Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Flora & Fauna
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 10-09-2005, 10:23
Verwijderd
Begraven? Weggooien?

Ik heb net ontdenkt dat mn konijn dood is (van de schrik door een kat) .
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 10-09-2005, 10:53
wizkid
Avatar van wizkid
wizkid is offline
Zelf begraaf ik mijn huisdieren altijd als ze dood zijn gegaan (al mag dit niet bij alle dieren). Je kan ook de dierenambulance je dier laten ophalen en zij cremeren hem dan, maar daar moet je wel voor betalen.
Met citaat reageren
Oud 10-09-2005, 11:18
Verwijderd
Citaat:
wizkid schreef op 10-09-2005 @ 11:53 :
Zelf begraaf ik mijn huisdieren altijd als ze dood zijn gegaan (al mag dit niet bij alle dieren). Je kan ook de dierenambulance je dier laten ophalen en zij cremeren hem dan, maar daar moet je wel voor betalen.
We gaan hem begraven in de bosjes achter ons huis. Ik snap dat je een hond het beste niet kan begravan nee.
Met citaat reageren
Oud 10-09-2005, 11:20
Stepsje
Avatar van Stepsje
Stepsje is offline
Ligt eraan wat voor dier het zou zijn.
Mijn 5 hamsters liggen allemaal ergens in de tuin. Bij een konijn zou ik dan denk ik ook wel doen, maar een hond of kat zou ik denk ik toch wel laten cremeren
__________________
All we have to decide is what to do with te time that is given us!
Met citaat reageren
Oud 10-09-2005, 11:22
Verwijderd
Opeten.

Een hond kun je prima begraven, als je tenminste een grote tuin hebt en een diepe kuil graaft.
Met citaat reageren
Oud 10-09-2005, 11:24
Verwijderd
Citaat:
Morgan schreef op 10-09-2005 @ 12:22 :
Opeten.

Een hond kun je prima begraven, als je tenminste een grote tuin hebt en een diepe kuil graaft.
dat is waar.. het ligt er ook aan hoe groot je hond is denk ik.
Met citaat reageren
Oud 10-09-2005, 13:57
AngelLena
Avatar van AngelLena
AngelLena is offline
Wij hebben hier in de buurt een dierencrematorium. Als de hond komt te overlijden wordt ie gecremeerd, evenals we dat bij onze vorige hond en bij de kat hebben laten doen. Dode vissen en vogels gaan in een goed dichtgeknoopt boterhamzakje de container in, we begraven eigenlijk nooit wat, maar onze achtertuin is ook voornamelijk van hout en steen dus valt ook weinig in te graven.
__________________
If you're trying to stay high then you're bound to stay low
Met citaat reageren
Oud 10-09-2005, 16:01
Bloem
Avatar van Bloem
Bloem is offline
Vissen gaan idd in de container, kleine beestjes (Cavia's, konijnen) worden in de tuin begraven, onze vorige hond is bij de dierenarts gebleven maar ik denk dat deze iets persoonlijker gecremeerd wordt ofzo, als 'ie dood gaat.
Met citaat reageren
Oud 10-09-2005, 17:47
Verwijderd
begraven
Met citaat reageren
Oud 10-09-2005, 18:14
Souris
Avatar van Souris
Souris is offline
katten liggen in de tuin.
denk dat mn cavia ook in de tuin komt te liggen als ze dood is
__________________
Wat voelt een vlinder in zn buik als hij verliefd is?
Met citaat reageren
Oud 10-09-2005, 20:22
Morgan le Fay
Avatar van Morgan le Fay
Morgan le Fay is offline
zelfde konijn en kat als in je andere topic? wat sneu wij begraven huisdieren in de tuin, al mag dat eigenlijk niet meer.
__________________
Bavi-Jezus en Paddo-Jezus heerschen!
Met citaat reageren
Oud 10-09-2005, 21:00
hmhm
Avatar van hmhm
hmhm is offline
K'nijnen begraaf ik en vissen spoel ik meestal door de wc, verder is er nog niks dood gegaan bij ons.
Met citaat reageren
Oud 10-09-2005, 21:02
Verwijderd
Citaat:
Morgan le Fay schreef op 10-09-2005 @ 21:22 :
zelfde konijn en kat als in je andere topic? wat sneu wij begraven huisdieren in de tuin, al mag dat eigenlijk niet meer.
jep
Met citaat reageren
Oud 10-09-2005, 21:02
Mariekje*
Mariekje* is offline
Konijnen, hamsters, cavia's, fretjes, katten en vogels etc. Heb ik tot nu toe gewoon altijd netjes begraven. In een kartonnen doosje doen, en vervolgens gewoon ergens in de tuin een mooi plekje vinden. Vissen werden eigelijk altijd door het toilet gespoelt als ze waren overleden. En hond/paard zal worden gecremeerd.
__________________
<3 Everyday I love you more....
Met citaat reageren
Oud 11-09-2005, 14:21
Little Sister
Avatar van Little Sister
Little Sister is offline
Mijn hond is nog niet dood, maar als dit wel het geval is hoop ik dat we hem begraven op een dierenbegraafplaats in onze buurt.

Maar voorlopig, brrr ik moet er niet aan denken..
__________________
Your only friends are make believe
Met citaat reageren
Oud 11-09-2005, 16:13
Ostentation
Avatar van Ostentation
Ostentation is offline
Wij hebben 6 jaar geleden onze hond begraven in de tuin. Die tuin was 1 hectare groot. Toen zijn wij verhuisd, en hebben de bewoners de hele tuin omgeploegd. Nu maar hopen dat ze al verteerd was hè.
Met citaat reageren
Oud 11-09-2005, 18:20
Verwijderd
Citaat:
Ostentation schreef op 11-09-2005 @ 17:13 :
Wij hebben 6 jaar geleden onze hond begraven in de tuin. Die tuin was 1 hectare groot. Toen zijn wij verhuisd, en hebben de bewoners de hele tuin omgeploegd. Nu maar hopen dat ze al verteerd was hè.
Hmm.. Ik hoop het ook ja
Met citaat reageren
Oud 12-09-2005, 20:39
De Veroorzaker
Avatar van De Veroorzaker
De Veroorzaker is offline
Achterlaten bij de dierenarts in Piombino en met zijn allen hopen dat hij hem echt naar het crematorium brengt :/
__________________
Welcome to your mom's house!
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 12-09-2005, 22:35
Dato_16
Dato_16 is offline
kleine dieren kan je wel begraven, grote dieren zou ik in de natuur ergens begraven.
Met citaat reageren
Oud 12-09-2005, 22:55
nod
nod is offline
kampvuurtje maken
Met citaat reageren
Oud 13-09-2005, 08:50
Verwijderd
Kat en vissen zijn begraven in de achtertuin bij mijn ouders.

De katten die ik nu heb mogen hopelijk nog lang leven...moet er niet aan denken dat ze dood zouden gaan... (Ze zijn ook nog jong, dus theoretisch gezien is de kans niet zo heel groot dat ze snel overlijden.)
Met citaat reageren
Oud 13-09-2005, 08:54
Verwijderd
Onze vorige hond is in het asiel gestorven, en k weet niet eens wat me daar mee gedaan hebben... Mijn konijn is begraven in de kippenren, en de kippen gaan meestal in een vuilniszak in de container geloof ik... Zeker weten doe ik dat niet eens...
Met citaat reageren
Oud 13-09-2005, 14:03
Nona
Avatar van Nona
Nona is offline
Citaat:
Morgan schreef op 10-09-2005 @ 12:22 :
Opeten.
Ik denk aan Flappie met kerst.


Ik heb al mijn hamsters en cavia's en ratten begraven in de tuin van ons oude huis (ik hoop niet dat de nieuwe bewoners ooit nog gaan graven).

Wat ik me nu trouwens wel afvraag: welke dieren mag je niet begraven? Gaat dat om diersoort, gewicht, iets anders?
__________________
I like my new bunny suit
Met citaat reageren
Oud 13-09-2005, 15:24
Verwijderd
Citaat:
Kruimel schreef op 13-09-2005 @ 15:03 :
Wat ik me nu trouwens wel afvraag: welke dieren mag je niet begraven? Gaat dat om diersoort, gewicht, iets anders?
Volgens mij mag je officieel geen enkel dier in je tuin begraven...?
Met citaat reageren
Oud 13-09-2005, 15:49
Nona
Avatar van Nona
Nona is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 13-09-2005 @ 16:24 :
Volgens mij mag je officieel geen enkel dier in je tuin begraven...?
Vaag, ik kan me zo moeilijk voorstellen dat iemand zijn dode goudvis naar het crematorium brengt.
__________________
I like my new bunny suit
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 13-09-2005, 15:54
Henkje
Avatar van Henkje
Henkje is offline
Ik geloof dat tot de grootte van een kat je het op eigen terrein mag begraven, mits het diep genoeg is. Grotere dieren dacht ik niet...
Niet dat de volgende bewoner van je huis en tuin een boom in de tuin wil zetten maar eerst door 26 deense dog skeleten moet graven
__________________
lava lacht niet lul
Met citaat reageren
Oud 13-09-2005, 19:53
Qimm
Avatar van Qimm
Qimm is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 13-09-2005 @ 15:24 :
Volgens mij mag je officieel geen enkel dier in je tuin begraven...?
Officieel mag dat niet nee, maar ik dnke niet dat iemand stennig gaat maken om een cavia, het wordt gekker als je je sint bernard wil begraven.
__________________
Your kisses lift me higher Like the sweet song of a choir You light my morning sky With burning love
Met citaat reageren
Oud 13-09-2005, 19:57
wizkid
Avatar van wizkid
wizkid is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 13-09-2005 @ 16:24 :
Volgens mij mag je officieel geen enkel dier in je tuin begraven...?
Ik dacht dat dat alleen voor honden geldt...
Met citaat reageren
Oud 16-09-2005, 20:30
Hakuna
Avatar van Hakuna
Hakuna is offline
Citaat:
wizkid schreef op 13-09-2005 @ 20:57 :
Ik dacht dat dat alleen voor honden geldt...
Toch kan ik mensen die door de jaren heen verschillende (dode) Sint bernhard honden hebben begraven in hun achtertuin, en dat zijn nou niet bepaald de kleinste honden!
Met citaat reageren
Oud 16-09-2005, 20:36
wizkid
Avatar van wizkid
wizkid is offline
Citaat:
Cornel schreef op 16-09-2005 @ 21:30 :
Toch kan ik mensen die door de jaren heen verschillende (dode) Sint bernhard honden hebben begraven in hun achtertuin, en dat zijn nou niet bepaald de kleinste honden!
Dat het niet mag wil niet zeggen dat mensen het niet doen
Met citaat reageren
Oud 17-09-2005, 12:10
Verwijderd
Wij hebben onze kitten Nona in de tuin van mijn ouders begraven, die is namelijk prachtig. Mooi plekje onder een boompje.

Toen ik bij de dierenarts stond werd er gebeld door een vrouwtje wiens hond was overleden. Hoorde ik de dierenarts zeggen: "Als u de dierenambulance belt, halen zij hem op en wordt hij tegelijk met de andere dieren verwerkt..."

Nee, ben dan toch wel blij dat ze gewoon in de tuin ligt.
Met citaat reageren
Oud 17-09-2005, 12:28
Cookie
Avatar van Cookie
Cookie is offline
Citaat:
HvJ schreef op 10-09-2005 @ 22:02 :
Konijnen, hamsters, cavia's, fretjes, katten en vogels etc. Heb ik tot nu toe gewoon altijd netjes begraven. In een kartonnen doosje doen, en vervolgens gewoon ergens in de tuin een mooi plekje vinden. Vissen werden eigelijk altijd door het toilet gespoelt als ze waren overleden. En hond/paard zal worden gecremeerd.
Paard cremeren? Zeker weten?
__________________
Tumtiedum hups.
Met citaat reageren
Oud 17-09-2005, 13:56
BrunetJuh
Avatar van BrunetJuh
BrunetJuh is offline
Begraven.
__________________
move your body next to me
Met citaat reageren
Oud 17-09-2005, 14:54
Verwijderd
Citaat:
lady-kebiss schreef op 17-09-2005 @ 13:10 :
Wij hebben onze kitten Nona in de tuin van mijn ouders begraven, die is namelijk prachtig. Mooi plekje onder een boompje.

Toen ik bij de dierenarts stond werd er gebeld door een vrouwtje wiens hond was overleden. Hoorde ik de dierenarts zeggen: "Als u de dierenambulance belt, halen zij hem op en wordt hij tegelijk met de andere dieren verwerkt..."

Nee, ben dan toch wel blij dat ze gewoon in de tuin ligt.
Bij de dierenambulance kun je anders kiezen wat je wilt doen, hoor. Dieren blijven daar een tijd in de koeling liggen, zodat de eigenaren rustig kunnen beslissen. Destructie kan inderdaad, maar ook begrafenis (op begraafplaats) of crematie, en ze laten je ook eigenlijk altijd dieren ophalen om gewoon thuis te begraven. Alleen wilde dieren worden meteen vernietigd.
Met citaat reageren
Oud 17-09-2005, 17:29
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Mijn hond hebben we laten cremeren...

Mijn opa en oma hebben een paardenfokkerij (of hoe je dat ook noemt ) en zij brengen paarden naar de slachterij. Mijn moeder heeft een keer, achteraf, haar eigen paard opgegeten Mijn opa had toen niets gezegd.

Ook paarden van een manege worden overigens geslacht. Mijn zusje moest een keer "afscheid" nemen van zo'n pony en daar hadden ze gezegd dat ie naar een bejaardenhuis voor paarden zijn gaan oid... Bleek dat ie dus naar mijn opa ging om vervolgens geslacht te worden.
Met citaat reageren
Oud 17-09-2005, 19:19
Wednesday#40159
Avatar van Wednesday#40159
Wednesday#40159 is offline
laten cremeren
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 17-09-2005, 19:44
Verwijderd
Citaat:
Chloe Siere schreef op 17-09-2005 @ 18:29 :
Mijn hond hebben we laten cremeren...

Mijn opa en oma hebben een paardenfokkerij (of hoe je dat ook noemt ) en zij brengen paarden naar de slachterij. Mijn moeder heeft een keer, achteraf, haar eigen paard opgegeten Mijn opa had toen niets gezegd.

Ook paarden van een manege worden overigens geslacht. Mijn zusje moest een keer "afscheid" nemen van zo'n pony en daar hadden ze gezegd dat ie naar een bejaardenhuis voor paarden zijn gaan oid... Bleek dat ie dus naar mijn opa ging om vervolgens geslacht te worden.
aah
Met citaat reageren
Oud 19-09-2005, 19:55
Cookie
Avatar van Cookie
Cookie is offline
Citaat:
Blush schreef op 17-09-2005 @ 20:44 :
aah
Slachten vind ik nog altijd beter dan in laten slapen (over dat rusthuis even niet gesproken, dat vind ik wel heel erg goed als het dier niet teveel pijn heeft)
bij laten inslapen moet je het aan de weg doen want dan moet ie opgehaald worden of jemoet m slepen en dan krijg je van die vervelende laatste zuchten en zakken ze in elkaar.

Bij slachten is het ineens pats boem endood.
Tis sowieso niet leuk als er een paard niet meer te redden is (heb t zelf ook meegemaakt) maar ik ben dan persoonlijk toch voor slachten.
__________________
Tumtiedum hups.
Met citaat reageren
Oud 19-09-2005, 20:15
Mr.Hypert€xt
Avatar van Mr.Hypert€xt
Mr.Hypert€xt is offline
Ik heb een hele hamsterfamilie in de tuin liggen
Met citaat reageren
Oud 21-09-2005, 13:36
Al Murphy
Avatar van Al Murphy
Al Murphy is offline
Thuis werden ze meestal ergens in de tuin begraven. Een dode geit hebben we ooit laten ophalen. Een aangereden hert hebben we gewoon opgegeten.

Ikzelf heb geen tuin, en mijn huisdiertjes zijn allemaal klein, dus als die sterven doe ik die in de groenbak. Een vogeltje, vis of hamster naar een dierencrematorium brengen zie ik echt niet zitten.
Met citaat reageren
Oud 21-09-2005, 14:49
Verwijderd
Citaat:
Al Murphy schreef op 21-09-2005 @ 14:36 :
Thuis werden ze meestal ergens in de tuin begraven. Een dode geit hebben we ooit laten ophalen. Een aangereden hert hebben we gewoon opgegeten.

Ikzelf heb geen tuin, en mijn huisdiertjes zijn allemaal klein, dus als die sterven doe ik die in de groenbak. Een vogeltje, vis of hamster naar een dierencrematorium brengen zie ik echt niet zitten.
hert opgegeten
Met citaat reageren
Oud 22-09-2005, 20:02
Cookie
Avatar van Cookie
Cookie is offline
Citaat:
Blush schreef op 21-09-2005 @ 15:49 :
hert opgegeten
GEbeurt veel vaker hoor Een aagereden hert mag je opeten. (lekker die stukjes verbrand rubber in je pan )
__________________
Tumtiedum hups.
Met citaat reageren
Oud 22-09-2005, 21:17
Verwijderd
Citaat:
Cookie schreef op 22-09-2005 @ 21:02 :
GEbeurt veel vaker hoor Een aagereden hert mag je opeten. (lekker die stukjes verbrand rubber in je pan )
Ik kan het me echt niet voorstellen
Met citaat reageren
Oud 23-09-2005, 10:34
Al Murphy
Avatar van Al Murphy
Al Murphy is offline
Citaat:
Blush schreef op 22-09-2005 @ 22:17 :
Ik kan het me echt niet voorstellen
Wat kan je je niet voorstellen? Dat een aangereden dier nog eetbaar is, of dat mensen hert eten? Ik vind beide zaken vrij normaal, eigenlijk.

Het gaat trouwens om aangereden wild, en niet om overreden wild. Daarmee kan je vaak niks meer mee doen.
Met citaat reageren
Oud 23-09-2005, 12:55
Poeperd
Avatar van Poeperd
Poeperd is offline
Ik heb mijn konijntje pas begraven in het park...
__________________
'Scuse me, who ordered the hamburger - with AIDS?
Met citaat reageren
Oud 23-09-2005, 13:17
Verwijderd
Katten, ratten en een konijntje liggen in de tuin.

Als onze honden komen te overlijden worden ze in Roermond individueel gecremeerd en begraven wij de as (zonder urn) ook in de tuin.
Met citaat reageren
Oud 24-09-2005, 15:30
Cherry Springs
Avatar van Cherry Springs
Cherry Springs is offline
Allebij de goudvissel liggen in de tuin Als we hem door zouden spoelen zouden we denken dat ie verstopt raakt.
Als mijn konijn doodgaat gaan we hem denk ik gewoon in de tuin begraven. ik weet namelijk niret of er een dieren-uitvaarts-centrum in de buurt is, maa rik d8 van niet.
__________________
It's easy, like getting your attention, we go "Sex! Sex! Sex! Sex! Sex!"
Met citaat reageren
Oud 25-09-2005, 10:29
Verwijderd
Ik begraaf ze gewoon bij ons in de tuin. Alleen bij een groter dier zoals een paard of zo mag dat niet. Dan moet hij naar de destructor.
en Goudvissen natuurlijk door de plee
Met citaat reageren
Oud 27-09-2005, 21:54
poetic_tragedy
Avatar van poetic_tragedy
poetic_tragedy is offline
we hebben onze kat vorige week in de tuin begraven.
Met citaat reageren
Oud 29-09-2005, 12:32
Wammus
Avatar van Wammus
Wammus is offline
Al mijn katten, cavia's en weet ik het wat zijn bij de dierenarts achter gebleven dus ik ga er even vanuit dat ze gecremeerd zijn... Mijn oma heeft een kat in de tuin liggen en dat was het wel zo'n beetje.
__________________
Am I just paranoid?
Am I just stoned?
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Liefde & Relatie grootste afknapper ooit!
cenerentola
140 26-11-2008 08:50
De Kantine Arrr!! Ben jij een piraat?
Verwijderd
36 03-12-2007 21:31
Verhalen & Gedichten Weten jullie nog...
Vlooienband
146 02-12-2004 13:50
De Kantine [gouwe ouwe] wat staat er onder je ctrl+V ???
damaetas
582 27-01-2003 18:11
Flora & Fauna Zou jij als een DIERBARE huisdier overlijd, deze willen Cremeren of Begraven?
*~*DutchGirl*~*
28 18-01-2002 20:24


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:33.