Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Flora & Fauna
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 24-10-2004, 17:57
Wawl
Wawl is offline
Wij hebben een labrador retriever van ongeveer anderhalf jaar oud, maar nu willen we een nieuwe hond erbij nemen. Ik, mijn broertje en zusje vinden dat een uitermate goed idee, maar mijn moeder moet nog overtuigd worden. Ze wil dus eerst de voor- en nadelen op een rijtje hebben alvorens ze tot een beslissing kan komen.

Waar moet je rekening mee houden bij het nemen van een tweede hond? En wat zijn de eventuele voor- en nadelen hiervan?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 24-10-2004, 18:15
AngelLena
Avatar van AngelLena
AngelLena is offline
- zorg dat de nieuwe hond geen dominante hond is, de hond die er al was moet de baas blijven en niet ondergesneeuwd worden door de nieuwe, anders kloppen de verstandhoudingen niet meer.

- zorg dat je niet meer aandacht schenkt aan de nieuwe hond dan aan de oude hond

- zorg dat je als familie ook zelf de verstandhouding tussen de honden handhaft door eerst de oude hond aandacht te geven, daarna pas de nieuwe, eerst de oude hond een koekje geven, dan pas de nieuwe. Als je dat omdraait kan de oude hond erg jaloers worden en dat afreageren op de nieuwe hond, omdat die toch nog altijd lager staat in de rangorde dan de oude

- test eerst of de 2 honden wel met elkaar overweg kunnen op neutraal terrein zoals in het bos oid.

Dat zijn de belangrijkste dingen.
__________________
If you're trying to stay high then you're bound to stay low
Met citaat reageren
Oud 26-10-2004, 14:14
klootzak2001
Avatar van klootzak2001
klootzak2001 is offline
Wij hebben 6 honden in huis, waarvan er 4 volwassen zijn, en ook volwassen waren toen ze hier kwamen. Wij hebben 3 reutjes (waarva n 1 gecastreerd (niet onze keuze) en 3 teefjes, en dit gaat prima samen.
Wat wij doen als er een hond bijkomt is ze buiten kennis laten maken, even lekker laten razen en dan mee naar binnen nemen. Dit is pas 1 keer niet goed gegaan, en die hond (hadden we op proef) hebben we terug moeten brengen omdat hij gewoon echt gevaarlijk werd.
__________________
een goede klootzak, is een echte man .... alle liefde voor mijn jessiej
Met citaat reageren
Oud 26-10-2004, 14:38
AngelLena
Avatar van AngelLena
AngelLena is offline
Citaat:
klootzak2001 schreef op 26-10-2004 @ 15:14 :
Wij hebben 6 honden in huis, waarvan er 4 volwassen zijn, en ook volwassen waren toen ze hier kwamen. Wij hebben 3 reutjes (waarva n 1 gecastreerd (niet onze keuze) en 3 teefjes, en dit gaat prima samen.
Wat wij doen als er een hond bijkomt is ze buiten kennis laten maken, even lekker laten razen en dan mee naar binnen nemen. Dit is pas 1 keer niet goed gegaan, en die hond (hadden we op proef) hebben we terug moeten brengen omdat hij gewoon echt gevaarlijk werd.

Groot terrein om het huis zeker? Dan kan dat ook. Maar 6 honden in een eensgezinswoning lijkt me toch nie zo'n strak plan
__________________
If you're trying to stay high then you're bound to stay low
Met citaat reageren
Oud 26-10-2004, 16:23
dyfusica
Avatar van dyfusica
dyfusica is offline
Citaat:
AngelLena schreef op 24-10-2004 @ 19:15 :
- zorg dat de nieuwe hond geen dominante hond is, de hond die er al was moet de baas blijven en niet ondergesneeuwd worden door de nieuwe, anders kloppen de verstandhoudingen niet meer.
Wij hebben 2 dominante honden en toen de 2e erbij kwam ging het eigenlijk vrij snel goed. Ze hebben nog wel lang heel af en toe gevochten maar dat is normaal en is ook uiteindelijk opgehouden. Eigenlijk was de nieuwe hond vanaf dag 1 de baas.

En idd ze rustig aan elkaar laten wennen. Toen wij een 2e hond namen hebben we eerst een keer afgesproken en ze uitgelaten om te kijken of ze klikten. Een paar weken later konden we de hond meenemen en weer op deze manier, alleen deze keer bleef ze in huis.

De voordelen bij ons waren dat ze allebei gewoon een stuk meer honds werden. Ze hebben allebei hun eigen problemen maar als ze samen zijn gaat het gewoon goed. De ene hond valt bijvoorbeeld heel erg snel uit naar andere honden, en de ander is doodsbang voor alle honden, sinds ze samen zijn hebben we daar dus geen last meer van.
Verder maakt het ook niet veel uit of je 1 of 2 honden uitlaat, alleen als je met de trein gaat is het wel lastig.

Veel nadelen kan ik eigenlijk niet bedenken, ja meer voer, dus duurder. En je moet er op letten dat je allebei de honden ongeveer evenveel aandacht geeft.
Met citaat reageren
Oud 26-10-2004, 16:36
AngelLena
Avatar van AngelLena
AngelLena is offline
Citaat:
dyfusica schreef op 26-10-2004 @ 17:23 :
Wij hebben 2 dominante honden en toen de 2e erbij kwam ging het eigenlijk vrij snel goed. Ze hebben nog wel lang heel af en toe gevochten maar dat is normaal en is ook uiteindelijk opgehouden. Eigenlijk was de nieuwe hond vanaf dag 1 de baas.


Haha, ik zal ook niet beweren dat het niet kan Maar het risico dat het fout gaat is natuurlijk wel groter als je 2 dominante honden bij elkaar zet. En als je dat risico niet wil lopen kan je er beter geen dominante hond bij nemen.
__________________
If you're trying to stay high then you're bound to stay low
Met citaat reageren
Oud 26-10-2004, 17:44
dyfusica
Avatar van dyfusica
dyfusica is offline
Citaat:
AngelLena schreef op 26-10-2004 @ 17:36 :
Haha, ik zal ook niet beweren dat het niet kan Maar het risico dat het fout gaat is natuurlijk wel groter als je 2 dominante honden bij elkaar zet. En als je dat risico niet wil lopen kan je er beter geen dominante hond bij nemen.
ja dat is waar.
Met citaat reageren
Oud 28-10-2004, 00:04
klootzak2001
Avatar van klootzak2001
klootzak2001 is offline
Citaat:
AngelLena schreef op 26-10-2004 @ 15:38 :
Groot terrein om het huis zeker? Dan kan dat ook. Maar 6 honden in een eensgezinswoning lijkt me toch nie zo'n strak plan
Wat denk je van een groot appartement? gaat prima hoor, ze hebben ruimte genoeg, het gaat erom wat je met ze doet! Ze komen iedere dag 6 keer buiten, dus ze krijgen zeker genoeg beweging.
__________________
een goede klootzak, is een echte man .... alle liefde voor mijn jessiej
Met citaat reageren
Oud 28-10-2004, 14:47
kevertje84
Avatar van kevertje84
kevertje84 is offline
bij ons gaat het prima met twee honden. Ze houden elkaar mooi bezig en tijdens het uitlaten maken ze elkaar moe. Superhandig.
__________________
duzzz
Met citaat reageren
Oud 28-10-2004, 19:12
AngelLena
Avatar van AngelLena
AngelLena is offline
Citaat:
klootzak2001 schreef op 28-10-2004 @ 01:04 :
Wat denk je van een groot appartement? gaat prima hoor, ze hebben ruimte genoeg, het gaat erom wat je met ze doet! Ze komen iedere dag 6 keer buiten, dus ze krijgen zeker genoeg beweging.

ja, maar als ze verder de hele dag bij elkaar op de lip zitten en niet naar buiten kunnen als ze even alleen willen zijn of zich af willen zonderen ofzow...
__________________
If you're trying to stay high then you're bound to stay low
Met citaat reageren
Oud 28-10-2004, 22:09
11568
11568 is offline
En zorg [zeker in het begin] dat je ze ook veel aandacht afhankelijk van elkaar geeft. Zeker de hond die je nu al hebt, gewoon apart mee gaan wandelen en spelen enzo.
Met citaat reageren
Oud 28-10-2004, 22:18
duifeltje
Avatar van duifeltje
duifeltje is offline
Wij hebben ook altijd twee honden gehad. Eigenlijk vind ik het veel leuker dan één hond . Maargoed. Het best kan je volgensmij een puppie kopen die kleiner blijft dan je vorige hond; dan heb je het minst kans op wie-is-de-baas-conflicten. Als dat toch gebeurd moet je niet de verliezende hond troosten maar de winnende hond steunen zodat er duidelijkheid is. Er moet nou eenmaal eentje de baas zijn.

De voordelen van een hond erbij is iig dat het gewoon leuk is hoe ze met elkaar ravotten en ze hebben elkaar als ze alleen thuis moeten blijven.

De nadelen, tsjah, het kost twee keer zoveel, maarja, verder weet ik niet echt iets te verzinnen .
__________________
*aangenaam......*
Met citaat reageren
Oud 28-10-2004, 23:05
Belle
Avatar van Belle
Belle is offline
Citaat:
AngelLena schreef op 28-10-2004 @ 20:12 :
ja, maar als ze verder de hele dag bij elkaar op de lip zitten en niet naar buiten kunnen als ze even alleen willen zijn of zich af willen zonderen ofzow...
oh maar dat kan prima, we hebben 4 kamers waar ze kunnen liggen, en iedere hond heeft een eigen bench, waar ze lekker in kunnen liggen als ze dat willen.
__________________
*geen sig*
Met citaat reageren
Oud 30-10-2004, 08:53
U*NiQ
Avatar van U*NiQ
U*NiQ is offline
In de meeste gevallen krijgt het hondje wat je nu al hebt er een leuk speelkamaraadje bij, das wel zo gezellig als ie alleen is. Maar het kan ook wel eens zo zijn dat de hondjes een slechte invloed op elkaar hebben en zich daarom anders gaan gedragen.

Wij hebben ook twee hondjes gehad en ik vond het niks eigelijk.. Ik had met het hondje wat we al hadden veel meer een band dan met het nieuwe hondje En ja, het klikte gewoon niet zo tussen mij en het nieuwe hondje.

Ach ja..
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
De Kantine Wat kun je niet waarderen? #Miljard+3
Verwijderd
500 16-12-2011 23:35
Levensbeschouwing & Filosofie Christelijke Leugens [Deel II]
Sweet_Hadar
4 14-03-2004 21:29
De Kantine Groot Moppentopic [1]
Negrotiator
82 16-01-2004 07:44
Flora & Fauna dierenmishandeling, ik ben KWAAD
Kaa
14 26-10-2003 19:17
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen blind date BOEKVERSLAG
wolfgang
6 03-06-2003 11:57


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:14.