Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Flora & Fauna
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 27-10-2003, 16:21
Verwijderd
Als ik een heel hoog 'iep'-geluid maakt, komt één van de twee katten vaak naar me toe, als of ze geroepen wordt, zeg maar.

Nou zat ik vandaag een (heel ) raar geluid te maken, ze komt naar me toe, gaat met twee pootjes op m'n been staan (normaal durft ze ons niet eens aan te raken) en probeert zo dicht mogelijk bij de plek te komen waar het geluid vandaan komt. De tweede en derde keer ging het net zo. De vierde keer kwam ze op schoot liggen en probeerde ze in mijn been te bijten, wat ze uiteindelijk dus ook deed.

Mijn vra(a)g(en): Waarom zou een kat dat doen? In eerste instantie leek ze het leuk te vinden, maar waarom dan bijten? Wat voor geluiden horen katten en welke geluiden zijn irritant voor ze? Reageren jullie katten (of andere dieren) ook op bepaalde geluiden? En alles wat je verder nog kwijt wilt.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 27-10-2003, 18:32
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Ik denk dat een kat dat doet omdat het pijn aan haar oortjes doet. Onze kat komt, als je aan het fluiten bent naar de toe en als het even kan probeert ze dan in je lip te bijten om te zorgen dat je ermee stopt.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 27-10-2003, 18:33
Verwijderd
Citaat:
Daantje_0705 schreef op 27-10-2003 @ 19:32:
Ik denk dat een kat dat doet omdat het pijn aan haar oortjes doet.
De ander doet het niet, kan het zo verschillen per kat?
(Domme vraag waarschijnlijk, maar goed. )
Met citaat reageren
Oud 27-10-2003, 19:05
Qimm
Avatar van Qimm
Qimm is offline
de kat van mijn zus werd helemaal gek en ging mauwen als je door je tanden (dus heel hoorbaar) snel ademhaalt. Komtie een en gaatie keihard mauwen. Heel vaag ook.
__________________
Your kisses lift me higher Like the sweet song of a choir You light my morning sky With burning love
Met citaat reageren
Oud 27-10-2003, 19:17
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 27-10-2003 @ 19:33:
De ander doet het niet, kan het zo verschillen per kat?
(Domme vraag waarschijnlijk, maar goed. )
Geen idee, bij ons is het ook maar een van de drie katten ja. Misschien dat de een er of meer op gefixeerd is en zich er dus meer aan ergert dan de ander. Ik kan het me nauwelijks voorstellen dat de ene kat zoveel beter hoort dat de andere kat maar dat zou natuurlijk ook zo kunnen zijn.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 27-10-2003, 19:46
MUTS123
Avatar van MUTS123
MUTS123 is offline
Met die van mij kan je hele gesprekken voeren! Ze reageert op ieder [stem]geluid wat naar haar gericht is, of als ze aandacht wilt gaat ze gewoon op de tafel zitten blèren.
__________________
[geen inspiratie]
Met citaat reageren
Oud 30-10-2003, 14:33
SkAnOuK
Avatar van SkAnOuK
SkAnOuK is offline
Mijn kat reageert inderdaad ook op hoge geluiden,
dit komt doordat een kat hele goede oren heeft, en goed is in hoge tonen horen. Als je deze geluiden maakt kan het heel vervelend zijn voor de kat waardoor ze het geluid wil laten stoppen en naar je toe gaat. Waarschijnlijk reageerd ze ook op de geluiden uit je mobiel. Ze vinden deze geluiden gewoon irritant, net als dat sommige hoge piepen voor jou ook vervelend zijn. Zo min mogelijk doen dus in de buurt van je kat, want ze vind het niet fijn
Met citaat reageren
Oud 30-10-2003, 15:57
DarkCat
DarkCat is offline
Ik heb nu twee katjes (eentje 7 maanden, eentje 10 weken).. die kleine reageert op "miiiiiiiiewmiewmiewmiew!", omdat haar vorige baasje (waar ze geboren is) dat altijd riep als de kittens eten kregen
Verder springt ze op mijn telefoon als die afgaat en gaat ze ermee spelen Het verschilt wel per ringtone (bah, ringtones) hoe ze reageert.

Mijn andere kat kent inmiddels de volgende woorden en gaat klagelijk miauwen als ze ze hoort:

eten
voedsel
food
ontbijt
hapje
stukje
beetje
blik
variatiemenu (!)
brokkies
lekkers
melk
fish
en niet te vergeten: "kijk eens wat ik voor jullie heb, poezen!"

Elke kat (en hond) reageert weer op andere geluiden en woorden. Sommige dingen kun je niet echt verklaren, andere wel: omdat ze ermee opgegroeid zijn toen ze klein waren, bijvoorbeeld.
__________________
Kijk op teletekst pagina 666 voor meer opties.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
De Kantine Wat een saai aquarium #1023
Miekje*
500 27-06-2010 12:13
Psychologie Dieren...
Verwijderd
35 24-01-2009 21:56
Verhalen & Gedichten Dreamland, deel 1
Verwijderd
28 23-05-2004 18:35
Verhalen & Gedichten donker en licht
niña
7 23-08-2003 16:05
Flora & Fauna Poes doof?
Verwijderd
20 06-01-2003 19:15
ARTistiek Achter de Werkelijkheid
Inemine
33 09-06-2002 20:43


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:32.