Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lifestyle
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 06-04-2002, 13:00
Sjied No Clue
Avatar van Sjied No Clue
Sjied No Clue is offline
Nou? Zijn duurdere merken hipper/beter dan andere merken of merkloze kleding?
__________________
inaction is a weapon of mass destruction - faithless
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 06-04-2002, 13:06
Verwijderd
Ik draag bijna nooit merkkleding, maar ik merk wel dat duurdere kleding over het algemeen wat langer meegaat. Duurdere kleding is meestal van een wat betere stof.
Met citaat reageren
Oud 06-04-2002, 13:09
Verwijderd
Beter wil ik niet zeggen, sommige merken zijn echt van slechte kwaliteit, maar misschien over het algemeen wel beter dan merkloze kleding, maar dat weet ik niet zeker. Hipper..nouja, dat misschien wel, je ziet vaak dat merkkleding nagemaakt wordt in een goedkopere versie, het is in sommige gevallen wel origineler, maar dat hoeft ook niet altijd.
Met citaat reageren
Oud 06-04-2002, 13:18
Verwijderd
De kwaliteit is vaak wel beter. Alles heeft eigenlijk wel een merk, maar sommige inferieure merken slijten gewoon eerder (verkleuren in de was e.d.)
Met citaat reageren
Oud 06-04-2002, 13:20
]{ing
Avatar van ]{ing
]{ing is offline
Soms. Zie bijv het topic over skatekleding, Emerica mag dan wel goedkopere schoenen hebben, Circa gebruikt betere materialen.
Met citaat reageren
Oud 06-04-2002, 13:39
AtHell
Avatar van AtHell
AtHell is offline
mja meestal is dat wel het geval en mja een merkje erop ziet er ook wel leuk uit vind ik.
__________________
Subtiel
Met citaat reageren
Oud 06-04-2002, 13:50
Blubje
Avatar van Blubje
Blubje is offline
vaak is merkkleding wel van betere kwaliteit, hoewel niet-merkkleding ook goede kwaliteit kan hebben...
en tja of het hipper is?? dat is voor iedereen verschillend, denk ik...
__________________
L&O SVU = Love :) | OTH obsessed <3 | Addicted to Bones
Met citaat reageren
Oud 06-04-2002, 14:05
Penelopeia
Penelopeia is offline
niet direct. maar duurdere spullen zijn over het algemeen wel van betere kwaliteit is mijn ervaring. uitzonderingen daargelaten natuurlijk
__________________
geniet eens even
Met citaat reageren
Oud 06-04-2002, 14:08
RozeKimmieJ
RozeKimmieJ is offline
beter is het meestal wel..leuker en hipper zeker niet
wat maakt dat kleine merkje nou voor een verschil op zon kledingstuk onzin allemaal
__________________
*Just be yourself, it doesn't matter if it's good enough to someone else* -Jimmy eat World-
Met citaat reageren
Oud 06-04-2002, 16:59
Sara-Sofie
Sara-Sofie is offline
Als het een groot merkje is
Maar het is meestal wel zo dat kleren van grotere merken beter zijn, want zij moeten immers ook hun imago etc. hoog houden.
Met citaat reageren
Oud 06-04-2002, 17:03
de
de is offline
Citaat:
Sara-Sofie schreef:
Als het een groot merkje is
Maar het is meestal wel zo dat kleren van grotere merken beter zijn, want zij moeten immers ook hun imago etc. hoog houden.
juist, deze kwaliteit verwacht ik ook als ik kleding van ralph lauren, gant etc. koop...

...maar bepaalde merken, soms duurder zelfs, hebben deze kwaliteit niet, dit zijn vaak de wat 'hippere' merken..

..dus je definitie gaat niet altijd op
Met citaat reageren
Oud 06-04-2002, 17:15
Sara-Sofie
Sara-Sofie is offline
niet altijd, maar wel bij de allerbeste merken, en meestal wel duurdere, die jij in het begin opnoemt
maar welke merken bedoel jij dan met hippe??
Met citaat reageren
Oud 06-04-2002, 17:18
de
de is offline
Citaat:
Sara-Sofie schreef:
niet altijd, maar wel bij de allerbeste merken, en meestal wel duurdere, die jij in het begin opnoemt
maar welke merken bedoel jij dan met hippe??
tja..

..diesel, evisu, g-sus ed....
Met citaat reageren
Oud 06-04-2002, 17:24
Sara-Sofie
Sara-Sofie is offline
Ja dat is wel zo,
maar die spijkerbroeken van diesel vind ik wel goed...
Met citaat reageren
Oud 06-04-2002, 17:27
de
de is offline
Citaat:
Sara-Sofie schreef:
Ja dat is wel zo,
maar die spijkerbroeken van diesel vind ik wel goed...
de spijkerbroeken wel..

..maar dan gewoon een normale..ik heb er zelf ook één...

..maar die spijkerbroeken met die 'vlakken' vind ik eigenlijk best pauper...
Met citaat reageren
Oud 06-04-2002, 17:40
Luca
Avatar van Luca
Luca is offline
De kwaliteit van duurdere kleding is meestal iets beter, het gaat langer mee. Maar als je, net als ik, niet echt om merken geeft maakt het niet zo veel uit.
__________________
Als ik een verzinsel ben, dan ben ik toevallig wel het beste verzinsel van de wereld -(Astrid Lindgren)-
Met citaat reageren
Oud 06-04-2002, 18:22
Qamra
Avatar van Qamra
Qamra is offline
Nee, zeker niet. Er zijn zeker wel goedkope merken die langer mee gaan dan die muffige dure merken.

Enige kennis van wassen (tsja.. euhm sommige mensen KUNNEN gewoon niet wassen) en stoffen is het enige wat je nodig hebt...
__________________
|| Eigenlijk heel aardig || Don't be too open-minded, your brains might fall out! || ADT, 01-12-'05! || Generatiecrisis!
Met citaat reageren
Oud 06-04-2002, 18:34
Verwijderd
Citaat:
de schreef:


tja..

..diesel, evisu, g-sus ed....
Evisu heb ik niet zoveel ervaringen mee, maar wat ik ken van Diesel en G-sus, is het gewoon een goede kwaliteit. En om dan gelijk even de topic erbij te betrekken, deze merken hebben voor mij gewoon een betere kwaliteit dan een H&M' tje, maar daar is de prijs dan ook naar. Ik verwacht van Diesel of G-sus ook een betere kwaliteit, die merken moeten, niet alleen door originaliteit, waar kunnen maken dat het het waard is om er meer geld voor te betalen. Soms lukt ze dat, soms ook niet.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 06-04-2002, 18:36
Verwijderd
Citaat:
Evil-Cherry schreef:
Nee, zeker niet. Er zijn zeker wel goedkope merken die langer mee gaan dan die muffige dure merken.

Enige kennis van wassen (tsja.. euhm sommige mensen KUNNEN gewoon niet wassen) en stoffen is het enige wat je nodig hebt...
Mijn moeder kan toch redelijk wassen, lijkt me, (Toch?) en ik denk echt niet dat het alleen daar vanaf hangt. Noem het een vooroordeel, maar 'goedkopere' onbekende merken gebruiken soms echt wel een mindere kwaliteit stof, en het moet natuurlijk wel gewoon 'wasbaar' of zoiets blijven. :/
Met citaat reageren
Oud 06-04-2002, 20:26
S
Avatar van S
S is offline
Citaat:
de schreef:


tja..

..diesel, evisu, g-sus ed....
Dat kun je niet zeggen van Evisu. Evisu is zekerz een kwaliteits-merk waarop je zelfs een aantal maanden gerantie krijgt als je iets koopt. Of begrijp ik je nou verkeerd? Nou ja, ik ben fakking moe van het werken.

Laatst gewijzigd op 06-04-2002 om 20:28.
Met citaat reageren
Oud 06-04-2002, 20:34
de
de is offline
Citaat:
S schreef:


Dat kun je niet zeggen van Evisu. Evisu is zekerz een kwaliteits-merk waarop je zelfs een aantal maanden gerantie krijgt als je iets koopt. Of begrijp ik je nou verkeerd? Nou ja, ik ben fakking moe van het werken.
meestal zijn merken als diesel ed. , merken die een kort leven beschoren zijn, die alleen duur zijn omdat het trendy kleding is, aan deze merken is veelal ook minder tijd aan de kwaliteit besteedt omdat de aandacht van de ontwerpers meer naar de ontwerpen uitgaat...

...mja, misschien is evisu dan een uitzondering

...merken als polo ralph lauren hebben dit niet, omdat dit tijdloze kleding is die ook een goede kwaliteit waarborgt omdat het zijn elite-status vast wilt houden...

..en ik ben trouwens moe van het leren voor mijn toetsweek
Met citaat reageren
Oud 06-04-2002, 21:15
Verwijderd
Het is wel waar dat de meeste duurdere kledingmerken van een betere kwaliteit zijn.
Hoewel de kleding van h&m een slechte kwaliteit is (dingen gaan pluizen, rafelen, verkleuren), koop ik er wel vaak. Het is er goedkoop en dat vind ik erg leuk. Want zo kun je vaker iets nieuws kopen De ontwerpen zijn vrij origineel en de collecties worden vaak vernieuwd. En soms vind je ook nog wel eens leuke ripp-off...
Met citaat reageren
Oud 07-04-2002, 09:43
S
Avatar van S
S is offline
Citaat:
de schreef:


meestal zijn merken als diesel ed. , merken die een kort leven beschoren zijn, die alleen duur zijn omdat het trendy kleding is, aan deze merken is veelal ook minder tijd aan de kwaliteit besteedt omdat de aandacht van de ontwerpers meer naar de ontwerpen uitgaat...

...mja, misschien is evisu dan een uitzondering

...merken als polo ralph lauren hebben dit niet, omdat dit tijdloze kleding is die ook een goede kwaliteit waarborgt omdat het zijn elite-status vast wilt houden...

..en ik ben trouwens moe van het leren voor mijn toetsweek
Ja, dat klopt. Het is waar dat merken veel kunnen vragen voor bijvoorbeeld een broek omdat het in de mode is. Ik schreef net gerantie, maar het is garantie... Niet dat je dadelijk denkt wat is dat voor een boer .
Met citaat reageren
Oud 07-04-2002, 10:42
LiViNg EnD
Avatar van LiViNg EnD
LiViNg EnD is offline
merkkleding vink niet dat langer meegaat... had een shirt van dkny.. en die was naar 2 X wassen al niet moowj meer.. ZONDE VAN HET GELD..!!! Nu koop ik heeel zelden merkkleding... want ik raak vet snel uitgekeken op me kleding.... en dat kost geld...
Met citaat reageren
Oud 07-04-2002, 12:51
De Ideale Schoonzoon
Avatar van De Ideale Schoonzoon
De Ideale Schoonzoon is offline
kwaliteit is meestal duur, en ik draag graag goede kwaliteit !!!
__________________
You can have any drink you want, as long as it's a Corona...
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 07-04-2002, 13:13
boardbabe
Avatar van boardbabe
boardbabe is offline
neuj, als ik iets leuks zie kijk ik echt niet: ow, is het wel duur??
als het leuk is dat koop ik het gewoon, zul je de kwaliteit er ook wel naar hebben maar dat schijt nie, koop je gewoon iets vaker nieuwe kleren
__________________
The truth changes colour, depending on the light
Met citaat reageren
Oud 07-04-2002, 14:14
Verwijderd
Met klassieke kleding merk je wel vaak dat duurdere kleding beter is, maar dat is natuurlijk niet altijd zo.

Met 'mode' kleren is dat veel minder geval, daar betaal je veel meer voor het ontwerp en de naam. Bovendien maken ze die kleding zo duur omdat het dan populairder is.
Met citaat reageren
Oud 07-04-2002, 16:01
RuffThugg
Avatar van RuffThugg
RuffThugg is offline
Citaat:
de schreef:


meestal zijn merken als diesel ed. , merken die een kort leven beschoren zijn, die alleen duur zijn omdat het trendy kleding is, aan deze merken is veelal ook minder tijd aan de kwaliteit besteedt omdat de aandacht van de ontwerpers meer naar de ontwerpen uitgaat...

...mja, misschien is evisu dan een uitzondering

...merken als polo ralph lauren hebben dit niet, omdat dit tijdloze kleding is die ook een goede kwaliteit waarborgt omdat het zijn elite-status vast wilt houden...

..en ik ben trouwens moe van het leren voor mijn toetsweek
ff een correctie...diesel bestaat al langer dan die paar jaar dat de broeken en schoenen ineens in de mode zijn.
Dus misschien had je beter een ander voorbeeldmerk kunnen nemen.

En Evisu...ach ja het is wel een trendmerk en ze hebben wel mooie broeken maar ik vind ze gewoon of te duur of iedereen loopt er mee dus ik koop ze niet.

En RL heb ik geen ervaring mee dus...geen mening.
Met citaat reageren
Oud 07-04-2002, 19:06
Nuck
Nuck is offline
Citaat:
de schreef:


meestal zijn merken als diesel ed. , merken die een kort leven beschoren zijn, die alleen duur zijn omdat het trendy kleding is, aan deze merken is veelal ook minder tijd aan de kwaliteit besteedt omdat de aandacht van de ontwerpers meer naar de ontwerpen uitgaat...

...mja, misschien is evisu dan een uitzondering

...merken als polo ralph lauren hebben dit niet, omdat dit tijdloze kleding is die ook een goede kwaliteit waarborgt omdat het zijn elite-status vast wilt houden...

..en ik ben trouwens moe van het leren voor mijn toetsweek
Hmm, ik vind de broeken van Diesel ook wel vrij tijdloos en de kwaliteit is goed. Tuurlijk heb je ieder seizoen nieuwe modellen, maar dat heb je van RL ook (net zoals er 'vaste' modellen zijn).

Ach, en verder ben ik het wel met je eens .

(ik ben trouwens ziek)
__________________
As if!
Met citaat reageren
Oud 07-04-2002, 20:06
feline
feline is offline
Citaat:
Jewel schreef:


Evisu heb ik niet zoveel ervaringen mee, maar wat ik ken van Diesel en G-sus, is het gewoon een goede kwaliteit. En om dan gelijk even de topic erbij te betrekken, deze merken hebben voor mij gewoon een betere kwaliteit dan een H&M' tje, maar daar is de prijs dan ook naar. Ik verwacht van Diesel of G-sus ook een betere kwaliteit, die merken moeten, niet alleen door originaliteit, waar kunnen maken dat het het waard is om er meer geld voor te betalen. Soms lukt ze dat, soms ook niet.
Voila, aanschouw hier mijn mening

Hier kwam het dus wel op neer... hihi
__________________
I'm a good girl, I am...
Met citaat reageren
Oud 08-04-2002, 19:16
blacky
Avatar van blacky
blacky is offline
duur? Nou nee het liefst zo goedkoop mogelijk
__________________
Geen knoop aan vast te touwen.
Met citaat reageren
Oud 08-04-2002, 19:42
maar
Avatar van maar
maar is offline
Citaat:
Alex schreef:
Met klassieke kleding merk je wel vaak dat duurdere kleding beter is, maar dat is natuurlijk niet altijd zo.

Met 'mode' kleren is dat veel minder geval, daar betaal je veel meer voor het ontwerp en de naam. Bovendien maken ze die kleding zo duur omdat het dan populairder is.
Precies
Met citaat reageren
Oud 08-04-2002, 20:17
Verwijderd
kleding hoeft opzich niet duur te zijn om goed te zijn, maar het is wel zo dat wat duurdere kleding (wat meestal een merkje heeft) een betere kwaliteit heeft dan goedkopere kleding
Met citaat reageren
Oud 08-04-2002, 20:30
stylo girl
stylo girl is offline
Citaat:
Nuck schreef:


Hmm, ik vind de broeken van Diesel ook wel vrij tijdloos en de kwaliteit is goed. Tuurlijk heb je ieder seizoen nieuwe modellen, maar dat heb je van RL ook (net zoals er 'vaste' modellen zijn).

Ach, en verder ben ik het wel met je eens .

(ik ben trouwens ziek)
Ja dit wilde ik idd ook zeggen, diesel heeft ook dingen uit de collectie met hele goede kwaliteit. Voornamelijk de shirtjes/truitjes van diesel vind ik minder van kwaliteit(verwassen snel, of krimpen in de was) maar met de broeken en echte truien heb ik vrij weinig problemen(hetzelfde geldt voor Gsus en replay). Evisu is een gruwelijk duur merk, en heeft absoluut kwalitatief goed kleding, dus dat is onzin...
__________________
I ain't mad at cha
Met citaat reageren
Oud 08-04-2002, 20:31
stylo girl
stylo girl is offline
woeps , irritant kleurtje, sorry!
__________________
I ain't mad at cha
Met citaat reageren
Oud 08-04-2002, 20:36
PsYGoTHiC
Avatar van PsYGoTHiC
PsYGoTHiC is offline
Ik draag altijd kleding van Raven, Alchemy en Laughing Vampire en die zijn allemaal duur... Stomme gothickleertjes ook
Maar ze zijn over het algemeen wel van goede kwaliteit, al is het nadeel dat ik alles op de handwas moet doen... "Mammie.. heb je even?" *grin*
__________________
~°~I've been CRUCIFIED, JUSTIFIED and MORTIFIED by my behaviour.. Both FEMININE and MASCULINE.. I am a CONTRADICTION~°~ Kasper, Æ ælskår dæ!
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 08-04-2002, 20:39
S
Avatar van S
S is offline
Citaat:
stylo girl schreef:

Evisu is een gruwelijk duur merk, en heeft absoluut kwalitatief goed kleding, dus dat is onzin...

Ja, de had zijn woorden al weer teruggenomen hierover .
Met citaat reageren
Oud 08-04-2002, 20:57
de
de is offline
Citaat:
S schreef:



Ja, de had zijn woorden al weer teruggenomen hierover .
ziehier ''...mja, misschien is evisu dan een uitzondering''

Met citaat reageren
Oud 08-04-2002, 21:12
S
Avatar van S
S is offline
Citaat:
de schreef:


ziehier ''...mja, misschien is evisu dan een uitzondering''

Juist, oui .
Met citaat reageren
Oud 08-04-2002, 22:56
Verwijderd
hip
Met citaat reageren
Oud 10-04-2002, 15:26
*~Shy QueeN~*
*~Shy QueeN~* is offline
Citaat:
Carbo schreef:
Ik draag bijna nooit merkkleding, maar ik merk wel dat duurdere kleding over het algemeen wat langer meegaat. Duurdere kleding is meestal van een wat betere stof.
Whahaha.. Ik merk dat jullie dat hier ALLEMAAL zeggen! Ik had laatst een blousje gekocht van 90€ en na 3 weken zaten de gaatjes er alweer in (???) EN de witte kleur was niet meer WIT
Eerlijk gezegd geloof ik niet wat sommige mensen zeggen (" Ja, ik koop ALLEEN merkkleding omdat het zoO'n goede kwaliteit is!").. Er zijn ook geen-merk-kleding die goede kwaliteit bezitten hoor.. EN ik merk dat hier alleen maar opgeschept wordt WAT voor merken diegene allemaal wel niet koopt! Als het jullie alleen om de "kwaliteit" ging dan kochten jullie EN een paar goedkopere dingen EN zaten jullie niet zO op te scheppen over die merken.. Maar okay, IK koop m'n kleding toevallig WEL om het merk.. Idereen loopt er mee duzZ... Kben een merkengek..
Met citaat reageren
Oud 10-04-2002, 16:39
bubbeltjes
bubbeltjes is offline
Tja, hebt volgens mij idd merken die duurder zijn vanwege de materialen en aandacht die er aan wordt besteed, maar ook merken die vooral duur zijn omdat ze 'hip' zijn. Tja, waar ligt het onderscheid? Tis natuurlijk altijd stoerder om te zeggen dat je een merk koopt vanwege de kwaliteit.
Ik heb in het najaar van 2000 een winterjas gekocht van G-sus. Erg gaaf en ook erg duur. Ik verwachtte dus ook dat hij vrij lang mee zou gaan. Dat viel nogal tegen. Na een paar maanden waren de zakken al kapot, en een drukkertje er af. Tjah, mensen kunnen zeuren over de H&M maar die jas ging bepaald niet langer mee. Maar goed, ik vond 'm ondanks dat nog steeds ontzettend mooi.
Ik denk dus toch dat vrij dure merken zoals G-sus en Miss Sixty echt niet zo nodig een betere kwaliteit hebben dan bijv. de H&M. Ze hebben alleen vaak wel apartere dingetjes. Er is net iets meer over nagedacht misschien.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Lichaam & Gezondheid besnijdenis - problemen erna
jekentmetogniet
16 05-07-2010 19:43
Verhalen & Gedichten Ik wist het niet meer...
Biertank 52
6 11-11-2007 16:11
Verhalen & Gedichten [Verhaal] Het jongetje.
-Flip-
18 28-06-2004 11:01
Levensbeschouwing & Filosofie Een keerpunt in de geschiedenis. De val van het atheïsme...
BiL@L
62 17-09-2003 04:17
Verhalen & Gedichten mijn verhaal over het korte leven van een jong meisje
Verwijderd
15 17-05-2003 22:55
Drugs & Alcohol Het gebruik van middelen
Internationalist
6 20-04-2002 10:39


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:46.