Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Levensbeschouwing & Filosofie
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 03-02-2002, 18:49
mitsj
mitsj is offline
atheisme komt met ontwikkeling.
daarom gelooft men in minder ontwikkelde landen meer in een God dan in de westerse landen.

eens/oneens
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 03-02-2002, 19:02
Silindistani
Silindistani is offline
eens, maar dat wil niet zeggen dat het ook maar een fase is.
Mensen in rijke landen hoeven zich niet druk te maken over dingen als overleven en hebben dus meer tijd om allerlei filosofische discussies te verzinnen. Christendom komt ook voornamelijk uit het rijke westen.
Paganisme is ook in de heropkomst in de rijke landen vooral.
Als ik straatarm was zou ik ook elke kans op verbetering aangrijpen. Als een of andere God die alles voor mij goed kan maken voor me neus gehouden wordt dan zou ik die ook zonder verder na te denken met beide handen aangrijpen.
Met citaat reageren
Oud 03-02-2002, 19:11
Wijze vrouw
Avatar van Wijze vrouw
Wijze vrouw is offline
Citaat:
Silindistani schreef:
eens, maar dat wil niet zeggen dat het ook maar een fase is.
Mensen in rijke landen hoeven zich niet druk te maken over dingen als overleven en hebben dus meer tijd om allerlei filosofische discussies te verzinnen. Christendom komt ook voornamelijk uit het rijke westen.
Paganisme is ook in de heropkomst in de rijke landen vooral.
Als ik straatarm was zou ik ook elke kans op verbetering aangrijpen. Als een of andere God die alles voor mij goed kan maken voor me neus gehouden wordt dan zou ik die ook zonder verder na te denken met beide handen aangrijpen.
Daar ben ik t helegaar mee eens
__________________
* Voer eendjes geen oorlog * Bij genialen ben ik vaag (????) *
Met citaat reageren
Oud 03-02-2002, 19:40
sublime
Avatar van sublime
sublime is offline
niet mee eens... ook iemand die veel gestudeerd heeft kan geloven. ik denk alleen wel dat door de groeiende wetenschap mensen niet meer gaan geloven, omdat ze vinden dat overal bewijzen voor moeten zijn en dat alles wetenschappelijk te verklaren is. ik vind dat fout. een beetje bovennatuurlijk mag best

begin te geloven dat ik toch best wel gevoelig ben voor het geloof, ookal geloof ik dan niet in God
Met citaat reageren
Oud 03-02-2002, 19:45
Rhinus
Rhinus is offline
Atheisme komt met ontwikkeling.
Daar ben ik het wel mee eens.
Meestal gaat dat wel samen.
Maar ontwikkeling gaat ook samen
met Satanisme..

Of dit positief is. Weet ik niet.
Maar dat is gelukkig ook niet de vraag.
Met citaat reageren
Oud 03-02-2002, 19:46
mitsj
mitsj is offline
Citaat:
ook iemand die veel gestudeerd heeft kan geloven
Tuurlijk , maar ik heb het over het algemeen , niet over enkele individuen.

Citaat:
begin te geloven dat ik toch best wel gevoelig ben voor het geloof, ookal geloof ik dan niet in God
Zolang je je hoofd blijft gebruiken zal je niet geloven hoor
Met citaat reageren
Oud 03-02-2002, 20:06
Silindistani
Silindistani is offline
Om even kort samen te vatten wat ik dus stel:

Al het geloof komt voort uit ontwikkeling. inclusief het christendom, islam, hindoisme, boedhisme, satanisme, paganisme, atheisme en weet ik veel wat nog allemaal meer.

Het ene is alleen wat later dan de andere bedacht.
Met citaat reageren
Oud 03-02-2002, 20:17
sublime
Avatar van sublime
sublime is offline
Citaat:
mitsj schreef:
Citaat:
ook iemand die veel gestudeerd heeft kan geloven
Tuurlijk , maar ik heb het over het algemeen , niet over enkele individuen.

Citaat:
begin te geloven dat ik toch best wel gevoelig ben voor het geloof, ookal geloof ik dan niet in God
Zolang je je hoofd blijft gebruiken zal je niet geloven hoor

je kunt ook geloven en daarbij je hoofd gebruiken. niet alles wat in de bijbel staat voor zoete koek slikken, maar het zelf intrepeteren (schrijf ik t nou goed. ik vind het eigenlijk maar een klote woord). geloven is niet iets speciaals voor domme mensen ofzo. maar met domme mensen wordt het geloof denk ik wel gevaarlijker. omdat mensen die zelf niet nadenken alles geloven wat er gezegd wordt.
zolang je zelf na blijft denken is het geloof goed, en je kunt dan ook best geloven. ik denk niet dat geloof een kwestie is van intelligentie of ontwikkeling maar van hoe je naar het leven kijkt.

ik vind het nogal vreemd als je zegt dat iemand die geloofd niet ontwikkeld zou zijn. diegene heeft alleen een andere kijk, een andere redenatie op dingen. dat zegt toch niet dat hij of zij dom is?
Met citaat reageren
Oud 04-02-2002, 00:15
Demon of Fire
Demon of Fire is offline
Citaat:
Silindistani schreef:
eens, maar dat wil niet zeggen dat het ook maar een fase is.
Mensen in rijke landen hoeven zich niet druk te maken over dingen als overleven en hebben dus meer tijd om allerlei filosofische discussies te verzinnen. Christendom komt ook voornamelijk uit het rijke westen.
Paganisme is ook in de heropkomst in de rijke landen vooral.
Als ik straatarm was zou ik ook elke kans op verbetering aangrijpen. Als een of andere God die alles voor mij goed kan maken voor me neus gehouden wordt dan zou ik die ook zonder verder na te denken met beide handen aangrijpen.
In de periode waarin Christendom is ontstaan, waren de mensen verre van rijk. Juist heel erg arm en waren het slechte tijden.

Groetjes
Ben(die ook denkt dat de stelling klopt
__________________
Is there Intelligent Life on Planet Earth?....Yes, but I am only visiting. :)
Met citaat reageren
Oud 04-02-2002, 10:16
Silindistani
Silindistani is offline
Citaat:
Demon of Fire schreef:
In de periode waarin Christendom is ontstaan, waren de mensen verre van rijk. Juist heel erg arm en waren het slechte tijden.

Groetjes
Ben(die ook denkt dat de stelling klopt

Maar dat wil niet zeggen dat het niet bedacht is door rijke filosofen met te veel tijd

Het is groot geworden omdat veel mensen behoefte hadden aan een geloof.

Met citaat reageren
Oud 04-02-2002, 11:25
Demon of Fire
Demon of Fire is offline
Citaat:
Silindistani schreef:
Maar dat wil niet zeggen dat het niet bedacht is door rijke filosofen met te veel tijd

Het is groot geworden omdat veel mensen behoefte hadden aan een geloof.

Het is bedacht omdat rijke filosofen er rijker van konden worden. (ze moesten al het geld afstaan aan de kerk )

Dus de rijkeren zijn er beter van geworden en de armen alleen maar slechter, in de hoop op iets beters na de dood...schandalig dat zoiets zich heeft voortgedaan.

Groetjes
Ben(die zo weer met huiswerk aan de gang moet
__________________
Is there Intelligent Life on Planet Earth?....Yes, but I am only visiting. :)
Met citaat reageren
Oud 04-02-2002, 11:49
Rollo Tomasi
Avatar van Rollo Tomasi
Rollo Tomasi is offline
Citaat:
mitsj schreef:
atheisme komt met ontwikkeling.
daarom gelooft men in minder ontwikkelde landen meer in een God dan in de westerse landen.

eens/oneens
Afgezien van de foutieve logica, lijkt het wel zo te zijn dat men in relatief ontwikkelde landen minder gelooft in een hogere macht. Dat is het gevolg van de wetenschap, die veel dingen kan verklaren die aan een hogere macht worden toegeschreven. Als de mens denkt dat hij genoeg kan verkaren zonder een hogere macht, dan zal hij niet meer in die hogere macht geloven. De mens wil namelijk niet afhankeijk zijn van zo'n hogere macht, als hem dat verder niets oplevert. Aan de andere kant zijn er ook in ontwikkelde samenlevingen veel mensen die geloven, omdat ze steun zoeken of zich beter voelen daarbij.

Citaat:
Demon of Fire schreef:
Het is bedacht omdat rijke filosofen er rijker van konden worden. (ze moesten al het geld afstaan aan de kerk )

Onzin. Dat aspect is pas veel later ontstaan.

__________________
Mein Name ist Joachim von Hassel/Ich bin Pilot der Bundeswehr/und sende Ihnen aus meinem Flugzeug/den Funkspruch den niemand hört
Met citaat reageren
Oud 04-02-2002, 13:01
soulless
soulless is offline
Hmm, met de eerste ontwikkeling KWAM er juist geloof.

Van de bijna-nog-aap die voor elk geluid in de bosjes wegrende werden we langzaam een complexere maatschappij die verklaringen zocht voor gebeurtenissen.

Later ging deze ontwikkeling door naar wetenschap, de, objectief gezien, nieuwe god, die dingen verklaarde zonder ze aan irrationele hogere wezens toe te schrijven, of de wereld als een 'test' te beschrijven.

Doordat in rijkere landen educatie etc beter is neemt geloof langzaam af. Er zijn meer mensen die van geloof afstappen dan mensen die er weer aan beginnen.

Eigenlijk is zowel het toenemen als afnemen van religie dus een gevolg van hetzelfde feit. De mens is nieuwsgierig

En nog even over Satanisme, ik geloof niet dat dat over het algemeen nou het aanbidden van de duivel inhoudt. Het is meer een verheerlijking van macht en de persoon, een beetje individualistische vorm van humanisme

En er is inderdaad een opkomst van geloven, Wicca, New-Age etc, dat lijkt me meer een greep naar mystiek omdat de wetenschap zo klinisch is.

__________________
Ik en de keizer hebben een dochter en een kleinzoon! Heh...
Met citaat reageren
Oud 04-02-2002, 15:22
tampaszta
tampaszta is offline
Ik ben het ermee eens als je met ontwikkeling duidt op hoe wij ons nu ontwikkelen. Ik vind dit echter geen vooruitgang, omdat ik me een hoogontwikkelde samenleving anders voorstel. Niet mee eens dus.
__________________
...Catch me flying in your Sun...
Met citaat reageren
Oud 04-02-2002, 17:37
Mujahideen
Mujahideen is offline
Citaat:
mitsj schreef:
atheisme komt met ontwikkeling.
daarom gelooft men in minder ontwikkelde landen meer in een God dan in de westerse landen.

eens/oneens
Oneens. De Islam had van een stel barbaarse pre-islamitische Arabieren een ongelooflijk ontwikkeld en beschaafd volk gemaakt. De grootste beschaving uit de hele wereldgeschiedenis !Zonder het geloof was dat onmogelijk geweest. Deze overtrof elke andere beschaving, zelfs de Griekse!!!!!!!!!!
Met citaat reageren
Oud 04-02-2002, 17:42
kosmos
kosmos is offline
Citaat:
Mujahideen schreef:
De Islam had van een stel barbaarse pre-islamitische Arabieren een ongelooflijk ontwikkeld en beschaafd volk gemaakt. De grootste beschaving uit de hele wereldgeschiedenis !Zonder het geloof was dat onmogelijk geweest. Deze overtrof elke andere beschaving, zelfs de Griekse!!!!!!!!!!
Ben ik het weer niet mee eens, omdat je die beschavingen niet met elkaar kan vergelijken. Dat is de fout die mensen elke keer weer maken. Proberen overal een sticker op te plakken.

__________________
Im a living paradox....the armies of reason and emotions are in a constant battle with each other. And my soul is the battlefield.
Met citaat reageren
Oud 04-02-2002, 17:49
Demon of Fire
Demon of Fire is offline
Citaat:
Rollo Tomasi schreef:
Onzin. Dat aspect is pas veel later ontstaan.
Jammer dat we niet terug in de tijd kunnen gaan. Dus ik kan het niet zeker weten, maar jij ook zeker niet, dus zeg niet dat het onzin is om over te komen alsof jou redenatie een feit is.

Groetjes
Ben(die denkt dat het wel zo is ontstaan
__________________
Is there Intelligent Life on Planet Earth?....Yes, but I am only visiting. :)
Met citaat reageren
Oud 04-02-2002, 18:20
Silindistani
Silindistani is offline
Ik blijf erbij dat alle religie is ontstaan doordat rijke mensen (of mensen met te veel tijd) het hebben bedacht. Dat hoeft helemaal niet verkeerd te zijn en het kan ook best het woord van God zijn, maar denk je nou echt dat iemand die moet voorzien in zijn dagelijkse behoefte de tijd heeft om een aantal versen op te schrijven die God of Allah hem in zijn hoofd hebben gepropt?

Karl Marx was ook niet straatarm hoor en daar is ook best veel goeds uitgekomen (zoals Ben mij heel discreet wees ).

Tevens
Wetenschap is een religie voor mensen die alleen hun ogen willen geloven
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 04-02-2002, 18:48
mitsj
mitsj is offline
Citaat:
Oneens. De Islam had van een stel barbaarse pre-islamitische Arabieren een ongelooflijk ontwikkeld en beschaafd volk gemaakt. De grootste beschaving uit de hele wereldgeschiedenis !Zonder het geloof was dat onmogelijk geweest. Deze overtrof elke andere beschaving, zelfs de Griekse!!!!!!!!!!
Mag ik je erop wijzen dat voor dat de Islam er was het M-O een zeer ontwikkeld gebied was in de wereld.
En de Islam heeft er voor gezorgt dat het M-O z'n leidende positie op cultuur en wetenschap verloor door te pleiten voor volledige toewijding aan allah.
Dus ik zie de Islam juist als verzwakker van de toenmalige samenlevingen , wat nu ook te zien is , want nu stelt de Islamitische wereld niks voor , tis gewoon een en al derde wereld.

En de Romeinse samenleving was groter als de Islamitische.
Deze strekte in zijn hoogtijd van het huidige Groot Brittanie tot Pakistan.
Met citaat reageren
Oud 04-02-2002, 18:59
Demon of Fire
Demon of Fire is offline
Citaat:
Silindistani schreef:
Ik blijf erbij dat alle religie is ontstaan doordat rijke mensen (of mensen met te veel tijd) het hebben bedacht.

(Bijna) Alle wetenschappelijke uitvindingen uit de oudheid/verleden, zijn gedaan door mensen die geld hadden. Simpelweg omdat zei de tijd er voor hadden. Het geld voor de primaire levensbehoeften was toch al aanwezig.


Groetjes
Ben(die dat dus ook stelt voor religie inderdaad
__________________
Is there Intelligent Life on Planet Earth?....Yes, but I am only visiting. :)
Met citaat reageren
Oud 04-02-2002, 19:04
Mujahideen
Mujahideen is offline
Citaat:
mitsj schreef:
Mag ik je erop wijzen dat voor dat de Islam er was het M-O een zeer ontwikkeld gebied was in de wereld.
En de Islam heeft er voor gezorgt dat het M-O z'n leidende positie op cultuur en wetenschap verloor door te pleiten voor volledige toewijding aan allah.
Dus ik zie de Islam juist als verzwakker van de toenmalige samenlevingen , wat nu ook te zien is , want nu stelt de Islamitische wereld niks voor , tis gewoon een en al derde wereld.

HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAH!

Citaat:
mitsj schreef:
En de Romeinse samenleving was groter als de Islamitische.
Deze strekte in zijn hoogtijd van het huidige Groot Brittanie tot Pakistan.

Romeinen hadden eeuwen nodig hadden om een groot rijk te stichten. En de moslims hadden binnen 80 jaar een veel groter rijk gesticht dat zich uitstrekte van Spanje tot aan India!

>>>tot Pakistan Hahahaha! Je laat me toch weer elke keer lachen met je domme uitspraken!
Met citaat reageren
Oud 04-02-2002, 21:39
Mujahideen
Mujahideen is offline
Citaat:
mitsj schreef:
Mag ik je erop wijzen dat voor dat de Islam er was het M-O een zeer ontwikkeld gebied was in de wereld.
En de Islam heeft er voor gezorgt dat het M-O z'n leidende positie op cultuur en wetenschap verloor door te pleiten voor volledige toewijding aan allah.
Dus ik zie de Islam juist als verzwakker van de toenmalige samenlevingen , wat nu ook te zien is , want nu stelt de Islamitische wereld niks voor , tis gewoon een en al derde wereld.

En de Romeinse samenleving was groter als de Islamitische.
Deze strekte in zijn hoogtijd van het huidige Groot Brittanie tot Pakistan.
De Arabieren voor de Islam hadden geen wet. Ze waren onwetende mensen. Een volk dat in vele goden geloofde, ze trouwde met hun stiefmoeders, ze doodden veel vrouwelijke baby's, ze dronken alcohol en ze gokten en ze vochten al eeuwen tegen elkaar voor het kleinste akkefietje. In deze tijd was het verschil tussen Arabieren en dieren slechts de vorm. Het waren zeer onontwikkelde mensen, zonder wet en zonder regels. Toen kwam de profeet Mohammed (saw). In 23 jaar veranderde hij zijn volk tot een intelligent volk. Hij bracht zijn volk het donker naar het licht. Eerst waren zij als dwalende in de woestijn. Niemand keek naar hen om, als waren zij menselijk afval. Maar na de komst van de profeet Mohammed (saw), werden de Arabieren een zeer sterk en ontwikkeld volk. Van onopvallend naar opvallend, van onbekend naar bekend. Van niks werden zij alles. Ze blonken uit in wetenschap, en binnen een eeuw waren er Arabieren van Grenada in Spanje tot aan Delhi in India. Arabië leek een klein hoopje zwarte aarde, maar het bleek een explosief poeder, dat zich zeer sterk ontwikkelde, na de komst van de Islam. Het rijk wat de Romeinen bouwden in zo'n duizend jaar, bewerkstelligden de moslims in enkele tientallen jaren, en zelfs meer. Wat gaf hen de kracht en de kennis? De nieuwe Boodschap van de Islam! De nieuwe Boodschap van Allah die wel moest komen omdat de vorige Openbaringen waren veranderd en aangepast! Het vormde en ontwikkelde het volk van de Arabieren.

Zie je nou hoe naief jouw uitspraken waren?
Met citaat reageren
Oud 04-02-2002, 21:54
kosmos
kosmos is offline
Citaat:
Mujahideen schreef:
De Arabieren voor de Islam hadden geen wet. Ze waren onwetende mensen. Een volk dat in vele goden geloofde, ze trouwde met hun stiefmoeders, ze doodden veel vrouwelijke baby's, ze dronken alcohol en ze gokten en ze vochten al eeuwen tegen elkaar voor het kleinste akkefietje. In deze tijd was het verschil tussen Arabieren en dieren slechts de vorm. Het waren zeer onontwikkelde mensen, zonder wet en zonder regels. Toen kwam de profeet Mohammed (saw). In 23 jaar veranderde hij zijn volk tot een intelligent volk. Hij bracht zijn volk het donker naar het licht. Eerst waren zij als dwalende in de woestijn. Niemand keek naar hen om, als waren zij menselijk afval. Maar na de komst van de profeet Mohammed (saw), werden de Arabieren een zeer sterk en ontwikkeld volk. Van onopvallend naar opvallend, van onbekend naar bekend. Van niks werden zij alles. Ze blonken uit in wetenschap, en binnen een eeuw waren er Arabieren van Grenada in Spanje tot aan Delhi in India. Arabië leek een klein hoopje zwarte aarde, maar het bleek een explosief poeder, dat zich zeer sterk ontwikkelde, na de komst van de Islam. Het rijk wat de Romeinen bouwden in zo'n duizend jaar, bewerkstelligden de moslims in enkele tientallen jaren, en zelfs meer. Wat gaf hen de kracht en de kennis? De nieuwe Boodschap van de Islam! De nieuwe Boodschap van Allah die wel moest komen omdat de vorige Openbaringen waren veranderd en aangepast! Het vormde en ontwikkelde het volk van de Arabieren.

Zie je nou hoe naief jouw uitspraken waren?
Moet je het dan meten in tijd.....ik geloof dat er in de bijbel en in de koran en in alle andere 'heilige' geschriften staat dat tijd niet bestaat voor god/allah en al die andere gasten die daarboven zitten.
Het is pas naief om te denken dat er een verschil is.

[Dit bericht is aangepast door kosmos (04-02-2002).]
__________________
Im a living paradox....the armies of reason and emotions are in a constant battle with each other. And my soul is the battlefield.
Met citaat reageren
Oud 04-02-2002, 22:18
Mujahideen
Mujahideen is offline
Citaat:
kosmos schreef:
Moet je het dan meten in tijd.....ik geloof dat er in de bijbel en in de koran en in alle andere 'heilige' geschriften staat dat tijd niet bestaat voor god/allah en al die andere gasten die daarboven zitten.
Het is pas naief om te denken dat er een verschil is.

[Dit bericht is aangepast door kosmos (04-02-2002).]
Tijd, God, Metingen, Walhalla?
Met citaat reageren
Oud 04-02-2002, 22:23
kosmos
kosmos is offline
Citaat:
Mujahideen schreef:
Tijd, God, Metingen, Walhalla?
Ja....je vergelijkt de ene beschaving/godsdienst toch met de andere??
__________________
Im a living paradox....the armies of reason and emotions are in a constant battle with each other. And my soul is the battlefield.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 05-02-2002, 13:17
mitsj
mitsj is offline
Citaat:
Ze waren onwetende mensen.
Ja en de rest van de non-moslims vindt jouw onwetend. Heeft niks te maken met ontwikkeling.

Citaat:
ze dronken alcohol en ze gokten
En ?
In de christelijke samenleving drinkt men ook alcohol en die is de krachtigste van de aarde en daar buiten.
Er is niks mis met alcohol. Behalve als je er verslaafd aan raakt en dan ben je stom.
En voor gokken geldt het zelfde.

Citaat:
In deze tijd was het verschil tussen Arabieren en dieren slechts de vorm.
De arabische gemeenschap was altijd een van de meest ontwikkelde (tot 1000 jaar geleden) dus je slaat onzin uit.
Denk maar eens aan volken als de Babyloniers en de Egyptenaren.

Citaat:
In 23 jaar veranderde hij zijn volk tot een intelligent volk.
Ging er niet 200 jaar overheen voordat arabie islamitisch was.
En wat jij intelligent noemt noem ik liever gebrainwashed.

Citaat:
Maar na de komst van de profeet Mohammed (saw), werden de Arabieren een zeer sterk en ontwikkeld volk.
Waren ze al ... zie eerder commentaar.

Citaat:
Ze blonken uit in wetenschap
Dat deden ze voordat de islam er was.
Dankzij de islam hebben ze de kop positie op wetenschappelijk gebied verloren omdat de islam er voor pleitte al je tijd aan allah te besteden. En zo veranderde de eens zo krachtige samenleving in een stel derde wereld landen.

Citaat:
en binnen een eeuw waren er Arabieren van Grenada in Spanje
Een eeuw nadat mohammed bestond ?
trek je bronnen na please.

Citaat:
Wat gaf hen de kracht en de kennis? De nieuwe Boodschap van de Islam!
Miljoenen gebrainwashte mensen die vermoord willen worden om in het paradijs te komen zijn wel bereid om land te veroveren.
Des te eerder zijn ze in het paradijs.

Citaat:
Het vormde en ontwikkelde het volk van de Arabieren.
En vandaar dat de islamitische wereld een en al derde wereld is.
De islam maakte ze strijdlustig. Niet slim.

Citaat:
Zie je nou hoe naief jouw uitspraken waren?
Nee , net zo min als jij zal willen in zien dat jouw uitspraken nog naiefer zijn.

Hoe kan jij spreken over de oh zo machtige islamitisch wereld hoewel het Derde Wereld Landen zijn?

Door de armoede en gebrek aan rationaliteit gelooft men daar juist nog.
Dus dat versterkt alleen mijn stelling.
Met citaat reageren
Oud 05-02-2002, 14:02
Rollo Tomasi
Avatar van Rollo Tomasi
Rollo Tomasi is offline
Citaat:
Demon of Fire schreef:
Jammer dat we niet terug in de tijd kunnen gaan. Dus ik kan het niet zeker weten, maar jij ook zeker niet, dus zeg niet dat het onzin is om over te komen alsof jou redenatie een feit is.

Groetjes
Ben(die denkt dat het wel zo is ontstaan

Mja, het valt natuurlijk niet met zkerheid te zeggen, maar zover ik weet wijst het erop dat uitbuiting in het Christendom iets is wat pas tegen de middeleeuwen grote vormen begon aan te nemen.
Maar misschien zit ik wel te zwetsen.
__________________
Mein Name ist Joachim von Hassel/Ich bin Pilot der Bundeswehr/und sende Ihnen aus meinem Flugzeug/den Funkspruch den niemand hört
Met citaat reageren
Oud 05-02-2002, 14:30
Mugshot
Mugshot is offline
ALLES gaat samen met ontwikkeling

Citaat:
mitsj schreef:
atheisme komt met ontwikkeling.
daarom gelooft men in minder ontwikkelde landen meer in een God dan in de westerse landen.

eens/oneens
Ik zie het atheïsme niet als een stap vooruit, het atheïsme is niets meer dan een reactie op de andere religies.
Van het ene extreem in het andere komen heet dat, iets waar wij mensen heel goed in zijn.
Ook het atheisme is een geloof.

Veel atheisten beschouwen zichzelf als verder ontwikkeld of ruimdenkender als anderen, hier kan ik het niet mee eens zijn omdat ze in feite hetzelfde doen als andersgelovigen:
Atheisten sluiten namelijk dingen uit waar geen bewijzen tegen zijn, het bestaan van god bijvoorbeeld, stel het anders en ze zijn ergens van overtuigd waar geen bewijzen voor zijn, wat ze tot gelovigen maakt.
Ze stellen zich bovendien net als andersgelovigen al snel boven andere geloven, boven godsdiensten.
Het atheisme is dus niets meer als een geloof, IMO niet kortzichtiger als een aantal godsdiensten, er zijn zo bijvoorbeeld te veel dingen die niet onder 'stom toeval' of wetenschappelijke verklaringen te brengen zijn..

Citaat:
mitsj schreef:
Zolang je je hoofd blijft gebruiken zal je niet geloven hoor
Dit bedoel ik dus.
Je stelt je hier duidelijk boven gelovigen, stelt zelfs indirect dat ze hun hoofd niet gebruiken.
Doe jij dat dan wel?
Ik zou hetzelfde van het grootste deel van de mensheid [including you] kunnen zeggen. Mensen die op grote schaal dingen uitsluiten waar geen bewijzen tegen zijn / fel overtuigd van dingen zijn waar geen bewijzen vòòr zijn, gebruiken hun hoofd IMO niet genoeg.

Citaat:
mitsj schreef:

Dus ik zie de Islam juist als verzwakker van de toenmalige samenlevingen , wat nu ook te zien is , want nu stelt de Islamitische wereld niks voor , tis gewoon een en al derde wereld.
Ben ik het ook niet met je eens.
Want ook te zien is dat dat één en al derde wereld eerder een gevolg van het kapitalisme als van het geloof is.
Zelfs als jouw stelling waar is, is het nog steeds een gevolg van het kapitalisme want fundamentalistische idioten komen alleen in derdewereldlanden aan de macht.
Je spreekt jezelf een beetje tegen.

Citaat:
Mujahideen schreef:

HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAH!
haha..

Mujahideen, voordat je telkens dezelfde fout maakt:

Citaat:
kosmos schreef:
Ben ik het weer niet mee eens, omdat je die beschavingen niet met elkaar kan vergelijken. Dat is de fout die mensen elke keer weer maken. Proberen overal een sticker op te plakken.

Citaat:
mitsj schreef:
En ?
In de christelijke samenleving drinkt men ook alcohol en die is de krachtigste van de aarde en daar buiten.
Er is niks mis met alcohol. Behalve als je er verslaafd aan raakt en dan ben je stom.
En voor gokken geldt het zelfde.
Steeds dezelfde fout wordt gemaakt..
De financiële, politische, watdanook toestanden, worden op religie teruggevoerd..
Religie is in zulke situaties bijzaak [!], hoe graag de sensatiemedia religie [vooral nu] met van alles en nog wat in verbinding tracht te brengen..
__________________
Mathematic strikes back
Met citaat reageren
Oud 05-02-2002, 14:33
Mugshot
Mugshot is offline
Citaat:
Rollo Tomasi schreef:

Maar misschien zit ik wel te zwetsen.


Nee, je hebt gelijk.
Pas toen het geloof machtig genoeg was en de katholieke kerk regeerde [ergens in de middeleeuwen dus] begon de uitbuiting, die oorspronkelijk op een hemel-hel-vagevuur mythologie gebaseerd was.
__________________
Mathematic strikes back
Met citaat reageren
Oud 05-02-2002, 16:49
Mujahideen
Mujahideen is offline
Citaat:
mitsj schreef:
Ja en de rest van de non-moslims vindt jouw onwetend. Heeft niks te maken met ontwikkeling.

Wat lul je nou allemaal. Je bent kennelijk weer op je achterhoofd gevallen.

Citaat:
mitsj schreef:
En ?
In de christelijke samenleving drinkt men ook alcohol en die is de krachtigste van de aarde en daar buiten.
Er is niks mis met alcohol. Behalve als je er verslaafd aan raakt en dan ben je stom.
En voor gokken geldt het zelfde.

Dit was bedoeld om de situatie VOOR de Islam te schetsen.


Citaat:
mitsj schreef:
De arabische gemeenschap was altijd een van de meest ontwikkelde (tot 1000 jaar geleden) dus je slaat onzin uit.
Denk maar eens aan volken als de Babyloniers en de Egyptenaren.
Jij bent echt een ongelooflijke debiel. Een Oud-Egyptenaar is heus geen Arabier!

Citaat:
mitsj schreef:
Ging er niet 200 jaar overheen voordat arabie islamitisch was.
En wat jij intelligent noemt noem ik liever gebrainwashed.

Ik heb gemerkt dat je zomaar dingen loopt te schreeuwen.
Arabie= het Arabisch schiereiland, dat was voor een groot gedeelte al tijdens het leven van de profeet islamitisch geworden


Citaat:
mitsj schreef:
Waren ze al ... zie eerder commentaar.

Je commentaar sloeg nergens op. Heb ik al meerdere malen op verwezen, maar je schijnt het niet te vatten.

Citaat:
mitsj schreef:
Dankzij de islam hebben ze de kop positie op wetenschappelijk gebied verloren omdat de islam er voor pleitte al je tijd aan allah te besteden. En zo veranderde de eens zo krachtige samenleving in een stel derde wereld landen.

Ga wat betrouwbare bronnen raadplegen, want dit is werkelijk onzin. En kom dan terug als je je huiswerk gedaan hebt.


Citaat:
mitsj schreef:
Een eeuw nadat mohammed bestond ?
trek je bronnen na please.

BRON: MEMO GESCHIEDENIS : VIA SPANJE BEREIKTEN ZIJ IN 732 ( PRECIES EEN EEUW NA DE DOOD VAN DE PROFEET) POITIERS IN FRANRIJK!

Citaat:
mitsj schreef:
Miljoenen gebrainwashte mensen die vermoord willen worden om in het paradijs te komen zijn wel bereid om land te veroveren.
Des te eerder zijn ze in het paradijs.

ALS JIJ OOIT MET JE BOTTE KOP DE GESCHIEDENIS BESTUDEERD HAD, DAN ZOU JE WETEN DAT DE OORLOGEN AAN DE ISLAM WAREN OPGEDRONGEN DOOR DE TWEE SUPERMACHTEN VAN DIE TIJD: HET PERZICHE RIJK EN HET BYZANTIJNSE RIJK EN HUN BONDGENOTEN!


Citaat:
mitsj schreef:
En vandaar dat de islamitische wereld een en al derde wereld is.
De islam maakte ze strijdlustig. Niet slim.

Het is juist het gebrek aan de Islam dat de islamitische wereld nu onderontwikkeld is.

Citaat:
mitsj schreef:
Nee , net zo min als jij zal willen in zien dat jouw uitspraken nog naiefer zijn.

Ik heb hierboven alweer eens aangetoond hoe naief jij wel niet bent.

Citaat:
mitsj schreef:
Hoe kan jij spreken over de oh zo machtige islamitisch wereld hoewel het Derde Wereld Landen zijn?

Debiel, ik heb nooit beweerd dat de tegenwoordige islamitische wereld oh zo machtig is. Leer eens de woorden tot een zin te maken en te BEGRIJPEN.



[Dit bericht is aangepast door Mujahideen (05-02-2002).]
Met citaat reageren
Oud 05-02-2002, 18:39
mitsj
mitsj is offline
Citaat:
Veel atheisten beschouwen zichzelf als verder ontwikkeld of ruimdenkender als anderen
idd , mensen hebben altijd de neiging om zich beter te voelen als andere.
Maar ik vind dat atheisten geloven uit een goed principe namelijk :
er is niks tot dat aangetoond is dat er weliets is.
Dit is de meest rationele manier om te denken. En er is ook niks wat er maar op wijst dat er een hogere macht moet zijn.
Behalve als je bijbel/koran bewijzen wilt noemen.

Citaat:
Steeds dezelfde fout wordt gemaakt..
De financiële, politische, watdanook toestanden, worden op religie teruggevoerd..
Zulke fouten maak je nu eenmaal snel

Citaat:
Jij bent echt een ongelooflijke debiel. Een Oud-Egyptenaar is heus geen Arabier!
Nee , ook al hadden de egyptenaren een klein deel een tijd in handen.
Maar dat was wel paar millenia voor christus .
Maar ik was het persische rijk vergeten.
Dat was ook een sterk ontwikkelde cultuur die daar is geweest.

Citaat:
BRON: MEMO GESCHIEDENIS : VIA SPANJE BEREIKTEN ZIJ IN 732 ( PRECIES EEN EEUW NA DE DOOD VAN DE PROFEET) POITIERS IN FRANRIJK!
ok ... mijn fout.

Citaat:
Het is juist het gebrek aan de Islam dat de islamitische wereld nu onderontwikkeld is.
Volgens de statistieken van lonely planet is in bijna elke staat in het M-O en Noord-Afrika de bevolking ongeveer 95% moslim ... is dat niet gnoeg ... of bedoel je het in de trend dat men niet gnoeg gelooft en dat het daardoor slecht gaat .

Citaat:
Debiel, ik heb nooit beweerd dat de tegenwoordige islamitische wereld oh zo machtig is. Leer eens de woorden tot een zin te maken en te BEGRIJPEN.
Uitschelden is nergens goed voor ook al ben je het niet met me eens , ik vind jouw ook stom maar daarom ga ik jouw ook niet uitschelden. Dus laat dat aub achterwege in een discussie.
En gelukkig besef je dat de Islamitische wereld niks voorstelt .

En wat de islamitische staten van nu betreft klopt mijn stelling zeker.
Want dat zijn een paar van de minst ontwikkelde staten en daar geloven ze toevallig ook het meest in een hogere macht.
Met citaat reageren
Oud 05-02-2002, 20:30
Mujahideen
Mujahideen is offline
>>>>>Nee , ook al hadden de egyptenaren een klein deel een tijd in handen.
Maar dat was wel paar millenia voor christus .
Maar ik was het persische rijk vergeten.
Dat was ook een sterk ontwikkelde cultuur die daar is geweest.

Wat heeft dit met Arabie te maken?

>>>Volgens de statistieken van lonely planet is in bijna elke staat in het M-O en Noord-Afrika de bevolking ongeveer 95% moslim ... is dat niet gnoeg ...

Dit bedoelde ik niet, en dat begreep je volgens mij best.


of bedoel je het in de trend dat men niet gnoeg gelooft en dat het daardoor slecht gaat .

Het is geen trend, dit is een tijdelijke terugval. De spiritualiteit is grotendeels verdwenen, de moraal is op dit moment laag, maar mijn visie op de verre toekomst is meer dan optimistisch......

>>>>Uitschelden is nergens goed voor ook al ben je het niet met me eens , ik vind jouw ook stom maar daarom ga ik jouw ook niet uitschelden. Dus laat dat aub achterwege in een discussie.

Jij doet van die achterlijke beweringen.
Als ik je terecht wijs op je fouten, onderzoek je ze niet, maar ga je als een kip zonder kop volharden in je ridiculeuze uitspraken. Plus het feit dat je dingen in mijn mond legt die ik helemaal niet gezegd heb.... Na dit alles moet je er niet zo raar van opkijken als er iets lelijks tegen je gezegd wordt.

En gelukkig besef je dat de Islamitische wereld niks voorstelt .

Ik bezit genoeg zelfkritiek om te beseffen dat er aantal "islamitische" leiders niet goed bezig zijn, maar daarmee pleit ik de bloederige handen van de westerse imperialisten niet vrij..........

The Winter of Islam & the Advent of Spring
By Harun Yaya

What we call the Islamic world includes those countries which have a majority Muslim population. The region extends from Morocco and Mauritania on the shores of the Atlantic Ocean in North Africa in the west to as far as Indonesia on the shores of the Pacific in the East. A large part of the 1,3 billion or so Muslims who live in that area have been exposed to aggression of various forms, oppression, terror and even mass slaughter, simply because of their ‘Muslim’ identity. That is because many Muslims have had to live under the domination of non-Muslim, or even Islam-hating administrations.

When we look at the Islamic world today - at Bosnia Herzegovina, Algeria, Tunisia, Eritrea, Egypt, Afghanistan, Kashmir, East Turkestan, Chechnya, Thailand, the Philippines, Burma and the Sudan - we see that Muslims in these areas are faced by enemies who at first sight seem very different. Muslims are the target of the Serbs in Bosnia, Hindus in Kashmir, the Russians in the Caucasus, and by oppressive regimes in countries such as Algeria, Egypt and Morocco. However, all these anti-Islamic movements operate under the same logic, follow the same strategies and use similar methods, no matter how independent they may appear. One common feature of the powers we are discussing is the way they are all ‘far removed from religion.’

These forces, which deny the existence of Allah, see divine religions (and particularly Islam, the only one which has not been distorted) as enemies of the secular systems they have set up and therefore wage a ruthless campaign against religions and those who believe in them, represent atheistic ideologies. For that reason, it is not the Serbs, Hindus or oppressive regimes who are Muslims’ true enemies, but the atheistic mentality that is currently found in the world. The war being waged against Islam today is nourished by atheism, and its roots stretch far back into the past.

Colonialism and Enmity of Islam

This was not always the situation in the Islamic world. A few centuries ago, the Islamic world was ruled by Muslim empires. At the start of the 1700s three empires ruled almost all the Islamic world: There was the Mogul Empire in India. The Safavi state ruled in Iran and the surrounding area. The third and greatest was the Ottoman Empire, which ruled the Balkan peninsula, Anatolia, Mesopotamia, the Arabian peninsula and North Africa.

However, these three empires gradually disappeared. The Mogul Empire grew weak, shrank, and was eventually overthrown. Then the whole sub-continent of India fell into the hands of British colonialists. (The region known as Indo-China was colonized by the French). The Safavi state in central Asia came under British and Russian control. The greatest and strongest Muslim empire, the Ottoman, began shrinking by stages in the 19th century. Ottoman territories in the west fell into the hands of the Russians and Balkan states incited by them. The Middle East, the Arabian peninsula and North Africa were occupied by the British, French and Italians. At the end of World War I, a very large part of the Muslims in the world were living under the rule of non-Muslim governments.

These administrations were colonialist. In the 1920s, Soviet Russia and Italy joined the ranks of Britain and France, the traditional colonialists. Each of these countries occupied and colonized a part of the Islamic world. They did not hesitate to carry out the most ruthless slaughter and torture of Muslims. Britain and France ‘administered’ Muslims in the Middle East, North Africa and the Far East. Or, to put it more precisely, they used the natural resources of Muslim countries for their own ends. Soviet Russia took over all the Caucasus and Central Asia, and enslaved the Muslims in those regions under the tyranny of the communist regime. Italy, which occupied Libya in 1911, set about a bloody invasion of Abyssinia in the 1930s.

One important feature of Britain and France’s Middle East policy was to divide the region into artificial states suited to their own self-interest. This artificial order in the Middle East sowed the seed of unending conflict. These two European colonialist powers were forced to abandon the Middle East after World War II. Yet they left behind Israel.

As we have briefly summarized, the general picture shows that the Islamic world has been a target for foreign powers since the beginning of the 19th century. For 200 years, Muslims of the world were occupied and colonized by these powers, and subjected to oppression. The puppet administrations these powers established in the Islamic world were thoroughly oppressive, and still are. Moreover, the foreign powers imposed a number of foreign ideologies on the Islamic world (extreme nationalism, fascism or communism). They incited a number of people with these ideologies and employed them against Muslim societies.

When we analyze the enemies of the Islamic world we find three basic trends:

1. Western Imperialism: The British and French colonialism touched on earlier.

2. Fascism - extreme nationalism: Italian fascism, Israel, or various fascist-type groups provoking civil wars in the Islamic world.

3. Communism: Soviet Russia, Red China, the Cambodia of the Khmer Rouge, the Afghan communists and various communist groups in the Middle East.

On close inspection, all three influences are based on ideas that emerged in the 19th century and developed during the 20th. Extreme nationalism and fascism which followed it were ideologies that emerged in the 19th century and were largely practiced during the 20th. Communism began with the theory of dialectical materialism put forward by Marx and Engels in the 19th century, although the first communist regime was not established until 1917, in Russia. Only Western imperialism can be said to go back further, although the philosophical and ideological roots of colonialism, which had been restricted to being an economic phenomenon, again assumed political domination of the world in the 19th century.

This shows that the enemy of the Islamic world is not one particular state or civilization (the West, for instance), but ‘ideologies’ which turned these states or civilizations into bloody tyrants. These ideologies dominated much of the world in the 19th century, and everywhere they came to rule was exposed to brutality and oppression. The forces that occupied, divided, plundered, enslaved and slaughtered the Islamic world were these ideologies.

Looking at these three basic ideologies, we can see that that the growing atheism in the West lies behind them all. Each emerged as the Western world turned away from belief in Allah and religion in favor of a materialist view of the world.

One very important fact that confirms this diagnosis is that each of three ideologies is based on Darwin’s theory of evolution, portrayed as the ‘scientific basis of atheism’ and which for the first time allowed atheist and anti-religious philosophies to be put forward as ‘objective truth.’

The Link between Darwinism, Colonialism and Fascism

Darwinism formed the so-called scientific basis for colonialism. That was because Darwin had located the human races on different stages of his imaginary evolutionary process. He considered the European white man the most advanced race, and portrayed Asian and African tribes as more or less at the same level as apes. Furthermore, he suggested that all mankind was in constant conflict and a struggle for survival, and that it was a ‘law of nature’ that the West should win the struggle and enslave everyone else.

Darwin arrived at this interesting conclusion by the concept of ‘the struggle for survival.’ This claimed that the weak were eliminated during the struggle, while strong and well-fitted individuals were selected and survived. He further maintained that this struggle was necessary for universal development, in other words that the elimination of some human races could be considered a process that would enable man to develop.

This unscientific nonsense, known as ‘Social Darwinism,’ was widely accepted in the primitive scientific conditions of the time, and came to be a source of justification for European imperialism. In short, Darwinism is the ‘scientific’ basis of imperialism.

Social Darwinism is no less the source of racism, extreme nationalism and fascism. Those 19th century theoreticians accepted as giving rise to fascism (Friedrich Nietzsche, Heinrich von Treitschke, Francis Galton, Ernst Haeckel for instance) were all strongly influenced by Darwin’s theory of evolution and the concept of the struggle for survival in particular. The Italian dictator Mussolini, who established the first fascist regime, was an out and out Darwinist who attracted great attention with his articles praising Darwin in his youth. The writings of Hitler and other Nazi figures clearly show that they were inspired by Social Darwinism.

Communist Ideology’s Hostility to Islam Darwinism is also the basis of communism. This was clearly stated by Marx and Engels, the two founders of communism. They were both confirmed atheists, and realized that communism needed religious beliefs to be eliminated and that the theory of evolution served that end.

Dictators such as Lenin, Trotsky, Stalin and Mao, who made their own comments on communism, both stated their ideological connections to Darwinism and put it into practice. The theory of evolution came to be the foundation of educational and even agricultural policies in communist regimes, and all communist movements found the ideological basis they were seeking in Darwinism.

According to the communist ideology, which was influenced by Darwin’s theory of evolution, society was ‘a herd of animals.’ Man was a soulless, spiritless thing somewhere between an animal and a machine. The logic of ‘There are a lot of them, it does not matter if we lose one’ rules. Those who do not work or are crippled are exiled from the herd and left to die. They are seen as sickly and harmful. There are no feelings of compassion, forgiveness or trust. Since they believe that people cease to exist after death, they cling savagely to life. Since they see everybody as an enemy and a rival in the struggle for survival, they see all movements as being opposed to them, and hate them.

It is natural that the communist ideology, which creates societies with no human or spiritual values, far removed from pleasing morality, should be inimical to religion. Features such as morality, love, affection, compassion, sacrifice, cooperation and forgiveness that religion brings with it have no place in the model that communism aims to achieve.

Conclusion

In short, it is evident that the three ideologies hostile to the Islamic world have come from the same source, the atheist culture that took over the Western world in the 19th century.

This once again shows how important the war of ideas against atheism is.For that reason, the war of ideas against atheism is both a great service to faith and a ‘moral war’ that will answer the discord that currently holds sway in the world. The fact that there are many Muslims being oppressed all over the world by atheist systems reminds us once again just how important that struggle is. Every ideological victory over atheism (and its foundations such as its philosophy, ideology and so-called scientific theories such as Darwinism) will also be a moral victory of great help and importance to oppressed Muslims all over the world.

>>>>En wat de islamitische staten van nu betreft klopt mijn stelling zeker.
Want dat zijn een paar van de minst ontwikkelde staten en daar geloven ze toevallig ook het meest in een hogere macht.

Je stelling klopt nog van geen kant. Je hoeft maar een blik in de geschiedenis te werpen......
Met citaat reageren
Oud 05-02-2002, 21:16
Floef
Floef is offline
Citaat:
tampaszta schreef:
Ik ben het ermee eens als je met ontwikkeling duidt op hoe wij ons nu ontwikkelen. Ik vind dit echter geen vooruitgang, omdat ik me een hoogontwikkelde samenleving anders voorstel. Niet mee eens dus.
Juist.
__________________
*hUh----?
Met citaat reageren
Oud 05-02-2002, 21:17
^AmArU^
^AmArU^ is offline
Ik denk dat het zeker overeenkomt maar ik denk dat de oorzaak-gevolg linkt die jij suggereert niet correct is!
Met citaat reageren
Oud 06-02-2002, 16:24
Mugshot
Mugshot is offline
Citaat:
mitsj schreef:
Maar ik vind dat atheisten geloven uit een goed principe namelijk :
er is niks tot dat aangetoond is dat er weliets is.
Om dezelfde reden geloven veel mensen in god.
Er is namelijk ook niet aangetoond dat er niet iets bovennatuurlijks is..
Waarom denken zij dan niet rationeel en jij wel?
Waar zit het verschil?
__________________
Mathematic strikes back
Met citaat reageren
Oud 06-02-2002, 18:03
mitsj
mitsj is offline
waarom is iemand onschuldig tot zijn schuld is bewezen ?
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 06-02-2002, 18:12
Floef
Floef is offline
Citaat:
mitsj schreef:
waarom is iemand onschuldig tot zijn schuld is bewezen ?
De vergelijking klopt niet. Bij misdaden gaat het om een bedreiging voor de samenleving. Bij *individueel* geloof niet. Bij het eerste MOETEN wij beslissen, hoewel alles op rationeel niveau onzeker is. Bij het tweede is er geen noodzaak.
__________________
*hUh----?
Met citaat reageren
Oud 06-02-2002, 21:31
mitsj
mitsj is offline
Citaat:
De vergelijking klopt niet. Bij misdaden gaat het om een bedreiging voor de samenleving. Bij *individueel* geloof niet. Bij het eerste MOETEN wij beslissen, hoewel alles op rationeel niveau onzeker is. Bij het tweede is er geen noodzaak.
Dus jij vindt het niet opgaan als het naar jouw inziens minder belangrijk is .

En dit even als reactie op jouw artikel mujahideen :

1. fascisme was er al voordat het darwinisme er was , kijk maar naar de spanjaarden in midden amerika in de 16e eeuw. Fascisme komt niet voort uit het darwinisme maar uit het feit dat een mens zich beter wilt voelen als een ander , ieder mens heeft iemand nodig waarop hij/zij neer kan kijken. Jij ook , dus ieder mens is facistisch en het maakt niet uit of het een atheist, moslim , jood of hindu is.
2. het communisme gebruikte ook de kerk alleen niet de islamitische.
3. bijna niemand in de westerse wereld accepteerde het darwinisme toen het uitkwam.
Toen Engeland en Frankrijk koloniseerden waren ze nog 100% christenen en fascistisch.
4. het communisme had de pest aan alles wat niet hun ideeen had. Ook mensjewieken in eigen land hadden het zelfde lot als de moslims.
5. het ottomaanse rijk streed aan de zijdde van duitsers en hapburgers in WO1. Zij verloren dus is het vanzelf sprekend dat je daarvoor een boete moet betalen.
Dat is niet iets tegen moslims zelf , ook al zal dat erin meegespeelt hebben.
6. er is nog geen bewijs geleverd ( op bijbel koran na ) dat de grondbeginselen van het darwinisme onjuist zijn. Het feit dat alle foetussen van zoogdieren op elkaar lijken in de baarmoeder wijst er bijvoorbeeld ook al op dat we aan elkaar verwant zijn.
7. moslims moeten niet doen of ze nooit ergens schuldig van zijn en zelf nooit iets doen. Egypte was degene die in 1967 abnormaal veel troepen bij de Israelische grens zette. Irak is degene die biologische wapens maakt. Afghanistan was een land dat massale heroine handel toe liet en terroristen(kampen). Ottomaanse rijk was degene die de duitsers hielp. Moslims zijn degene die bomaanslagen plegen etc. etc.
8. er zijn ook zat fascisitsche moslims, zijn die ook atheistisch ?
9. de westerse wereld bouwt de islamitische wereld ook op.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Respndenten (partners) gezocht voor wetenschappelijk onderzoek seksuele ontwikkeling
jolienr
0 13-09-2015 10:56
Algemene schoolzaken verschillen in ontwikkeling door verschillen in gezinssamenstellingen
Liessj
4 10-06-2009 15:26
De Kantine Algemene ontwikkeling
Verwijderd
92 10-04-2004 16:42
Software & Hardware De meest revolutionaire ontwikkeling
Martin
37 13-07-2003 06:51
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Duurzame ontwikkeling
F10
5 16-05-2003 11:30
Psychologie antidepressiva> invloed op je ontwikkeling
kleine wicca
19 19-12-2002 18:32


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:07.