Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Flora & Fauna
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 13-02-2005, 16:33
hansolo
Avatar van hansolo
hansolo is offline
Hoi allemaal,

mischien dat jullie mij kunnen helpen. Ik heb last van een alg op de ruit die enorm moeilijk weg te halen is. Ik ben vrolijk aan de slag gegaan met een schuursponsje ( zo een van de digros ), maar nu blijkt toch dat ik wat krassen in het glas achterlaat . Heeft één van jullie mischien sugesties om van deze hardnekkige algen af te komen zonder mijn ruit te slopen? Reguliere aquarium sponsjes zijn niet effectief met deze algen.

groetjes

__________________
[url]www.blackshore.eu[/url]

Laatst gewijzigd op 13-02-2005 om 16:36.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 13-02-2005, 21:07
0oFZo0
Avatar van 0oFZo0
0oFZo0 is offline
Er zijn een aantal manieren om algen in je aquarium te voorkomen of te verwijderen:

- Algeneters (meer om te voorkomen)

-Hoe vaker je het water (voor een gedeelte) ververst hoe minder snel je last hebt van algengroei.

- Je kan 2 magneten kopen ... de ene doe je in het aquarium (hier zitten borstels aan) de andere klem je er aan de andere kant van het aquarium op. Zo kan je zonder met je hand in de bak te gaan de ruiten wassen. Hier zul je ook niet de hardnekkigste algen mee weg krijgen. Maar als je dit 1× per week doet voorkomt het overigens wel alle algen.

- Je hebt chemische middelen om algen weg te halen maar hier ben ik persoonlijk geen voorstander van omdat het de hele biotoop uit evenwicht kan brengen.

- Dan is er nog de "ruitenkrabber" dit is een soort scheermesje op een stok waar je de algen mee van de ruiten haalt. Hier krijg je overigens ook snel krassen mee is mijn ervaring.

- De beste ervaringen om hardnekkige algen te verwijderen heb ik zelf toch echt met schuursponsjes. Dit veroorzaakt normaal geen krassen in een glazen bak. heb je misschien steentjes van de bodem tussen je sponsje en de ruit gehad?
__________________
ofzoiets
Met citaat reageren
Oud 15-02-2005, 13:38
AngelLena
Avatar van AngelLena
AngelLena is offline
Die magneten veroorzaken nogal wat krassen, dus ik ben eigenlijk altijd in de weer geweest met een normaal schuursponsje en er op tijd bij zijn zodat de alg niet de kans krijgt om wat harder te worden, zolang het nog een beetje blurrie is heb je het er zo af.
__________________
If you're trying to stay high then you're bound to stay low
Met citaat reageren
Oud 15-02-2005, 14:52
Raven
Avatar van Raven
Raven is offline
Posthoornslakken erin .. vreten in no time je ruiten schoon
Met citaat reageren
Oud 15-02-2005, 16:41
AngelLena
Avatar van AngelLena
AngelLena is offline
Citaat:
Raven schreef op 15-02-2005 @ 15:52 :
Posthoornslakken erin .. vreten in no time je ruiten schoon
En je hebt er ipv 2 ook zomaar 200
__________________
If you're trying to stay high then you're bound to stay low
Met citaat reageren
Oud 15-02-2005, 19:11
~Meliss@~
~Meliss@~ is offline
Je kunt ook watten gebruiken....
Met citaat reageren
Oud 17-02-2005, 20:58
hansolo
Avatar van hansolo
hansolo is offline
filterwatten gebruik ik idd altijd voor een ander aquarium met minder hardnekkige algen. waterverversen doe ik lieverniet aangezien mijn aquarium, behalve de algen het juist zo goed doet ( veel kleine visjes die geboren worden en de planten doen het erg goed ). Ik zal is een nieuw schuursponsje nemen, mischien ziet er een steentje in die net niet te zien is.
__________________
[url]www.blackshore.eu[/url]
Met citaat reageren
Oud 19-02-2005, 11:29
Verwijderd
Misschien is het handig om even de vissen eruit te halen en met chemische reiniging de bak schoon te maken, en in het vervolg dus voorkomen
Met citaat reageren
Oud 20-02-2005, 18:23
hansolo
Avatar van hansolo
hansolo is offline
haha grapjas even 450 liter water uit mijn bak halen, een oplossing verzinnen voor mijn vissen en planten, en de inrichting overhoop halen zie ik niet als een optie. Dit aquarium draait al 3 jaar zonder enige problemen ( behalve dan die ene hardnekkige alg op de ruit ) hiervoor ga ik echt niet opnieuw beginnen. Dank voor je sugestie iig.
__________________
[url]www.blackshore.eu[/url]
Met citaat reageren
Oud 20-02-2005, 19:14
0oFZo0
Avatar van 0oFZo0
0oFZo0 is offline
Gewoon met een schuurspons, als je zorgt dat je geen steentjes tussen de spons en t glas krijgt dan heb je geen last van krassen.
__________________
ofzoiets
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:08.