Oud 24-10-2004, 13:56
devilcat
devilcat is offline
Mijn kat heeft sinds een paar dagen een heel vies bekje.
Er zit op de onderkant van der bekje vies slijm/speeksel wat opgehoopt is ofzo en ze heeft telkens der tongetje uit haar bekje.
En ze doet dan soms haar bekje open en dan lijkt het wel alsof 'r kaakjes aan elkaar vastgelijmd zit zo'n beweging maken haar kaakjes als ze openklappen.

Eten doet ze ook bijna niet meer, lijkt wel pijn te doen..

ps, ze heeft een slecht gebitje. misschien dat er wat is ontstoken ofzo?

ik ga sowieso morgen naar de dierenarts [maandag] maar maak me zo ongerust dat ik hoop datandere het herkennen.

Misschien een allergie van een plantje uit de tuin???..


Heel erg bedankt alvast voor de reacties.

Met citaat reageren
Advertentie
Oud 24-10-2004, 15:13
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
IK denk idd dat er iets ontstoken is aan haar gebit of dat er is mis is met de slokdarm ofzo. Wat het precies is kan alleen een dierenarts bepalen. Het belangrijkste voor nu is dat je zorgt dat ze iig blijft drinken! Eten is minder belangrijk maar vocht is heel belangrijk. Als je denkt dat eten pijn doet geef haar dan vooral zachte dingen zoals blikvoer, eventueel leverpastei wat je op je vinger doet en het er dan af laat likken ofzo.

Succes!
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 24-10-2004, 16:27
AngelLena
Avatar van AngelLena
AngelLena is offline
Klinkt al fikse ontsteking ja... In tandvlees denk ik. Idd naar dierenarts met beessie, want ze moet vocht blijven krijgen, vooral met ontstekingen en op deze manier zal vocht binnenkrijgen voor haar ook niet een pretje zijn.
__________________
If you're trying to stay high then you're bound to stay low
Met citaat reageren
Oud 24-10-2004, 19:12
devilcat
devilcat is offline
heb zo met 'r te doen, ga morgen gelijk vroeg naar de arts

bedankt!
Met citaat reageren
Oud 25-10-2004, 17:29
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Laat je even weten wat je te horen hebt gekregen bij de dierenarts?
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 26-10-2004, 18:02
Ambrosia
Ambrosia is offline
Vorig jaar had onze kat gelijkaardige symtomen.
slijmen uit z'n bek, geen eetlust en hij zat ook steeds met z'n tong uit z'n bek, precies of hij geen adem meer had.
Bij de dierenarts bleek dat hij de niesziekte had, hij is daar een paar dagen moeten blijven (aan een infuus door een groot vocht tekort), maar hij is er gelukkig helemaal door gekomen!
Met citaat reageren
Oud 27-10-2004, 11:26
tiram
Avatar van tiram
tiram is offline
En, weet je al wat er aan de hand is?
__________________
marit. 18 jaren. 1730 mm. blauwe ogen. "rood". nadenkend. betrouwbaar. dromerig. heus lief. soms ook niet. vaak vrolijk. vaak niet. gewoon, 'n mens.
Met citaat reageren
Oud 31-10-2004, 12:52
devilcat
devilcat is offline
waarschijnlijk een ontsteking bij der kiesje.

of ze heeft door rotzooi gelopen in de tuin en toen zichzelf gewassen waardoor er chemische troep binnen kwam [ denk aan, man verft een hek, zij loopt er langs, verf op der vacht en wassen ]

haar kiesjes zijn erg rot,
Ik ga nu werken en ga geld verdienen om der te laten opereren, laten der kiesjes trekken onder narcose en er wordt bloed afgenomen.

ZO dat was het dus waarsch.
Met citaat reageren
Oud 14-11-2004, 19:22
Bubbel Design
Avatar van Bubbel Design
Bubbel Design is offline
Ik schrik. Heel toevallig heeft mijn kat dit laatst gehad, EXACT zoals jij het vertelde.
2x naar de dierenarts geweest, oei, duur grapje! Samen minstens € 50,- maar je hebt er wat voor over want hij was net zo ziek!
Ontsteking in de tand en blaren op de tong.
Een paar spuiten van de dokter (pijnstiller+medicijn), één week pilletjes en het ging niet beter>> weer dokter en twee spuiten en we kregen een drankje mee om in z'n keel te spuiten. Toen was hij weer beter!!
Het kwam waarsch. door het eten van een konijn (door hemzelf gevangen.... 'n wilde he)
Met citaat reageren
Oud 14-11-2004, 19:29
Fade of Light
Avatar van Fade of Light
Fade of Light is offline
Citaat:
Bubbel Design schreef op 14-11-2004 @ 20:22 :
Samen minstens € 50,- maar je hebt er wat voor over want hij was net zo ziek!
ahem....niet bepaald veel, 50 euro
Met citaat reageren
Oud 15-11-2004, 17:49
Verwijderd
Citaat:
Fade of Light schreef op 14-11-2004 @ 20:29 :
ahem....niet bepaald veel, 50 euro
Dat dacht ik ook.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:47.