offline
Citaat:
Ingevuld. Je enquête springt nogal van de hak op de tak. Je hebt in feite 3 onderwerpen in 1 vragenlijst, waarbij het niet altijd direct duidelijk is dat je op een ander onderwerp overgestapt bent...

Nog een paar opmerkingen:
Je eerste vraag is wat de hoofdactiviteitEN zijn in de tuin, maar je kunt er maar 1 invullen.
Je vraagt wat iemand mist voor zijn/haar huisdier, maar je weet niet wat voor dier dat is.
Oke, bedankt voor de feedback. Dat eerste is inderdaad een foutje wat nu wel is aangepast. Er staat bovenaan de pagina groot over welk thema het gaat. Het kan zijn dat je die over het hoofd heb gezien. Het gaat ons daarnaast niet om het dier maar om het product aangezien wij producten veranderen en niet dieren zelf

@Mutant:
De natuur helpen bedoelen wij meer in de zin van dieren en planten een betere leefomgeving geven
Met citaat reageren
Oud 06-02-2013, 18:26
Miekje*
Avatar van Miekje*
Miekje* is offline
Ingevuld!
__________________
Wouldn't it be great if there was a war and nobody came?
Met citaat reageren
Oud 06-02-2013, 19:05
marlous2604
marlous2604 is offline
Citaat:
Ingevuld!
Bedankt!
Met citaat reageren
Oud 07-02-2013, 08:41
Verwijderd
Tuiniert u? Waar is de optie om te zeggen 'Nee want dat wil ik niet'?

Wie laat er een dier in zijn huis vergaan?

Is er een product.. In wat voor opzicht? Ik mis bepaalde diagnosemethoden of medicatieopties? Die mist iedereen.

Hoe lang ga je wandelen of fietsen? Dat maakt nogal wat uit voor wat je meeneemt.


Je enquete is inderdaad nogal rommelig qua lijn, maar ook zijn vrijwel alle vragen verkeerd gesteld. Meerdere interpretaties, te weinig informatie om te beantwoorden.. Is het geen optie een nieuwe enquete te maken? Want door de fouten erin kun je er niet zo heel veel mee.
Met citaat reageren
Oud 09-02-2013, 10:43
Verwijderd
Wow, wat een slechte enquete. Als dit echt voor een studie is (kan ik me nauwelijk voorstellen) dan heb je er echt geen fluit aan. Vragen zijn ontzettend multi-interpretabel of ronduit onduidelijk, zoals al genoemd uit het niets de vraag, zonder enige context, of ik de natuur een handje zou helpen en de optie dat ik een dier binnen in huis gewoon lekker zou laten vergaan. Wat??

Ook stoor ik me altijd aan vragen als:

Citaat:
Is er een product dat u voor uw dier mist of waarvan u vindt dat het beter kan?
en dan vervolgens een open antwoordmogelijkheid. De vraag die je stelt, heeft maar twee antwoordmogelijkheden, namelijk "ja" en "nee". Als je wilt dat mensen producten noemen, dan zou je moeten vragen "welk product mist u voor uw dier, of van welk product vind u dat het beter kan?" en zelfs met een antwoord daarop kun je vrij weinig. Stel dat ik vind dat kattenbakgrind beter kan, dan wil je waarschijnlijk weten WAT er dan beter kan, met enkel het antwoord "kattenbakgrind" ben je toch niets wijzer?

Daarnaast staan er storende taalfouten in.

Ik kan me oprecht niet voorstellen dat je dit voor een studie doet. Als ik je professor/tutor/whatever was zou ik een 1 geven, al vraag ik me ook af hoe hij/zij college geeft als je denkt dat dit een acceptabele enquete is.

Sorry voor de harde woorden maar dit zou in 2 VMBO al een twijfelachtige enquete zijn, laat staan bij een studie.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:51.