Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Flora & Fauna
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 22-04-2004, 10:10
dark_poetry
Avatar van dark_poetry
dark_poetry is offline
Hey,
Ik heb al een maandje ongeveer de gerbil van een vriendin van me overgenomen omdat zij haar niet meer wou verschonen.
Maar vanochtend keek ik naar t'beestje en wat zag ik:
halfkale staart
Gistre had ie ze hele staart nog gewoon haart en nu is 1/4de van ze staarthaar verdwenen.
Weet iemand of dat normaal is of dat is iets tekort komt of ziekte etc.?
Alvast bedankt!
__________________
Do you remember what we tried to reach and build together? forever forever "schoonheid is ontzetting"onkruid vergaat niet"
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 22-04-2004, 10:33
Punkygirl
Avatar van Punkygirl
Punkygirl is offline
hahahahaha
Gerbil killer

Ik heb een vriendin die helemaal into gerbils is, zal het even vragen
__________________
Je bent alles, nog zoveel meer. Daar zijn woorden tekort voor. Zelfs na de grootste ruzies gaat onze liefde toch door!
Met citaat reageren
Oud 22-04-2004, 13:36
duifeltje
Avatar van duifeltje
duifeltje is offline
Citaat:
dark_poetry schreef op 22-04-2004 @ 11:10 :
Hey,
Ik heb al een maandje ongeveer de gerbil van een vriendin van me overgenomen omdat zij haar niet meer wou verschonen.
(sorry )

maargoed, zitten er wondjes op, heeft ze er jeuk aan, wordt het erger?
even in de gaten houden dus.
__________________
*aangenaam......*
Met citaat reageren
Oud 22-04-2004, 16:30
wizkid
Avatar van wizkid
wizkid is offline
Kale Staart (overmatige vachtverzorging).

Ziektesymptomen: verlies van haren op de staart en/of op de kop.

Oorzaken: verveling en overbevolking.

Behandeling: Geef ze veel te doen (speelgoed, knaagmateriaal, etc.) en de haren zullen vanzelf terug groeien. En bij overbevolking moet u het aantal gerbils dat bij elkaar zit terugbrengen. Een andere tip die ik tegenkwam op de Gerbil Mailing List is:

Preventie: voorkom verveling en overbevolking. Geef ze dus veel te doen, veel dingen om mee te spelen, zoals hooi, kartonnen doosjes, toiletrolletjes, takken, keien, houten speeltjes, loopradje, en nog veel meer. Meer informatie over speelgoed kan gevonden worden op de Interieur & Speelgoed pagina van De Mongoolse Gerbil Website.


kijk maar op: http://www.petermaas.nl/gerbils/ziekte.htm en dan onderaan
Met citaat reageren
Oud 23-04-2004, 13:44
dark_poetry
Avatar van dark_poetry
dark_poetry is offline
Wizkid,mijn dank is zeer en zeer groot.
__________________
Do you remember what we tried to reach and build together? forever forever "schoonheid is ontzetting"onkruid vergaat niet"
Met citaat reageren
Oud 23-04-2004, 21:03
wizkid
Avatar van wizkid
wizkid is offline
Citaat:
dark_poetry schreef op 23-04-2004 @ 14:44 :
Wizkid,mijn dank is zeer en zeer groot.
Graag Gedaan
Met citaat reageren
Oud 23-04-2004, 21:19
SuperSanne
Avatar van SuperSanne
SuperSanne is offline
de gerbil? als in: maar één gerbil? als in: het stomste dat je kan doen???
P.S. meer tegen die vriendin dan tegen jou hoor, maar misschien kun je er een gerbil bijhalen, gerbils zijn echte groepsdieren. Een mens kan een soortgenoot nooit vervangen en er bestaat een grote kans dat een eenzame gerbil op den duur aggresief en apatisch word, en dat is voor zowel gerbil als baasje bepaald geen pretje
__________________
"It is my opinion that the Borg are as close to pure evil as any race we've ever encountered." – Captain Amasov of the U.S.S. Endeavor
Met citaat reageren
Oud 25-04-2004, 17:41
AlopiA
Avatar van AlopiA
AlopiA is offline
Citaat:
SuperSanne schreef op 23-04-2004 @ 22:19 :
de gerbil? als in: maar één gerbil? als in: het stomste dat je kan doen???
P.S. meer tegen die vriendin dan tegen jou hoor, maar misschien kun je er een gerbil bijhalen, gerbils zijn echte groepsdieren. Een mens kan een soortgenoot nooit vervangen en er bestaat een grote kans dat een eenzame gerbil op den duur aggresief en apatisch word, en dat is voor zowel gerbil als baasje bepaald geen pretje
maar als het een mannetje is vechten ze elkaar waarschijnlijk dood, zeker als deze al ziek is, dan vechten vrouwtjes elkaar ook dood, dat probeerden de mijne ook, toen heb ik ze uit elkaar moeten halen (kooi gesplitst)

maar is het hele vel eraf? of alleen de haren? heeft 'ie pijn? (piept 'ie de hele tijd) want dan moet je rechtstreeks naar de dierenarts! had mijn eerste gerbil ook, staartje moest eraf..
de prijs valt dan nog erg mee hoor, ik was met 20 euro klaar
__________________
Met een hamer en ducttape past het altijd. | When chemists die, we barium | De ijzeren dame
Met citaat reageren
Oud 25-04-2004, 17:44
SuperSanne
Avatar van SuperSanne
SuperSanne is offline
Citaat:
AlopiA schreef op 25-04-2004 @ 18:41 :
maar als het een mannetje is vechten ze elkaar waarschijnlijk dood, zeker als deze al ziek is, dan vechten vrouwtjes elkaar ook dood, dat probeerden de mijne ook, toen heb ik ze uit elkaar moeten halen (kooi gesplitst)

maar is het hele vel eraf? of alleen de haren? heeft 'ie pijn? (piept 'ie de hele tijd) want dan moet je rechtstreeks naar de dierenarts! had mijn eerste gerbil ook, staartje moest eraf..
de prijs valt dan nog erg mee hoor, ik was met 20 euro klaar
dat ligt eraan... als z'n gerbil nog in het beginstadium van verveling is kan het soms nog wel (en als ie ziek is kun je altijd nog eerst genezen en dan proberen).
__________________
"It is my opinion that the Borg are as close to pure evil as any race we've ever encountered." – Captain Amasov of the U.S.S. Endeavor
Met citaat reageren
Oud 02-05-2004, 09:33
dark_poetry
Avatar van dark_poetry
dark_poetry is offline
hij piept niet,maar hij is echt extreem schuw wil altijd bijten enzo.
__________________
Do you remember what we tried to reach and build together? forever forever "schoonheid is ontzetting"onkruid vergaat niet"
Met citaat reageren
Oud 04-05-2004, 16:38
SuperSanne
Avatar van SuperSanne
SuperSanne is offline
Citaat:
dark_poetry schreef op 02-05-2004 @ 10:33 :
hij piept niet,maar hij is echt extreem schuw wil altijd bijten enzo.
alle symptomen van eenzaamheid. Nogmaals: zit hij alleen? probeer of je hem aan een andere gerbil kan laten wennen, op internet staan genoeg tips hoe j dat kan doen. Als je gerbil niet in zijn uppie zit, kan het zijn dat hij ziek is of ergens gewond is en kun je beter hem even door de dierenarts laten controleren (veel, maar niet alle gerbils piepen als ze pijn hebben)
__________________
"It is my opinion that the Borg are as close to pure evil as any race we've ever encountered." – Captain Amasov of the U.S.S. Endeavor
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:30.